Jump to content

Mededelingen van de reviewers


topzoekertje

Recommended Posts

Laat ik me hier, net als op geocaching.nl me even voorstellen:

 

Beste forumleden,

 

via dit forum wil ik me even voorstellen. Na ingewerkt te zijn door de andere reviewers ben ik sinds kort actief als reviewer.

 

Ik kom oorspronkelijk uit het prachtige Brabant, omgeving Eindhoven, en ben daar ook veelvuldig te vinden. Ik doe deze leuke hobby sinds een paar jaar en ik vond het dan ook een eer om door Groundspeak benaderd te worden om reviewer te worden.

 

Ik laat me nog niet uit welke geocacher er schuil gaat achter Diogeones. Dat komt vanzelf als je me een keer tegenkomt op een event. Voorlopig zal ik samen met Neon Tetra, The 12th Man en Sus Antigoon me storten op de niet aflatende stroom nieuwe caches, en proberen waar nodig te helpen met vragen, problemen en opmerkingen over het spelletje. Uiteraard zal ik fouten maken, er zal me iets ontgaan, of ik vind dat iets kan terwijl dat eigenlijk niet zo is of omgekeerd. Het zij zo. :wacko: Ik hoop dit werk met veel plezier te gaan doen.

 

Een warme geogroet van Diogeones :ph34r:

Link to comment

Laat ik me hier, net als op geocaching.nl me even voorstellen:

 

Beste forumleden,

 

via dit forum wil ik me even voorstellen. Na ingewerkt te zijn door de andere reviewers ben ik sinds kort actief als reviewer.

 

Ik kom oorspronkelijk uit het prachtige Brabant, omgeving Eindhoven, en ben daar ook veelvuldig te vinden. Ik doe deze leuke hobby sinds een paar jaar en ik vond het dan ook een eer om door Groundspeak benaderd te worden om reviewer te worden.

 

Ik laat me nog niet uit welke geocacher er schuil gaat achter Diogeones. Dat komt vanzelf als je me een keer tegenkomt op een event. Voorlopig zal ik samen met Neon Tetra, The 12th Man en Sus Antigoon me storten op de niet aflatende stroom nieuwe caches, en proberen waar nodig te helpen met vragen, problemen en opmerkingen over het spelletje. Uiteraard zal ik fouten maken, er zal me iets ontgaan, of ik vind dat iets kan terwijl dat eigenlijk niet zo is of omgekeerd. Het zij zo. :wacko: Ik hoop dit werk met veel plezier te gaan doen.

 

Een warme geogroet van Diogeones :ph34r:

 

Veel succes met de klus! :smile:

Link to comment

Na al ruim 1 jaar als reviewer werkzaam te zijn.

Is nu de tijd aangekomen om uit de spreekwoordelijke kast te komen.

 

In het eerste jaar heb ik veel kunnen leren en ook heb ik fouten gemaakt in deze periode.

Dat wil niet zeggen dat het nu allemaal goed gaat ik blijf leren! Weet ik het niet zeker zal ik mijn vragen bij de andere Nederlandse reviewers neerleggen en indien nodig zal ik om raad vragen bij HQ.

 

Als reviewer wil ik jullie graag helpen om je cache online te krijgen en vragen te beantwoorden over datzelfde onderwerp.

 

Vele van jullie zullen het al weten wie er achter de The 12th man schuil gaat.

Mijn spelersaccount is Masterchef.

 

Jullie kunnen mij bereiken via mijn profiel en via de mail; gc.the12thman@gmail.com

 

 

The 12th Man

Link to comment

Na al ruim 1 jaar als reviewer werkzaam te zijn.

Is nu de tijd aangekomen om uit de spreekwoordelijke kast te komen.

 

In het eerste jaar heb ik veel kunnen leren en ook heb ik fouten gemaakt in deze periode.

Dat wil niet zeggen dat het nu allemaal goed gaat ik blijf leren! Weet ik het niet zeker zal ik mijn vragen bij de andere Nederlandse reviewers neerleggen en indien nodig zal ik om raad vragen bij HQ.

 

Als reviewer wil ik jullie graag helpen om je cache online te krijgen en vragen te beantwoorden over datzelfde onderwerp.

 

Vele van jullie zullen het al weten wie er achter de The 12th man schuil gaat.

Mijn spelersaccount is Masterchef.

 

Jullie kunnen mij bereiken via mijn profiel en via de mail; gc.the12thman@gmail.com

 

Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaa

 

The 12th Man

Link to comment

Over de ontstaande discussie over het ingraven van cache en na contact met geocaching HQ is er een uitspraak gekomen vanuit HQ en die willen wij graag met jullie delen.

 

Geocaching HQ heeft ons de volgende gegevens verstrekt:

"de geocaching richtlijnen zijn duidelijk dat geocaches niet begraven mogen zijn.

 

Van deze richtlijn kan worden afgeweken als aan de volgende voorwaarden voldaan wordt;

1. De cache eigenaar (CO)heeft voor plaatsing van de cache toestemming van de grondeigenaar.

2. De cache eigenaar (CO) verstrekt deze informatie aan de reviewer.

3. De cache eigenaar (CO) zal op de cache pagina duidelijk vermelden dat hij uitdrukkelijke toestemming kreeg voor deze wijze van het verstoppen van een cache.

 

Als de reviewers berichten uit de community ontvangen van begraven caches en deze missen de juiste toestemming, dan worden ze gedisabled en de eigenaar (CO) van de cache zal op de hoogte gesteld worden met het verzoek om de toestemmingsverlener te noemen. Worden deze gegevens niet verstrekt dan volgt archivering

 

Namens HQ en het Nederlandse reviewers team

The 12th Man

Link to comment

Super dat er nu duidelijkheid is!

