Jump to content

Vomar TB race


Veer12

Recommended Posts

Zojuist een flink aantal took it to logjes verwijderd. Ik stond een tijdje fier op de eerste plaats. Maar de laatste verplaatser was te enthousiast met de took it to functie. Hij heeft zo 1700 km. om zeep geholpen. Hij heeft die als took it gelogd en vervolgens de tb weer mee terug genomen en 7 km. van de retrievecache gedropt. Dat is jammer... Klein TBraceleed zullen we maar zeggen. Maar ik vrees voor m'n eerste plekkie.

Edited by Veer12
Link to comment

Het houdt de race nog wel spannend zo. Vorig jaar waren de verschillen veel groter en daarmee was het minder spannend geworden. Maar er liggen er nog een paar dicht bij elkaar. En mijn TB was in drie stappen in een korte tijd op de afstand die er nu bij staat. Het kan dus heel snel gaan en ook nog veranderen.

Link to comment

Noodles heeft terecht aangegeven dat sommige onderwerpen hier waaronder vomar tb race een beetje uit de lucht komen vallen. Hij vraagt om wat introducerende uitleg. Die wil ik wel geven. Er loopt op geocaching.nl al een lang draadje over deze race. Voor mij is op dit moment de lol ervan af op geocaching.nl gezien het onbeschoft omgaan met vrijwilligers die ik zelf alleen als zeer constructief heb ervaren. Het lijkt me niet de bedoeling om dit soort inzet om zeep te helpen.

Maar goed de Vomar TB race dus. Het gaat hier om speelgoedautootjes die door de supermarktketen Vomar bij boodschappen werden meegegeven. Elk autootje beeldt een supermarktprodukt uit. Matsretep heeft vervolgens eind 2009 een race bedacht waarbij de autootjes met een TB eraan zoveel mogelijk km rond de wereld moeten reizen in een jaar. Één probleem, Vomar zit vooral in Noord-Holland en niet iedereen woont in Noord-Holland. o.a. Matsretep en CCVAM hebben autootjes beschikbaar gesteld. Zo heb ik mijn eigen twee autootjes nog nooit gezien maar TB en kaartjes naar CCVAM gestuurd. Zij hebben voor mij de TB's gedropt. Die van mij heeft in een paar stappen flink de wereld over gereisd en lang op 1 gestaan. Op dit moment is het nog spannend hoe het einde zal verlopen.

Ter illustratie de pagina's van mijn Vomarracers: http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2906679 en http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2906503

Edited by Veer12
Link to comment

De race pagina is hier te vinden Ik weet alleen niet of niet deelnemers ook mee kunnen kijken zonder ingelogd te zijn.

Ik doe ook mee dankzij CCVAM want bij ons is ook geen vomar in de buurt.

Race loopt voorspoedig voor mij sta nu 10e in de ranglijst terwijl ik 3 of 4 weken nog ergens in de 30 stond.

 

Ik hoop dat jullie mee kunnen kijken.

 

TBRUN site

 

mijn TB RACER

 

Groeten Alex

Edited by AJKwak
Link to comment

Noodles heeft terecht aangegeven dat sommige onderwerpen hier waaronder vomar tb race een beetje uit de lucht komen vallen. Hij vraagt om wat introducerende uitleg. Die wil ik wel geven. Er loopt op geocaching.nl al een lang draadje over deze race. Voor mij is op dit moment de lol ervan af op geocaching.nl gezien het onbeschoft omgaan met vrijwilligers die ik zelf alleen als zeer constructief heb ervaren. Het lijkt me niet de bedoeling om dit soort inzet om zeep te helpen.

Maar goed de Vomar TB race dus. Het gaat hier om speelgoedautootjes die door de supermarktketen Vomar bij boodschappen werden meegegeven. Elk autootje beeldt een supermarktprodukt uit. Matsretep heeft vervolgens eind 2009 een race bedacht waarbij de autootjes met een TB eraan zoveel mogelijk km rond de wereld moeten reizen in een jaar. Één probleem, Vomar zit vooral in Noord-Holland en niet iedereen woont in Noord-Holland. o.a. Matsretep en CCVAM hebben autootjes beschikbaar gesteld. Zo heb ik mijn eigen twee autootjes nog nooit gezien maar TB en kaartjes naar CCVAM gestuurd. Zij hebben voor mij de TB's gedropt. Die van mij heeft in een paar stappen flink de wereld over gereisd en lang op 1 gestaan. Op dit moment is het nog spannend hoe het einde zal verlopen.

