Jump to content

9 oktober 2011: Geocaching ontmoet waanzin!


Ellino

Recommended Posts

Een FTF, een power-trail, een T5 cache. "Been there, done that!"

Het is tijd voor iets anders!

Dit is voor een aantal cachers die opereren onder de naam "Geofriends"

het uitgangspunt geweest voor een Geocaching Challenge van formaat.

 

Een klein aantal Geocachers ging ons voor. Een enkeling slaagde in de poging.

Wij gaan de overtreffende trap beklimmen.

En wat dit project zo uniek maakt; Jij kan er live getuige van zijn!

 

Nieuwsgierig geworden? Check www.geofriends.nl en beleef het mee!

Edited by Ellino
Link to comment

Apart. Laatste keer dat ik hier keek was het toch een forum om dingen uit te wisslen met andere cachers en zo? Of is het inmiddels een bord geworden voor reclamespotjes over sites die bezoek nodig hebben?

 

Oftewel: misschien gewoon hier vertellen wat er zo geweldig is?

Link to comment

Nou phoe he. kan ik zien waar het autootje rijd op dit moment.. erg leuk maar je hebt er niets an. Geen info over wat er staat te gebeuren, wat de eindlocatie is.. alleen maar kunnen zien waar ze rijden.. O ja, wel kunnen constateren dat ze met enige regelmaat snelheidsovertredingen maken LOL.

Nee, valt een beetje tegen dit. Duik zo mijn nest maar in.

Link to comment

beetje zuure reaktie Cernunnos

het zijn gewoon een stel cachers die weer eens wat anders doen en het thuisfront en ons daar de gelegenheid voor geven.

niemand hoeft er naar te kijken, en ziullen we gewoon weer beginnen over alles wat al eens eerder op de flora is geweest

 

Barny

Link to comment

 

het zijn gewoon een stel cachers die weer eens wat anders doen en het thuisfront en ons daar de gelegenheid voor geven.

 

Barny

 

Het zijn een stel cachers die weer eens wat anders doen? Hoezo? Wat dan? Wat het is mogen we in ieder geval niet van te voren weten.

"Ons de gelegenheid voor geven? " Om wat te doen? Te speculeren wat ze nu aan het doen zijn? Te raden wat hun doel is?

 

Er wordt een aankondiging gedaan, waarbij het lijkt alsof er iets gaat gebeuren wat een cacher zeker zou moeten interesseren, maar verder geen info behalve dan een tijdstip waarop we dan maar moeten inloggen om te zien wat het is, zodat we het live "mogen" meemaken. En als je dan gaat kijken is er niets anders te zien dan info over een auto die ergens rijdt.... Hoezo interessant? Interessant was het geweest als we van te voren wisten wat het doel was en dan kijken of dat allemaal volgens planning lukt. Want dat het een actie is die vooral voor henzelf leuk is, is inmiddels duidelijk. Ze zijn niet bezig met een bijzondere cache te lanceren waar we allemaal aan mee kunnen doen, er staat niet een bijzonder event op de planning waarvoor we enthousiast worden gemaakt. Het is gewoon een vrienden geocachetripje, nix meer (en nix minder). En wat hun doel ook moge zijn, X landen in 24 uur?, het doel kan achteraf gewoon worden aangepast om succesvol te zijn, want wij mogen niet weten wat X is, we mogen niet weten welke landen/caches ze gaan bezoeken.

Link to comment

@irisisleuk het is toch leuk voor hun dat ze een hele dag in een wagen zitten, en wat hun doel is/was zal wel na afloop bekent worden,

ik vind het een verhelderende manier van je hobbie beleven,

jammer dat er mensen zijn die er niet van houden dat andere iets geheimzinnig doen en mensen laten spekuleren.

net als cachen je hoeft ze niet te volgen kunnen we gewoon weer doorgaan voor de zoveelste keer over te laat of te voeg loggen van teebee's en cache's, de ene na de andere coin verloting en meer van al die alledaagse geocache dingen, om maar vooral niet met je hooft boven de maaiveld uit steken

 

barny

Link to comment

beetje zuure reaktie Cernunnos

het zijn gewoon een stel cachers die weer eens wat anders doen en het thuisfront en ons daar de gelegenheid voor geven.

niemand hoeft er naar te kijken, en ziullen we gewoon weer beginnen over alles wat al eens eerder op de flora is geweest

 

Barny

Beetje een dooddoener Willem.. niemand hoeft er naar te kijken.. zucht.

