Jump to content

Wat is er aan de hand?


gensnet

Recommended Posts

..... met het keuren van schatten? Ik mag dan "ongeduldig" lijken, maar ik heb op 1 oktober 2011 een schat gemeld en er tot op heden 10 oktober 2011 nog niets van gehoord. In de meeste gevallen is een schat zo'n vier à vijf dagen "onderweg" (en dat is ook helemaal niet erg) en dan kwam ie online. Het "schijnt" dat er méér mensen zitten te wachten heb ik "ergens" gehoord....... Het zal wel razend druk zijn, maar meld dit dan even, want op deze manier is het vervelend wachten.

 

Ik heb de Nederlandse controleur geoguy al een berichtje gestuurd wat de reden is dat het dit keer duidelijk langer duurt. Nu kan het antwoord nog wel komen, want er moet ook nog gewerkt worden, maar nog geen enkele reactie gekregen.

 

-= GensNet =-

Link to comment

..... met het keuren van schatten? Ik mag dan "ongeduldig" lijken, maar ik heb op 1 oktober 2011 een schat gemeld en er tot op heden 10 oktober 2011 nog niets van gehoord. In de meeste gevallen is een schat zo'n vier à vijf dagen "onderweg" (en dat is ook helemaal niet erg) en dan kwam ie online. Het "schijnt" dat er méér mensen zitten te wachten heb ik "ergens" gehoord....... Het zal wel razend druk zijn, maar meld dit dan even, want op deze manier is het vervelend wachten.

 

Ik heb de Nederlandse controleur geoguy al een berichtje gestuurd wat de reden is dat het dit keer duidelijk langer duurt. Nu kan het antwoord nog wel komen, want er moet ook nog gewerkt worden, maar nog geen enkele reactie gekregen.

 

-= GensNet =-

 

Ach...je zal het zelf wel niet uit je mond kunnen krijgen, maar jouw "vriend" de reviewer, die in jouw ogen maar nergens voor wilde deugen, en die onlangs (waarschijnlijk tot je grote vreugde) is gestopt, verzette toch wel een dusdanig grote hoevelheid werk, dat zijn (hun) vertrek natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaat.

 

Dat in combinatie met het nog immer stijgend aanbod aan caches ter review, en dan heeft Geoguy het natuurlijk wel ineens een heel stukje drukker.

en ja....dat levert waarschijnlijk langere wachttijden op.

Link to comment

Waar het aan ligt weet ik niet, maar de overgebleven Nederlandse reviewer "Geoguy" en zijn Belgische collega's doen uitstekend werk. Misschien dat ze het wat druk hebben, maar geduld is een schone zaak.

Ook bij de gestopte reviewers moesten we wel eens wat langer wachten tot er een gaatje gevonden werd in de tijd, dus hier is niet iets nieuws aan de hand, al willen dat sommige wel doen geloven.

Link to comment

In de wandelgangen hoorde ik dat GeoGuy met vakantie is en de Belgen het werk niet aan kunnen en het lijkt wel of ze alleen Belgenland reviewen en de event cache's.

Maar goed we wachten wel lekker af wat er nog gaat komen.

 

En ja vanaf 30-09 wacht ik ook al op een review van een aangeboden cache. ;)

Link to comment

> In de wandelgangen hoorde ik dat GeoGuy met vakantie is en de Belgen het werk niet aan kunnen en het lijkt wel of ze alleen Belgenland

 

Zouden de Belgische controleurs dáár ook niet voor "aangenomen" zijn; Alleen Belgische schatten controle? Het is al heel fijn dat ze zo af en toe geoguy willen bijspringen, maar het moet geen "gewoonte" worden, moeten ze gedacht hebben.......

 

> reviewen en de event cache's.

 

Vakantie? Dàt geloof ik dus niet in dit geval, want hij heeft volgens twitter op 9 oktober 2011 nog een schat online gezet en ná 1 oktober 2011 nog veel méér schatten. Ik heb hem een kort berichtje gestuurd waarom het dit keer zolang duurt. Als hij op vakantie zou zijn en hij controleert dan een paar schatten, kan hij best even kort reageren. Als ie al op vakantie zou zijn en je controleert dan in je vakantie schatten, ben je volgens mij niet goed bezig, want vakantie is vakantie en controleer dan geen schatten, maar geniet van je vakantie, maar meld dit dan wel even aan de schatzoek bevolking. Die weten dan in ieder geval waarom het keuren van de schatten dit keer wat langer gaat duren.

