Jump to content

Corrected Coordinates en Pocket Queries


ceesG

Recommended Posts

Hallo.

 

Ik ben nu sinds een paar weken aan het geocachen en probeer m'n werk een beetje te organiseren. Ik heb een lijst gemaakt van caches die binnenkort wil gaan zoeken en hiervoor een Pocket Query gemaakt, zodat ik die in een keer in m'n Garmin kan zetten. Nu heb ik van de opgeloste puzzelcaches de 'corrected coordinates' ingevuld, maar deze komen niet mee in het door de PQ gegeneerde bestand. Met als gevolg dat ik die alsnog handmatig moet invullen. Als ik de individuele GPX-bestanden downloadt komen de 'corrected coordinates' wel mee.

 

Iemand enig idee of dat te verhelpen valt?

 

Alvast bedankt, Cees

Link to comment

Hallo Cees,

 

Ik heb zelf geen ervaring met de corrected coördinates op geocaching.com, maar gebruik voor het beheer van de opgeloste mysteries GSAK. Voordat ik dat programma had aangeschaft hield ik de oploste puzzels in Mapsource bij. Allebei de programma's bieden prima mogelijkheden om opgeloste puzzels te bewaren.

Blijkbaar heeft geocaching.com de inrichting van de pocket-queries nog niet aangepast aan de nieuwe functionaliteit. Ik heb bij de pocket-queries gekeken en kan inderdaad geen mogelijkheid vinden om in te stellen dat corrected coördinates mee worden gestuurd.

 

Groet,

Topzoekertje

Link to comment

Ik weet niet zeker of het on-topic is. Maar volgens mij worden die "corrected coordinates" ook niet altijd goed overgenomen door online smartphone apps. Misschien kan iemand het bevestigen of corrigeren, maar volgens mij wordt het op android door de officiële geocaching app niet goed doorgeven (als je "live" online op een cache zoekt) maar in c:geo (bij live online zoeken) weer wel.

Link to comment

Ik weet niet zeker of het on-topic is. Maar volgens mij worden die "corrected coordinates" ook niet altijd goed overgenomen door online smartphone apps. Misschien kan iemand het bevestigen of corrigeren, maar volgens mij wordt het op android door de officiële geocaching app niet goed doorgeven (als je "live" online op een cache zoekt) maar in c:geo (bij live online zoeken) weer wel.

 

Het is bij mij een vreemde zaak. In c:geo komt het gecorrigeerde coord wel over, maar als je dan naar Navigeer gaat en kijkt op de optie "Toon op kaart", dan zie je het oude coord. Maar bij "Locus" en ook bij "Turn-by-turn" zie je wél de goede plek. Heel vreemd allemaal.

 

Bij de officiële .com-app komt er helemaal geen correctie door (ook geen persoonlijke aantekening trouwens). Die update moet, denk ik, nog komen.

 

PS Ik zie dat in c:geo ook de "Live map" het oude niet-gecorrigeerde coord geeft.

 

Voordeel bij c:geo vind ik wel dat in ieder geval de persoonlijke aantekening wél meekomt. Dus je hebt onderweg wel het gecorrigeerde coord bij je. Moet je het alleen even handmatig overnemen in je GPS.

 

Het zal wel een kwestie van tijd zijn voordat alle apps zijn bijgewerkt.

Edited by Nuffie
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...