Jump to content

Vervolg Tot Ziens


GeoVlinder

Recommended Posts

Ik ben ook niet vrijwillig weggegaan trouwens...

Verbaast me niks ... Er zijn er maar weinig die daar op een gewone manier vertrekken, of vertrokken zijn. dry.gif

Moet ik wel even aan toevoegen dat ik totaal geen problemen heb gehad met Geoman, maar dat enkele leden van het team bedachten dat ik niet een korte periode even een pas op de plaats kon maken omdat ik privé te zwaar belast werd, en mij dus pardoes alle rechten ontnamen. Nota bene personen die ik zelf binnen gehaald had en hele gesprekken mee gevoerd heb om ze binnen te houden op momenten dat ze het zelf even te kwaad kregen en er uit wilden stappen. Ik zal geen namen noemen, maar degenen die het aangaat weten zelf precies wie ik bedoel...

Link to comment

Ik ben wel op een prettige manier weggegaan bij het team, zij waren niet mijn reden om te gaan, maar ik had geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen met allerlei dingen.

 

Echter werd ik gevraagd om te blijven, terwijl ik dezelfde uitspraken van wantrouwen dus heb gedaan.

 

Sterker nog ik zou terug komen op oa de voorwaarden dat afspraken werden nagekomen, met de laatste actie is wederom een afspraak gebroken en voor mij was dat de druppel. Welke reden je ook hebt, zó ga je in mijn ogen niet met mensen om. Zéker niet met mensen die jarenlang zoveel tijd, energie en moeite en soms hart en ziel erin hebben gestoken als vrijwilliger voor je.

 

Dus ik zal niet meer terug komen en snap nog steeds niet dat voorgaande teams met dezelfde issues en problemen en opmerkingen en gedachten, niet zijn ontslagen. Ook begrijp ik niet dat ik wél gevraagd ben te blijven/terug te komen, terwijl ik totaal geen vertrouwen er meer in had/heb, dat uitgesproken heb en er zelfs begrepen werd dat ik dat dacht. Maar als anderen dat denken en zeggen, dan is het fout. ???

 

Het blijft een mysterie voor mij......

 

Maar goed, ik ben lekker aan het opruimen, alle pcmappen en rlbakken van geocaching. Op de pc ruimt dat aardig op, jeetje wat heb ik in de afgelopen jaren veel gemaakt en gedaan voor gcnl als ik zie hoeveel zooi ik heb.

In de bakken zitten allemaal ideeën voor caches, die ik helaas zelf nooit uit kan voeren. Ik zal ze binnen kort hier ergens in een topic zetten, misschien kan iemand er iets mee.

Link to comment

Ook ik ben ooit vrijwillig weggegaan bij het team.

Heb nooit persoonlijk problemen met Rene gehad en nog niet.

 

Ik was al enige tijd met hem in gesprek om tot een oplossing te komen en een einde te maken aan de frustraties van de vrijwilligers en het grote verloop daarin / daardoor.

Heb daarover niet alleen gesprekken met Rene gehad, maar ook met anderen en zelfs enkele (ex)teamleden.

Die overigens niet altijd even welwillend waren om nog tot een oplossing te komen. Aan 1 kant begrijpelijk.

 

Toch had ik hoop op betere ontwikkelingen.

Ik ben overigens nog steeds met Rene in gesprek. Maar dat hadden enkelen, gezien mijn postings elders wellicht al door.

 

Voor mij kwam laatste actie overigens ook als een volkomen verrassing. Ik praat die niet goed, maar een soort snappen doe ik het wel, maar ik weet wellicht meer dan anderen.

 

De brief van Rene heeft hier even gestaan maar is verwijderd?

Ik zie nog wel de brief van de teamleden en ja, die brief ziet er keurig uit, maar is natuurlijk niet de enige aanleiding voor de actie van Rene.

 

Ik denk in het kader van de openheid en in de ongedwongen sfeer waarin we ons nu hier tegen elkaar uiten, dat het misschien, voor de volledigheid en juiste beeldvorming, wel een goed idee is om de inhoud van de "besloten" Skype sessie, voorafgaand aan die brief ook even hier neer te zetten? of elders.