 

Dan zou hij vanaf 10 oktober 2011 op vakantie "kunnen" zijn. Natuurlijk gun ik die beste man/vrouw een vakantie, maar geef er dan even melding van in de trant van: "Ik ben op vakantie en na mijn vakantie ga ik weer schatten controleren". Je warmt op deze manier het speculatie gisnetwerk weer aardig op.

 

't Is volgens mij gewoon een kwestie van een stukje goede "communicatie" dat nu duidelijk ontbreekt :(

 

-= GensNet =-

Link to comment

> je weet pas wat je mist als hij er niet meer is......

 

Je doet nu net als of hij dood is :unsure: en dat hoop ik toch echt niet, want ik wens mijn "ergste vijand" niet "dood".

 

> kruimeldief ik mis je.

 

Dàt meen je niet echt. Volgens mij schrijf je dit om de zaak weer op te ruien <_<

 

> geocaching is duidelijk niet meer wat het was

 

Je verwart wederom geocaching.com met geocaching.nl. Dàt zijn twee verschillende clubs. Een controleur vertegenwoordigd gc.com en niet gc.nl.

 

Maar wat let je om een zogenaamde "poll" te beginnen om je grote vriend kruimeldief weer over te halen om weer schatten te gaan controleren?

 

> Barny

 

-= GensNet =-

Link to comment

Ik vraag me af, wat is de haast? Moet de cache voor een bepaalde datum online komen?

 

Zo ja, had je zelf misschien eerder de cache aan kunnen bieden en jezelf wat speling kunnen geven. Daarbij als je de cache voor of op een bepaalde datum online wil krijgen, zal je dat specifiek aan de reviewer moeten vragen en dan nog zal dat niet altijd mogelijk zijn.

 

Zo nee, wat is dan het probleem?

 

Ik snap de haast gewoon niet....

Link to comment

@Gensnet, Dood is hij hopelijk ook niet, maar het zegt genoeg dat hij zich in geen velden of wegen meer laat zien, terwijl hij tot een van de meest gelauwerde Nederlandse geocacher behoorde, en van de een op andere dag hoor je er niemand meer over en is hij history, afgeschreven en afgeserveert.

Met hem is er veel revieuwerhulp naar nieuwe cacheleggers ter ziele gegaan, een groot gemis voor de Nederlandse cachecommunity.

En nee ik mis kruimelf echt en zeker op twitter, waar hij veel duidelijkheid schiep over het revieuwers wel en wee, altijd de vragen van mensen die te lui waren om te lezen en hij beantwoorde al die vragen uitgebreid al was dat voor de 50ste keer weer die de zelfde vraag, en ons een tipje van de sluier oplicht van zijn dagelijkse beslommeringen,

 

Ik weet wel degelijk het verschil tussen gc.nl en gc.com, en ik weet ook dat de neerwaartse geocache spiraal nog sneller gaat dan toen kruimeldief er nog was.

 

Barny

Link to comment

Reviewers doen alles in hun eigen vrije tijd, de meesten hebben een baan, en is reviewen een taak erbij.

 

En als er prioriteiten gesteld moet worden kan ik me voorstellen dat het reviewen van een cache, een iets lagere prioriteit heeft.

 

Gewoon een kwestie van geduld lijkt mij.

Link to comment

Na Kruimel waarbij we op het laatst ook soms lang moesten op een review werden we geconfronteerd met 2 Belgen die als een sneltrein door de aangeboden cache's gingen (al dan niet met fouten)

Nu lijkt het of de Belgen de pijp aan Maarten hebben gegeven en alleen Belgenland en afspraak cache's in Nederland reviewen.

 

Misschien zijn we wel iets te veel verwend de laatste weken na het plotselinge vertrek van Kruimel en moeten we nu gewoon even geduld hebben tot GeoGuy weer terug is van vakantie!?

 

nb:Het is wel jammer dat niet 1 van de Belgen reageert op mail of twitter berichten mbt vragen hierover of over aangeboden cache's

Link to comment

Na Kruimel waarbij we op het laatst ook soms lang moesten op een review werden we geconfronteerd met 2 Belgen die als een sneltrein door de aangeboden cache's gingen (al dan niet met fouten)

Nu lijkt het of de Belgen de pijp aan Maarten hebben gegeven en alleen Belgenland en afspraak cache's in Nederland reviewen.

