Jump to content

Thee in de Polder


technetium

Recommended Posts

Na twee weken on-line te hebben gestaan, hebben voor het "Thee in de Polder" http://coord.info/GC37B8M event, zich al meer dan honderd personen aangemeld. Als dat zo doorgaat, hebben we over twee manden 500 deelnemers, genoeg om het een Mega event te noemen. De locatie is er groot genoeg voor en ik zou het leuk vinden dat we na het toppen van het GME toch weer een Mega event in Nederland hebben.

 

Tc

Link to comment

Mag ik vragen wat ik mij moet voorstellen bij de rolstoelvriendelijkheid van een vier en een halve ster terrein eventcache met een toegevoegd rolstoelicoontje op de pagina?

 

Het zou best zo kunnen zijn dat er tijdens het event ook een handbike wedstrijd georganiseerd wordt. Het terrein is dus toegangelijk voor rolstoellen, maar om je in het veld van de Nederlandse handbike toppers te handhaven is behoorlijk zwaar werkt.

 

Ik weet dat een groot gedeelte van het terrein geasfalteerd is, en uit mijn hoofd ligt er op sommige plaatsen ook grind. Aanstaand weekeind gaat er een delegatie naar FlevOnice. Ik zal laten inventariseren hoe de toegankelijkheid voor rolstoelers is.

 

Tc

Link to comment

Dank je, ik had al gezien dat dit een schaatsbaan was, maar met zo'n hoge terreinwaarde zei dat me nog weinig.

Daarom mijn vraag.

Even los van wat je er allemaal nog omheen organiseert (leuk zo'n race... :D ) gaat het bij een event natuurlijk vooral om de toegankelijkheid (trappetjes, hekje etc.) van de locatie en de mogelijkheid je tussen de andere geocachers te 'bewegen' (toilet is ook handig en vaak niet bereikbaar bij rolstoelvriendelijke events).

Grind is bijvoorbeeld soms wel zwaar, maar als het maar kleine stukjes zijn en niet overal en op alle hoofdpaden ligt, wel te overkomen.

Link to comment

vooral om de toegankelijkheid (trappetjes, hekje etc.) van de locatie en de mogelijkheid je tussen de andere geocachers te 'bewegen' (toilet is ook handig en vaak niet bereikbaar bij rolstoelvriendelijke events).

 

Even practisch: Er zijn trapjes over een slootje, maar heb altijd overal kunnen komen op dat terrein met mijn Quest. Ik neem dus aan dat dat met een rolstoel ook geen probleem is. Invalide toilet, tja dat heb ik (gelukkig) nog nooit nodig gehad. Dat moet ik dus nog navragen. De gang waaraan de sanitaire voorzieningen liggen is wel breed genoeg.

 

Tc

Link to comment

Over het algemeen is het zo dat een geocachende rolstoeler best veel kan.

Het grote verschil met een kinderwagen of fiets, Quest of zelfs een scootmobiel is wel dat men moet bedenken dat een rolstoeler (meestal) niet even kan opstaan om de rolstoel ergens overheen te tillen/laten tillen.

Een invalide toilet is prachtig, maar ik was van de zomer nog op een groot event ( met rolstoelicoontje op de pagina) waarbij het enige en 'normale' toilet twee lange trappen af was.

Geen alternatief in de nabije omgeving, maakt dat dan een wat eh...benauwde dag, of je moet toch voortijdig weg.

Op een event zijn er meestal wel mensen die je willen helpen, dus daar kom je als rolstoeler wel uit, maar toch...

Zet liever niet het icoontje op de pagina als het niet echt klopt.

Een aanvullend zinnetje op de pagina (b.v.Locatie: voor rolstoelers redelijk goed geschikt, maar op punten mogelijk wat begeleiding nodig)is m.i. veel duidelijker.

Zeker wanneer je zoveel sterren terrein waarde op de pagina noteert.

Link to comment

Hallo Sivota,

 

Afgelopen weekeind is er een bezoek gebracht aan Flevonice. Het mindervalidetoilet zit aan een brede gang op de begane grond (zonder trappen). Het hele terrein is ook met een rolstoel bereikbaar, behalve het middenterrein van de lange baan. (Zie foto op de eventpagina: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC37B8M ) Er staat een loopbrug om daar te komen. Op het middenterrein zijn nu nog geen activiteiten gepland. Het zou kunnen zijn dat daar iets op of in het water gepland gaat worden.

 

Tc

Link to comment

Door het faillissement van flevonice zijn we op zoek gegaan naar alternatieve locaties. Dat gaat zeer waarschijnlijk het het Midland circuit bij het vliegveld Lelystad worden. Ook hier is een ruime kantine.

