Jump to content

Ideeën voor een nieuwe cache aangeboden


GeoVlinder

Recommended Posts

Beste cache-collega's,

 

ik heb in het begin van mijn geocache-carriëre vele ideeën gehad voor een geocache, alleen vond ik dat ik niet bekwaam genoeg was om er 1 te leggen. Ik hou zelf ook van kwaliteitscaches, op welke manier dan ook, dus wilde geen flutcache leggen.

Heb wel ooit 1 trad en 1 multi gemaakt, maar alle ideeën zijn blijven liggen en ik denk niet dat ik er nog iets mee ga doen gezien mijn lichamelijke gesteldheid.

 

Maar die ideeën kan iemand anders misschien wel wat mee, of brengen je weer op een ander idee.

 

Zie het als een brainstorm topic van ideeën voor caches, of caches die je hoopt dat er gaan komen, misschien breng je daarmee een ander ook wel weer op een idee.

 

Mijn brainstormlijstje:

 

- Florence Nightingale, the lady with the lamp: Nachtcache

 

-Elfencache met rhune: route door bos, pagina in elfen sfeer en opdrachten in rhune schrift

 

-momumenten-route (Veghel)

 

-langste log cache: alleen de eerste logger mag loggen met 1 woord, de 2de met 2, maar de 50ste moet loggen met 50 woorden en de 1000ste met 1000 woorden.

 

-beeldenroute (Schijndel)

 

-fietsroute met prieeltjes (Boekel)

 

-muziekcache, met muziek fragmenten die je kan luisteren en die samen een boodschap vormen, die je tot de plek waar je moet zoeken leiden.

 

- ter ere van technetium een gevonden voorwerpen cache: alle gevonden voorwerpen tijdens het cachen, kunnen in die cache gedropt worden en verloren voorwerpen, daar opgehaald.

 

- Molenwandelroute (Veghel)

 

- Memory cache: ter nagedachtenis aan verloren dierbaren, op een prachtig rustig plekje (geen bidplaats maar mooie natuur aan het water), waar iemand even in gedachten kan verzinken en zijn dierbare kan eren door een kaarsje of wat wierook aan te steken (als dit veilig kan en je erbij blijft) en in de kist kan je desgewenst een bidprentje of foto achterlaten, zodat degenen na jou ook over jouw dierbare kunnen lezen of de foto zien en zo leven mensen toch een beetje voort.

 

- Idee voor een stash box: als je de kist opent springt er een veerpoppetje uit die zegt: "found it" en het logboekje aanreikt.

 

Zo dat was de eerste bak, van de week de tweede bak ook eens uitruimen.

 

Hopelijk kan iemand er iets mee, of brengt het je weer op andere ideeën en wordt dit topic nog flink aangevuld met ideeën van geocachers voor geocaches.

 

En je hoeft het niet te melden, als je een idee gebruikt natuurlijk, gewoon doen, dan lezen we het wel hier als hij klaar is. :)

Link to comment

- ter ere van technetium een gevonden voorwerpen cache: alle gevonden voorwerpen tijdens het cachen, kunnen in die cache gedropt worden en verloren voorwerpen, daar opgehaald.

 

:D Is er wel iemand die zo'n grote cachecontainer heeft.

 

Tc

 

Ik heb wel eens lopen denken aan een zeecontainer als cache. Die zou daar wel geschikt voor zijn, maar het is zo'n werk om die goed te verstoppen ;)

Link to comment

Heb er wel eens over zitten denken om een vrij grote 'AH Trash Cache' te maken, waarbij iedereen zijn cachetas omdraait en alle vieze Albert Heijn goodies (wuppies, beessies, Toy story, smurfen, voetbalkaartjes, etc, etc) mag dumpen, waarna ik die regelmatig kom legen.

Ikzelf heb nog wel >200 van die AH goodies liggen, en ik durf ze eigenlijk niet meer te gebruiken om in een cache achter te laten.

Link to comment

Heb er wel eens over zitten denken om een vrij grote 'AH Trash Cache' te maken, waarbij iedereen zijn cachetas omdraait en alle vieze Albert Heijn goodies .....>>>

Daar kunnen nog best waardevolle zaken tussen zitten, niet normaal wat ze voor sommige zeldzame exemplaren betalen op internet. ;)

Edited by Cernunnos
Link to comment

.......alle vieze Albert Heijn goodies (wuppies, beessies, Toy story, smurfen, voetbalkaartjes, etc, etc) mag dumpen....

Voor sommigen hebben die dingen, zoals de vorige poster al schreef, meer (verzamel)waarde dan de geweldige mini waterpistooltjes, potloden, gummen en andere rpullen van de Action. Over die laatste categorie is menig cacher lyrisch. Maargoed, ieder z'n eigen wensen. Je kan het helaas niet iedereen naar de zin maken.

Link to comment

- ter ere van technetium een gevonden voorwerpen cache: alle gevonden voorwerpen tijdens het cachen, kunnen in die cache gedropt worden en verloren voorwerpen, daar opgehaald.

 

:D Is er wel iemand die zo'n grote cachecontainer heeft.

 

Tc

 

Ik heb wel eens lopen denken aan een zeecontainer als cache. Die zou daar wel geschikt voor zijn, maar het is zo'n werk om die goed te verstoppen ;)

 

Die is er al en de eigenaar heeft heel vernuftig de ruimte gebruikt. Kan helaas niet zeggen welke want dat zou teveel verraden ;)

Link to comment

 

- Idee voor een stash box: als je de kist opent springt er een veerpoppetje uit die zegt: "found it" en het logboekje aanreikt.

 

 

Super idee !

 

Eens kijken of ik dit uitgewerkt kan krijgen, ik was nog op zoek naar iets leuks voor een stash behuizing. De moeilijkheid zit erin denk ik dat de veer elke keer weer op scherp gezet moet worden.

Als nog meer ideetjes met ons wilt delen, altijd welkom !

Edited by Armitage Epse
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...