 

Een mogelijke reden is misschien dit:

 

Vanaf maandag 03 oktober '11 tot en met 16 oktober '11 kunnen de listings enige vertraging oplopen.

Beide reviewers zijn in het buitenland op een gezamelijk missie :excl:

Alvast bedankt voor het begrip.

Greensprouts & Frogfoot1 B)

Link to comment

 

Een mogelijke reden is misschien dit:

 

Vanaf maandag 03 oktober '11 tot en met 16 oktober '11 kunnen de listings enige vertraging oplopen.

Beide reviewers zijn in het buitenland op een gezamelijk missie :excl:

Alvast bedankt voor het begrip.

Greensprouts & Frogfoot1 B)

 

Bedankt voor dit inkijkje over de landsgrens. Dat verklaart een hoop - er is net zelfs een ladinkje caches goedgekeurd. :laughing:

Link to comment

Wat is er aan de hand?

 

Het antwoord is vrij simpel: een zeer sterke toename van het aantal nieuwe caches over de laatste maanden/jaren.

 

Voor België:

 

In oktober 2009 telden we 5.000 actieve caches. Nu zijn we de kaap van 10.000 actieve caches zonet gepasseerd.

Een verdubbeling op 2 jaar tijd of bijna 7 nieuwe caches per dag.

Als we deze progressie aanhouden liggen er binnen 20 jaar 10.240.000 actieve caches en zijn er geen 2 reviewers nodig maar 2.048...

 

Bedankt reviewers voor het vele werk dat jullie dagelijks verzetten.

Edited by DanPan
Link to comment

Wat is er aan de hand?

 

Het antwoord is vrij simpel: een zeer sterke toename van het aantal nieuwe caches over de laatste maanden/jaren.

 

Voor België:

 

In oktober 2009 telden we 5.000 actieve caches. Nu zijn we de kaap van 10.000 actieve caches zonet gepasseerd.

Een verdubbeling op 2 jaar tijd of bijna 7 nieuwe caches per dag.

Als we deze progressie aanhouden liggen er binnen 20 jaar 10.240.000 actieve caches en zijn er geen 2 reviewers nodig maar 2.048...

 

Bedankt reviewers voor het vele werk dat jullie dagelijks verzetten.

 

Maw er moeten reviewers bij? ;)

Link to comment

Wat is er aan de hand?

 

Het antwoord is vrij simpel: een zeer sterke toename van het aantal nieuwe caches over de laatste maanden/jaren.

 

Voor België:

 

In oktober 2009 telden we 5.000 actieve caches. Nu zijn we de kaap van 10.000 actieve caches zonet gepasseerd.

Een verdubbeling op 2 jaar tijd of bijna 7 nieuwe caches per dag.

Als we deze progressie aanhouden liggen er binnen 20 jaar 10.240.000 actieve caches en zijn er geen 2 reviewers nodig maar 2.048...

??? In de visie van: Met cijfers kun je alles aantonen?

Je had het nog veel sappiger kunnen maken door 2002 en 2004 te pakken:

In 2002 hadden we 135 actieve caches

In 2004 hadden we iets van 780 actieve caches

iets van vervijfvoudiging in 2 jaar tijd

Zet deze progressie eens door, door te extrapoleren voor over 20 jaar.

 

- Robert

 

bron: http://www.globalcaching.eu/stats/Default.aspx

Edited by De broekies
Link to comment
Zet deze progressie eens door, door te extrapoleren voor over 20 jaar

Ga nu de beoogde hoeveelheden eens afzetten met de 161 m regel en het totale oppervlakte van Nederland.

Per cache is er 20358 m2 benodigd, ik denk echter 25291 m2.

Volgens wiki is NL 41526 km2, waarvan ca. 18% water.

Dat zouden zoiets van 1.600.000 cache kunnen zijn.

Eigenlijk 1 cache per 10 inwoners.

Edited by JandeBehanger
Link to comment

In de wandelgangen hoorde ik dat GeoGuy met vakantie is en de Belgen het werk niet aan kunnen en het lijkt wel of ze alleen Belgenland reviewen en de event cache's.

Maar goed we wachten wel lekker af wat er nog gaat komen.

