Jump to content

Welkom op het vernieuwde Nederlandstalige forum


Sivota

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Het vernieuwde Nederlandstalige forum heeft gestalte gekregen.

Het is een forum met vijf subforums geworden, een nieuwe ervaring voor Groundspeak, maar ook voor ons allen.

We zijn hierin de eerste en staan model voor eventuele vernieuwingen in andere landen forums.

Misschien hadden sommigen meer of anders gewild, maar hier gaan we het een tijdje met elkaar mee doen.

Alle eerder geschreven topics in het oude forum zullen worden overgezet naar dit forum en worden verspreid over de subforums.

Dit topic kun je gebruiken voor vragen en feedback.

 

Veel plezier allemaal...

repertum, topzoekertje en Sivota

Link to comment

Antwoord ik natuurlijk in het verkeerde deel (oude deel), maar ik wens jullie veel plezier en succes met de nieuwe indeling!

Ik heb de link naar de nieuwe forumsectie al bijgewerkt op onze site (voorpagina en op global forum in sectie van links naar andere fora).

 

- Robert

Edited by Sivota
bericht overgezet uit het oude forum
Link to comment

Het ziet er beter uit dan alles op een hoop.

 

Het voordeel van een hoop was dat ik op een pagina alle nieuwe berichten kon zien. Ik heb nog niet ontdekt hoe dat nu kan. (Ja wel alle nieuwe berichten van het hele .com forum, maar dat zijn er net iets te veel voor mij) De "oplossing" die ik nu gebruik is om de vijf fora een voor een te bekijken. Heeft iemand een handigere methode gevonden?

 

Tc

Link to comment

ik gebruik hier nu maar even tijdelijk web forum reader v3 voor. Is gratis. Wel tijdens het installeren even goed opletten wat je aan en uit vinkt ivm het installeren van extra's zoals browser werkbalken etc. Verder een programma dat voor meerdere fora te gebruiken is en makkelijk met een wizzard is in te stellen. Mooi overzichtelijk de nieuwe postings bij de hand.

Als men hier bij gs wil kan men volgens mij de RSS feed rechtsboven in het scherm aanpassen zodat je via de RSS de nieuwe berichten te zien krijgt.

Link to comment

Ik denk dat ik hier niet zo blij mee ben:

 

In order to provide this free download, RelevantKnowledge software, provided by TMRG, Inc., a comScore, Inc. company, is included in this download. This software allows millions of participants in an online market research community to voice their opinions by allowing their online browsing and purchasing behavior to be monitored, collected, aggregated, and once anonymized, used to generate market reports which our clients use to understand Internet trends and patterns and other market research purposes. The information which is monitored and collected includes internet usage information, basic demographic information, certain hardware, software, computer configuration and application usage information about the computer on which you install RelevantKnowledge. We may use the information that we monitor, such as name and address, to better understand your household demographics; for example, we may combine the information that you provide us with additional information from consumer data brokers and other data sources in accordance with our privacy policy. We make commercially viable efforts to automatically filter confidential personally identifiable information and to purge our databases of such information about our panelists when inadvertently collected. By clicking Accept, you acknowledge that you are 18 years of age or older, an authorized user of this computer, and that you have read, agreed to, and have obtained the consent to the terms and conditions of the Privacy Statement and User License Agreement from anyone who will be using the computer on which you install this application.

Link to comment

Dat bedoel ik dus met even opletten wat je wel en niet mee wilt installeren. ;-) Een andere oplossing heb ik op dit moment ook even nog niet. Heb zelf het programma geinstalleerd, en werkt prima, maar je moet even goed opletten. Ben je er niet helemaal in thuis dan laat de installatie achterwege.

Link to comment

Prettig. Bedankt.

Zou het mogelijk zijn om een knopje 'view new subforum content' te maken?

Als ik op 'view new content' klik dan krijg ik alle nieuwe berichten in het hele com forum.

Dat is meestal iets te veel van het goede.

 

Helemaal waar, een optie om alleen maar een deel van het forum te volgen op nieuwe berichten is op dit forum niet voorhanden en ik heb geen idee of het mogelijk of wenselijk is om hierin te voorzien.

We zullen dit punt meenemen in de feedback over dit vernieuwde forum.

 

Het is beslist niet hetgeen hier bedoeld wordt, maar een tip die ik hier wil meegeven (voor degenen die het nog niet hebben gezien) is dat je de vijf subforums, los van elkaar kunt volgen (evenals een enkel topic).

