Jump to content

Cachefoto 2011(Log fotowedstrijd)


Wad-Seekers

Recommended Posts

Net als vorig jaar wil ik ook dit jaar weer een fotowedstrijd organiseren.

Om de beoordeling objectief te houden zal ik ook dit jaar een apart mailadres openen. Daarheen kunnen inzendingen worden gestuurd.

Ik zal ze dan anoniem op dit forum plaatsen.

 

BIJGESTELDE CRITERIA!

De fotowedstrijd "cachefoto 2011" kent nu 3 categorieën.

 

A: Cachen. Bij deze categorie is het cachen herkenbaar in beeld. Dat kan op verschillende manieren. Het is natuurlijk niet de bedoeling om dit met fotoshop te realiseren.

B: Cache-omgeving. Er kunnen mensen op staan maar de omgeving is het belangrijkste.

C: Cache-mensen. Hier is `de mens` het belangrijkste op de foto.

 

Criteria:

1.De foto moet gemaakt zijn in 2011. Het gaat hier immers om de cachefoto van 2011.

2.De foto moet in een log geplaatst zijn. Dat kan een cache-log of een trackable-log zijn.

3.De foto spoilert niet.

4.De foto heeft een positief karakter en enthousiasmeert.

5.De foto toont creativiteit. Hoe is het gefotografeerde in beeld gebracht?

6.De foto is door een Nederlandstalig cacheteam gemaakt OF in Nederlandstalig gebied gefotografeerd.

(Nederlands veranderd in Nederlandstalig omdat we een Nederlandstalig forum hebben.)

 

Werkwijze:

Iedereen mag foto's aandragen, ook zijn/haar eigen foto's.

Het LOG wordt als link gemaild naar cachefoto@telfort.nl

Als er aan het log meerdere foto’s zijn toegevoegd dan ontvang ik graag OOK een link naar de juiste foto. De link naar het log is belangrijk om teamnaam en datum te kunnen zien.

Het kan zijn dat ik nog naar een origineel vraag. Dat als de foto in het log moeilijk te beoordelen is.

 

De inzender geeft aan:

1.Een anekdote of toelichting is welkom maar niet verplicht. Bijvoorbeeld: als de foto een relatie heeft met de naam van de cache, het cacheteam, een trackable, of dergelijke dan is het wel handig om dat te vermelden. Svp geen lange verhalen, de foto is de hoofdzaak.

2.Eigen foto, of nominatie voor cacheteam….

3.Bij eigen foto's wordt de toestemming verondersteld. (Foto's door teamgenoten gemaakt worden beschouwd als eigen foto.)

4.Bij nominaties: is er contact geweest met de fotograaf? Toestemming gegeven?

5.Zowel bij nominaties als eigen foto’s: nickname en mailadres. De vorige editie ontving ik vaak mails met een andere naam dan het cacheteam, dat zorgde voor puzzelwerk. Willen jullie consequent jullie nickname vermelden?

 

Maximaal 3 inzendingen per fotograaf.

Er is geen maximum aan het aantal nominaties dat iemand mag aandragen.

Als het maximum is overschreden dan heeft de fotograaf zelf de mogelijkheid om hierin keuzes te maken. Als dit wordt gesignaleerd dan mail ik de fotograaf.

De fotograaf geeft toestemming om de foto mee te laten doen.

Als er geen toestemming is dan vervalt de nominatie, en doet de foto niet mee. Dat wordt bepaald na de sluitingsdatum.

De foto's krijgen een anoniem nummer.

De foto plaats ik in dit draadje.

Sluitingsdatum 15 januari 2012.

Uitslag medio februari 2012.

 

Tip. Hoe maak ik een link naar het log?

0.Open een mailbericht.

1.Ga naar geocaching.com en zoek het LOG op. Dus niet de foto…

2.Klik in de adresbalk. Gegevens worden dan blauw.

3.CTRL+C indrukken.

4.In het mail bericht klikken.

5.CTRL+V indrukken.

Dezelfde werkwijze kan ook worden gebruikt om een extra link naar de foto zelf te maken. Zoek in dat geval de foto op en ga verder vanaf 2.