 

En ja vanaf 30-09 wacht ik ook al op een review van een aangeboden cache. ;)

Link to comment

Beste cachers,

Als premium member kun je de "Newly published" caches laten melden. En dan zie je dat de reviewers echt niet stil zitten. In de provincie Zuidholland is op dit moment FROGFOOT1 zeer actief, volgens mij is dat zelfs iemand uit België met 2 caches op zijn score lijst!!!. Is het een aardig idee om de rest van je leven alleen maar FTF te scoren? >> Wordt reviewer ;-)

Link to comment

Misschien is wat informatie over de actuele stand van zaken hier op zijn plaats.

Voor Nederland reviewen op dit moment: GeoGuy, Frogfoot1 en greensprouts.

Alle drie waren, op hetzelfde moment even weg.

Op 14 oktober j.l. heeft reviewer greensprouts op het forum van geocaching.nl bekend gemaakt dat een achterstand van 170 Nederlandse caches die in de wacht stonden, is weggewerkt.

 

Edit: Fotogravin was mij net voor zie ik :D

Edited by Sivota
Link to comment

Zolang de revieuwers zonder al te veel commentaar cache’s online gooien doen ze tuurlijk goed werk voor de mensen die zo veel mogelijk en zeker zo makkelijk mogelijke cache’s online willen brengen.

Maar er is wel een verschil tussen geen commentaar geven of net dat beetje meer doen zodat het spelletje geocachen in het algemeen naar een hoger level gebracht kan worden, en als ik het bericht van het groene spruitje een beetje begrijp is uiteindelijk ook Groundspeak tot de conclusie gekomen dat het braaksel van zo veel crap wat tegenwoordig uitkomt getemperd moet worden .

Dus heeft het commentaar van enkele gebruikers misschien toch geholpen?

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link to comment

Ik mag inmiddels uit ervaring spreken. Afgelopen maandag een nieuwe cache ter review aangeboden, gisteravond (dinsdag) kreeg ik bericht van de reviewer dat er een kleine aanpassing nodig was. Ik heb de aanpassing direct doorgevoerd en later op de avond is de cache gepubliceerd. Hulde dus voor de reviewer(s)!

Link to comment

Ik mag inmiddels uit ervaring spreken. Afgelopen maandag een nieuwe cache ter review aangeboden, gisteravond (dinsdag) kreeg ik bericht van de reviewer dat er een kleine aanpassing nodig was. Ik heb de aanpassing direct doorgevoerd en later op de avond is de cache gepubliceerd. Hulde dus voor de reviewer(s)!

Daarom, het gaat goed met de reviewers zoals het nu gaat. Maar het naar ieders zin maken is altijd lastig en zal het ook blijven ook.

Link to comment

Het naar ieders zin maken is lastig maar daarom zeker niet onuitvoerbaar.

En als je het kan uitvoeren om iedereen tevreden te houden, waarom zou je het dan laten?

 

Barny, even zonder een afbeelding van mijn hooft omdat iemand het nodig vond om bij Groundspeak te klikken

Link to comment

onze excuses voor de fout in communicatie. Zoals ondertussen geweten is er op zeer korte termijn een verandering gebeurd in het reviewer landschap in nederland, welk bijna gelijktijdig gevallen is met ons aller afwezigheid. Het verhaaltje van everyone, anyone, someone and noone is waarschijnlijk iedereen welbekend.

 

Moest er zich een dergelijke situatie nogmaals voordoen in de toekomst, dan zullen we er alles aan doen om dit zo duidelijk mogelijk en op zo veel mogelijk plaatsen te communiceren.

 

Omdat wij - als vlaamse reviewers - weten dat de activiteit op het .be forum vele malen hoger ligt dan op het .com/belgium forum hebben we daar enkel daar onze afwezigheid gecommuniceerd.

 

Zoals ondertussen iedereen wel gezien heeft zijn de reviewtijden ondertussen weer zeer erg gedaald :), ik durf zelfs te beweren dat er niemand nog 24 uur moet wachten op zen review - op earthcaches na dan -

 

Om even op het andere deel van de discussie te reageren: ik heb als reviewer geen mening over de aangeboden listing, als u als cache legger vindt dat hetgeen u aanbiedt voldoende is, dan is het dat voor mij ook, als het voldoet aan de gestelde regels en guidelines.

