Jump to content

Nieuwe cache: cache pagina en cache behuizing vragen


Guest

Recommended Posts

maare

 

als ik dus 1 van mijncache plannen online breng , heb ik dan altijd zón erepodiumpje op de pagina? en proeflopers ...die loggen niet begrijp ik. anders is die 1e plaats al snel weg.

 

het maken van de cache container vindt ik erg leuk....heb er nog niet 1 onlne maar al wel 3 containers gemaakt, ben nog bezig met een leuk verhaaltje er om heen en vragen/puzzels.januari wil ik er 1 plaatsen en dit is een mooie plek voor wat extrainfo :)

Link to comment
als ik dus 1 van mijncache plannen online breng , heb ik dan altijd zón erepodiumpje op de pagina?

Nee, deze zal je zelf moeten maken en het hoeft ook niet. Ik zelf doe het niet, omdat ik het jagen naar een FTF totaal onnodig en slecht vind, maar dat is weer een andere discussie...

 

en proeflopers ...die loggen niet begrijp ik. anders is die 1e plaats al snel weg.

Als het goed is niet, ik heb wel eens gehoord dat een proefloper het wel logt. Maar dat is niet de bedoeling

 

januari wil ik er 1 plaatsen en dit is een mooie plek voor wat extrainfo

Als je het echt op 1 jan. wilt hebben dan zul je dit in de reviewer notes moeten aangeven, want anders kan het eerder of later gebeuren.

 

Maar is dit niet een beetje offtopic? Kun je beter geen nieuw topic aanmaken hiervoor?

Link to comment

tuurlijk loggen de proeflopers, ze hebben toch de cache ook gevonden

 

BTW de juiste volgorde zou zijn:

je bent bekent in een gebied en vind ergens een plek die je heel graag ook aan andere mensen wil laten zien.

Je bent er van overtuigt dat een geocache die plek geen schade of hinder aan de omgeving teweeg brengt.

Je zoekt contact op met de grondbeheerder en legt jou plan zo nauwkeurig mogelijk uit, en pas na zijn toestemming leg je de route en cache neer.

Als je onzeker ben van jou kunnen kan je hem laten proeflopen (door ervaren cacheleggers het liefst) en je neemt hun aanbevelingen mee.

Daarna geef je doormiddel van "het" vinkje door aan de revieuers dat jou trots voldoet aan de gestelde Groundspeak richtlijnen en klaar is om online te gaan.

Je hoopt dat de bezoekende cachers net zo veel van dat speciale plekje/route mogen genieten als jij doet en dat dan ook nog kenbaar maken in iets meer dan een magere 1regelige TFTC logje ;)

 

Barny

Link to comment

.............

BTW de juiste volgorde zou zijn:

.............

 

Er zijn nog wel andere volgorden denkbaar die tot leuke/mooie caches kunnen leiden.

Stel:

1. Je hebt een idee voor een leuke cache qua verstopmethode, toegepaste technieken etc.

2. Je gaat op zoek naar een geschikte plek.

 

Het bovenstaande kan resulteren in verassende caches waarbij geen gebruik wordt gemaakt van een strooikoker. Als Barny met zijn volgorde tracht te bereiken dat mensen niet vanuit de motivatie "Ik heb nu 20 caches gevonden en MOET er nu zelf eentje wegleggen" handelen kan ik daar natuurlijk volledig inkomen. Er zijn dan wel meerdere wegen die naar Rome leiden.

Edited by Ellino
Link to comment
en proeflopers ...die loggen niet begrijp ik. anders is die 1e plaats al snel weg.

Als het goed is niet, ik heb wel eens gehoord dat een proefloper het wel logt. Maar dat is niet de bedoeling

Na het proeflopen log ik wel. Maar niet als een van de eersten.

Normaal loggen de proeflopers inderdaad, maar laten de eerste drie plaatsen aan andere over. Dus loggen ze meestal daarna.

Link to comment

ik heb een aantal cache containers gemaakt en woon in een omgeving waar ik wel enkele tientallen geschikte plaatsen kan vinden. om niet een plaats te kiezen en dan pas een container te maken om er dan achter te komen dat er ineens 1 dicht bij online is gekomen heb ik deze volgorde.... en niet 1 januari online...in januari 1 cache :) (de smiley om aan te geven dat het niet rot bedoeld is allemaal)

 

ben ondertussen wel al nieuwschierig of er ook mensen zullen reageren als ze de containers goed vinden maar dat wordt afwachten.ik vind zelf de verstop methode erg belangrijk de zoveelste tupperware doos onde een tegelis ook leuk maar de appartere containers blijven toch langer hangen en vindt ik echt geweldig. ik hoop dat mn eigen caches straks ook in die klasse vallen :)

en als hij dan online komt kan iedereen direct zn eten laten vallen , direct van de wc afspringen of dergelijke om maar bij de 1e 3 te zijn :) en tja dat zijn dan toch de premiums ....die trouwens ook op dit forum appart vermeld staan (onder de avatar) :|

Edited by team 71
Link to comment
erg grappig dat het dan stil blijft :lol:

Wat had je verwacht te horen dan?

Dit draadje gaat over de voordelen van PM.

Jij schrijft een verhaal over je cachecontainers (waarvan ik de bedoeling ook niet helemaal begrijp) en je verwacht een reactie daarop?