Wellicht wordt voor velen dan meer duidelijk over de beweegredenen van Rene?

 

Natuurlijk mag dat niet...... maar de idee, dat de brief de voornaamste aanleiding zou zijn, zou daarmee wel deels worden ontkracht denk ik.

 

Overigens hoop ik nog steeds op een goede afloop..... maar een goed gesprek daarover met de ex-teamleden is waarschijnlijk geen optie meer.

Hoewel ik daar persoonlijk nog steeds voor open sta.

Ik ben beslist geen "voorpost" van Rene, al lijkt dat wellicht zo.

Ik probeer me er zo neutraal mogelijk in op te stellen.

 

Bij mij heeft altijd, en nog steeds GC.NL en met name de community die ervan gebruik maakt voorop gestaan.

Niet de personen erachter. De teamleden waar ik destijds bij in het team zat weten vast wel hoe ik erin stond en soms net zo hard tegen "het bestuur" aanschopte als zij destijds en jullie onlangs.

 

Ik blijf werken aan een goede afloop, omdat ik nog steeds van mening ben, dat de community beter verdiend en de site GC.NL potentie heeft.

 

Vraag me niet hoe, door de laatste gebeurtenissen ben ik ook een beetje de weg kwijt, maar ik blijf zoeken naar ingangen om een uitweg te vinden.

Link to comment
zal de historie zich blijven herhalen vrees ik...

 

Dat zei ik vandaag nou ook tegen iemand, als al jaren dezelfde dingen gezegd worden en de problemen hetzelfde zijn. Ligt het dan aan het team en al die vrijwilligers die zijn gekomen en gegaan? Of ligt het dan misschien aan de persoon waar al die mensen dezelfde klachten over hebben?

 

In die chat is vast niks gezegd wat al niet minstens 10x eerder is gezegd door voorgaande teamleden. Voorheen mocht het allemaal wel gezegd worden, ik heb het ook allemaal gezegd en werd zelfs gevraagd te blijven cq terug te komen en andere mensen worden er nu om ontslagen. Dát snap ik niet en de manier waarop heb ik al helemaal disrespect voor.

 

Het probleem is ook al jaren bij hem bekend en hij beloofd ook elke keer beterschap, alleen dat komt er nooit. Ja soms even om weer in te zakken tot niks.

 

Bij mij werd het steeds duidelijker dat dat er ook nooit echt zou komen, dus ben ik gestopt.

 

Had ik eerder moeten doen, maar als je iets graag voor elkaar wil krijgen en het is een leuk team, blijf je weleens langer hangen dan gezond voor je is. Elke forumgebruiker die een beetje heeft meegelezen afgelopen jaren, weet dat het schijnbaar altijd al zo geweest is en alle goede bedoelingen van nieuwe goeie vrijwilligers ten spijt, er is nog nooit iets veranderd.

Ja ik geef iedereen gelijk die dat al jaren geleden zei, maar toen was ik op dat punt nog te naïef om het te zien, helaas.

Link to comment

 

Ja ik geef iedereen gelijk die dat al jaren geleden zei, maar toen was ik op dat punt nog te naïef om het te zien, helaas.

 

Eindelijk iemand die wil toegeven dat Geoman een sta-in-de-weg is voor de verdere ontplooing van de stichting en de website. Ik weet niet hoe lang ik dat al her en der schrijf, ik denk al een jaar of drie. Vaak tot ongenoegen van al die ex teamleden die zich nu in dit draadje verzameld hebben. Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren, dus een kijkje naar de verdere toekomst. Ik denk niet dat Geoman zijn kindje laat stranden.

Link to comment

Het lijkt er intussen op dat de ergste storm voorbij is.

Een aantal leden hebben hun donateurschap opgezegd en een aantal anderen wensen de site niet meer te bezoeken.

De betreffende topics zijn buiten beeld geraakt en de bezoekers gaan over tot de orde van de dag.

 

Conclusie, betrokkene is een deel van zijn kern verloren maar gaat vrolijk verder.

Correctie, de mensen die hij zo gek heeft weten te krijgen gaan vrolijk verder voor zijn site.

 

Al met al verwonderd het mij niet, hij houdt dit trucje al jaren vol.

Niets of niemand dringt tot hem door.