Ter illustratie de pagina's van mijn Vomarracers: http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2906679 en http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2906503

Dank je voor de uitleg, hopelijk komt er een 2012 versie :)

Link to comment

Gisteren heb ik net een foldertje met de nieuwe vrachtwagentjes in handen gekregen. Ze zien er leuk uit, maar of ze geschikt zijn als TB? Het zijn losse kabines met losse aanhangers, die met een magneetje aan elkaar klikken. Zo kan je er ook treintje van maken, aldus de Vomar. Van de vorige acties heb ik ook nog wel wat autootjes liggen. Natuurlijk zijn die weer beschikbaar voor de liefhebbers van een volgende race!

Link to comment

Mijn Cool-Racer is afgelopen weekend eindelijk weer gedropt in een cache. In een maand tijd 60 took it logjes :(

Ik heb de vriendelijke verplaatser daarom gevraagd of hij hem gewoon in een cache wilde achterlaten in plaats van steeds maar weer meenemen. Nu nog al die "took it to" logjes verwijderen. :ph34r:

Link to comment

Gisteren heb ik net een foldertje met de nieuwe vrachtwagentjes in handen gekregen. Ze zien er leuk uit, maar of ze geschikt zijn als TB? Het zijn losse kabines met losse aanhangers, die met een magneetje aan elkaar klikken. Zo kan je er ook treintje van maken, aldus de Vomar. Van de vorige acties heb ik ook nog wel wat autootjes liggen. Natuurlijk zijn die weer beschikbaar voor de liefhebbers van een volgende race!

 

secondelijm ?

Link to comment

Mijn Cool-Racer is afgelopen weekend eindelijk weer gedropt in een cache. In een maand tijd 60 took it logjes :(

Ik heb de vriendelijke verplaatser daarom gevraagd of hij hem gewoon in een cache wilde achterlaten in plaats van steeds maar weer meenemen. Nu nog al die "took it to" logjes verwijderen. :ph34r:

 

Volgende race dan maar op het kaartje beter vermelden wat de bedoeling is? Of was dat wel duidelijk aangegeven en gewoon een niet zo slimme cacher? Ik ken het standaard kaartje niet zo goed. :unsure:

 

groetjes GeoVlinder

Link to comment

ze kunnen beter de functie "Took it" weg halen

ik zie de bedoeling daar niet zo van

 

Ik zie er het nut ook niet van in. Maar volgens mij is er een eenvoudige oplossing voor. Mijn idee is om de "took it" optie zo maken dat hij door de eigenaar van een trackable aan of uit gezet kan worden. Ik heb daar een feedback topic voor aangemaakt, maar dat loopt nog niet storm. Bij deze het linkje Make the "visited" feature for trackables optional, to be set by the owner. .

Link to comment

Ik denk eerder dat je moet kijken of je de race voorwaarden voor dit soort races niet aan moet passen. Bij de vomar race gaat het uiteindelijk om de afgelegde afstand van de tb. De afspraak was inderdaad dat een cacher maar een stage mag afleggen met de tb. De ervaring leert inmiddels dat dat niet meer werkt. Ook ik heb vele took it logjes, haal ze ook niet weg omdat ik dit niet vind kunnen richting de cacher die met goede bedoelingen mijn tb km heeft laten maken.

Misschien dat er een makkelijke manier is om aan het eind van de race met een scriptje de totaal standen te berekenen? Iemand die dat voor elkaar zou kunnen krijgen?

Link to comment

Ook wij willen de "teveel gemaakte km's" via de took it to functie niet verwijderen. Wij zijn van mening dat de Racer deze km's daadwerkelijk gemaakt heeft en dat deze dus op de site te zien moeten zijn. Wij zijn allang blij dat onze racer al twee vomar races meegaat. Mocht dit betekenen dat wij niet uitgeroepen kunnen worden tot winnaar of wat dan ook, het zij dan zo.

