Jump to content

De toekomst van Geocaching in Nederland


Veenlopertje

Recommended Posts

Wat mij betreft wordt er alleen gemodereerd op echte spam (dus linkjes moeten wel nut hebben in het topic), op de man spelerij (verziekt namelijk de sfeer) en worden off-topic-reacties afgesplitst, liever dan topics op slot te gooien of berichten te verwijderen. Verwijzingen naar andere sites, ongeacht hun verleden of oorsprong, mits on-topic zouden niet aangepakt moeten worden. Volgens mij moet met deze regels in principe een forum prima de ruimte bieden aan iedereen en ieders mening en een echt Nederlands startpunt voor een wereldwijde zoektocht kunnen zijn

Link to comment

 

Waarom staat dit niet op jullie site? Ik zie dat jullie het al aardig van de grond hebben gekregen, nu wordt SG toch weer interessant.

 

Ik ben er zelf uitgestapt omdat ik een boerderij gekocht heb die helemaal verbouwd moet worden. De statuten zijn duidelijk. misschien dat ze die eens op de site moeten zetten.

 

 

Dan is de site niet erg actueel, want daar staat op dat je in het bestuur zit. Eens zien of ik er wijs uit kom wat daar gebeurd want van de opzet begrijp ik bijzonder weinig. Wie kiest dan jaarlijks dat bestuur als er geen leden zijn? Iedereen die zich daartoe geroepen voelt? De donateurs? Er is in ieder geval potentie...

Link to comment

Op het moment is het kip/ei verhaal. geen mensen die beleving hebben met de site gebeurd er weinig met het bestuur. bestuur kan ook niet wisselen als er geen gebruikers betrokken zijn.

 

Maar ik begin op de stoel van het bestuur te zitten en dat is niet de bedoeling. Lijkt mij handig als het bestuur zichzelf gaat mengen in deze discussie. Ik heb namelijk geen onderhandelingspositie in deze en denk alleen maar mee.

Link to comment

Op het moment is het kip/ei verhaal. geen mensen die beleving hebben met de site gebeurd er weinig met het bestuur. bestuur kan ook niet wisselen als er geen gebruikers betrokken zijn.

 

Maar ik begin op de stoel van het bestuur te zitten en dat is niet de bedoeling. Lijkt mij handig als het bestuur zichzelf gaat mengen in deze discussie. Ik heb namelijk geen onderhandelingspositie in deze en denk alleen maar mee.

 

Het is lastig om hier wat te schrijven want ik ben gister al op mijn vingers getikt omdat er een linkje geplaats was naar de genoemde site.

Maar door gebrek aan mankracht, tijd en kennis raakt die site een beetje achter en dat vinden diegene die er nog zijn niet echt prettig.

Link to comment

 

Waarom staat dit niet op jullie site? Ik zie dat jullie het al aardig van de grond hebben gekregen, nu wordt SG toch weer interessant.

 

Ik ben er zelf uitgestapt omdat ik een boerderij gekocht heb die helemaal verbouwd moet worden. De statuten zijn duidelijk. misschien dat ze die eens op de site moeten zetten.

 

 

Dan is de site niet erg actueel, want daar staat op dat je in het bestuur zit. Eens zien of ik er wijs uit kom wat daar gebeurd want van de opzet begrijp ik bijzonder weinig. Wie kiest dan jaarlijks dat bestuur als er geen leden zijn? Iedereen die zich daartoe geroepen voelt? De donateurs? Er is in ieder geval potentie...

 

De gegevens zijn nu actueel :)

Link to comment

Als GS bij de beslissing blijft blijven er 4 opties over:

 

1 toch hier blijven

2 Global forum

3 SG Forum

4 weer een nieuw forum

 

Als GS geen subforum indeling toestaat, dan zou optie 1 voor mij afvallen. Daarvoor vind ik de huidige weergave te rommelig en te onoverzichtelijk. Mij voorkeur zou dan zijn om óf het SG forum op te schonen en dat dan te gebruiken, óf een nieuw onafhankelijk forum op te zetten dat zich onafhankelijk weet van elke andere particuliere site.

 

Maar we moeten eerst de beslissing van GS maar eens afwachten.