Moest ik me er wel mee gaan inlaten, moet ik dan alle micro's afkeuren omdat ik die niet leuk vind? Of alle listings met dt fouten afkeuren en de legger opnieuw naar school sturen? Geen mysteries meer goedkeuren omdat je daar tijd aan verliest thuis? Geen reeksen van meer dan 3 caches meer goedkeuren, omdat die toch geen interessante plaatsen aandoen? Mijn idee is dat we dan op een gegeven moment uitkomen bij een situatie waarin nog enkel blonde mensen met blauwe ogen aan geocaching moeten doen, en dat wil niemand naar mijn idee.

 

Ik ga er nog steeds vanuit dat de geocaching gemeenschap zelf veel regelt, zonder dat dit moet opgelegd worden.

 

btw, dit is mijn laatste reactie op dit stukje van het geocachen. prive wil ik met veel plezier verder hierover spreken.

 

Met vriendelijke groeten,

 

greensprouts

Edited by greensprouts
Link to comment

jammer dat je je betoog nu zo zwart/wit neerzet, toen we elkaar spraken op het VT event weet jij ook dat er een prachtige middenweg bestaat met geen veranderingen opleggen maar juist veranderingen adviseren, de nieuwbakken cachelegger laten nadenken hoe hij van zijn cache juist een betere cache kan maken, en dankzij jullie ruime ervaringen zijn jullie de beste personen om al de nieuwbakken cachelegger met goeie adviezen te verwennen,

ik weet ook dat je dat inderdaad van Groundspeak niet hoeft te doen, net zo als een twitter account maken waar alle revieuws worden geplaatst, dat hoeft ook niet, bij de twitteracount maak je nog geen 500 cachers blij en met een mooie cache’s in de benelux maak je de ganse beneluxse geocachecommunitie blij, jullie hebben de keus om te beslissen wat belangrijkst en natuurlijk het beste is voor het geocachen in het in onze drie landen.

Barny

Link to comment

Om even op het andere deel van de discussie te reageren: ik heb als reviewer geen mening over de aangeboden listing, als u als cache legger vindt dat hetgeen u aanbiedt voldoende is, dan is het dat voor mij ook, als het voldoet aan de gestelde regels en guidelines.

Moest ik me er wel mee gaan inlaten, moet ik dan alle micro's afkeuren omdat ik die niet leuk vind? Of alle listings met dt fouten afkeuren en de legger opnieuw naar school sturen? Geen mysteries meer goedkeuren omdat je daar tijd aan verliest thuis? Geen reeksen van meer dan 3 caches meer goedkeuren, omdat die toch geen interessante plaatsen aandoen? Mijn idee is dat we dan op een gegeven moment uitkomen bij een situatie waarin nog enkel blonde mensen met blauwe ogen aan geocaching moeten doen, en dat wil niemand naar mijn idee.

 

Ik ga er nog steeds vanuit dat de geocaching gemeenschap zelf veel regelt, zonder dat dit moet opgelegd worden.

 

 

Jammer dat je hiermee eigenhandig in één worp de nalatenschap van Kruimel de prullenbak in gooit. Bijzonder bedankt daarvoor, van de Belgen moeten we het hebben. Prima wat je daar in Belgie allemaal doet, maar in Nederland ligt de lat een stuk hoger.

 

Je kunt wel vinden dat de gemeenschap veel zelf moet regelen, maar soms moeten mensen tegen zichzelf in bescherming worden genomen, niet door dingen te verbieden, wel door op dingen te wijzen. De reviewer is de enige die een cacheplaatser over zijn resultaat kan laten nadenken voordat het publiekelijk wordt gemaakt. Je weet zelf ook heel goed, dat dat ook kan zonder meteen een cache af te keuren. Als we een aapje zochten die op een knopje kan drukken, dan hadden we een aapje genomen. Van een reviewer verwacht ik dat die zijn verstand gebruikt.

 

@Groundspeak: Wanneer krijgen we een fatsoenlijke reviewer?

Link to comment

Om even op het andere deel van de discussie te reageren: ik heb als reviewer geen mening over de aangeboden listing, als u als cache legger vindt dat hetgeen u aanbiedt voldoende is, dan is het dat voor mij ook, als het voldoet aan de gestelde regels en guidelines.

