Jump to content

Nieuwe caches laden in Etrex Legend Hcx


Kimopo

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds enige tijd ook aan het Geocachen wat ik met mijn (al eerder aangeschafte) Garmin Etrex Legend HCx bleek te kunnen doen. (aanschaf was om mijn 4daagse trainingen en uiteindelijke loop te "tracken")

 

Nu ben ik regelmatig nieuwe caches aan het downloaden maar kwam laatst tot de ontdekking dat zij terecht komen in de map "recent gevonden" ??!? Ik vraag me af hoe dat kan, want ik moet ze immers nog gaan doen. Ook staat er een gesloten schatkistje bij afgebeeld die ik bij "gevonden" zelf op geopend kan zetten, maar soms ook gaat dat blijkbaar vanzelf.

 

Ik klik bijv. gewoon op downloaden naar GPS als ik een cache wil opslaan. Is er een andere Etrex Legend gebruik(st)er die weet of dat instelbaar is?

Link to comment

Ik heb een etrex vista Hcx, en daarmee komen de caches allemaal in mijn waypoint lijst te staan [ik druk op de cache pagina op send to GPS]

 

Maar heb je al eens gekeken of er toevallig een software update is voor je legend? Er zijn recentelijk geen update's geweest, maar als je de GPS al een tijdje hebt liggen kan het wel handig zijn.

Link to comment

In de lijst 'Recent gevonden' komen alle punten te staan die je onlangs aangeklikt hebt, maar ook die je net aangemaakt hebt. Recent gevonden is dus eigenlijk niet de juiste omschrijving. Het is een manier om snel een onlangs gebruikt wp opnieuw te selecteren ipv dat via Menu - Zoek - Waypoints te moeten doen. Ik vind het zelfs jammer dat als je gebruik maakt van de geocache-optie, waarbij de gps automatisch de dichtstbijzijnde nog niet gevonden cache aanbiedt, dat je die nieuwe cache niet in de lijst terugvindt, terwijl je er al wel naar toe genavigeerd bent...

Link to comment

Aha, dank u beiden... :)

 

Ik ga idd eens op zoek naar een update maar meen dit al ns gedaan te hebben. Mijn Garmin is van ik meen april dit jaar.

 

Ok, klinkt enigszins logisch dat ze in laatst geopend komen... ik haal soms de code over vanaf de cache pagina en soms meteen uit de lijst; zal 'ns opletten of dat soms verschil maakt.

Link to comment

Als je er behoefte aan hebt, wil ik wel een keer met je afspreken om wat dieper te duiken in de mogelijkheden van de Etrex. We wonen tenslotte op een steenworp afstand bij elkaar vandaan. Ik heb zelf de Etrex Vista HCx. Grootste verschillen zijn dat ik een kompas en hoogtemeter heb, verder niet, dacht ik

Link to comment

Als je er behoefte aan hebt, wil ik wel een keer met je afspreken om wat dieper te duiken in de mogelijkheden van de Etrex. We wonen tenslotte op een steenworp afstand bij elkaar vandaan. Ik heb zelf de Etrex Vista HCx. Grootste verschillen zijn dat ik een kompas en hoogtemeter heb, verder niet, dacht ik

 

:) Wat lief dat je me daarmee wilt helpen... ik zou zeggen; graag, puzzelen we wel 'n keer een momentje uit dat we allebei kunnen

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...