Jump to content

Verkeerde avatar


Pocileh

Recommended Posts

Tot voor kort gebruikte ik als avatar de afbeelding van een golfbal zonder mijn nickname.

Toen ik een tijd geleden ontdekte dat 'n andere cacher kennelijk exact dezelfde afbeelding gebruikte, kon ik me er niet druk om maken. Ik dacht dat dat puur toeval was.

 

Tot ik een paar dagen geleden mijn avatar wijzigde en mijn naam er aan toevoegde.

 

Alsof het zo zijn moest zag ik twee dagen daarna mijn nieuwe avatar opduiken als avatar bij een medecacher.

Dus mailde ik hem over het feit dat hij 'mijn' avatar gebruikte.

 

Hij wees me er op dat het een bekende bug was die veroorzaakte dat je soms je eigen avatar bij een ander als avatar kon zien en wees me op een draadje van een tijd geleden.

 

Bij nader inzien kon ik me inderdaad zoiets herinneren, maar ik dacht dat dat al lang opgelost was.

Toch lees je hier en daar op het forum dat het wel vaker, maar erg onregelmatig voorkomt.

 

Enfin om een lang verhaal kort te houden, na wat heen en weer mailen besloot hij toch maar een bugreport in te dienen. Dat draadje loopt nu HIER

Kennelijk kan Groundspeak zich niet zo druk maken om het verhaal en daarom zou het van pas komen als anderen, die dit probleem ook ondervinden, bij het draadje aan zouden sluiten om info aan te leveren en het probleem te benadrukken.

Mocht het je recentelijke overkomen zijn, kun je mogelijk een bijdrage leveren. Ben je geïnteresseerd, lees dan het draadje even door als je wilt.

 

Groet,

Link to comment

Even een schopje.

Nu, ruim twee, bijna drie, maanden later is er nog niets veranderd. Kennelijk wordt er in de ogen van Groundspeak te weinig over geklaagd en maakt men zich er dus niet of nauwelijks druk om.

Ik heb inmiddels ook gemerkt dat het ook wel op het forum van Geocaching.nl optreedt, op het moment dat er afbeeldingen worden gebruikt die van de Groundspeak servers worden opgehaald.

Mocht je dit ook opmerken en zeker als het je irriteert, post dan even in het betreffende draadje dat je HIER kunt vinden.

 

Groet,

Edited by Pocileh
Link to comment

Van mijn standpunt uit gezien....jammer dat je er geen last van hebt. :rolleyes:

 

Als ik nu naar jouw posting kijk, dan ziet die er voor mij zo uit:

Mountainbike21.PNG

Ik denk niet dat dit jouw avatar is.. :rolleyes:

 

Helaas blijkt dat het het fenomeen niet beperkt is tot avatars, maar kan het bij vrijwel elke afbeelding op de site voorkomen, dus ook op de cachepagina's. Zo zou het ook kunnen zijn dat er een foute afbeelding geladen wordt die van belang is voor het vinden van de cache. Uit niets blijkt echter dat er een foute afbeelding geladen werd en kun je dus op het verkeerde been worden gezet.

 

Als je het draadje er eens op na leest zie je dat er voorbeelden te over zijn...

 

Edit: En dit zie ik na het posten van de afbeelding hierboven. :lol:

Mountainbike23.PNG

Mountainbike22.PNG Niet gek voor een oude man... :lol:

Dan kom jij er na verversen van pagina slechter van af:

Mountainbike24.PNG

 

Groet,

Edited by Pocileh
Link to comment

Fotogravin,

 

Bedankt voor het idee, maar dat maakt allemaal niets uit. Ik heb het tot vervelens toe geprobeerd, ook anderen, maar de conclusie is dat het geen verschil maakt.

Ik gebruik IE8, maar gebruikers van andere browsers (Chrome, Firefox) hebben precies dezelfde ervaringen. Zelfs als je werkt met een 'geocaching-maagdelijke' :laughing: computer treedt het effect op. Er is ook al geopperd of de provider er mogelijk aan gerelateerd was, maar ook dat lijkt onwaarschijnlijk.