 

Veel plezier.

Team Wad-Seekers.

 

Ps: wil iedereen die al heeft ingestuurd categorie keuzes doorgeven?

Edited by topzoekertje
Op verzoek van Wad-seekers informatie uit later post toegevoegd.
Link to comment

Cachefoto2011.

Gezien het nog kleinschalige karakter van dit forum kies ik vooralsnog niet voor meerdere categorieën.

De foto is een cachefoto. De foto moet een duidelijke relatie hebben met geocachen. Dat mag breed worden opgevat. Het is natuurlijk niet de bedoeling om dit met fotoshop te realiseren.

 

Criteria:

1.De foto is een cachefoto. De foto moet een duidelijke relatie hebben met geocachen.

2.De foto moet gemaakt zijn in 2011. Het gaat hier immers om de cachefoto van 2011.

3.De foto moet in een log geplaatst zijn.

4.De foto spoilert niet.

5.De foto heeft een positief karakter en enthousiasmeert.

6.De foto toont creativiteit. Hoe is het gefotografeerde in beeld gebracht?

7.De foto is door een Nederlands cacheteam gemaakt OF in Nederland gefotografeerd.

 

Werkwijze:

Iedereen mag foto's aandragen, ook zijn/haar eigen foto's.

Van de foto in het log wordt een link gemaild naar cachefoto@telfort.nl

Het kan zijn dat ik nog naar een origineel vraag. Dat als de foto in het log moeilijk te beoordelen is.

 

De inzender geeft aan:

1.Een anekdote of toelichting is welkom maar niet verplicht. Bijvoorbeeld: als de foto een relatie heeft met de naam van de cache, het cacheteam, een trackable, of dergelijke dan is het wel handig om dat te vermelden. Svp geen lange verhalen, de foto is de hoofdzaak.

2.Eigen foto, of nominatie voor cacheteam….

3.Bij eigen foto's wordt de toestemming verondersteld. (Foto's door teamgenoten gemaakt worden beschouwd als eigen foto.)

4.Bij nominaties: is er contact geweest met de fotograaf? Toestemming gegeven?

5.Zowel bij nominaties als eigen foto’s: nickname en mailadres. De vorige editie ontving ik vaak mails met een andere naam dan het cacheteam, dat zorgde voor puzzelwerk. Willen jullie consequent jullie nickname vermelden?

 

Maximaal 3 inzendingen per fotograaf.

Er is geen maximum aan het aantal nominaties dat iemand mag aandragen.

Als het maximum is overschreden dan heeft de fotograaf zelf de mogelijkheid om hierin keuzes te maken. Als dit wordt gesignaleerd dan mail ik de fotograaf.

De fotograaf geeft toestemming om de foto mee te laten doen.

Als er geen toestemming is dan vervalt de nominatie, en doet de foto niet mee. Dat wordt bepaald na de sluitingsdatum.

De foto's krijgen een anoniem nummer.

De foto plaats ik op Picasa en in dit draadje.

Sluitingsdatum 15 januari 2011.

Uitslag medio februari 2011.

 

Ik hoop weer op veel inzendingen.

Groeten van team Wad-Seekers

Link to comment

Jippie de eerste inzending is binnen, ik hoop dat er dit jaar net zulke pareltjes tussen zitten als vorig jaar, want wat zaten er toen mooie foto's tussen. En op allerlei manieren, de ene foto was perfect genomen, de ander stond iets bijzonders op en de andere weer deed me lachen, enz. enz.

 

Wat dat betreft hoop ik dat ook dit jaar mensen, al denken ze dat ze toch geen kans maken te winnen, toch weer een poging doen en minstens 1 foto insturen. Want er is wel gebleken, dat wat voor de 1 mooi is voor de ander minder mooi is, dus echt iedereen maakt kans, al denk je zelf misschien van niet.

 

Dus even je foto's doorspitten, wat overigens op zich al leuk is en insturen maar!!! :)

Link to comment

Beste Wad-Seekers,

 

De eerste foto die ik zie, is een man/vrouw die op zijn buik ligt met zijn bovenlichaam in een soort van grot.