Ik ben het met Remunj eens: ik ben ook de draad kwijt!

Antarctica

Link to comment

lekker mee gelezen heb je dan het was gewoon een onderdeel van een gesprek hoor, ging over ftf onzin in relatie tot het feit dat enkel pm die plaatsen bereiken omdat andere niet te horen krijgen wanneer er een cache online komt.

en of een "ere"podium standaard is of niet , wederom omdat de dus enkel voor pm van belang zijn.

 

en het enige waar even geen reactie op kwam was op de hernieuwde vraag wat nu eigenlijk de voordelen zijn.

 

ik zat helemaal niet te wachten op een nieuw topic dus voor mij kan hij dicht.

Link to comment

Het eerste jaar waren wij nog geen premium member en hebben we toch een aantal keer een podiumplaats weten te bemachtigen. Niet op alle caches wordt meteen afgerend, alleen bij traditionals wil er nog wel eens een spontaan eventje ontstaan als een cache net online is. Maar bij mysteries en multi's gebeurt het toch regelmatig dat de cache de eerste dag nog niet gevonden wordt.

 

Maar om even te reageren op de containers: persoonlijk vind ik het altijd fijn als de cache in ieder geval groot genoeg is voor trackables, zodat die tenminste makkelijk kunnen blijven reizen. Verder hangt het een beetje af van het soort cache: bij een multi verwacht ik als het even kan een mooie ammo. Niet vanwege een specifieke reden, het is meer gevoelsmatig, het voelt als een soort beloning om na een flinke wandeling ook een grote doos te vinden en om die dan weer even lekker door te spitten wat er allemaal inzit. Bij een mystery cache is de grootte weer minder van belang, maar waardeer ik het vooral als ofwel de omgeving ofwel de cache in stijl is met de opgeloste puzzel (allebei is natuurlijk helemaal geweldig).

Bij traditionals hoop ik eigenlijk altijd op een bijzondere plek te komen, of dit nu vanwege de natuur, cultuur of geschiedenis is maakt mij verder niet uit. Wat achtergrondinformatie op de cachepagina is dan altijd zeer welkom. Nu pikken we ook wel eens die micro/tradi/carpool etc. caches op, maar eigenlijk alleen maar omdat we er toch langslopen, of bij een langere autorit even de benen willen strekken. Een reeks tradi's die samen weer een leuke wandeling opleveren wordt ook gewaardeerd, alhoewel we in sommige gevallen dan ook wel eens denken dat er in plaats van 5 filmkokertjes net zo goed 1 langere wandeling had mogen zijn met aan 't eind een mooie doos. Nano's zijn bij ons weer niet zo favoriet. Van alle nano's die we hebben gevonden, zijn de speciale op 1 hand te tellen. De nano-achter-een-verkeersbord hoeft voor ons echt niet meer, maar als we er toevallig langslopen (en hij zit in de gps) dan loggen we 'm toch.

 

Maar wat je wel en niet leuk vindt als cacher verandert ook door de jaren met de ervaring die je opdoet. In het begin lijkt het vinden van je 100e cache een enorme mijlpaal en nu zit de uitdaging voor ons 'm juist in hele andere dingen, zoals het vinden van caches in veel andere landen of eens proberen om alle kalendervakjes vol te gaan krijgen. Juist als je veel caches hebt gevonden ben je enthousiast over caches die je verrassen, als je iets tegenkomt wat je nog niet eerder bent tegengekomen, maar ik kan ook nog steeds zo blij als een kind zijn met een goedgevulde gewone ammobox! Maar ook andere aspecten van het cachen krijgen nu meer aandacht: gezellig met andere cachers een dag of weekend op pad, de cache is dan eigenlijk helemaal niet meer zo belangrijk, meer de gelegenheid om samen op pad te gaan in een onbekende omgeving die vanwege de cache dan over het algemeen zeker de moeite waard is.

Link to comment

Op youtube staan filmpjes hoe je caches kunt camoufleren. Sommige van die filmpjes zijn van Groundspeak zelf. Naar mijn mening is ongeveer de helft van de regulars vreselijk lelijk. Dan bedoel ik de bontgekleurde of hagelwitte dozen in het groen. Bijvoorbeeld een holte in de boom midden in de stad. Dan zie je van een afstand al die witte doos in de boom liggen. Camoufleer hem groen of donkerbruin en de kans op een rip wordt al een stuk kleiner.

Link to comment

Op youtube staan filmpjes hoe je caches kunt camoufleren. Sommige van die filmpjes zijn van Groundspeak zelf. Naar mijn mening is ongeveer de helft van de regulars vreselijk lelijk. Dan bedoel ik de bontgekleurde of hagelwitte dozen in het groen. Bijvoorbeeld een holte in de boom midden in de stad. Dan zie je van een afstand al die witte doos in de boom liggen. Camoufleer hem groen of donkerbruin en de kans op een rip wordt al een stuk kleiner.

 

ik heb iets op mijn werk mee genomen om het geheel een beetje aan het gezicht te onttrekken :) ik denk zelfs dat de wat onervaren cacher er misschien wel boven op gaat staan :)

 

maar ik kijk idd veel youtube voor inspiratie

Edited by team 71
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...