Het gaat mij er om dat als je iets groots aankondigt, het summum, de overstijgende trap... zelfs een countdown timer etc op je site set... en je eindigt met alleen een kaartje met een auto er op dat zonder dat de kijker weet wat het doel is, je verzaakt.

 

Natuurlijk hoop ik dat de 9 een hele leuke 24 uur met elkaar hebben, maar wat ze voor het thuisfront doen, de mensen die ze met veel tomtom, of was het nu tamtam naar de site lokken, is mij in ieder geval niet duidelijk. Dus niets geen zure reactie Willem, gewoon een teleurstelling. O ja, je hoeft natuurlijk mijn bericht niet te lezen... LOL

Link to comment

@irisisleuk het is toch leuk voor hun

 

...knip...

ik vind het een verhelderende manier van je hobbie beleven,

 

...knip..

 

om maar vooral niet met je hooft boven de maaiveld uit steken

 

barny

 

Ja, dat schreef ik toch ook al, dat het leuk is voor hen.... en daarbij zeg ik dat ik niet snap wat er leuk is voor ons zo.

Ik vind het geen verhelderende manier van je hobby beleven. Het is al meerdere malen gedaan. Een groep Zweden heeft dit vorig jaar al gedaan met als resultaat 14 landen. Het is door een groep Duitsers gedaan, weliswaar met "maar" 10 landen, maar interessant genoeg om in een blog van Groundspeak aan de orde te komen. En zo zullen er genoeg groepjes zijn die zo een hele dag in de auto (of geel bussie voor mijn part) hebben gezeten.

Wat daar verhelderend aan is voor jou weet ik niet, wat dat zeg je niet. Welke nieuwe informatie heeft dit voor jou teweeg gebracht? Wat begrijp je nu beter dan voorheen?

 

Vooral niet je hoofd boven het maaiveld uitsteken....volgens mij steekt iedereen zijn hoofd boven het maaiveld uit die DURFT het met jou oneens te zijn, want jij weet immers hoe het spelletje gespeeld moet worden, dat is de enige manier en als jij het leuk vindt, dan is het leuk (en het omgekeerde al helemaal) punt.

 

Je hoeft niet te kijken....nee dat hoeft niet, maar wat wil je daar nu weer mee zeggen? Als mensen vragen om uitleg als een bericht gepost wordt waarbij wordt gedaan alsof er iets spectaculairs staat te gebeuren en daar komt geen reactie op, dan mag dat ook. Dan kun je inderdaad gewoon besluiten als iemand geheimzinnig wil doen, om dan "expres" niet te gaan kijken wat de bedoeling is. Dat kan allemaal ja....

Moeten we dan allemaal hier aankondigingen gaan plaatsen over cache-uitjes, zonder enig inhoudelijke informatie? Gewoon omdat het leuk is om anderen nieuwsgierig te maken, want ze hoeven het immers niet te lezen, ze hoeven niet te kijken?

Je hoeft niet te kijken als je besluit dat het niet interessant is voor je, maar hoe kun je dat besluiten als je niet de daarvoor benodigde informatie krijgt?

Het is toch heel logisch dat mensen dan teleurgesteld zijn als ze moeite gaan doen om te achterhalen wat de post betekent, denkend dat ze zelf een leuk geocache avontuur daarmee tegemoet kunnen gaan? En mogen ze die teleurstelling dan niet hier plaatsen omdat "je niet hoeft te kijken"?

 

Naar mijn mening hadden deze cachers gewoon achteraf een leuk verslag van hun ervaringen kunnen plaatsen i.p.v. deze nietszeggende vooraankondiging. Ik hoop dan ook dat het verslag straks minstens net zo flitsend is als de website met de melding van dat er iets staat te gebeuren.

Link to comment

Vooral niet je hoofd boven het maaiveld uitsteken....volgens mij steekt iedereen zijn hoofd boven het maaiveld uit die DURFT het met jou oneens te zijn, want jij weet immers hoe het spelletje gespeeld moet worden, dat is de enige manier en als jij het leuk vindt, dan is het leuk (en het omgekeerde al helemaal) punt.

Is dit oud zeer of zo, ik snap het verband niet?

