Jump to content

Soort ID kaart met uitleg gezocht


ruttentuttels

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben opzoek naar een soort ID kaart voor het geocachen. Ik kom nogal eens in het buitenland maar ook in NL wordt

je soms raar aangekeken als je ergens opzoek bent naar die cache.

 

Om de eerste vraagtekens bij mensen weg te nemen ben ik opzoek naar een soort ID kaart waarop bv de volgende

zaken staan:

 

Het logo van geocaching.

Korte omschrijving wat geocachen is.

Alias van het team/persoon

Lid sinds xx-xx-2000

Soort lidmaatschap

ID nummer

Nationaliteit

Land waar je woont

Echte naam/namen

Thuis coordinaten

?

?

 

En dan het liefst allemaal in het Engels.

 

Weet iemand of dit al bestaat of kan iemand eens een voorzetje geven?

 

Rick

Link to comment

Hoi,

 

Er bestaat geen officele id kaart van geocaching. Zelf kom ik regelmatig in contact met burgers(en ook wel is met de politie) met de vraag wat ik aan het doen ben. Een snelle uitleg dat het een spel is en dat er toestemming voor is heeft tot nu toe bij mij altijd gewerkt en vaak wordt er erg positief op gereageeerd.

 

Groet,

 

Ewoud

Link to comment

Het kan niet genoeg benadrukt worden: geocachen is een stiekeme hobby. Het is niet de bedoeling dat andere mensen je zien zoeken! Dus waarom heb je een speciaal soort ID kaart nodig?

Als er mensen in de buurt zijn, stel het zoeken dan uit en/of kom op een ander moment terug.

We verbazen ons de laatste tijd enorm over het feit dat de nieuwe generatie geocachers zonder blikken of blozen voor het oog van aanwezige muggles de bosjes in duiken en rücksichtlos de cache tevoorschijn halen en luidkeels roepen 'ik heb hem'!.

Laatst hadden we weer zo iets: terwijl wij op het terras van een pannekoekenrestaurant staan (niet herkenbaar als geocachers) komt er een stel aanlopen met een smartphone in de hand, zonder om zich heen te kijken of oog voor ons te hebben lopen ze op de cache af, bukken, pakken de cache, loggen op dezelfde plek, gaan weer door de knieën om de container terug te plaatsen, en lopen zo langs ons heen het pannenkoekenrestaurant in!

Link to comment

Ik ben het helemaal met Lein eens.

Toch zijn wij ook wel eens tegen een bewoner aangelopen. Dat was in een klein Italiaans dorpje, 4 huizen ofzo.

En een van de inwoners vond het maar vreemd dat wij onze auto daar hadden geparkeerd. We zochten toen een openbaar pad tussen de prive landgoederen.

Toen vonden wij het wel handig om in de lokale taal te kunnen uitleggen wat we aan het doen waren.

Natuurlijk niet waar de cache lag maar wel dat er in de buurt een cache lag.

 

Wij nemen daarom altijd een printje van de geocaching-brochure mee. Die bestaat in veel talen.

Kijk maar: Brochures op geocaching.com

 

Die brochure gebruik ik ook als ik toestemming voor het plaatsen van een cache ga vragen. Het geeft in een beperkt aantal woorden weer wat geocachen is. Dat kan dan later nog eens worden nagelezen.

Ook staat ons mailadres daarin. Dat kan je toevoegen net voordat je gaat printen.

 

Legitimatie en alle andere gegevens lijken mij wat overdreven.

Officiële legitimatie heeft iedereen tegenwoordig altijd bij zich.

Dat moet voldoende zijn voor welke persoon dan ook.

Link to comment

Natuurlijk moet je "stiekem" zoeken. Maar hoe geheimzinniger je doet, des te meer het opvalt. Zeker voor de mensen die getrained zijn op afwijkend gedrag (politie, beveiliging, etc). Zo is het ons ook een keer overkomen dat wij zeker waren dat niemand ons zag en wij toch in de gaten gehouden werden door een beveiligingsman. Dan vertellen wij dat we met een GPS spel bezig zijn. Zoeken we een TAG of een zoek je de naam van een school, dan willen we dat laten zien (kan die persoon helpen met het antwoord op de vraag en het versterkt je geloofwaardigheid). Zoeken we de cache (zoals in dit geval dan houden we het algemene verhaal).