Maar het is toch geweldig om te zien dat hoewel het ook via took it to's is gegaan onze racer in Amerika (meerdere staten), Canada, Tanzania, Zanzibar, Nederland, Duitsland, Spanje, Engeland, Frankrijk, Zwitserland is geweest en op dit moment in Noorwegen is.

Aan iedereen in de race nog veel succes en op naar versie 2012 (mits deze racer blijft racen)

MMJJT

Link to comment

Het aparte is dat nadat ik de took it logjes had weggehaald de km in de ranglijst van de Vomarrace wel omlaag gaan maar op de TB-pagina niet. Het totaal aantal gereisde km inclusief de took it to verplaatsingen blijft op de TB-pagina staan. Alleen de took it to verplaatsingen zijn niet meer zichtbaar. Ik begrijp dat er wat voor de took it logjes en er wat tegen te zeggen is. Alleen zou het voor mij een beetje jammer zijn als nu de took it logjes wel meegeteld gaan worden terwijl ik zelf net flink wat km (2700) verwijderd heb. Ik ben trouwens los van mijn "racebelangen";-) het eens met het argument dat het een beetje lullig kan zijn naar verplaatsers om took it logjes te verwijderen. Dus misschien is een oplossing zoals Cernunnos voorstelt om een prograamatje erop los te laten die de took it logjes kan filteren een slimme. Maar goed ik behoor niet tot die handigen die dat voor elkaar kunnen krijgen.

Edited by Veer12
Link to comment

toen "took it" nog niet mogenlijk was was iedereen het er mee eens dat er per verplaatser slechts 1 maal achter elkaar gelogd/geplaatst mocht worden.

 

Halverwege de regels veranderen zou niet netjes zijn tegenover de gene die de logjes wel weggehaald hebben

Ik snap nog steeds niet wat de lol is om een TB of coin overal mee naar toe te nemen

waarschijnlijk zijn ze er niet eens geweest maar liggen ze gewoon thuis

 

de Top 3 aan het eind wordt bekeken en als daar dergelijke logjes tussen zitten worden die km eraf gehaald

is dit zo dan kijk ik ook naar no 4, 5, 6 etc

op die manier kan ik zonder teveel werk een eerlijke top3 maken

Link to comment

Het is inderdaad waar dat door de took it functie niet gecontroleerd kan worden of een tb daadwerkelijk die route heeft gedaan. Dan moet je de logjes al gaan vergelijken met de found it logjes van de geocacher, of die ook daadwerkelijk de caches gelogd heeft, en dat is een heel werkje natuurlijk.

Het is jammer dat deze functie recent is geactiveerd.Ik kan mij er prima in vinden dat Matsretep handmatig de km van de took its er af haalt.

 

Ik neem dan wel aan dat de km stand van de laatste placed it tot aan de volgende in een rechte lijn gewoon meetelt? Anders klopt er natuurlijk helemaal niets meer van.

Link to comment

Zoals Peter al eerder aan gaf, de "regel" was eenmaal retrieven en eenmaal plaatsen per cacher. Met dit in het achterhoofd trek ik rond 1 december alle teveel gemaakte "took it to" Kilometers van mijn totaal af en weet ik voor de stand hoe het ervoor staat. Mocht er hulp nodig zijn voor de raceleider aangaande controles van standen, ik ben bereid te helpen. (natuurlijk moet een ander mijn stand dan even doorwerken :grin:)

Maar met nog drie maanden te gaan en met een racer die nu virtueel op kop ligt zeg ik tegen iedereen VEEL SUCCES met de laatste loodjes.

Link to comment

 

Volgende race dan maar op het kaartje beter vermelden wat de bedoeling is? Of was dat wel duidelijk aangegeven en gewoon een niet zo slimme cacher? Ik ken het standaard kaartje niet zo goed. :unsure:

 

groetjes GeoVlinder

 

Tja dat kaartje was wel in orde, de oplettendheid van sommige medecachers is af en toe wat minder.

Gisteren even bezig geweest om de took it logjes te verwijderen. Meteen ook de afstand opnieuw laten berekenen, daar is een handig knopje voor gemaakt op de TB pagina. :lol:

Per abuis ook het drop logje verwijderd :blink: Meteen een berichtje aan groudnspeak gestuurd of dit weer uit het archief gehaald kan worden.