 

Barny

Link to comment

Vandaag hebben we een nieuw Geocaching World Record neegezet: 15 landen in 24 uur! Meer nieuws volgt zsm. Bedankt voor het supporten, namens The Axe Factor, Demostar, Ellino, Fine-Line, Mr Loggy, The Heuv en Team Mac Bean Stash

 

Gefeliciteerd! Nadat de route een tijd onderweg was had ik inderdaad een idee dat dit zou gaan gebeuren. Alleen: welke landen zouden nog volgen? Dat was op het laatst wel spannend.

Wel ben ik het eens met een aantal schrijvers hier dat iets meer dan een groen, geel of zelfs rood lijntje op een kaart het wel iets leuker had gemaakt om het te volgen.

 

Toch: complimenten met het behalen van het record!

Link to comment

Vandaag hebben we een nieuw Geocaching World Record neegezet: 15 landen in 24 uur! Meer nieuws volgt zsm. Bedankt voor het supporten, namens The Axe Factor, Demostar, Ellino, Fine-Line, Mr Loggy, The Heuv en Team Mac Bean Stash

 

Hallo, The Axe Factor, Demostar, Ellino, Fine-Line, Mr Loggy, The Heuv en Team Mac Bean Stash

 

En nu een hotel in en morgen rustig op jullie gemak naar huis rijden.

 

Gefeliciteerd met deze geslaagde actie.

 

Groetjes,

 

Keske27

Link to comment

Echt boeie.

Ongelovelijk zonde van de brandstof en de tijd.

Werkelijk een hele echte uitdaging, niet.

Was het niet spannender geweest om die bierfiets te huren en lokaal wat tradies te doen?

Deze challenge maakt echt indruk van een enorme verspilling.

Het is alleen verschrikkelijk jammer dat jullie niet zijn geëindigd in Griekenland

Edited by JandeBehanger
Link to comment

Vandaag hebben we een nieuw Geocaching World Record neegezet: 15 landen in 24 uur! Meer nieuws volgt zsm. Bedankt voor het supporten, namens The Axe Factor, Demostar, Ellino, Fine-Line, Mr Loggy, The Heuv en Team Mac Bean Stash

Kom maar op dan met het lijstje GC-codes van de gevonden caches!

Puur afgaand op de track (tomtom webfleet), kan ik me niet voorstellen dat je in 15 landen (minimaal) één cache gevonden hebt: Ik zie maar een paar stops (de P's) die bijna allemaal heel kort zijn. Ik denk dan: dat zijn tankstops of bestuurderswissels. Geen cache-stops, daarvoor duren ze volgens mij veel te kort en zijn het er veel te weinig. Maar nogmaals: dat is puur afgaand op de track.

 

Anyhow, ik zou er geen zin in hebben, 24 uur achtereen in een bussie. Ik hoop dat jullie je in ieder geval vermaakt hebben, want voor wie niet de ins-en-outs wisten van wat jullie nou eigenlijk aan het doen waren (en dat was denk ik zo'n beetje iedereen hier op het forum) was er daardoor m.i. geen moer aan om het te volgen. Dus, om het nou voor ons nog een beetje leuk te maken: graag het lijstje en een uitgebreid verslag!

Link to comment

@hiker_R de stops kloppen wel, de eerste in belgie, luxemburg en frankrijk geloof ik staan inderdaad niet op de kaart. En de stops waren inderdaad stops om de cache te grabben en te loggen. Niet mijn ding maar goed, het kan wel.

@geofriends, gefeliciteerd met het behalen van de record! Hoop dat jullie nu even je rust pakken en daar in de buurt even een feestje bouwen voordat je terug rijd.

Veilige reis huiswaarts toegewenst!

Link to comment

De beperkte informatie maakte het voor mij juist ook wel spannend. Wat zouden die 'gekken' van plan zijn? Welke snelweg gaan ze nu pakken? Dat soort vragen. Ik heb dan ook vaak gekeken gister. Tot 22.30, dat dan weer wel. Ik ben er niet voor wakker gebleven.

Het was leuk om dit thuis zo te kunnen volgen. Nieuwe techniek ingezet voor het geocachen. En dat is toch een deel van de hobby; techniek.

Maar ik was wel blij dat ik thuis kon kijken en niet in dat busje zat. Het was vast heel gezellig maar 24 uur achter elkaar rijden is me toch wat veel. Wij rijden zelfs in 2 dagen naar Florance. Gefeliciteerd.