 

De guidelines (https://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx) zeggen op dit moment echter nog altijd:

 

Geocaches zijn nooit begraven, noch gedeeltelijk noch helemaal.

 

Als men moet graven of een gat in de grond moet maken tijdens het plaatsen of zoeken van een geocache, dan is het niet toegestaan.

 

Gaat dit aangepast worden? En zonee, wordt van CO's verwacht dat ze EN de guidelines lezen (uiteraard, al gebeurt dit jammer genoeg lang niet altijd) EN ook dit topic (wat redelijk ver weggestopt zit in het algemene internationale forum)

Link to comment

Beginner aan het woord:

 

Moeten dan eigenlijk alle caches zichtbaar hangen of in een uitgeholde boom of onder iets op de grond liggen?

Ken wel een paar reeksen, zoals de dalton trail, die liggen quasi allemaal onder de grond. Maar je moet wel niet graven om eraan te kunnen, mag dit dan wel?

Link to comment

Beginner aan het woord:

 

Moeten dan eigenlijk alle caches zichtbaar hangen of in een uitgeholde boom of onder iets op de grond liggen?

Ken wel een paar reeksen, zoals de dalton trail, die liggen quasi allemaal onder de grond. Maar je moet wel niet graven om eraan te kunnen, mag dit dan wel?

 

Als geocache zoeker moet je nooit graven om bij een cache te kunnen komen.

Als geocache plaatser moet je ook nooit graven om een cache te plaatsen, tenzij de (natuur)beheerder van het terrein liever heeft dat je dat wel doet en dan de cache afdekt met een plank o.i.d.

Maar het uitgangspunt is dus dat je niet de grond in gaat als je een cache plaatst. Dus inderdaad gebruik maken van een uitgeholde boom, of op de grond leggen op een plekje uit het zicht en er dan iets overheen leggen zoals wat takken of stenen. Of ergens aan een boom hangen inderdaad en let op dat je ook hier aan de beheerder vraagt hoe dat het beste kunt doen zodat het niet schadelijk is voor de boom! Ik weet niet hoe de dalton trail is verstopt, maar als ze quasi in de grond zitten dan moet daar in ieder geval toestemming voor zijn van de terreinbeheerder.

Link to comment

En nu hoop ik dat in het NL-talig subforum geen heksenjachten gaan beginnen zoals in "you can't do that" en andere threads. Een zeer groot deel van mijn founds voldoet waarschijnlijk niet aan de "guidelines" en als je na al die jaren dan ziet hoe weinig problemen er zijn.. Live and let live, GBV is nuttiger dan guidelines. <_<

Link to comment

Al enige maanden ben ik actief als Reviewer Anodonta en wil ik mij hierbij dan ook voorstellen.

 

Mijn naam is André en mijn spelersaccount is Geomonden. Wij, mijn vrouw en ik, wonen in Assen in het mooie Drenthe. Wij cachen sinds begin 2010 en we beleven veel plezier aan onze hobby.

 

De naam Anodonta heeft een relatie met mijn andere hobby namelijk sportduiken welke ik ook met veel plezier beoefen. Anodonta is de groep van tweekleppige schelpen die we vaak tegen komen tijdens een duik.

 

Ook bij mij zal er wel eens iets mis gaan of dat ik iets over het hoofd zie. Ik doe in ieder geval mijn best.

 

Hebben jullie vragen, dan ben ik bereikbaar via mijn email adres reviewer.anodonta@gmail.com

 

Ook hoop ik jullie eens te ontmoeten op een of ander event.

 

Met vriendelijke groet,

André - Anodonta

Edited by Anodonta
Link to comment

Na bijna 9 jaar als reviewer is het tijd voor wat anders.

 

Mijn activiteiten stonden al een tijdje op een wat lager pitje en dus is het tijd om conclusies te trekken en tijd om officieel te stoppen.

 

Ik blijf wel actief cachen, dus ik hoop jullie allemaal in het veld gewoon nog tegen te komen.

 

Met vriendelijke groet,

GeoGuy

Link to comment

Hallo geocachend Nederland,

 

Sinds deze week ben ik aangesloten bij het team Nederlandse reviewers.

Voorlopig zal dat nog vanuit de spreekwoordelijke “kast” gebeuren maar nadat er het nodige is geleerd en ervaring is opgedaan zal de deur wel op een kier gaan.

Ik hoop voor de geocache community een goede en verbindende bijdrage te kunnen leveren als reviewer.

 

Vriendelijke groet,

Westpointer

  • Upvote 1
Link to comment

Weel succes/plezier als reviewer Westpointer.

 

Zonder te vragen om je identiteit te openbaren, ben ik wel benieuwd of je je naam hebt uitgekozen omdat je uitzicht hebt op dat hoge gebouw in Tilburg?

Dat laatste zou ik wel kunnen waarderen. Een tijdje geleden viel het me op bij een event waar een aantal reviewers aanwezig waren, dat reviewen toch vooral een Noord Nederlandse activiteit is.

 

Tc

Link to comment

Op de persconferentie is vandaag bekend gemaakt dat de fasen 4 en 5 van de versoepelingen per 26 juni in zullen gaan. In navolging van deze versoepelingen zullen er vanaf 27 juni dus weer events zijn toegestaan. In de praktijk zal het er dan op neer komen dat, met inachtneming van de richtlijnen die stellen dat events minimaal 14 dagen van te voren moeten worden aangeboden, events vanaf heden weer gereviewd en gepubliceerd zullen worden. De maatregelen die van kracht zullen blijven, zoals de anderhalve meter afstand houden, gelden uiteraard eveneens voor events. De organisatie heeft de verplichting hierop toe te zien.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...