Link to comment

óf een nieuw onafhankelijk forum op te zetten dat zich onafhankelijk weet van elke andere particuliere site.

En wie zou die nieuwe forum dan moeten opzetten als het niet een 'particulier' is? Dus een bedrijf?

Want gc.nl is particulier (de stichting is van 1 persoon).

 

Dus zelfs een forum moet nu een stichting (wat ook particulier is) of een bedrijf (wat ook particulier is, of ga je naar de beurs?) zijn? Of moet er een echte (want een onechte is er al) vereniging opgezet worden.

 

Als het gaat om een forum waar geen functionaliteit achter zit (als je dat bedoelt met 'particuliere' site, dan heb je genoeg keuze om ergens een gratis forum neer te zetten.

 

Maar dit lijkt wel een tweede orde regeling met heel wat overshoot.

 

Succes.

 

- Robert

Link to comment

óf een nieuw onafhankelijk forum op te zetten dat zich onafhankelijk weet van elke andere particuliere site.

En wie zou die nieuwe forum dan moeten opzetten als het niet een 'particulier' is? Dus een bedrijf?

Ik kan me voorstellen dat een provider niet in zee gaat met een vereniging. Maar ik bedoel met een particuliere site een site die door 1 persoon is opgezet, met het doel deze ook zelf te besturen en er "de baas" over te zijn.

 

De SG lijkt mij een club (niet een individu) die dat zou kunnen, als zij zich daarbij ook openstelt voor de inbreng van geocachers die nu nog niet bij de club horen.

Maar ik kan me ook daar voorstellen dat de site daar op naam van één van hen staat. Of wordt die nog steeds (gesponsord) gehost door de vroegere provider Macon?

 

Maar goed, als je helemaal onafhankelijk wilt opereren, dan moet je een nieuwe site opzetten.

Edited by PeeteeNL
Link to comment

 

Ik kan me voorstellen dat een provider niet in zee gaat met een vereniging. Maar ik bedoel met een particuliere site een site die door 1 persoon is opgezet, met het doel deze ook zelf te besturen en er "de baas" over te zijn.

 

De SG lijkt mij een club (niet een individu) die dat zou kunnen, als zij zich daarbij ook openstelt voor de inbreng van geocachers die nu nog niet bij de club horen.

Maar ik kan me ook daar voorstellen dat de site daar op naam van één van hen staat. Of wordt die nog steeds (gesponsord) gehost door de vroegere provider Macon?

 

Maar goed, als je helemaal onafhankelijk wilt opereren, dan moet je een nieuwe site opzetten.

 

SG is aangemeld door 1 persoon omdat er heel simpel een naam bij moest staan maar simpel gezegd is het een site voor en door iedereen. Eigenlijk is er door het verleden een nare bijsmaak overgekomen en hopen dat daar verandering in gaat komen met hulp van anderen.

De site wordt niet gesponsord maar betalen alles uit eigen zak en wij zijn in mijn ogen ook geen bedrijf die op winst uit zijn en tot nu toe kost het alleen geld.

De site is toegankelijk voor iedereen dus ook diegene die bij geocaching zijn hobby vind en de cachers van andere sites zijn welkom. Per slot van rekening doen we allemaal het zelfde en dat is een kissie zoeken.

 

Groet,

Harrie

Link to comment

Maar goed, als je helemaal onafhankelijk wilt opereren, dan moet je een nieuwe site opzetten.

Die is grappig.

Zodra je die site hebt ben je niet meer onafhankelijk in velen ogen ;-)

 

Dat is zo. Maar dat voorkom je gewoon niet. Daarom moet je gewoon ergens in durven stappen en maar hopen dat het goed gaat lopen. Mocht later blijken dat dat niet het geval is, dan kun je altijd nog anders. (even los van de de vraag of je dat zou willen).

Link to comment

En wat wil je dan bereiken? Ik kan me voorstellen dat je een site wil, te beginnen met een forum, met een heel basale set regels (geen persoonlijke aanvallen, geen illegaliteit, en heel misschien kan je experimenteren met een soort van community moderation op de manier van bijv slashdot).

