Jump to content

Photo viewer in gps62


Wad-Seekers

Recommended Posts

Hoi,

met de laatste update komt er een fotoviewer in de gps62.

Maar hoe krijg ik gsak zo ver dat die de foto's ook meestuurt?

 

Ja, dezelfde vraag heb ik ook - bij de laatste update voor de Dakota 20 zit ook de Photo Viewer.

 

Op

staat een kort instructiefilmpje hoe Photo Viewer werkt.

 

Proefondervindelijk: de foto's kunnen gewoon in de Garmin folder op de GPS te staan.

Maar om alles nu handmatig over te zetten ....

Dat vind ik wel het lastige bij Garmin. Een degelijke handleiding qua geocachen & bij updates mist meestal.

 

Zo ook de nieuwe presentatie van de zoekresultaten - ik wil graag zelf kunnen bepalen welke gegevens worden getoond.

Nu is het wel erg vol geworden.

 

Ach, je moet iets te wensen overhouden - een apart symbool voor opgeloste puzzels / mysteries met corrected coordinates bijvoorbeeld.

Link to comment

Heb je het programma 'webubdater' van Garmin draaiende?

Sluit je gps dan eens aan en kijk of er updates zijn.

Ik zag de update van de gps62s ook niet staan.

Mogelijk kan de dakota20 gebruik maken van de update van de 10.

Verrek dat werkt. Maar ik ben er niet zo "hapig" op dat er ongemerkt dingen worden geïnstalleerd, want dat gebeurt er dus op deze manier. Ik houd daar graag zelf de controle over.

 

-= GensNet =-

Link to comment

Nee. Ongemerkt installeren doet dat programma niet. Het laat alleen zien of er een update voor je gps beschikbaar is. Daarna kan je zelf besluiten of je de update wil installeren. Gelukkig wel want het is vaak verstandig om eerst een backup te maken.

 

Maar goed. Al met al is mijn topic vraag nog niet opgelost. Iemand? Ik heb ook een vraag op het gsak-forum geplaatst. Ik zal jullie op de hoogte houden van antwoorden daar.

Link to comment

Het laden van meerdere foto's, voor meerdere caches, valt niet mee. Er zou een macro voor moeten worden geschreven maar het automatiseren is erg lastig. Dit omdat er geen systeem zit in de naamgeving van de foto's. Het is daardoor erg moeilijk om de foto's op de juiste volgorde te krijgen. In de toekomst wordt het makkelijker want Groundspeak gaat de foto's meesturen met de gpx-files. Alleen geen idee wanneer.

Link to comment

Er is al geruime tijd een macro in gsak (SendImages ToGarmin) die de foto's die aan geocachelistings gekoppeld zijn en die je middels de grab-images optie in gsak8 hebt gedownload naar een speciaal daarvoor aan te maken fotomap op je pc, kan overzenden naar een fotomap op je gps.

Zie "Send images to Garmin GPS"

In het geocachemenu op je gps krijg je dan een optie erbij waarbij je de aan de cache die op dat moment actief is op je gps gebonden foto's op je gps kunt bekijken. Met de knoppen op je gps (of je touchscreen als je een knoploze gps hebt) kun je dan door de foto's van die cache heen navigeren en in en uitzoomen. Dat kunnen dus spoilerfoto's zijn om de cache te vinden, maar je kunt ook de foto's uit de cachelisting erbij zetten.

Zeker als je een flinke database hebt en alle foto's van de listing erbij wil hebben kun je rekenen op een flinke downloadtijd om alle foto's binnen te halen. Maar als je wat zuiniger met data bent en bv alleen spoilerfoto's download van een beperkt aantal caches gaat het een heel stuk sneller.

Greetz Bloodwoosj.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...