 

Kistjes zoeken iemand?

Link to comment

 

Al met al verwonderd het mij niet, hij houdt dit trucje al jaren vol.

Niets of niemand dringt tot hem door.

 

 

En dit blijft hij ook volhouden zolang hij er zit

 

Enige correctie in jou post is dat een aantal schreeuwers die er niet meer wensten te

komen toch weer terug zijn en alles mee lezen.(en/of posten)t hun goed recht is natuurlijk.

Ook dit hoor ik al jaren en op de 1 of andere manier komen ze altijd weer terug.

 

Ja goed plan, we gaan een kistje zoeken nu en hebben nog plezier met deze hobby ;)

Link to comment

Enige correctie in jou post is dat een aantal schreeuwers die er niet meer wensten te

komen toch weer terug zijn en alles mee lezen.(en/of posten)t hun goed recht is natuurlijk.

Ook dit hoor ik al jaren en op de 1 of andere manier komen ze altijd weer terug.

 

Ja goed plan, we gaan een kistje zoeken nu en hebben nog plezier met deze hobby ;)

Maar toch vind jij het wel weer nodig om die "schreeuwers" een schop na te geven, tenminste zo komt het op mij over, terwijl die "schreeuwers" zich wel hebben ingezet met hart en ziel om jou iets te kunnen bieden dat je als aanvulling op je laatste zin kunt gebruiken.

Groot gelijk dat die groep oud teamleden dus van zich heeft laten horen, en dat dat in een schreeuw ging is logisch gezien wat er allemaal gebeurt is het afgelopen jaar/jaren.

Link to comment

Enige correctie in jou post is dat een aantal schreeuwers die er niet meer wensten te

komen toch weer terug zijn en alles mee lezen.(en/of posten)t hun goed recht is natuurlijk.

Ook dit hoor ik al jaren en op de 1 of andere manier komen ze altijd weer terug.

 

Ja goed plan, we gaan een kistje zoeken nu en hebben nog plezier met deze hobby ;)

Maar toch vind jij het wel weer nodig om die "schreeuwers" een schop na te geven, tenminste zo komt het op mij over, terwijl die "schreeuwers" zich wel hebben ingezet met hart en ziel om jou iets te kunnen bieden dat je als aanvulling op je laatste zin kunt gebruiken.

Groot gelijk dat die groep oud teamleden dus van zich heeft laten horen, en dat dat in een schreeuw ging is logisch gezien wat er allemaal gebeurt is het afgelopen jaar/jaren.

 

Ik denk niet dat Twinlife jullie bedoelt, Jeroen.

Link to comment

 

Ik denk niet dat Twinlife jullie bedoelt, Jeroen.

 

Klopt helemaal, de "schreeuwers" lopen er ook al 10 jaar rond en die zie je ook weer terug keren.

Geloof dat ik het ook ooit eens een keer heb geroepen en jij volgens mij ook? ;)

 

@Cernunnos

Het was dus in de algemene zin het woord en niet zozeer naar de oud teamleden toe!

Ik maakte dan de laatste jaren geen gebruik meer van gc.nl maar waardeer het werk wel wat er altijd verzet is!

Link to comment

Is er trouwens al iets bekend over de mogelijkheid van het aanmaken van subforums? Daar zou GS over beslissen?

 

Wat ik daar nu over kan zeggen is dat jullie verzoek zeer serieus wordt genomen.

Ik heb er afgelopen week contact met Groundspeak over gehad en ik weet dat het verzoek voor volgende week op de agenda staat.

De besluitvorming duurt wel iets langer, want wat wij wensen, willen andere landen ook graag en dat vraagt om wat complexere afwegingen.

Link to comment

Is er trouwens al iets bekend over de mogelijkheid van het aanmaken van subforums? Daar zou GS over beslissen?

 

Verder lijkt het er op dat iemand het idee om een onafhankelijk forum op te zetten al gestalte heeft gegeven: http://www.geocachingforum.nl. Is dus ook nog een mogelijkheid.

 

Hallo PeeteeNL,

 

Weet jij hier meer van?

 

Zomaar een vraag meer niet.

