Jump to content

Kunnen Caches Wandelen ?


matsretep

Recommended Posts

Ik had het eigenlijk nooit begrepen: waarom plaatsen cachers de cache op een andere plaats dan dat ze hem gevonden hebben. Ik had het wel eens bij eigen caches dat ook ik moest gaan zoeken en kwam ze dan soms tegen op een heel andere plaats dan dat ik hem orgineel had weg geborgen. Waarom ? vind men het soms leuk om de cache die men net zelf gevonden heeft te verschuilen voor de volgende cacher?

 

maar niets is minder waar, in de praktijk blijkt dat de cache vaak niet terug geplaatst wordt door de vinder maar door een partner of soms zelfs door een ander team. Tsja en dan begin ik het te begrijpen. Maar altijd handig is het niet.

 

mijn advies: laat degene die hem vind ook degene zijn die hem weer terug plaatst

Link to comment

Recentelijk bij onze cache "de Panoven" (http://coord.info/GC34FXN) mee gemaakt.

 

Nadat bleek dat feestgangers regelmatig "spandoeken" in de paal staken waar de cache in zat deze verplaatst (5 palen verderop zeg maar) en ook gelijk een coordinaat update uitgevoerd en een alert op de pagina.

 

Tot onze verbazing doken er logjes op dat de miswijzing groot was etc, en dat grapjassen de cache wel verplaatst zouden hebben...

 

Bij een controle bleek de cache dus terug geplaatst te zijn op de oude locatie... met het risico op vernieling door feest gangers met hun spandoeken of de locale ijsco boer die er een paracol in zou steken ofzo...

 

Of het nu goed bedoeld terug geplaatst is door iemand die mee liep met iemand die hem eerder gedaan had of mensen met oude coordinaten in de gps en hem naar hun mening weer beter op het 0 punt verstopt hadden is helaas nooit duidelijk geworden...

 

Maar een voorbeeld voor aan de wandel gaan lijkt me dit zeker!

Link to comment

Ik herken dit ook.

Ik heb nog maar 1 cache uitliggen (zwarte nano, http://coord.info/GC2QBFK) en die ligt toch bij iedere cachecontrole weer niet op z'n plekje.

 

Ik heb er in ieder geval 2 mogelijke verklaringen voor:

1) Ze letten niet op hoe de cache ligt bij aankomst, waardoor ze de cache maar weer ergens terughangen

2) Ze vonden de cache erg lastig te zien en willen zo de mede-cacher helpen.

 

Ik moet er wel bij zeggen:

Sinds dat ik m'n hint heb aangepast (meer specifiek), ligt de cache toch regelmatig weer netjes op z'n plekje.

 

Echt aan de wandel over grote afstanden is het niet, maar het is wel voorgekomen dat ik zelf moest gaan zoeken waar 'ie nou lag.

Link to comment

Wij namen voor de eerste keer ons neefje van toen 9 jaar mee, op zoek naar een schat. Spannend!!!! En uiteindelijk vonden we de schat. Neefje op zijn knieeën, hoofd in de amobox, twijfelen "wat ga ik omruilen voor mijn zusje". Logboek geschreven en toen pakte hij de schat op en liep een andere kant op. "Ik ga hem daar ergens verstoppen!!!"

 

Hihihihi, we hebben er smakelijk om gelachen en de cache weer netjes terug geplaatst op de plek waar we hem gevonden. Neef meteen uitgelegd dat het toch wel leuk is als andere kindjes hem ook vinden. En dat was hij dan wel weer met ons eens.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...