Jump to content

cache naar gps HELP


Boyka.nl

Recommended Posts

Ik ben hagelnieuw hier, en heb al wat gezocht maar geen oplossing gevonden..

 

Ik heb zaterdag een Dakota 20 gekocht, daar de onroute nederland wandelkaart ingezet( toch de regio hier), tot zover alles ok.

 

Ik heb een geocaching premium account genomen, en hier in de buurt wat caches uitgezocht en via de link " stuur naar mijn GPS" verstuurd.

 

Ik krijg steeds de melding dat het bestand geschreven is, maar als ik de Dakota loskoppel en opstart ga ik naar de caches zoeken en geeft de dakota aan geen caches te vinden....

 

Hulp alsjeblief, ik wil graag van deze mooie hobby genieten, maar het wil nog niet vlotten...

 

Groeten, Patrick

Link to comment

Heb je gekeken of de GPX-bestanden wel op de Dakota staan ? Ik heb een Oregon en werk ook met GSAK, maar soms laadt ik een GPX direct in de Oregon. Dat doe ik niet met de 'stuur naar mijn GPS'-button, maar met de button 'GPX-bestand' en dan bestand opslaan. Het GPX-bestand wordt opgeslagen in de directory Garmin/GPX. Ik verwacht dat dat bij de Dakota op dezelfde locatie gebeurt.

Link to comment

Bedankt voor de reacties.

 

Ik zie de bestnden wel in de map Garmin/Gpx staan, maar de Dakota hertkent ze om de een of andere reden niet.

Ik heb een mapje Caches gemaakt in die map Gpx en er daar handmatig enkele in geplaatst en na een herstart ziet de Dakota deze wel, en de bestanden die automatisch geplaatst zijn niet.

 

Ik vindt dit allemaal erg vreemd, en het zoe toch moeten werken???

 

Groeten,

Patrick

Link to comment

Ik ben even op zoek gegaan op het Engelstalige gedeelte van het forum en zag dat sinds kort meer mensen dit probleem hebben.

De cachers die dit probleem hebben maken gebruik van een Mac met Lion OS en sinds de update van de Garmin communicator plugin gaat daar iets mee mis. Er wordt nu aan gewerkt om dit op te lossen.

Dit zou in ieder geval verklaren waarom het wel werkt als je de gpx file los opslaat, dus zonder gebruik te maken van de plugin.

 

Welk operating systeem gebruik je op je computer?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...