 

En dan groeien volgens het principe "als er genoeg mensen zijn die iets willen, kan daar naar gekeken worden". Als dat levensvatbaar zou zijn, dan denk ik dat daar wel mensen voor te vinden zijn. En als je het klein begint, en mensen af willen stappen van 'het staat op iemands naam dus het is van hem blablabla', kan het ook heel goedkoop.

 

Dan moet je wel vertrouwen op het mede-verantwoordelijkheidsgevoel van de bezoekers, in elk geval voor het niet laten ontaarden van discussies en voor het aanbrengen van nieuwe ideeen. En natuurlijk heb je een aantal vrijwilligers nodig die het willen/kunnen maken. Daar krijg je natuurlijk al meteen een splitsing tussen hen die wel/niet willen werken met Windows/Unix/... maar goed, kleinigheden houd je altijd :)

Link to comment

 

Dat is zo. Maar dat voorkom je gewoon niet. Daarom moet je gewoon ergens in durven stappen en maar hopen dat het goed gaat lopen. Mocht later blijken dat dat niet het geval is, dan kun je altijd nog anders. (even los van de de vraag of je dat zou willen).

 

Je bedoelt zo'n beetje zoals de mensen van Globalcaching.eu ruim twee jaar geleden hebben gedaan? Waarom zou dat nu opnieuw moeten gebeuren? Wat hebben zij verkeerd gedaan dat die site zo ongeschikt maakt?

Zelfs tijdens al deze heibel op .nl vinden sommigen het weer nodig Globalcaching.eu er met de haren bij te slepen, maar geef nu eens één goede reden waarom die site met bijbehorend forum niet geschikt is. En dan liefst een betere reden dan het gebruikelijke vage 'vanwege al wat er gebeurd is in het verleden.

Link to comment

Je bedoelt zo'n beetje zoals de mensen van Globalcaching.eu ruim twee jaar geleden hebben gedaan? Waarom zou dat nu opnieuw moeten gebeuren? Wat hebben zij verkeerd gedaan dat die site zo ongeschikt maakt?

 

Het gaat er mij niet om of ze wel of niet iets verkeerd hebben gedaan of niet. Maar het is wel weer een particuliere site (site van Robert en Hemma) die op persoonlijke titel is opgezet.

Daar is dus helemaal niks mis mee, maar je kunt ook niet stellen dat mede-cachers op de site een bijdrage leveren, anders dan als bezoekers/gasten op het forum. En ik kan me voorstellen dat een deel van de bezoekers daar wel behoefte toe voelt. De site is eigendom van de Broekies, en ik kan me goed voorstellen dat ze dat zo willen houden.

 

Het is dus wel een site voor geocachers, maar niet van geocachers in die zin dat die door een (wisselende?) groep enthousiastelingen beheerd en onderhouden wordt.

Link to comment

Je bedoelt zo'n beetje zoals de mensen van Globalcaching.eu ruim twee jaar geleden hebben gedaan? Waarom zou dat nu opnieuw moeten gebeuren? Wat hebben zij verkeerd gedaan dat die site zo ongeschikt maakt?

 

Het gaat er mij niet om of ze wel of niet iets verkeerd hebben gedaan of niet. Maar het is wel weer een particuliere site (site van Robert en Hemma) die op persoonlijke titel is opgezet.

Daar is dus helemaal niks mis mee, maar je kunt ook niet stellen dat mede-cachers op de site een bijdrage leveren, anders dan als bezoekers/gasten op het forum. En ik kan me voorstellen dat een deel van de bezoekers daar wel behoefte toe voelt. De site is eigendom van de Broekies, en ik kan me goed voorstellen dat ze dat zo willen houden.

 

Het is dus wel een site voor geocachers, maar niet van geocachers in die zin dat die door een (wisselende?) groep enthousiastelingen beheerd en onderhouden wordt.

 

Er zijn wel degelijk meer mensen met de site (en de functionaliteiten daaromheen) bezig dan alleen Robert en Hemma. Al bijna een jaar geleden heeft Robert bijvoorbeeld de ontwikkeling van de Geocache Submitter aan mij overgedragen. Zo zijn er ook vrijwilligers die de cache-afstanden verwerken, de FTF administratie doen, de CCC lijst bijhouden of de pocketquery gegevens voor verschillende landen beheren. Dit alles staat hier beschreven.

