Jump to content

Foto's trackables


de oudjes

Recommended Posts

Bij een cache werden in een log foto's geplaatst van de aanwezige trackables waarop de codes duidelijk zichtbaar zijn. Ik heb de cacher geadviseerd de foto's weg te halen dan wel aan te passen, en tevens bij GC.nl de vraag gesteld wat nu de richtlijnen/regels zijn in deze. Ik meen dat de codes niet bekend

mogen worden. De cacher heeft op mijn mail gereageerd en neemt aktie. Nogmaals de vraag wat nu mbt de codes de regels zijn.

Link to comment

Bij een cache werden in een log foto's geplaatst van de aanwezige trackables waarop de codes duidelijk zichtbaar zijn. Ik heb de cacher geadviseerd de foto's weg te halen dan wel aan te passen, en tevens bij GC.nl de vraag gesteld wat nu de richtlijnen/regels zijn in deze. Ik meen dat de codes niet bekend

mogen worden. De cacher heeft op mijn mail gereageerd en neemt aktie. Nogmaals de vraag wat nu mbt de codes de regels zijn.

 

Het is inderdaad niet de bedoeling dat codes van trackables via foto's, logs of wat dan ook gedeeld worden.

 

In the Knowledge Books kun je dat o.a. hier terugvinden bij punt 2.1:

 

Tracking Code this code is stamped or engraved on the Trackable. This is the tracking code necessary to log an action on a Trackable, and is meant to be seen only by people who actually have the item in their hands. Please do not show this number in your uploaded photos or in your online notes.

Mocht een cacher per ongeluk toch een foto plaatsen waarop de code echt leesbaar is, dan kun je hem dus gewoon vragen om ofwel de foto te verwijderen, ofwel de foto te bewerken zodat je de tracking code niet meer kunt lezen.

Link to comment

Dat is duidelijk, het is NOT DONE om op foto's deze codes zichtbaar te laten zien, al helemaal niet als het om tb's gaat waar je zelf geen eigenaar van bent! Het zijn codes waar je alleen maar over mag beschikken als je de coin daadwerkelijk in handen hebt. Niet van een foto of een lijstje af.

De regels rondom de tb's worden overigens niet bepaald en opgesteld door geocaching.nl , maar door geocaching.com de naam hebben ze gemeen, maar zijn zeker niet hetzelfde.

Goed gehandeld dus dat jullie die persoon hebben aangeschreven en fijn dat deze daar ook open op reageert en actie zal ondernemen. Toppie!!

Link to comment

Ik heb de 15e de CO gemaild met het verzoek om de foto's te verwijderen en geen reactie ontvangen. De cacher had al gereageerd met "sorry, wisten we niet ..gelijk aanpassen... Tot nu staan de foto's nog steeds in volle glorie bij de log. Hoe nu verder?

Edited by de oudjes
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...