 

De kampeermogelijkheden voor campers en caravans zijn hier ruim, voor tenten wat minder. Verder zijn er geen douches aanwezig, we kijken of we douchecabines kunnen huren. Morgenavond zal een definitief besluit genomen worden.

 

Tc

Link to comment

Het is definitief: Thee in de Polder wordt verplaatst naar het Midland circuit in Lelystad.

Midland Circuit

Talingweg 89

8218 NX Lelystad

We hopen jullie daar op 23 en/of 24 juni te ontmoeten.

Er zal ook douchegelegenheid zijn.

 

De coordinaten zijn inmiddels al aangepast. Geoguy: Bedankt voor de snelle service.

 

Tc

Link to comment

Update:

 

Er komt een eventcache! Zoals je misschien al gezien hebt, hebben zich ook mensen aangemeld die nog weinig of geen caches gevonden hebben. Dat zijn mensen die ge-interesseerd zijn in geocachen. Daarom is er een eventcache gemaakt, met de bedoeling dat ervaren cachers, samen met beginnende cachers deze cache lopen. De eersten kunnen dan tijdens deze cache uitleg aan de laatsten geven. Op de eventlocatie zal een schoolbord staan wat gebruikt kan worden om hiervoor onderling afspraken te maken.

 

Programma*:

 

Vrijdag:

In de loop van de middag / avond: Tent opzetten.

Zaterdag:

Vanaf een uur of zeven: Ontbijt

Vanaf half tien: Thee drinken

Vanaf tien uur: Eventcache

en/of Kletsen met andere cachers

en/of Bestaande caches in de buurt zoeken

en/of Andere activiteiten op of buiten het terrein bekijken

en/of Lunchen (rond een uur of twaalf tot twee of zo)

Vanaf een uur of vijf: Dinner

Half acht: Verloting munten

Zondag:

Zie zaterdag m.u.v. de verloting

Maandag

Ochtend: Tent afbreken

* Alle programma onderdelen zijn optioneel, we hanteren het (geleende) motto: Alles mag, niets moet.

 

Ook een update wat betreft de rest van het Cycle Vision programma:

 

Wedstrijden op de baan (ligfietsen, steppen, roeifietsen, velomobielen etc): Gaan door.

Activiteiten op het water (Roeien, waterfietsen, zwemmen, etc): Gaan wegens ontbreken van een waterplas niet door.

Geocachen: Gaat door

(Snoep) Vliegeren: Twijfelachtig i.v.m. de nabijheid van het vliegveld, als het doorgaat, dan hooguit in de avonduren.

Beurs: Gaat door

(Ligfiets)Proefrijden: Gaat door

Kamperen: Gaat door (Voor campers en caravans is er voldoende plaats, tenten die alleen zaterdag op zondag willen overnachten kunnen op het gras tussen de racebaan: Opbouwen na de wedstrijden en afbreken voor de wedstrijden. Voor tenten die vrijdag of zondag willen blijven staan is er beperkte, maar voldoende, op het gras naast de baan.

Maaltijden: Gaan door.

 

Kosten:

 

Consumptie: (dus ook de thee) 1,20 euro.

Ontbijt: 12 euro

Lunchpakket: 7 euro

Avondeten: 13 euro

Overnachten: 4 euro p.p.p.n.

 

Tc

Link to comment

Het geocaching event is toch alleen op zaterdag? Of snap ik het nu even niet helemaal?

De geocachingshop is er alleen op zaterdag. Op zondag zijn er nog steeds uitdraaien van de event cache beschikbaar. Als ze op zaterdag niet uitverkocht zijn, zijn de munten ook nog steeds te koop. etc. etc. Als ik eerlijk ben verwacht ik dat het op zaterdag een stuk drukker met geocachers is dan op zondag.

 

Tc

Link to comment

Prijzen geocoins

 

De prijzen van de geocoins heb ik nog niet bekend gemaakt. De gedwongen verhuizing naar het Midland circuit heeft ons voor extra kosten gesteld. Ik speelde met de gedachten om een klein bedrag op de munten te zetten om een gedeelte van deze kosten te compenseren.

 

We hebben besloten om dat niet te doen. De prijs van de munten blijft:

RE Goud: 7,50 euro

LE Zilver en brons: 8,50

XLE Koper: 9,50

 

Wel is er bij de inschrijfbalie de gelegenheid om een VRIJWILLIGE bijdrage te maken.

 

Tc

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...