Natuurlijk zijn Robert en Hemma met hun nimmer aflatende enthousiasme de grote trekkers achter de site maar dat komt ook omdat zij de site hebben opgezet.

Edited by Z3nuw&
Link to comment

Oké, dat is nieuw voor mij. Ik vind dat in ieder geval een goede zaak. Maar dat laat natuurlijk onverlet dat de Broekies, als het er op aan komt, de eindregie in handen hebben.

 

En ik kan me voorstellen dat, zeker na de toestanden bij .nl, niet iedereen blij is met een dergelijke contructie. Maar goed, misschien heb ik het mis. Zou zomaar kunnen.

 

Link to comment

Wat Global betreft:

 

Ook ik ben daar zijdelings bij betrokken...

 

Ik heb de Android app CCC geschreven, die de CCC functionaliteit van de site "in het veld" beschikbaar maakt. Verder ga ik Robert waarschijnlijk helpen met het database gebeuren achter de site. Dus ja, er zijn meerdere mensen betrokken bij de site.

Link to comment

Wat ook een groot verschil maakt, denk ik: de open communicatie van De Broekies (niet alleen transparantie van wat ze willen, maar ook het open staan voor nieuwe ideeën); niet slechts 1 persoon, maar 2 die eigenaar zijn; hun zichtbaarheid ook in het dagelijkse gebeuren op het forum: ze zijn niet alleen eigenaars van een site, maar ook erg betrokken bij hun bezoekers

Link to comment

Natuurlijk is globalcaching.eu het eigendom van iemand (maar was net niet zelf je eigen idee om ook weer een nieuwe particuliere site op te (laten) zetten door iemand, Peetee?), maar in tegenstelling tot bij geocaching.nl heeft dat daar in ieder geval in ruim 2 jaar nog nooit tot excessen geleid. Er is nog nooit iemand geband, er is nog nooit een topic op het forum gesloten of zelfs maar een postje aanepast/gemodereerd. Maar ik moet dus concluderen dat de redenering is dat het elders fout gaat en dat het theoretisch fout kan gaan en dat dat dar dus ook wel zou gebeuren? Er is in ieder geval al een 'schone historie' van 2 jaar, wat je van een nieuw op te zetten site niet kunt zeggen.

Link to comment

Mijn ervaring met globalcaching is vooral wat ik zie wat er gebeurt rondom de geocoinrace 2011. Ik vind dat ze daar heel mooi werk in leveren. Ze faciliteren dat erg goed. Zonder zich op de borst te slaan van kijk ons dit goed doen en jullie moeten bij ons zijn voor het geocachingszaken. Een groot deel speelde zich via geocaching.nl af. Ze presenteerden zich niet als de andere geocachingssite maar als samenwerkers en facilitators. Ik wil verder benadrukken dat ik geen directe banden of belangen bij globalcaching heb. Maar voorlopig heb ik alleen leuke dingen vanuit hun kant gezien.

Link to comment

Dat er soms gelogen wordt daar laten we voor het gemak buiten beschouwing.

Ook dat als er bezoekers niet voldoende in lijn denken met de eigenaars vervolgens genegeerd worden doet niet ter zake.

Nee, niet een ban maar de fatsoensregels worden behoorlijk subjectief bekeken en gehanteerd.

 

Tuurlijk gaan daar dingen beter dan bij gc.nl en daar kan Geoman wat van leren maar de sits en eigenaar zo ongeveer heilig verklaren gaat me iets te ver.

Link to comment

Dat er soms gelogen wordt daar laten we voor het gemak buiten beschouwing.

Ook dat als er bezoekers niet voldoende in lijn denken met de eigenaars vervolgens genegeerd worden doet niet ter zake.

Nee, niet een ban maar de fatsoensregels worden behoorlijk subjectief bekeken en gehanteerd.

 

Tuurlijk gaan daar dingen beter dan bij gc.nl en daar kan Geoman wat van leren maar de sits en eigenaar zo ongeveer heilig verklaren gaat me iets te ver.

