Jump to content

bliskembezoekje uit Duitsland


Fantasties

Recommended Posts

Vandaag kreeg ik een CO-mail met daarin de tekst:

 

"Yes .... the cache found in the Netherlands. We are from Germany.

and are here on vacation eigendlich gewehsen lying around but only so lazy on vacation is not our thing, then, should also be made ??of the holiday a couple of caches will be taken home with you was easy to find and it's a very nice place.

 

TFTC "

 

Vreemd dat ze gelogd hebben dacht ik nog omdat de cache in onderhoud is. Maar na het beter bekijken bleek dat deze logger in Juli mijn cache bezocht had. Ik vond het een nogal vreemd logje omdat het "easy to find" geen standaard tekst is die mensen loggen bij deze cache van mij.

Een beetje rondkijken leverde op dat deze cacher op dezelfde dag een stuk of 25 (gokje, ik heb niet geteld) caches bezocht heeft. Allemaal caches die wel dichtbij elkaar liggen maar om deze in 1 dag te proppen is zachts gezegd nogal een uitdaging.

 

Het lijkt verdacht veel op een fake log die gecopy-paste is bij al de caches.

Maar wel erg "sneaky" gedaan. Je denk niet snel aan fake-log. aangezien het een tijd geleden is en het een Duitse log is.

 

Zou ik alle andere CO moeten inlichten of gewoon maar laten gaan?

Link to comment

Misschien is het een goed begin om simpelweg eens in het fysieke logboek te gaan kijken om te zien of ze dat getekend hebben?

Dat lijkt me namelijk wel de doorslaggevende factor.

 

Vandaag kreeg ik een CO-mail met daarin de tekst:

 

"Yes .... the cache found in the Netherlands. We are from Germany.

and are here on vacation eigendlich gewehsen lying around but only so lazy on vacation is not our thing, then, should also be made ??of the holiday a couple of caches will be taken home with you was easy to find and it's a very nice place.

 

TFTC "

 

Vreemd dat ze gelogd hebben dacht ik nog omdat de cache in onderhoud is. Maar na het beter bekijken bleek dat deze logger in Juli mijn cache bezocht had. Ik vond het een nogal vreemd logje omdat het "easy to find" geen standaard tekst is die mensen loggen bij deze cache van mij.

Een beetje rondkijken leverde op dat deze cacher op dezelfde dag een stuk of 25 (gokje, ik heb niet geteld) caches bezocht heeft. Allemaal caches die wel dichtbij elkaar liggen maar om deze in 1 dag te proppen is zachts gezegd nogal een uitdaging.

 

Het lijkt verdacht veel op een fake log die gecopy-paste is bij al de caches.

Maar wel erg "sneaky" gedaan. Je denk niet snel aan fake-log. aangezien het een tijd geleden is en het een Duitse log is.

 

Zou ik alle andere CO moeten inlichten of gewoon maar laten gaan?

Link to comment

Misschien is het een goed begin om simpelweg eens in het fysieke logboek te gaan kijken om te zien of ze dat getekend hebben?

Dat lijkt me namelijk wel de doorslaggevende factor.

 

Uiteraard is het logboek bepalend: de log is niet aanwezig. Maar afgezien daarvan; zou ik de andere +/- 25 CO's moeten inseinen van het "bliksembezoekje"?

Link to comment

Een argument voor mij, bij het inseinen van anderen hierover, zou zijn:

Heb ik toegang tot meer of andere informatie dan de andere CO's?

Dat is hier niet het geval.

De andere CO's krijgen ook notificaties van logs op hun caches en zij kunnen ook hun logboekjes contoleren.

Soms kan een CO over zo'n fake logje hebben heen gekeken, maar soms wordt ook besloten om het te laten staan en zich er niet om te bekommeren.

Blijft, wat mij betreft, nog over de vraag; Vind jij dit zelf belangrijk genoeg om de andere CO's nog eens extra op te willen attenderen?

Die afweging kun je, denk ik, het beste zelf maken.

Link to comment

1. Fysieke log controleren.

2. Indien log niet aanwezig andere CO's contacten.

3. Indien daar ook geen fysieke logs digitale logs verwijderen.

4. Nepcachers met naam en toenaam aan de digitale schandpaal nagelen.

 

Het zal nooit alle meppers stoppen maar als men weet dat er daadwerkelijk gecontroleerd wordt en zo'n walgelijke actie niet in de doofpot gestopt wordt zal het wel afnemen met onterecht loggen. ongeacht de vraag wie men voor de gek houdt.

Link to comment

Walgelijke actie? Zouden we het niet een beetje in perspectief plaatsen? Waar gaat het nu helemaal over? Iedere CO moet het natuurlijk voor zich weten en ik heb zelf ook een hekel aan (en vooral onbegrip voor) fake logjes, maar klikken bij andere CO's gaat mij persoonlijk weer net iets te ver. Je kunt die tijd ook gebruiken om brieven te schrijven voor Amnesty International (ik noem maar wat).

Edited by kdv
Link to comment

Walgelijke actie? Zouden we het niet een beetje in perspectief plaatsen? Waar gaat het nu helemaal over? Iedere CO moet het natuurlijk voor zich weten en ik heb zelf ook een hekel aan (en vooral onbegrip voor) fake logjes, maar klikken bij andere CO's gaat mij persoonlijk weer net iets te ver. Je kunt die tijd ook gebruiken om brieven te schrijven voor Amnesty International (ik noem maar wat).

Als die Duitsers inderdaad de cache(s) niet bezocht hebben gaat het over mensen die moedwillig het speletje verprutsen. Dat is een actie waarop een reactie volgt. Die actie kan zijn dat je andere cache owners inlicht. Jammer dat je door het gebruik van het woord 'klikken' juist de reactie negatief belicht. Ik ril als ik in deze context 'Waar gaat het nu helemaal over?' lees. Dat valt voor mij onder bagatelliseren. Daarmee zet je volgens mij de deur open voor hufters. Maar goed, als ik je post zo lees (Ik geloof ook niet dat je met die opmerking over schrijven voor Amnesty International zomaar iets noemt.) denk ik dat wij totaal verschillende personen zijn. Gelukkig mag dat en hoeven we het niet met elkaar eens te zijn. Happy caching!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...