Jump to content

jak wymawiać geocaching


Guest
Followers 0

Recommended Posts

Zadziwiła mnie mile prawidłowa wymowa" cAching", (brawo radiowcy),

 

Polemizowałbym, ani to "A", ani "E" i nie kusiłbym się o wprowadzenie jedynego słusznego sposobu wymowy.

Bardziej " a" niż " e",wystarczy pracować z dobrze wykształconymi Anglikami :),

bo globish nie jest najlepszy.... : :anitongue:

Można tez odsłuchać wymowę dowolnego słowa w komputerze , wystarczy kliknąc prawym klawiszem myszki i wybrac " mowa" :laughing:

Link to comment

Bardziej " a" niż " e",wystarczy pracować z dobrze wykształconymi Anglikami :),

bo globish nie jest najlepszy.... : :anitongue:

Można tez odsłuchać wymowę dowolnego słowa w komputerze , wystarczy kliknąc prawym klawiszem myszki i wybrac " mowa" :laughing:

 

Anglik Anglikowi nie równy. Dodaj do tego pochodzenie Geocachingu z USA i już niczego nie jesteś w stanie powiedzieć na 100%.

Dlatego nie upierałbym się przy kodyfikowaniu jedynej słusznej wymowy. Zresztą nie ma ona żadnego znaczenia.

Link to comment

Anglik Anglikowi nie równy. Dodaj do tego pochodzenie Geocachingu z USA i już niczego nie jesteś w stanie powiedzieć na 100%.

Dlatego nie upierałbym się przy kodyfikowaniu jedynej słusznej wymowy. Zresztą nie ma ona żadnego znaczenia.

Amerykanie????

Wystarczy posłuchać filmiku z głównej strony geocaching .com... :anibad:

 

Polskie przysłowie mówi: poznac ptaka po śpiewie jego :laughing:

 

Poza tym etymologicznie rzecz biorąc " caching" pochodzi z j. francuskiego,

a tam za całą pewnoscia jest " a".. :lol:

Link to comment

Amerykanie????

Wystarczy posłuchać filmiku z głównej strony geocaching .com... :anibad:

 

Polskie przysłowie mówi: poznac ptaka po śpiewie jego :laughing:

 

Poza tym etymologicznie rzecz biorąc " caching" pochodzi z j. francuskiego,

a tam za całą pewnoscia jest " a".. :lol:

 

Zrobił się offtop niepotrzebnie. Nie zgadzam się z Tobą w tej materii w ogóle, ale oboje mamy prawo do własnego zdania.

Miłego dnia.

Link to comment
Bardziej " a" niż " e",wystarczy pracować z dobrze wykształconymi Anglikami :)

A nie Francuzami? :rolleyes:

Tak między nami to mam umowe z francuskim wydawnictwem, gdzie szef jest Francuzem, ale mój bezposredni

szef od zdjęć jest 200% Anglikiem :) z Bardzo Klasycznym uniwersyteckim wykształceniem i zanikającymi w dzisiejszym swiecie

manierami :rolleyes: I to on wprowadził mnie w geocaching...stąd mój szok kulturowo- językowy po powrocie do kraju ...

Link to comment

Tak sobie mysle, ze do kitu i ta "skrzynka", i ten "kesz", i ta "paczka", i ta "skrytka".

Trza by bylo wymyslec cos takiego co by mialo ogonek, a jeszcze lepiej zeby mialo ogonki.

no nie..... juz myslalem ze Wam minelo.

 

1. Prosba do Moderatora - przepnij Wasc te ostatnie posty do watku Geocaching a sprawa polska, bo coraz mniej tu "mediow" a wiecej bicia piany

2. jako ze (mam nadzieje) posty beda w nowym watku, to pozwole sobie na komentarz: www.geoskrzynkowanie.pl jest dostepne - ktos sie tam wybiera? <ciach - automoderacja>

3. <ciach - automoderacja>

 

i moglbym tak dalej i do bolu... tylko czy my sie tu bawimy w geocaching czy odprawiamy czary i gusla wokol wymowy/nazewnictwa/i ... czego innego?

 

Z gory przepraszam Szanownego Moderatora oraz wszystkie Kolezanki i Kolegow GeoSkrzynkowcow - mam nadzieje ze nikogo nie urazilem.

 

PS. Cieplej sie zrobilo, idzcie na poszukiwania, please!

Link to comment

1. Prosba do Moderatora - przepnij Wasc te ostatnie posty do watku Geocaching a sprawa polska, bo coraz mniej tu "mediow" a wiecej bicia piany

o przepraszam bardzo, rzeczony watek wrocil juz do kulturalnej dyskusji (facet zrozumial i przeprosil) i nie widze tam zadnego bicia piany :P

 

poza tym, zadnego zwiazku ze sprawa - klasyczno-pedantyczne A, czy hamerykansko-globalistyczne E, who gives a F ?? ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Followers 0
×
×
  • Create New...