Ik ken de geschiedenis van zowel.nl als van global niet, maar ik vind dat je maar vreende ideeen hebt.

Link to comment

Dat er soms gelogen wordt daar laten we voor het gemak buiten beschouwing.

Ook dat als er bezoekers niet voldoende in lijn denken met de eigenaars vervolgens genegeerd worden doet niet ter zake.

Nee, niet een ban maar de fatsoensregels worden behoorlijk subjectief bekeken en gehanteerd.

 

Tuurlijk gaan daar dingen beter dan bij gc.nl en daar kan Geoman wat van leren maar de sits en eigenaar zo ongeveer heilig verklaren gaat me iets te ver.

 

Eén postje op een paar honderd dat voor de verandering niet eens bol staat van vage negativiteit lijkt me nog niet meteen een heiligverklaring.

Bezoekers die genegeerd worden? Waar bestaat dat precies uit?

Als ik me niet vergis zie ik jou overigens nooit een bijdrage aan het forum van globalcaching leveren, maar alleen zo nu en dan bedankjes uitdelen. Je moet wel je mond open doen om genegeerd te kunnen worden.

 

edit: typefoutje

Edited by kdv
Link to comment

Dat ik daar mee gestopt ben zegt denk ik genoeg.

Je mag denken wat je wilt maar ik sta niet negatief tegenover die site maar wel hoe daar met bepaalde zaken wordt omgegaan.

Verruim je blik en misschien zie je het dan ook.

Doet dan nog steeds niet veel af aan de mooie site maar je bent wel een stukje eerlijker richting jezelf.

 

@waljoli, verdiep je er eens in voordat je iets als vreemd betiteld

Link to comment

Natuurlijk is globalcaching.eu het eigendom van iemand (maar was net niet zelf je eigen idee om ook weer een nieuwe particuliere site op te (laten) zetten door iemand, Peetee?), maar in tegenstelling tot bij geocaching.nl heeft dat daar in ieder geval in ruim 2 jaar nog nooit tot excessen geleid. Er is nog nooit iemand geband, er is nog nooit een topic op het forum gesloten of zelfs maar een postje aanepast/gemodereerd. Maar ik moet dus concluderen dat de redenering is dat het elders fout gaat en dat het theoretisch fout kan gaan en dat dat dar dus ook wel zou gebeuren? Er is in ieder geval al een 'schone historie' van 2 jaar, wat je van een nieuw op te zetten site niet kunt zeggen.

Nee, dat was niet mijn idee, maar waarschijnlijk onvermijdelijk als je een nieuwe site opzet. Tenminste, het zou me niet verbazen als een provider niet in zee gaat met een vereniigng (wat ik het liefste zou zien). En dan blijft een particulier initiatief over.

 

Je ziet liever niet dat ik er over begin, maar ik doe het nu toch even: je mag dan spreken over een schone lei, maar het is nog niet zo lang geleden dat dezelfde medewerkers die er nu uitgeschopt zijn bij gc.nl, vanuit dit forum (laten we het maar netjes houden) sterk bekritiseerd werden.

Dat mag dan niet de verantwoordelijkheid van de eigenaren zijn, maar dat er niet bepaald een zodanige vertrouwensband is ontstaan dat men zich hier meteen aansluit, kan toch wel worden gesteld.

Edited by PeeteeNL
Link to comment

Dat ik daar mee gestopt ben zegt denk ik genoeg.

Je mag denken wat je wilt maar ik sta niet negatief tegenover die site maar wel hoe daar met bepaalde zaken wordt omgegaan.

Verruim je blik en misschien zie je het dan ook.

Doet dan nog steeds niet veel af aan de mooie site maar je bent wel een stukje eerlijker richting jezelf.

 

Tja en daarmee zijn we helaas weer terug bij de vage toespelingen...

Ik vind van mezelf dat ik een redelijk ruime blik heb. Daarom ook ben ik nog niet zo lang geleden ondanks de aanhoudende vage negatieve toespelingen op geocaching.nl over globalcaching.eu toch maar eens op laatstgenoemde site gaan kijken, om zelf een oordeel te vormen (tja ze zeggen het wel: negatieve reclame is ook reclame). En ik heb sindsdien nog niks achterbaks of vervelends van de mensen op globalcaching gezien. Er wordt ondanks de 'binnenkomende modder' vanuit geocaching.nl niet eens mt vergelijkbare zand/water-mengsels teruggesmeten.