De tweede foto is Geo-vlinders Advatar...... (schrijf je dat zo of is het avatar?)

En dan de derde foto is een jongetje dat echt op een hele mooi plaats staat met een geweldig uitzicht........

 

Dus vandaar mijn vraag "3 foto's"

Link to comment

Ha Titus,

Gevonden!!!

 

Ik stuur je een foto "Roof of Kos". Dit najaar genomen op Kos, Griekenland (persoonlijke bijdrage aan Griekenland :-).

Na twee uur hevig klimmen was de cache pas na een drie kwartier gevonden, gelukkig - anders was de tocht voor niets geweest.

 

Ja, en nu?

 

Hoe krijg ik die foto bij jou?

 

Groet,

Casper.nl

Link to comment

Iedereen mag zijn/haar mening geven.

Ik hoop dat het me lukt om een onafhankelijke jury te vinden...

Die juryleden moeten hun mening nog maar even voor zich houden :rolleyes:

Leuk jullie reacties! En ook ontvang ik al aardig wat inzendingen!

 

Graag maak ik iedereen nog even attent op mijn verzoek om een link van het log te versturen.

Dat gaat zo:

1. Log opzoeken.

2. In de adresbalk klikken. Gegevens worden dan blauw.

3. CTRL+C indrukken.

4. In het mail bericht klikken.

5. CTRL+V indrukken.

Alvast bedankt.

Link to comment

Erg leuke foto's al en ook een mooie coin!

 

En de relatie met cachen, ja dat is waar, die is niet echt duidelijk bij sommige foto's. De foto's die ik ingezonden heb zijn ook puur een selectie van de leukste/mooiste/grappigste foto's die ik tijdens het cachen gemaakt heb, maar dat hoeft niet direct zichtbaar te zijn in de foto inderdaad. De jury heeft het laatste woord in deze :)

Link to comment

Ik heb eens op mijn gemak alle foto's bekeken. Er zijn absoluut mooie plaatjes bij, maar in zijn algemeenheid is het niveau niet zo hoog. Ik kan me dat ook wel een beetje voorstellen, want ik loop ook niet te sjouwen met mijn spiegelreflex tijdens het cachen. Dan prefereer ik een simpel allekunnertje, waar een krasje meer of minder geen rol speelt. Dus de combinatie topfoto/geocaching is moeilijk. Verder zie ik toch wel erg veel foto's, waarbij ik het verband met geocaching niet kan ontdekken. Neem bijvoorbeeld de prent van de vier fietsen naast elkaar tegen een boom. Beslist een leuke foto qua compositie en ik wil best geloven dat de bezitters van de fietsen even een cache aan het loggen waren, maar zien doe ik het niet.

 

Het wordt dus een heel werk voor de ongetwijfeld deskundige jury om het kaf van het koren te scheiden, maar dat neemt niet weg, dat het gewoon leuk is om naar al die foto's te kijken. Bij sommigen krijg je echt zin om meteen maar even naar buiten te gaan..... En daar gaat het om.

Link to comment

Zelf loop ik altijd met mijn digitale spiegelreflex te sjouwen, maar dat terzijde :rolleyes:

 

Op geocaching.nl waren er vorig jaar 3 categorieën. Op basis van de huidige inzendingen concludeer ik dat die wel worden gemist.Er zijn inderdaad niet veel foto's waarop het cachen herkenbaar in beeld is.

Mag ik zo vrij zijn om een oproepje te plaatsen voor de prijzenpot?

Met 2 extra prijzen zou ik die categorieën weer kunnen realiseren.

 

Ook weer 3 inzendingen waarmee we de 30 hebben bereikt.