Link to comment

Geofriends: Prima actie, inderdaad een leuke uitdaging geweest; ik heb er alle gevoel bij. Wij zijn onlangs ook [ongeveer] op die wijze tekeergegaan met onze camper.... maar dat was uitgesmeerd over drie weken en leek op vakantie - was het eigenlijk ook! We zijn veilig thuisgekomen, ik hoop jullie ook binnenkort. Lijkt ons leuk als we jullie ervaringen hier terug kunnen lezen? Tot snel!! B)

Link to comment

Zo! terug van een internationaal avontuur. Inmiddels mogen wij ons wereldrecordhouder "Cachen in het meeste aantal landen in 24 uur" noemen.

 

Hierbij wil ik namens mijzelf en de overige Geofriends de forumgebruikers danken voor hun inbreng in dit topic. De speculaties op het forum, die voortkwamen uit weinig informatievoorziening van onze kant, kregen wij van de 10e Geofriend via GSM door. De forumposts zijn een waardevolle aanvulling op onze missie geweest! Vooral de positieve reacties hebben ons tijdens deze challenge nog gemotiveerder gemaakt dan dat we al waren!

 

De reden dat we zo schaars zijn geweest met informatievoorziening heeft alles te maken met de houdbaarheid van ons plan. Zeg maar: "De kaas niet van je brood laten eten." We hebben de uitvoering van ons plan in april dit jaar al uit moeten stellen. Als we toen al veel info gegeven hadden was een ander er misschien met ons idee vandoor gegaan.

 

Wij hebben geprobeerd om met de Tom Tom Webfleet track van "Car Technics" iets unieks neer te zetten voor zowel onszelf en geinteresseerde cachers/forumbezoekers. Voor ons is dat gelukt! Binnenkort zal een uitgebreid reisverslag met foto en video verschijnen op www.geofriends.nl. Reden dus om deze site te blijven volgen.

Link to comment

Goed dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen! Ik snap je overweging om in aanloop naar niets. Te melden, maar zoals eerder al geschreven

Het had anders gekund.

 

De tomtom pagina was prima! Spijtig genoeg moet ik tot de conclusie komen dat jullie recordpoging niet geldig is. Waarom? Omdat structureel de snelheid werd overtreden en op een flink aantal momenten behoorlijk ook.

 

Gezien het feit dat jullie om 23.00 de laatste binnen hadden, waag ik het sterk te betwijfelen of jullie het gered hadden als je je aan de snelheid had gehouden.

 

Begrijp me niet verkeerd, vind het een prestatie, maar niet meer dan dat. Of moeten we wachten op de volgende die met nog hogere snelheden europa door gaat racen?

Link to comment

Inmiddels mogen wij ons wereldrecordhouder "Cachen in het meeste aantal landen in 24 uur" noemen.

 

Is dat ook echt zo? Kan me voorstellen dat er zat andere cachers over de hele wereld zoiets ook leuk vinden om te doen, dus hoe hebben jullie gecontroleerd of het werkelijk een wereldrecord is?

Edited by *BaJo*
Link to comment

Hieronder wil ik toch graag e.e.a. verduidelijken:

Dit record is niet aangemeld bij "Guinness". Ook is er geen media bij betrokken geweest. Dit om het "stiekeme element" van de hobby te waarborgen. Wij kunnen ons voorstellen dat meer Geocachers een poging als de onze "leuk vinden om te doen". Inmiddels zijn we ervaren genoeg om te kunnen vertellen dat "leuk vinden" niet genoeg is. Er komt veel meer bij kijken. Het begint bijvoorbeeld met een gedegen vooronderzoek. Daaruit is gebleken dat een groep Zweden vorig jaar september het record hebben geclaimed met 14 caches/landen. Dit is op diverse fora te lezen. Er is niemand geweest die claimed meer te hebben gelogd. Dat maakt het binnen de geocache-gemeenschap een wereldrecord. Door de web fleet track kunnen wij aantonen wat we hebben neergezet. Naar onze mening is een record als deze ook alleen te vestigen in Europa. Hopelijk is het overbodig om aan te moeten geven dat alle 9 betrokken (7 teams)cachers alle 15 caches daadwerkelijk fysiek hebben bezocht!