Helaas heb ik van jou wel een redelijk negatieve indruk ontwikkeld, niet in de laatste plaats vanwege die Woefdram-actie van je laatst bij de nominatie van Robert als geocacher van de maand (niet dat ik daar verder de hele discussie opnieuw over wil voeren hoor). Dus als je mij ergens van wilt overtuigen zul je toch met concrete zaken moeten komen. En ja, voor concrete zaken sta ik open.

Link to comment

@Lapmn

 

Blijkbaar vind je de global site in ieder geval interessant genoeg om in de gaten te houden. En bijdragen daar doe je ook nog steeds, weliswaar alleen via "bedankjes" maar het zijn toch bijdragen aan het forum in mijn ogen.

 

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind dat niet verkeerd hoor...

Link to comment

Natuurlijk is globalcaching.eu het eigendom van iemand (maar was net niet zelf je eigen idee om ook weer een nieuwe particuliere site op te (laten) zetten door iemand, Peetee?), maar in tegenstelling tot bij geocaching.nl heeft dat daar in ieder geval in ruim 2 jaar nog nooit tot excessen geleid. Er is nog nooit iemand geband, er is nog nooit een topic op het forum gesloten of zelfs maar een postje aanepast/gemodereerd. Maar ik moet dus concluderen dat de redenering is dat het elders fout gaat en dat het theoretisch fout kan gaan en dat dat dar dus ook wel zou gebeuren? Er is in ieder geval al een 'schone historie' van 2 jaar, wat je van een nieuw op te zetten site niet kunt zeggen.

Nee, dat was niet mijn idee, maar waarschijnlijk onvermijdelijk als je een nieuwe site opzet. Tenminste, het zou me niet verbazen als een provider niet in zee gaat met een vereniigng (wat ik het liefste zou zien). En dan blijft een particulier initiatief over.

 

Je ziet liever niet dat ik er over begin, maar ik doe het nu toch even: je mag dan spreken over een schone lei, maar het is nog niet zo lang geleden dat dezelfde medewerkers die er nu uitgeschopt zijn bij gc.nl, vanuit dit forum (laten we het maar netjes houden) sterk bekritiseerd werden.

Dat mag dan niet de verantwoordelijkheid van de eigenaren zijn, maar dat er niet bepaald een zodanige vertrouwensband is ontstaan dat men zich hier meteen aansluit, kan toch wel worden gesteld.

 

Uhm een paar posts terug zei je:

"Mij voorkeur zou dan zijn om óf het SG forum op te schonen en dat dan te gebruiken, óf een nieuw onafhankelijk forum op te zetten dat zich onafhankelijk weet van elke andere particuliere site."

Dat nieuwe onafhankelijke forum zal toch door iemand opgezet moet worden. Maar ik begrijp dus dat dat wat jou betreft een (nieuw op te zetten?) vereniging zou moeten zijn? Ik denk niet dat providers bezwaar hebben tegen websites van verenigingen hoor.

Enne als er op een ongecensureerd forum negatieve posts over wie of wat dan ook worden geschreven, is dat dan niet een beetje het 'nadeel' van het ongecensureerd zijn? Het is van tweeën één: je kunt niet én (nagenoeg - laten we doodsbedreigen of andere echte extremiteiten even buiten beschouwing laten) onbeperkte vrijheid van meningsuiting hebben én verwachten dat er nooit iets onwelvoeglijks of ongewensts de revue passeert.

Link to comment

Natuurlijk zoek je concrete voorbeelden als je pas later bent ingeschakeld.

Om een paar redenen doe ik dat niet op dit forummaar wil je best per pm influiten.