Zo was ik vorige week bij mijn broer op bezoek. Ik woon in het westen en heb XS4all, hij woont in zuid-limburg en KPN is zijn provider. Hij heeft recentelijk een nieuw systeem gekocht. Ik ben via zijn systeem naar de site van zowel geocaching.nl als naar Groundspeak geweest. En het was meteen raak. Zowel op Groundspeak als op geocaching.nl werden allerlei afbeeldingen door elkaar gegooid.

Typisch is wel dat, áls het fenomeen optreedt (en het gebeurt niet altijd, ook bij mij niet) ik het ook vaak op de site van geocaching.nl zie gebeuren. Het gaat dan onveranderlijk om plaatjes die van de Groundspeak image servers moeten worden opgehaald.

En op het moment van optreden van het fenomeen is het beeld altijd hetzelfde. Als je een pagina oproept dan laad die óf in een flits en is er niets aan de hand, óf het duurt een hele tijd voor de benodigde afbeeldingen opgehaald zijn. Als die dan eenmaal opgehaald zijn - het kan dan wel minutenlang duren dat je de melding in de trant van "wachten op downloaden van ...", op de meldingsregel van de browser ziet staan - is het eigenlijk altijd een puinhoop. Avatars en afbeeldingen zijn dan vrijwel altijd door elkaar gehusseld en je moet maar raden wat er bij wat hoort. Dat is dus niet alleen op de fora, maar treedt ook op op de cachepagina's.

En tot nu toe - en ik bezoek heel wat fora - treedt het alleen op bij geocaching. nl en de Groundspeak pagina's en altijd gaat het om plaatjes van de image servers van Groundspeak. Plaatjes die ergens anders gehost worden, zoals mijn screenshots hierboven, leveren nooit problemen op.

Naar mijn idee, maar wie ben ik, zit het probleem dus overduidelijk in de Groundspeak servers.

Hm, en terwijl ik een edit doe (tiepvout) op deze posting wordt mijn eigen avatar ineens verwisseld voor die van technetium. Dat heb ik nog nooit zien gebeuren dat een avatar ineens verwisseld werd:

Mountainbike25.PNG

Ineens zijn al mijn avatars op deze pagina verwisseld terwijl ze eerst correct waren. Zelfs deze:

Mountainbike26.PNG

En die van technetium ziet er nu ineens zo uit:

Mountainbike27.PNG

 

Irritant gewoon.

 

Groet,

Edited by Pocileh
Link to comment

Ik heb nergens last van met windows xp en FF/chrome of linux FF/chrome, via xs4all. Ook via m'n mobiel zie ik het niet gebeuren. Ik heb het korte tijd wel gehad, maar nu al maanden niet meer. Geen idee hoe het op te lossen zou zijn of wat de oorzaak is

Het grote probleem is kennelijk dat er geen peil op te trekken valt wanneer het wel of niet optreedt. Er zijn rapporten van mensen die er maanden geen last van hebben en dan ineens wel weer. Operating System (Windows XP,Vista,7 dan wel Linux) of Browser lijkt ook geen verschil te maken.

Op gegeven moment dacht ik dat het mogelijk aan mijn antivirus-software lag toen ik las dat iemand anders die het probleem ook heeft dezelfde AV-software gebruikte. Maar bij mijn broer's computer is een hele andere AV software geïnstalleerd en daar is het probleem meteen opgedoken bij het openen van de allereerste Groundspeak pagina ooit op die computer.

Vervolgens heb ik thuis toch nog maar eens gekeken wat het resultaat was met de AV software uitgeschakeld en dat leek in eerste instantie inderdaad verschil uit te maken, maar even later trad het fenomeen toch weer op.

Dus heb ik dat idee ook maar weer achter me gelaten.

Maar irritant blijft het. Ik hoop dat ze er bij Groundspeak uit komen, want één ding is wel duidelijk, het ligt aan het downloaden vanaf www.img.geocaching.com/user/avatar/....

Foto's die ergens anders gehost worden leveren geen probleem op en op andere fora heb ik geen last, tenzij die ook gebruik maken van de Groundspeak servers. Hetgeen bijvoorbeeld het geval is bij geocaching.nl.

 

Groet,

Edited by Pocileh
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...