Jump to content

aanschaf gpsmap 62


Post@Co

Recommended Posts

Hallo,

 

heeft er iemand ervaring met het kopen van een gps in de US? Ik wil namelijk graag de gpsmap 62s aanschaffen, maar nu gaan er over een paar weken een aantal collega's naar San Francisco voor een congres en die zouden evt. zo'n gps voor me mee terug kunnen nemen. Ik vraag me af of dat kan? hoe zit het met de garantie? en bij wat voor winkel/webshop of i.d.?

 

eduard

Link to comment

Hij is binnen!!! en afgelopen weekend uitgeprobeerd, ben er erg blij mee.

 

Nu nog een vraagje: ik wil hem ook op mijn fiets kunnen monteren. Nu is daar een leuke fietssteun voor van Garmin. Maar...de recentie's op de website van GPSSHOP.nl zij nu niet echt lovend [althans een aantal niet] en ik vindt het ook maar een zwakke bevestiging. Heeft iemand daar ervaring mee?

 

En een van de review schrijvers daar heeft het over ram-mount steunen. Iemand daar ervaring mee? ziet er namelijk wel stevig uit en qua prijs scheelt het niet veel met het steuntje van Garmin.

Link to comment

De steun ziet er gammeler uit dan hij daadwerkelijk is.

Eenmaal gemonteerd zit ie best stevig.

 

Ik was er ook niet zo blij mee. Er worden ty-wraps gebruikt. Ik wissel nog wel eens van (huur)fiets en daardoor moet ik regelmatig ty-wraps weggooien. Niet dat dat nou zo duur is maar het voelt niet goed.

De mooie schanier-constructie met schroef voor de etrex vond ik beter maar daar brak het deel op de etrex vaak af.

Zo is er altijd wat...

 

Voor gsak is een mooie makro beschikbaar. GarminExport.gsk Die zet alle caches uit je filter zo op de gps. Als je wil met aangepaste namen. Ik zet graag een 1 letterige cachetypering voor de naam. Dan krijg je bijvoorbeeld M-Lekker fietsen of T-de watertoren van Deventer.

Link to comment

Sinds kort een gps 62s aan geschaft, het begint te wennen.

Maar nu kan ik de notitie van een gevonden cache niet terug vinden met tijd en desnoods met notitie.

wie kan mij helpen.

Die zit in geocache_visits.txt in de Garmin map van je interne geheugen. Wil je logs uploaden naar geocaching.com dan ga je naar http://www.geocaching.com/my/uploadfieldnotes.aspx en selecteert het eerder genoemde bestand. Dan worden de logs geupload met de notities die je erbij hebt gezet

Link to comment

Field notes kan je niet terug lezen, voor zover ik weet.

Het aantal gevonden kan je wel zien. Ondermeer in je 'geocache dashboard'. Dat kan je instellen via menu->stel kaart in->enter->gegevens velden->enter->dashboard->geocaching of geocaching detail.

Het aantal dat je dan ziet is het aantal dat je in de gps hebt aangegeven als 'gevonden'.

Als je het gelijk wil zetten met al je vondsten: page->hoofdmenu->geocaches->menu->stel geocaches in->enter->gevonden caches->enter->voer getal in->klik op OK.

 

Met de nieuwste firmware komt er een mooi nieuw geocache dashboard in je gps.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...