We zijn ons terdege bewust dat we op een aantal stukken de maximumsnelheid (proportioneel) overschreden hebben. Daarbij wil ik wel opmerken dat 9 volwassenen op ieder moment van onze missie de veiligheid en daarbij dus ook de verkeersveiligheid boven alles hebben laten prevaleren. Dit is o.a. terug te zien in de trajecten waar we ver onder de maximaal toegestane snelheid hebben gereden omdat de verkeers- of weersituatie een hogere snelheid op dat moment niet toestond.

Ik hoop dat dit een juiste beeldvorming geeft over onze missie.

Link to comment
We zijn ons terdege bewust dat we op een aantal stukken de maximumsnelheid (proportioneel) overschreden hebben. Daarbij wil ik wel opmerken dat 9 volwassenen op ieder moment van onze missie de veiligheid en daarbij dus ook de verkeersveiligheid boven alles hebben laten prevaleren. Dit is o.a. terug te zien in de trajecten waar we ver onder de maximaal toegestane snelheid hebben gereden omdat de verkeers- of weersituatie een hogere snelheid op dat moment niet toestond.

 

Ik vind het allemaal prima joh, maar 24 uur met elkaar in een busje, veel uren in het donker, onbekend terrein.. Dan gaat bovenstaande niet helemaal meer op. En overschrijdingen van 30 km p/u zijn niet echt proportioneel ;)

Het zal zonder meer jullie intentie zijn geweest om het veilig te doen. En afzwakken dat je bepaalde stukken ook onder de toegestane snelheid hebt gereden, die stukken vallen a) nog wel mee, en B) ik denk dat dat niet echt prettige momenten waren in het busje ;)

 

Maar goed, daar gaat het wat mij betreft nog niet eens echt om. Het gaat mij er om dat als je zoiets doet, je je ook aan de lokale regels, verkeersregels houd. Je zult mij echt niet horen over een paar km p/u maar als je een record wilt breken zul je een meetlat moeten hebben.

 

De volgende die jullie record gaat verbreken met 16 of ja, misschien wel 17 landen, plankt gewoon met een paar man in een busje met 160/180 door europa. Waar ligt de grens bij dit soort pogingen? Wat mij betreft dus daar, het overtreden van regels en wetten.

Je zult het dus moeten hebben van een verdomd goede planning, en onderweg wat geluk.

 

Nogmaals, voor jullie persoonlijk vind ik het een record, en kan mij voorstellen dat de voorbereidingen en de rit zelf veel lol hebben gebracht. Maar om jezelf nu uit te roepen als recordhouder... dat gaat mij dus net even wat te ver gezien bovenstaande.

Link to comment

Na foto's uitzoeken, napraten, tekst schrijven, filmpjes monteren, website bouwen en een langdurige murder board sessie kunnen we met enige trots onze website lanceren. De komende weken zal deze in het teken staan van onze 24 uurs challenge van 9 oktober j.l.

Voor meer beeld en (achtergrond)informatie bij ons record neem je dus snel een kijkje op:

Geofriends.nl

Link to comment

Wij hebben inmiddels contact gehad met "Knaeblein". Hij en de zijnen hebben volgens eigen zeggen daadwerkelijk ons record verbroken. We hebben ze een felicitatie gestuurd. De Duitsers die de 16 deelstaten hebben gecached zijn anderen. "Knaeblein" had zijn plan al klaarliggen toen wij het onze gingen uitvoeren. Zij hebben dat van hun aangepast en zijn op pad gegaan. Wij zouden graag wat langer van ons record genoten willen hebben. Maargoed, actie vraagt om reactie.

Link to comment

Hey die bus op de foto komt uit Berlicum, daar ben ik geboren en getogen. LOL

 

Wie heeft trouwens het intro filmpje gemaakt? Dat is echt heel vet, vind ik.

 

Ik heb niet alles gelezen, als ik eerlijk ben, maar de helft ongeveer. Leuk om te zien dat jullie alles hebben vastgelegd, in ieder geval wat jullie gezien hebben. Want echt tijd om te genieten van de omgeving van de cache hebben jullie niet gehad. Maar de caches zullen dan ook niet daarop zijn uitgezocht. Dit had een ander doel.

 

Al is het niet mijn ding, jullie hebben het wel mooi gedaan, vind ik.

 

Ik zou lekker genieten van dit record en niet proberen het weer te verbeteren. Hoe wil je dat überhaupt doen, een heli huren? Vestig gewoon een nieuw vers record, wellicht volgend jaar de langste cache van Nederland op jullie naam?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...