Jump to content

Gemeenterace 2012


De Wijngemachtigde

Recommended Posts

Vraagje van een Newbee. Ik vraag het hier omdat het met de gemeenterace te maken heeft. (En omdat ik het antwoord niet gevonden krijg op de fora.)

 

Ik heb nu een racecoin in mijn bezit en wil deze graag ook met wat foto's wat extra punten bezorgen.

 

Kan ik de foto's op de een of andere manier aan de trackable hangen/loggen?

Of kan dat alleen als ik een log maak bij het droppen?

 

Als ik het antwoord ergens anders op het forum had kunnen vinden laat ik me graag wijzer maken. (Ik kon het echt niet vinden op het forum.)

 

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Link to comment

Je kunt ook een write note toevoegen op de coinpagina waarin je zegt dat je een foto aan die note hebt toegevoegd.

Zo krijgt de owner automatisch bericht van het toevoegen van de foto.

Zou je aan je log van bv. een dag eerder achteraf een foto toevoegen dan zal daar geen bericht van naar de owner gaan.

Greetz Bloodwoosj.

Link to comment

Hoe doen jullie dat met de gemeentes?

 

418 gemeentes op papier om af te kruizen, aan de coin hangen lijkt me erg veel. :laughing:

 

Wij hebben er ook niks aan/bijzitten.

We hebben er van de week een in handen gehad met een heel erg keurig ienimienie boekje met daarin een korte toelichting en de verschillende provincies/gemeentes. Slim, denk ik. Hoewel het misschien wel de bedoeling was om de bezochte plaatsen door te strepen (dat heb ik dan weer niet gedaan).

Link to comment

Jippie!!!!

 

Jaja Guus, we hebben gepland om op 29 febr. te gaan cachen. Nu duimen dat het die dag mooi weer is.

29 februari??? :( :( Dan zit 1/6 van de race er al op. Wat is er mis met het droppen van de coin in een cache om de hoek?

Snap sowieso niet dat er nog zoveel deelnemers zijn die nog altijd hun coin niet in een cache hebben gestopt (ruim 20), terwijl ik een aantal laatkomende aanmeldingen heb moeten afhouden omdat het aantal van 250 deelnemers was bereikt...

Link to comment

**NB! Belangrijke spelregelwijziging!**

 

Gebleken is dat bij sommige verplaatsingen heel veel foto's worden geplaatst, bijvoorbeeld van de coin met het gemeentewapen van alle voorgaande bezochte gemeenten, of waarbij de coin op de foto wordt gezet met talloze gemeentehuizen en plaatsnaamborden, zelfs van gemeenten waar de coin nog helemaal niet is geweest. Daardoor schieten de bonuspunten voor sommige coins een beetje door en wordt de stand scheef getrokken.

 

Stel, een coin heeft gemeente A en B bezocht en er is nog geen foto geplaatst van een plaatsnaam of gemeentehuis (of -wapen). De coin wordt nu opgepikt door een verplaatser V1 in gemeente B en die brengt de coin naar gemeente C. Dan mag V1 alleen nog foto's plaatsen van het gemeentehuis (of -wapen) en plaatsnaambord van gemeente B (waaruit V1 de coin heeft gehaald) en van gemeente C (waar de coin door V1 wordt geplaatst).

Als er foto's worden geplaatst door V1 van gemeente A en zelfs van gemeente D en E waar de coin nog niet is geweest, dan tellen die foto's niet meer mee!! Ook niet als de coin alsnog in gemeente D of E terechtkomt!!

Alleen als er een verplaatser V2 komt en die plaatst de coin in gemeente D, en V2 plaatst foto's gedurende die verplaatsing (bij de drop of via een note), dan tellen dergelijke foto's van D op dat moment pas mee.

 

Het spijt me dat het zo ingewikkeld moet worden, maar het dreigt links en rechts uit de hand te lopen.

Spelregel 14 is als volgt gewijzigd en gaat pas vandaag (26 januari 2012) in, zodat foto's die tot nu toe zijn geplaatst gewoon blijven meetellen. Echter, reeds geplaatste foto's van gemeenten die nu nog niet zijn bezocht, zullen niet meetellen voor toekomstige drops.

