Jump to content

Caches kopieren naar GPS-toestel


kurteke81

Recommended Posts

Beste Geocachers!

 

Ik ben pas begonnen met het zoeken naar caches, en moet zeggen dat ik de smaak wel degelijk te pakken heb.

Klein vraagje is nu; ik kopieer de volgens mij interessante caches naar mijn GPS-toestel, maar dit gebeurt

telkens één per één. Weet iemand hoe ik ze ineens allemaal of in groep kan kopieren?

Ik zit voornamelijk op www.geocaching.com

 

Alvast bedankt,

kurteke81

 

Happy Caching!!!

Link to comment

Optie 1:

Wordt voor een aantal dollars per jaar premium member, dan kun je zogenaamde Pocket Queries genereren waarmee je meerdere caches tegelijk in één file kunt downloaden en met het progje GSAK in de GPS kunt laden. GSAK is in eerste instantie gratis te gebruiken om te kijken of het bevalt, maar hoe langer je het gebruikt, des te langer je bij opstarten moet wachten op nag-nag screens. Ik ben na een tijdje gewoon de betaalde versie gaan gebruiken want ik ben erg tevreden erover en die paar dollar gaan we ook niet dood van. Een schijntje tegenover de benzine die je kwijt bent om op al die leuke plekjes te komen.

Wat betreft het premium membership; er is een 30-dagen proef abo te krijgen om het eerst uit te proberen.

Zie deze pagina.

 

Optie 2:

Als je Firefox gebruikt met Greasemonkey is er de gratis plugin GC-Tour (even googelen doet wonderen) verkrijgbaar. Daar zit ook een optie in om een aantal caches tegelijk te selecteren en te downloaden.

Maar deze mogelijkheid is lang niet zo uitgebreid als de door Groundspeak geboden mogelijkheden middels een premium membership in combinatie met GSAK (niet van Groundspeak zelf, maar wel als ondersteunende software gepromoot).

 

 

Persoonlijk zou ik voor een 30 dagen trial premium membership in combinatie met GSAK gaan en kijken of dat bevalt.

Dat is de meest gebruikersvriendelijke en snelste manier om meerdere caches tegelijk te downloaden.

 

Ik wil echter ook een kanttekening maken.

Eerlijk is eerlijk, als je voor kwaliteit in plaats van kwantiteit wil gaan is er mijns inziens niks beter dan het handmatige werk.

Vantevoren nadenken over waar je heen wil gaan of wat je ongeveer wil doen en bewust de (in jouw ogen) leukere caches er tussenuit halen.

Eens een logje of twee drie lezen om te weten hoe het de laatste bezoekers bevallen is (niet te grondig alles doorspitten om de voor en hoofdpret niet te bederven) en je laten verrassen door leuke plekken, grappige verstopwijzes of aangename wandelingen.

 

Ik gebruik zelf GSAK en het premium membership, heb meestal ook meerdere honderden caches in de GPS zitten.

Toch kies ik hoofdzakelijk thuis uit wat ik wil doen en zoek hooguit een enkele keer onderweg een tevoren niet geplande cache die ik toevallig wel in de GPS heb staan. En de meesten daarvan komen niet echt ver boven de grijze massa uit.

Het premium-membership biedt me hierbij ovrigens nog een andere mogelijkheid: caches op ignore zetten zodat ik ze niet meer tegenkom als ik weet dat ik ze toch niet wil gaan zoeken.

Zo sta ik niet graag bij anderen in de voortuin te zoeken, woonwijken trekken me doorgaans ook totaal niet, micro's achter een regenpijp bij de plaatselijke kerk (hoe mooi van binnen soms ook) laat ik lekker onbezocht hangen en de vorige maand nieuw opgerichte EHBO-post laat ik ook maar wat graag schieten. De vangrail langs de weg is er vooral om auto's niet uit de bocht te laten vliegen en niet om magnetische caches aan vast te plakken, een mooi bosgebied zie ik véél liever middels een multi met -in sommige ogen- afgezaagde afleesvragen, dan middels een powertrail van 30+ micro's en een kanaal vind ik prachtig om langs te fietsen, maar niet als daarbij om de 161 meter een doosje ligt waarbij men mag afstappen om een krabbel te zetten in een logboekje.

Kortom, de ignorelist groeit en groeit en toch zijn er nog steeds legio caches die me goed bevallen.

 

Greetz en kijk uit met deze verslavende hobby, Bloodwoosj :)

Link to comment

Nog even een kleine aanvulling: het programma GSAK is niet nodig om de pocket queries in je gps te zetten, het biedt alleen nog wat extra mogelijkheden.

Als premium member kun je dus pocket queries maken van de caches die je in je gps wil zetten, bijvoorbeeld alle caches in een bepaalde stad, of alleen een bepaald type caches, je kunt selecteren op de attributes of zelfs caches langs een route laten bepalen. En het resultaat kopieer je dan gewoon naar je gps, in dezelfde map als waar nu je caches terechtkomen!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...