In Londen staat in de meeste cache beschrijvingen dat als de politie je aanspreekt, je gewoon uit moet leggen wat je aan het doen bent.

 

Politie en overige orde handhavers, vertellen wat je doet (als het even kan zonder de cache prijs te geven). Overige, algemeen verhaal op de mouw spelden (Zo is mijn smoes dat ik bezig ben om een speurtocht uit te zetten voor een kinderverjaardag. Nooit vragen over gehad).

Link to comment

Let op wat je doet tijdens het cachen, zorg dat het niet opvalt. Valt het toch nog op en wordt je er op aangesproken, vertel gewoon wat je aan het doen bent. Alles anders is jokken oftewel liegen, daar kunnen sommige instanties heel slecht tegen en kan vervelende gevolgen hebben.

Edited by Remunj
Link to comment
Het kan niet genoeg benadrukt worden: geocachen is een stiekeme hobby.

 

Ik zou het liever een discrete hobby willen noemen. 'Discreet' staat in de Van Dale mooi omschreven als: "onopvallend en tactvol".

Het heimelijke van 'stiekem' zorgt er nu juist voor dat je soms wel opvalt en jezelf verdacht maakt.

Link to comment

Hoi Allemaal,

 

bedankt voor jullie reacties. Jammer dat het forum schijnbaar standaard geen email geeft als er op jouw topic een reactie wordt geplaatst.

Dat ben ik van andere forums gewenst dus wist eigenlijk niet dat er al zoveel op gereageerd was, sorry.

 

Wel, gelukkig zijn we het er over eens dat het een spel is dat 'stealth' moet gebeuren. Dat gaat niet altijd zoals gewenst en ja, dan

kan je dus aangesproken worden.

Het voorbeeld wat echter genoemd wordt in Italië; ik denk dat daar de legger een fout heeft begaan. Hij had minstens de directe omwonende

op de hoogte moeten brengen van deze cache zodat deze mensen niet ongerust hoeven te zijn als daar iedere keer vreemde mensen komen die

verdachte bewegingen doen. Maar goed, dat is mijn mening over het plaatsen van een cache. Zie ook de recentelijke afsluiting en commotie in

Disney America.

 

Het idee van deze kaart is dat je kan laten zien dat je aan dit spel mee doet, en natuurlijk is het iedereen vrij en wenselijk om dat ook

nog eens mondeling toe te lichten. En zeker als het omwonende zijn kunnen zij ook nog eens enthousiast worden en begrijpen ze ineens wat al

die mensen toch hier steeds doen (meegemaakt in de Franse Alpen).

 

Waar ik hem voor zou willen hebben is in geval van nood. Er zijn caches waar je soms best wel eens capriolen moet uithalen waarbij wel eens

een ongelukje uit voort zou kunnen vloeien. En je zult maar in je eentje zijn of met andere teams maar die je niet zo goed kent.

Dan kan het belangrijk zijn als men ergens snel het ICE (In Case of Emergency) nummer vind, of nog erger dat men snel een bloedgroep kan

zien. Gegevens die men normaal niet zo snel bij zich heeft. Ik wil dat dus op deze kaart hebben, welke gelijk ook mijn activiteit verklaart

wat ik daar aan het doen was.

 

Afijn, er is gelukkig iemand geweest op dit forum die voor mij zo'n kaart heeft willen maken en die is bijna in een eind stadium.

 

Ik kijk er naar uit, en zal hem met trots bij me dragen, als ik weer op pad ga naar misschien wel naar 1 van jullie caches.

 

Groet,

 

Rick - Ruttentuttels.

Link to comment

Je kunt een topic of een forum volgen door rechts boven aan de pagina de blauwe knop 'Watch Topic'of 'Watch Forum" aan te klikken.

Daarna kun je wat voorkeuren invullen en je krijgt van de nieuwe berichten een notification in je mail.

 

Dank je wel Sivota, heb ik inmiddels geaktiveerd.

 

Groet,

 

Rick.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...