 

14. Naast het bezoek aan een cache in een gemeente (1, 2 of 3 punten) zijn er ook additionele punten te verdienen. Indien de coin op de foto wordt gezet met het gemeentehuis of het gemeentewapen van de gemeente waarin de cache ligt die werd of wordt bezocht, dan krijgt de coin 1 extra punt. Als er een foto van de coin wordt geplaatst met een plaatsnaambord van de gemeente of van een plaats binnen die gemeente, dan krijgt de coin ook 1 extra punt. Bijvoorbeeld, als een coin een cache bezoekt in Almere, op de foto gaat met het gemeentehuis en met een plaatsnaambord dan krijgt die coin voor dat bezoek: 3+1+1 = 5 punten. Een foto met het gemeentewapen levert dan niets extra op. Als een coin op de foto gaat met het gemeentewapen van Bloemendaal en bij het plaatsnaambord van Bennebroek (binnen dezelfde gemeente) wordt gefotografeerd en vervolgens in een cache in Vogelenzang (ook binnen de gemeente Bloemendaal) wordt gelegd, dan levert dat 2+1+1 = 4 punten op. Foto’s die door verplaatsers worden geplaatst tellen alleen mee voor de gemeente waar de coin wordt opgehaald en/of wordt gedropt. Foto’s van gemeentehuizen (of-wapens) of plaatsnaamborden van voorafgaande gemeenten waar de verplaatser de coin niet heeft opgehaald, tellen niet mee. Hetzelfde geldt voor foto’s voor gemeenten die nog niet zijn bezocht. Dus, als een coin gemeente A en B heeft bezocht en een verplaatser haalt de coin uit gemeente B en dropt deze in gemeente C, dan tellen de foto’s van die verplaatser alleen voor gemeente B en C, en niet voor A en ook niet voor een eventueel nog te bezoeken gemeente D. Uit de foto van het gemeentehuis en uit de foto van het plaatsnaambord moet duidelijk blijken dat de coin ter plekke is geweest. Gephotoshopte foto’s o.i.d. tellen niet dus mee. Daarentegen heeft de fotograaf van een racecoin met een gemeentewapen de vrijheid om dit wel op geheel eigen en originele wijze te doen, zolang de coin en het gemeentewapen maar samen op de foto staan.

 

Wellicht is het mensen ook opgevallen dat spelregel 14 ook op een ander punt is gewijzigd. Plaatsnaamborden van een plaats binnen een bepaalde gemeente, waarbij de gemeentenaam niet onder de dorpsnaam staat, tellen toch mee als plaatsnaambordfoto. Ook hiervan zijn inmiddels voorbeelden te vinden tussen de reeds geplaatste fotos. Het was flauw om die punten niet mee te tellen als toevallig de gemeentenaam ontbrak en duidelijk was dat de coin wel degelijk in die gemeente bij een plaatsnaambord was geweest.

Via internet is eenvoudig te achterhalen in welke gemeente een dergelijk dorp ligt.

Link to comment

Niks mis mee, ik zou hem zelf ook zsm ergens droppen, maar onze dochter van 8 denkt daar anders over. Die vind meedoen belangrijker dan winnen (heeft al een keer een prijs gewonnen en gunt het iemand anders nu) en die gaat liever een keer als het mooi weer is een nieuwe cache doen en dan droppen, dan even snel in een cache om de hoek. Het is haar aangeboden, maar ze wil het op haar eigen manier doen, het is ook haar coin, dus haar keuze.

 

Het is dat ik graag op die bijzondere dag echt weer eens wil gaan cachen, als het aan haar ligt kan het nog wel langer duren.

 

Meer kans voor de andere deelnemers om te winnen, vinden ze vast niet erg. ;)

Link to comment

krijg ik vanmorgen het volgende mailtje :(

 

"

Jammer maar helaas. De stash is helaas weg, waar je mooie racecoin in zat. Natuurlijk hoop ik voor je dat de racecoin nog ergens weer te voorschijn komt en dat hij verder gaat, maar de kans is zeer klein.

 

MVG

BergBarn "

 

 

mmmmm Zal deze race net zo eindigen als vorig jaar cache geript met mijn coin er in????

mijn coin

 

we zullen zien dus van af dit moment gaat hij op mark missing...

Link to comment

Nu de temperatuur weer wat hoger komt te liggen, maar eens de aandacht vestigen op het feit dat er een racecoin gevangen zit op een eiland in de Wijden.

Wie o wie gaat deze coin bevrijden?

 

Ik had de hoop dat hij met het ijs in die halve dag die nog restte toen ik hem dropte er nog wel iemand zou komen om de cache te doen. Helaas is dit niet gebeurd met het gevangenschap van de coin tot gevolg.

Nu ruim een maand later is het een stuk warmer en hoop ik dat iemand met een bootje hem kan gaan bevrijden.

 

Linkje naar de cache:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=2a17307c-bb72-4249-a3d1-42200ade83c6

Edited by tovenaartje
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...