Rechtsboven klikken op de blauwe knop "watch this forum" en dan je notificaties naar wens instellen.

Je krijgt dan via email bericht van nieuw gestarte topics (volg je een topic, dan van nieuwe berichten) en kunt dan een selectie maken van wat je wilt zien.

Link to comment

Helemaal waar, een optie om alleen maar een deel van het forum te volgen op nieuwe berichten is op dit forum niet voorhanden en ik heb geen idee of het mogelijk of wenselijk is om hierin te voorzien.

We zullen dit punt meenemen in de feedback over dit vernieuwde forum.

Deze mogelijkheid is beschikbaar vanaf IPB 3.2.

 

Filter by "Followed" items only

In IP.Board 3.2.0 you can now elect to filter the view new content result set by items you follow. This will search forums and topics you are following (in other words, 'watching') and present topics inside forums that are new or topics that you're following that have new posts. This makes the view new content area much more useful as it is delivering just the content that you want to read.

 

Fullscreen-20110223-105409.jpg

This shows the view new content page showing all unread content from items that I follow. I am following the forum "A Test Forum 2" and the topic "Test counters" but I am not following the forum "Sub Forum".

Link to comment

Ik zie die selectievakjes niet.

Moet er eerst iets worden geïnstalleerd?

Door mij of Groundspeak?

 

In het voorbeeld wordt een nieuwe versie van de forumsoftware aangehaald, die hier dus nog niet draait als ik het goed begrijp. Bij een mogelijke update van de forumsoftware, mits GS gebruik maakt van dezelfde software als die DanPan noemt in zijn berichtje, zou het in theorie dus mogelijk zijn, maar nu nog niet.

Link to comment

Hoe heb je ze zo gek kunnen krijgen dat wij als klein Nederlandstalig gebied een eigen forumdeel binnen .com hebben gekregen!!!

 

Dit was op 16 december 2009 reeds een feit :D

- Hemma

 

We hebben sinds kort een eigen forumdeel met daarin subfora. Het lijkt me duidelijk dat daarnaar wordt verwezen. Bovendien gaat dit draadje daar ook over. Een link en verwijzing naar het werk van Global op dit punt lijkt me dan ook niet zinvol en representatief.

Link to comment

Misschien kunnen we naar de ontwikkeling van dit forum kijken als een gezamenlijke inspanning.

Initiatieven als het vragen om de opening van een forum of het overbrengen van jullie verzoek om de uitbreiding ervan zijn mooi en hebben uiteindelijk geleid naar de totstandkoming van dit vernieuwde forum.

Echter, het succes van een forum is toch vooral afhankelijk van de forumgebruikers en de inhoud die zij aan een forum willen geven.

Ik hoop daarbij op een waardevol vernieuwd forum van en voor iedereen.

Laten we daar mee verder gaan....

Link to comment

Hoe heb je ze zo gek kunnen krijgen dat wij als klein Nederlandstalig gebied een eigen forumdeel binnen .com hebben gekregen!!!

 

Dit was op 16 december 2009 reeds een feit :D

- Hemma

 

We hebben sinds kort een eigen forumdeel met daarin subfora. Het lijkt me duidelijk dat daarnaar wordt verwezen. Bovendien gaat dit draadje daar ook over. Een link en verwijzing naar het werk van Global op dit punt lijkt me dan ook niet zinvol en representatief.

Zeer begrijpelijk dat jij dat niet zinvol en representatief vindt natuurlijk. En Sivota, helemaal met je eens hoor, dit is een mooi vervolg op het eerste initiatief een aantal jaar geleden. Ik wens jullie veel succes!

- Hemma

Edited by De broekies
Link to comment

Hoe heb je ze zo gek kunnen krijgen dat wij als klein Nederlandstalig gebied een eigen forumdeel binnen .com hebben gekregen!!!

 

Dit was op 16 december 2009 reeds een feit :D

- Hemma

 

We hebben sinds kort een eigen forumdeel met daarin subfora. Het lijkt me duidelijk dat daarnaar wordt verwezen. Bovendien gaat dit draadje daar ook over. Een link en verwijzing naar het werk van Global op dit punt lijkt me dan ook niet zinvol en representatief.

 

Ach soms is het goed om eens te kijken waar de roots liggen, dat is dan weer wel zinvol en representatief.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...