Jump to content

gelopen Geocaches "bewaren"


LuckyBasterd

Recommended Posts

Hallo!

 

Middels deze weg wil ik een vraag voorleggen. (hopelijk zit ik goed)

 

Het is namelijk zo dat ik tijdens het cachen een eigen logboekje bij hou.

Hierin zet ik de belangrijke dingen zoals waypoints en extra notities van de cache.

 

Echter wil ik deze bewaren en digitaliseren... Alleen watis hier geschikte software voor?

Of heeft werkt er iemand met een excel lijst waar je dit op in vult?

 

Ik ben zelf (nog) geen premium dus met GSAK kom ik niet ver denk ik.

Dus zijn er ideeen?

 

Bedankt!

Link to comment

Ook zonder PM bij .com kun je veel hebben aan gsak. Voor dat ik PM werd gebruikte in gsak al voor bijhouden van mijn gevonde caches en bijzonderheden, ook per wp. Daarvoor hebben ze twee mooie extra velden in gsak namelijk de velde notes. Ga in gsak op de btreffende cache staan en klik op de rechter muisknop, dan komt er een popupscherm met daar in "add/Chance/Delete Note. Als je daarop klik zie je twee invul velden, het onderste is voor je eigen note op de cachepagina en het bovenste gebruik ik altijd voor de bijzondere cachegegevens.

Link to comment

Voor het bijhouden van je gevonden caches heb je in principe voldoende aan de .loc-bestanden die je van gc.com kunt downloaden (ook als niet-PM). Voor extra informatie zul je met de hand dingen bij moeten werken. Je kunt caches in gsak op 'gevonden' zetten, je kunt coordinaten aanpassen, child-points toevoegen, eigen notities toevoegen etc.

Je kunt ook alle waypoints van je gps naar gsak sturen (en vice versa).

Het voordeel van gsak is dat het een data-base-programma speciaal voor het geocachen is. Je hoeft dus niet meer zelf alle velden aan te maken. En een deel kun je vanuit .gpx en .loc bestanden automatisch laten invullen, zodat je niet alles hoeft over te typen

Link to comment

Ik gebruik geen GSAK (nooit geprobeerd eigenlijk omdat ik er op moment voor mij het nut niet voor zie), maar ik houd mijn founds bij in Excel. Dat wil zeggen datum en tijdstip gevonden, de eindlocatie van de cache, eventuele opmerkingen of bonusnummers/-getallen en welke trackables ik heb dropped/retrieved/discovered. Tussenpunten van caches bewaar ik niet.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...