Jump to content

Definitie Traditional


Fantasties

Recommended Posts

Hallo,

 

ik heb een vraag die volgens mij al meerdere malen de revue hier gepasseerd is. Ik kan hem alleen niet terug vinden (gelukkig kan ik in het veld beter zoeken).

 

Wat is de exacte definitie van een traditional?

hier kan ik wel vinden wat de 'omschrijving' is maar ik dacht dat er ergens wel een duidelijke eenduidige definitie te vinden was.

 

Mijn voorbeeld:

Als ik een cache op een coördinaat plaats waarbij je eerst een puzzel op moeten lossen om het logboekje te bemachtigen is het dan een traditional?

 

Wanneer het niet om een puzzel gaat maar dat je eerste een actie moet doen (bv. in een boom klimmen) dan is het een traditional toch?

Ik ben echter niet zo thuis in de traditionals. Ik kan me niet herinneren ooit een puzzel(behendigheid/denk) in een traditional tegen te zijn gekomen.

 

Het lijkt mij dat het een traditional is aangezien de cache zich op de hoofd-coördinaten bevindt.

 

Ik hoor graag jullie mening!

 

Fantasties

Link to comment

Zodra een cache op de opgegeven coordinaten ligt, is het een traditional.

Als een cache meerdere punten heeft, maar wel op het coordinaat bovenaan de pagina begint, dan is het een multi.

Zodra je eerst thuis moet puzzelen, of je moet chirp gebruiken, dan is het een unknown/mystery

Link to comment

Eigenlijk geef de topicstarter zelf het antwoord al.

De laatste regel van de beschrijving van de link die je geeft is de belangrijkste:

"The coördinaties listed on the traditional cache page provide the geocache’s exact location".

 

Of je ter plekke een hulpmiddel moet gebruiken of code van een slot moet ontcijferen om bij de cache te komen of dat de cache alleen te bereiken is over water, met klimtuig o.i.d. doet bij deze cache niet ter zake.

 

Op de coördinaten die bovenaan de pagina staan ligt per definitie de cache...

Link to comment

Zodra je thuis voorwerk moet doen, is het een mystery.

Zo zijn er dus best mystery's te vinden waar een multi aan vast zit.

De echte challenge-caches (bijv. project-81-challenge) zijn ook mystery's terwijl de cache wel op de coordinaten bovenaan de puzzel staan: Eerst moet je een bepaald soort/aantal caches gedaan hebben voor je hem mag loggen, dus je moet eerst voorwerk doen, dus is het een mystery.

Voorwerk moeten doen? Mystery.

Minimaal 1 punt meer moeten bezoeken voor je bij de cache bent? Multi.

Coords geven direct de plek van de cache? Tradi.

 

Een mystery kan dus wel uitlopen op een multi, of eigenlijk een tradi zijn maar met een puzzel die je thuis moet oplossen om de cache te kunnen loggen (of een chirp bevatten).

Een multi en een tradi vragen GEEN voorwerk, alleen eventueel veldpuzzels of speciale gereedschappen/uitrusting (uitgezonderd chirp - als je chirp nodig hebt om de cache te kunnen vinden is het per definitie een mystery).

Een tradi heeft niet meerdere punten die je moet bezoeken.

Link to comment

Niet helemaal, die vraag heb ik al eens aan Geoguy voorgelegd (eigenlijk de enigste plaats waar je deze vragen kan stellen voor een eenduidig antwoord) en zijn antwoord was dat in zo een geval de keus aan de cacheeigenaar word gegeven.

Bij een mistry waar de cache niet op de bovenstaande coords ligt staat tegenwoordig ook altijd op de cache pagina dat de cache niet op het boven staan d coord ligt, staat dat niet op de cachepagina dan behoord de cache gewoon op het coord boven aan de pagina te liggen.

 

Barny

Link to comment

Ik heb weleens gezien dat de cacheeigenaar voor mystery als type had gekozen om zo extra onder de aandacht te brengen dat de feitelijke traditional op een terrein met beperkte openingstijden ligt.

Maar ja, eigenlijk moet de cacher gewoon goed lezen of er iets speciaals met de cache is.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...