Jump to content

Cache niet zelf bezocht maar wordt wel gelogd.


mielpeet

Recommended Posts

Hoi,

 

ik weet niet of er al een topic is over deze vraag. Is die er, dan ontvang ik de link graag!

 

Onlangs heeft een cacher onze cache gevonden gelogd terwijl zij niet fysiek aanwezig was. Haar vader heeft onze cache wel bezocht en terecht gelogd. Mag zijn dochter nu wel of niet de cache loggen terwijl zij zelf op dat moment op school zat?

 

Ik vind het niet terecht dat zij logd. Zijn hier regels over?

 

Dank voor de reactie.

 

Groeten Emiel

Link to comment

De vuistregel is dat er daadwerkelijk een naam in het logboekje van de cache moet staan voordat je de cache op internet als een found mag loggen.

Dit om te voorkomen dat niet gelopen caches vanuit de leunstoel als found gelogd worden.

 

Geen naam in het boekje betekent dat je als CO het recht hebt om de found-log op internet te verwijderen.

Staat de naam van de logger in het boekje dan mag je de found-log niet verwijderen.

In dit geval weet je dat de dochter wel geholpen heeft met de puzzel, maar zij schrijft ook eerlijk op dat zij niet mee kon om de cache op te halen en haar vader haar naam heeft bij geschreven.

 

Formeel niet helemaal hoe het spel gespeeld hoort te worden en dat zou je bijvoorbeeld aan de vader kunnen laten weten per PM/mail.

 

Bedenk wel dat er vaker namen in een logboekje van een cache terecht komen (door vrienden o.i.d. worden neergezet) zonder dat de cache daadwerkelijk is aangedaan, maar dat dit dan niet in de internetlog vermeld wordt.

Of de puzzel is niet zelf opgelost en de coördinaten zijn van een ander verkregen.

Veel, vaak volwassenen, zijn meestal slim genoeg om dat niet eerlijk te vermelden en zo'n log blijft dan ook gewoon staan.

 

Hoe principieel wil je zijn en hoe hoog wil je het op laten lopen.

Bedenk vooral ook dat het hier dus om een kind/jongere gaat.

 

Kortom: Het is niet helemaal zoals het hoort, maar haar naam staat in het logboekje en dat rechtvaardigt een internet-log.

Vraag je verder af of dit veel 'gedoe' waard is...

Link to comment

Ik stuur in dergelijke gevallen meestal een pb. Daarin uit ik mijn verbazing en/of vragen.

Ik laat aan de cacher over om te beslissen een log wel/niet te verwijderen.

 

Als onze caches niet daadwerkelijk zijn gelogd dan verwijder ik de logs. Dat meldt ik dan in een pb.

Ik controleer dat na het verwisselen van de logrollen.

Logboeken controleer ik bij mijn onderhoudsrondes, het duurt veel langer voor die vol zijn.

De nano's check ik meestal niet. De namen zijn vaak erg moeilijk leesbaar.

 

En, inderdaad, ik probeer me niet te druk te maken om al degenen die zichzelf voor de gek houden.

Link to comment

Ik zou zo'n eerlijke log wel laten staan, haar naam staat in het logboek dus mag ze ook loggen. Dat ze eerlijk is over dat ze er niet bij was, vind ik juist een compliment waard en niet het deleten van een log. Zoals al gezegd, er wordt wel vaker 'onterecht' gelogd, maar omdat mensen niet eerlijk zijn in hun log, blijven die vaak wel staan.

Ik zou een log alleen verwijderen als het het bekende luie stoel loggen is.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...