Link to comment

En de top wordt ook aardig omgegooid. Bali8183 staat nu met twee racers bovenaan. Het kan nog alle kanten op. Mijn Paprikaracer is inmiddels in Florida aangekomen. Ook niet verkeerd met zo'n 10.000 km op de teller.

Edited by Veer12
Link to comment

En mijn eigen MamaVlinders Davelaar Racer kreeg ook een leuke log:

"The Racer is back from Kreta and now in germany. In few days he will placed in another Cache."

 

Van Drenthe naar Kreta was 2,445.64 km, dus van Kreta naar Duitsland, zal ook wel weer zoiets worden.

 

Ik sta nu op de 27ste plek, ik gok dat dat me naar de 20ste plek brengt. Maar ja wat andere racers doen, is ook niet te voorspellen natuurlijk. We zullen zien.

 

SPANNEND!!!!!!!!!!!!

Link to comment

Die "took it to..." functie is handig als je een zogenaamde tracker hebt zoals ik die tracker ook heb. Voor de rest zie ik een trackable echt alleen als iets dat van cache naar cache verplaatst wordt. Ik heb die logjes in mijn eigen Vomar-racer daarom verwijderd.

 

Ik ben benieuwd naar de volgende race met de vrachtwagentjes (die ik al heb) want helaas is na de racer van 2010 ook mijn racer van dit jaar 2011 onderweg verdwenen. Nu in Cleveland, Ohio. :(

Link to comment

zo wie oh wie is de winnaar komen er nog spontane veranderingen we zullen zien .....

 

Zo 2012 weer een race huidige race's door laten gaan???

met een frisse start ??? lijkt me leuk alle racers op nul zetten

 

ik hoor het wel....

 

groeten alex

Edited by AJKwak
Link to comment

zo wie oh wie is de winnaar komen er nog spontane veranderingen we zullen zien .....

 

Zo 2012 weer een race huidige race's door laten gaan???

met een frisse start ??? lijkt me leuk alle racers op nul zetten

 

ik hoor het wel....

 

groeten alex

 

Die van mij is helaas in Cleveland, Ohio zoek geraakt. :(

Link to comment

zo wie oh wie is de winnaar komen er nog spontane veranderingen we zullen zien .....

 

Zo 2012 weer een race huidige race's door laten gaan???

met een frisse start ??? lijkt me leuk alle racers op nul zetten

 

ik hoor het wel....

 

groeten alex

Lijkt me leuk als de teller weer op 0 gaat voor dit jaar en we nog een rondje doen.

Link to comment

Ik vraag me af of er nog een "officiële" einduitslag van de race gemaakt gaat worden? Eentje waarin alle "took it" logjes zijn verwijderd en de daadwerkelijk afgelegde afstanden zijn meegenomen.

 

Als we gewoon klaar zijn wil ik Matserep bedanken voor de organisatie. Ik vond het in ieder geval erg leuk om mee te doen.

Link to comment

Hallo

 

Het is al een tijdje terug maar uiteindlijk toch nog een uitslag van de Vomarrace

 

ik heb alle "took it" logjes in mindering gebracht op de kilometers

dat betekende voor sommige racers dat met "took it" bv 7000 km verder kwam en vervolgens 2 km verder echt werden geplaatst : dan telde de 2 km

 

zo kwam ik op de volgende uitslag

 

1e Vomar Knaks Racer Lissy van bali8183 met ruim 28400 km

2e Ruud's knakworst-racer van ARMI1946 met ruim 18700 km

3e Veer's Uniekaasracer van Veer12 met ruim 15800 km

 

de prijs winnaars hebben bericht gehad

 

(wat is de lol van het meenemen van een TB naar soms wel 30 of 40 caches ?)

Link to comment

Nou toch grappig om met deze leuke race als derde te eindigen! Wij waren met de took it to logjes ook al het één en ander aan km kwijt geraakt. Ik dacht niet dat we nog in de top drie zouden eindigen. Matsretep bedankt voor de organisatie van deze race de afgelopen twee jaar! En zeker ook bedankt voor de orginele prijs die we aangeboden hebben gekregen! We gaan een leuk ontwerp bedenken.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...