 

1. Ik ga namen noemen en gebeurtenissen wat hier niet mag waarschijnlijk

2. Als ik hier namen noem betrek ik nog meer mensen in dit off topic gaan

3. Als ik hier zulke dingen ga noemen wordt het vrijwel direct of ontkent of goed gepraat of als ouwe koeien bestempeld

Link to comment

@lepman en @kdv. Lijkt me een prima plan, omdat inderdaad per PM verder te bespreken. Bedankt allebei :D

 

Ik heb overigens zojuist een mail van Sandy ontvangen, waarin mij wordt verteld dat de ontstane situatie inclusief jullie wens voor subforums, vandaag besproken gaat worden.(de werkdag is daar nog niet zo lang geleden begonnen).

Link to comment

Op zich is het mooi werk dat global levert, maar ondanks dat er meerdere mensen bij de ontwikkeling betrokken zijn, blijft het op de nukken van 2 personen in hetzelfde huis hangen. Als die er op een dag geen zin meer in hebben, en dat is al eens voorgevallen, dan is de hele boel zomaar op een dag offline. En dat zou bijzonder jammer zijn. Daarom zie ik meer toekomst bij SG, als het is zoals ze zelf beloven, of een nieuwe organisatie zoals ik zelf ook al heb voorgesteld.

Link to comment

@Geovlinder. Hoop is een mooi iets.... :D

Ik heb jullie wens over gebracht en daar wordt zeker serieus over gepraat.

Ik heb hier, gisteren, ook gezegd dat ik zelf geen idee heb of subforums hier kunnen en of men dat ook wil.

Ik heb nog steeds geen idee, geen hints in een richting gekregen...

Echter, gisteren heeft riviouveur in zijn berichtjes #19 en #27 daarover ook iets neergezet en wanneer je naar andere fora van Groundspeak kijkt en ook bedenkt dat riviouveur hier al een tijdje meeloopt, dan zou ik echt even wachten op een antwoord...

Link to comment

Op zich is het mooi werk dat global levert, maar ondanks dat er meerdere mensen bij de ontwikkeling betrokken zijn, blijft het op de nukken van 2 personen in hetzelfde huis hangen. Als die er op een dag geen zin meer in hebben, en dat is al eens voorgevallen, dan is de hele boel zomaar op een dag offline. En dat zou bijzonder jammer zijn. Daarom zie ik meer toekomst bij SG, als het is zoals ze zelf beloven, of een nieuwe organisatie zoals ik zelf ook al heb voorgesteld.

 

Zoals bij SG is Kees helaas opgestapt (we missen hem wel hoor) maar de site kan gewoon door gaan maar dan met andere mensen en dat is het voordeel van een stichting.

Eventueel kunnen er ideeën en/of wensen aangegeven worden zodat er aan gewerkt kan worden.

Link to comment

Hierbij een deel van de aanvullende statuten die ik nog in mijn administratie heb zitten. Aangezien de stichting pas weer begonnen is, is er alleen een dagelijks bestuur en de vrijwilligers. Of dit nog steeds van kracht is weet ik niet. Zit niet meer is de stichting en weet dus niet alle in en outs. Deze regels waren juist ingesteld om alles democratisch te houden zonder dat 1 iemand het kan " toe eigenen". Een onbegrijpelijke actie als bij GC.NL zou hier dus met de bestuurswisseling in een klap over zijn.

 

Aanvullend reglement ( zoals bedoeld in de statuten ) per 1 april 2003

 

Art 1. Bestuur en bestuurswisseling.

 

1. Het bestuur moet bestaan uit minimaal 5 en maximaal 9 personen. Het dagelijks bestuur bestaat uit 3 personen te weten de voorzitter, de secretaris en de penningmeester.

2. Alleen de voorzitter en de secretaris zijn bevoegd om zelfstandig voor de stichting op te treden zoals bepaald in de statuten.

3. Eenmaal per jaar, bij voorkeur in de maand maart, legt de helft van de bestuursleden plus ½ hun functie, per bestuursvergadering, neer. Welke bestuursleden dit zijn kan gedurende een maand voorafgaand aan deze bestuursvergadering worden aangegeven. Aftredende bestuursleden mogen zich herkiesbaar stellen.