Moest ik me er wel mee gaan inlaten, moet ik dan alle micro's afkeuren omdat ik die niet leuk vind? Of alle listings met dt fouten afkeuren en de legger opnieuw naar school sturen? Geen mysteries meer goedkeuren omdat je daar tijd aan verliest thuis? Geen reeksen van meer dan 3 caches meer goedkeuren, omdat die toch geen interessante plaatsen aandoen? Mijn idee is dat we dan op een gegeven moment uitkomen bij een situatie waarin nog enkel blonde mensen met blauwe ogen aan geocaching moeten doen, en dat wil niemand naar mijn idee.

 

Ik ga er nog steeds vanuit dat de geocaching gemeenschap zelf veel regelt, zonder dat dit moet opgelegd worden.

 

 

Jammer dat je hiermee eigenhandig in één worp de nalatenschap van Kruimel de prullenbak in gooit. Bijzonder bedankt daarvoor, van de Belgen moeten we het hebben. Prima wat je daar in Belgie allemaal doet, maar in Nederland ligt de lat een stuk hoger.

 

Je kunt wel vinden dat de gemeenschap veel zelf moet regelen, maar soms moeten mensen tegen zichzelf in bescherming worden genomen, niet door dingen te verbieden, wel door op dingen te wijzen. De reviewer is de enige die een cacheplaatser over zijn resultaat kan laten nadenken voordat het publiekelijk wordt gemaakt. Je weet zelf ook heel goed, dat dat ook kan zonder meteen een cache af te keuren. Als we een aapje zochten die op een knopje kan drukken, dan hadden we een aapje genomen. Van een reviewer verwacht ik dat die zijn verstand gebruikt.

 

@Groundspeak: Wanneer krijgen we een fatsoenlijke reviewer?

 

Had die laatste zin maar weggelaten! Je hebt recht op je mening, net als ieder ander............maar iemand als een onfatsoenlijke reviewer wegzetten hier op het forum getuigt van arrogantie. Is jouw opvatting over het reviewen dan alleen fatsoenlijk ??

Je vergelijking met het aapje is al op het randje,omdat je daarmee ook de persoon van de reviewer zelf raakt/kan raken.

Maar die beeldspraak is nog te begrijpen, de zgn. oproep om een fatsoenlijke reviewer gaat mij echt te ver.

Link to comment

Nee gaat goed met de reacties. Wees blij dat er tijdelijk andere reviewers zijn bijgehaald, die naast hun eigen gebied nu ook NL er bij doen! Er zal vast wel een nieuwe reviewer komen (al zou ik niet weten wie er zo gek is).

Neem als CO zelf verantwoordelijkheid. Bespreek je cache eens met anderen om te zien wat die er van zouden vinden, zorg dat als je een cache aanbied deze ook tip top in orde is en een aanvulling is op het bestaande bestand.

Als alle cache owners daar wat meer stil bij staan, dan hoeft een reviewer niet op te voeden. Ga meer voor kwaliteit in plaats van kwantiteit en durf kritisch te kijken naar je eigen caches.

Liever een paar knal caches dan een paar dozijn rondstrooiers die niets toevoegen... maar nu dwaal ik af.

 

Gezeur blijft er altijd, het is nooit goed, maar speel dat niet op de man. Ik heb respect voor de reviewers, lijkt mij een enorme berg werk die je maar op je moet willen nemen.

Link to comment

Nee gaat goed met de reacties. Wees blij dat er tijdelijk andere reviewers zijn bijgehaald, die naast hun eigen gebied nu ook NL er bij doen! Er zal vast wel een nieuwe reviewer komen (al zou ik niet weten wie er zo gek is).

Neem als CO zelf verantwoordelijkheid. Bespreek je cache eens met anderen om te zien wat die er van zouden vinden, zorg dat als je een cache aanbied deze ook tip top in orde is en een aanvulling is op het bestaande bestand.

Als alle cache owners daar wat meer stil bij staan, dan hoeft een reviewer niet op te voeden. Ga meer voor kwaliteit in plaats van kwantiteit en durf kritisch te kijken naar je eigen caches.

Liever een paar knal caches dan een paar dozijn rondstrooiers die niets toevoegen... maar nu dwaal ik af.

 

Gezeur blijft er altijd, het is nooit goed, maar speel dat niet op de man. Ik heb respect voor de reviewers, lijkt mij een enorme berg werk die je maar op je moet willen nemen.

208.gif

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...