 

28:

55787627-cee8-447e-8640-53ea2b528a03.jpg

 

29:

20bd439a-8ebd-48d9-b442-6079f7fbed80.jpg

 

30:

30cc6722-e7ab-4efe-ba4a-8246e1ba2491.jpg

Link to comment

Nummer 30 is het helemaal! Wellicht geen spiegelreflexkwaliteit (ben je niet bang voor schade aan je toestel als je aan het cachen bent? of nog erger... je laat hem ergens liggen.... &^%$%^&) maar een plaat, waarbij je als kijker helemaal je eigen verbeelding kunt volgen.... Er is weliswaar geen cache in beeld, maar alles in mij zegt, dat die cache zich onder de kop van de hond bevindt... (of dat nou zo is of niet, dat doet er niet toe...) Leuk!!! En je hebt gelijk wat die categorieën betreft. Ik hoop voor je, dat er alsnog een gulle gever langs Deventer komt fietsen met een paar mooie prijzen. Dan kun je de foto's alsnog uitsplitsen. Succes!!!

Edited by Gerrit Tabak
Link to comment

Leuke foto's!

 

(ik gok dat foto 25 gephotoshoped is...)

Foto 25 is genomen met een Sony Nex-5 waarmee je oa deze effecten bij kunt instellen (zwart wit en yellow). Heb nog zo'n soort gelijke foto met een blauw bankje.

Het betreft een cache in Paramaribo met de titel Art at The fort. Daarom was het leuk om daarbij een art foto te loggen.

De cache zit in het kunstwerk rechts op de foto mocht je in de buurt komen :-)

Link to comment

Nummer 30 is het helemaal! Wellicht geen spiegelreflexkwaliteit, maar een plaat, waarbij je als kijker helemaal je eigen verbeelding kunt volgen.... Er is weliswaar geen cache in beeld, maar alles in mij zegt, dat die cache zich onder de kop van de hond bevindt... (of dat nou zo is of niet, dat doet er niet toe...) Leuk!!!

 

Ik vind het ook een leuke foto, die de verbeelding aanspreekt. Zou het kunnen dat het hier om een beeldje gaat van een halve hond en er helemaal geen gat in de grond zit? Ik meen dat ik zulke beeldjes wel eens gezien heb.

Link to comment

Ik heb een toezegging voor een coin :lol: . Daarmee kan ik een tweede categorie instellen. Dank daarvoor! :)

Ik ga er van uit dat er nog wel een derde komt. Ik zal daarom binnenkort aangepaste criteria bekend maken.

De basis blijft wel: dit jaar moet de foto ook in een log te vinden zijn.

Ik heb de winnaars van vorige editie attent gemaakt op deze wedstrijd. 3 van de 4 waren nog niet bekend met de nieuwe locatie. :rolleyes:

Ik zal de ander deelnemers daarom ook maar even mailen. Ik hoop dat dat niet als spam wordt beschouwd.

 

Weer 4 nieuwe foto's :D

32:

b02a81ae-cfff-4d84-9865-ee985ec2fe3d.jpg

“Ook Geocaching ervaart de gevolgen van het gedoogbeleid”

 

33:

ca0bcc8f-146d-4d13-98ae-cf3ac86773a0.jpg

“POWER-caching oldskool style”

 

34:

7467ac76-7a94-4f1e-9874-3de31020b2cd.jpg

Een stukje meegezonden log. Omdat het zo mooi verwoord hoe deze dreuzel de cache beleefde:

“A treat for your feet”, onder deze omschrijving werd zojuist deze alleraardigste wandeling van dik 2 km aan onze “Lasting Memories” toegevoegd. Dat was nog eens een echte geocache, meer in contact met moeder aarde kun je nauwelijks komen .

Kiezeltjes, modder, water, stenen, zand, koud, warm, prik, auw, pratjs, glij, klauter, spetter, spatter. We hebben er alle zes van genoten. Vooral de laatste twee werden door dreuzel Brabogirl (4) bijzonder op prijs gesteld. Het “may require wading” symbooltje werd door haar geïnterpreteerd als “waar-o-waar kunnen we weer door het water”. Zelfs daar waar het haar tot onder de oksels zou gaan reiken wilde ze onbevreesd doorheen, totdat ze merkte dat het haar inderdaad tot onder de oksels zou gaan reiken. Met de tranen in de ogen,want ze moest en ze zou er door. Dan maar even truitje uit, tot okselhoogte van <knip> en <knip> opgetild en met de beentjes enkele decimeters boven vaste grond door het water gezweefd.”

 

35:

cd960b62-2950-48e1-aaed-009046303ae2.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...