4. In het, voor het publiek opengesteld, forum wordt aangegeven wanneer deze bestuursvergadering plaats vind en wie de aftredende bestuursleden zijn. Eenieder kan zich verkiesbaar stellen voor het bestuur door dit aan te geven aan het zittende bestuur. Het zittende bestuur kan uit deze aanmeldingen een selectie uitnodigen voor de betreffende bestuursvergadering.

5. Tijdens deze bestuursvergadering wordt een nieuw bestuur geformeerd. Tevens leggen de voorzitter, de secretaris en de penningmeester hun functie neer en zal het nieuw geformeerde bestuur een nieuw dagelijks bestuur uit hun midden kiezen. Het aftredend dagelijks bestuur kan zich herkiesbaar stellen voor een volgende periode.

6. Bij het tussentijds aftreden van een bestuurslid zal het betreffende bestuurslid zich inzetten om een geschikte vervanger voor te dragen. Indien die niet gevonden kan worden zal er een 2e bestuurslid eveneens moeten aftreden om te allen tijde het aantal bestuursleden oneven te houden.

7. Bestuursleden moeten middels een formulier van de Kamer van Koophandel en een begeleidend kopie van een geldig legitimatiebewijs hun functie bekrachtigen op het uitreksel. ( wettelijke verplichting )

Link to comment

mooie statuten Kees, maar het heeft de stichting niet geholpen al die jaren.

Naar mijn mening gaat het niet om de organisatievorm, maar om de mensen.

Een mooie organogram en velen waren blij. Maar zo werkt het niet.

 

Maar wie weet wordt SG uit het slob getrokken en wordt het wat. Ik hoop het, maar dan hoop ik het vooral voor open..ng..l (naam mag niet geloof ik). Wie trekt die uit het slob? Ik hoop sdat dan het voltallige bestuur en alle mensen die gaan werken aan SG ook daar aandacht aan willen besteden. Dat was toch juist het doel?

 

- Robert

Link to comment

Ik heb overigens zojuist een mail van Sandy ontvangen, waarin mij wordt verteld dat de ontstane situatie inclusief jullie wens voor subforums, vandaag besproken gaat worden.(de werkdag is daar nog niet zo lang geleden begonnen).

 

In de tussentijd heeft een officiële partner van geocaching.com een prima forum met net zoveel subfora als nodig is.

Kijk er eens als je wilt. http://www.globalcac...um/default.aspx

Link to comment

mooie statuten Kees, maar het heeft de stichting niet geholpen al die jaren.

Naar mijn mening gaat het niet om de organisatievorm, maar om de mensen.

Een mooie organogram en velen waren blij. Maar zo werkt het niet.

 

Maar wie weet wordt SG uit het slob getrokken en wordt het wat. Ik hoop het, maar dan hoop ik het vooral voor open..ng..l (naam mag niet geloof ik). Wie trekt die uit het slob? Ik hoop sdat dan het voltallige bestuur en alle mensen die gaan werken aan SG ook daar aandacht aan willen besteden. Dat was toch juist het doel?

 

- Robert

 

Hallo Robert

 

Alles valt en staat met het enthousiasme en inzet van mensen. Waar het omgaat is de vraag of SG democratisch genoeg is om de problemen zoals bij gc.nl weer is gebeurd word voorkomen bij SG. Die statuten borgen dit. Het kan dus niet zo zijn dat 1 persoon zo maar de stekker uit de stichting of zijn sites kan trekken.

Als er het net als in het verleden in slaap sukkelt is aan de het bestuur en de gebruikers. Het heeft potentie men moet er alleen beleving bij krijgen en houden. Het huidige bestuur wilt graag maar kan het niet alleen. Daarvoor is als eerste feedback nodig wat men wilt en vervolgens hulp om dingen ook te beheren en te maken. Tot mijn vertrek heb ik heel veel tijd gestoken in de sites. Harrie moet het nu alleen doen voor 4 sites. Hierdoor gaan ontwikkelingen erg langzaam. Hij moet ook nog werken. Ik heb aan de hand van de discussie hier aangeboden deze week een paar uurtjes te helpen met het aanpassen van het forum.

 

Hierbij het verzoek aan geïnteresseerden op de onderstaande link aan te geven hoe men de indeling wilt hebben.

LINK

 

Dan hoeft Sivota ook niet te modereren :ph34r:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...