 

Vr Gr,

 

Keske27

Edited by keske27
Link to comment

Hoi Kees,

 

Ik snap je vraag, omdat ik met de site op de proppen kwam. Maar nee, ik ben hier niet bij betrokken. Hoewel ik wel overwogen heb om de domeinnaam te gebruiken om hiermee een apart forum op te zetten, als GS zou besluiten geen subforums toe te staan.

 

Ik weet nog dat iemand op een van de forums opmerkte dat het domein www.geocachingforum.nl nog vrij was. Ik heb dat gecontroleerd en dat was inderdaad zo. Ik heb dat toen een beetje in de gaten gehouden, en twee dagen later zag ik dat die domeinnaam inmiddels niet meer vrij was. Op www.sidn.nl kun je dan uitzoeken wanneer de domeinnaam is uitgegeven en door wie hij geclaimd is. Dat bleek dus Messageboard te zijn, waarschijnlijk in opdracht van een of meer cachers.

Edited by PeeteeNL
Link to comment

En toen zaten er nog 4 teamleden op het hek...

 

Het wordt tijd voor overname. Ik heb Geoman een berichtje gestuurd en om een prijs gevraagd, voor de website, de goodieshop en de stichting. Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij niet gaat reageren, maar wellicht brengt hem dat wel op het idee om een keer afstand te gaan doen. Een knuppel in het hoenderhok dus ;)

Edited by Team Firefox
Link to comment

En toen zaten er nog 4 teamleden op het hek...

 

Het wordt tijd voor overname. Ik heb Geoman een berichtje gestuurd en om een prijs gevraagd, voor de website, de goodieshop en de stichting. Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij niet gaat reageren, maar wellicht brengt hem dat wel op het idee om een keer afstand te gaan doen. Een knuppel in het hoenderhok dus ;)

 

Ik weet dat er meer geocachers zijn die een overnamebod hebben gedaan, maar - voor zover ik weet - geen antwoord op hebben gehad.

Zoals je zelf dus al aangeeft: verwacht er niet teveel van...

Desalniettemin wensen wij je veel suc6 ;-)

Link to comment

Beste mensen,

 

Groundspeak gaat jullie verzoek om subforums te maken honoreren.

Er komt een nieuw forum met een beperkt aantal (ongeveer zes) subforums.

Inhoudelijk valt er verder nog niet zoveel over te vertellen, omdat, zoals eerder gemeld, wij niet de enige zijn die daarom hebben gevraagd en Groundspeak daarin complexere afwegingen aan het maken is.

In termen van uitvoering zal het, ook om bovenstaande reden, waarschijnlijk pas eind oktober worden voor dit nieuwe forum zichtbaar gerealiseerd zal zijn.

Link to comment

 

Ik weet dat er meer geocachers zijn die een overnamebod hebben gedaan, maar - voor zover ik weet - geen antwoord op hebben gehad.

Zoals je zelf dus al aangeeft: verwacht er niet teveel van...

Desalniettemin wensen wij je veel suc6 ;-)

 

 

Zoals gezegd: geen reaktie en ik had ook niet anders verwacht, maar ik blijf voor iedereen hopen dat het stokje een keer doorgeschoven wordt naar een ander of naar een groep cachers, die wel meer betrokken bij het geheel zullen zijn. En wie komen er een aantal ex-vrijwilligers op dat moment gewoon weer met plezier terug, omdat de gezagsverhoudingen en de communicatie zeker zal verbeteren. Een betrokken admin is wel gewenst en niet eentje die op zijn luie donder achterover gaat leunen.

 

Verder met dank aan Sivota voor het resultaat bij GS!

Link to comment

Geweldig dat er een forum met zes sub-fora komt. Omdat het er 'maar' zes zijn (niet ondankbaar bedoeld overigens!) is het een goed idee om eens goed na te denken over de categorieën/benamingen. Hebben de toekomstig gebruikers daar inspraak in of ligt dat misschien volledig bij Groundspeak zelf?

Al met al een mooi resultaat. Dank aan Sivota voor het snelle handelen!

Link to comment

Geweldig dat er een forum met zes sub-fora komt. Omdat het er 'maar' zes zijn (niet ondankbaar bedoeld overigens!) is het een goed idee om eens goed na te denken over de categorieën/benamingen. Hebben de toekomstig gebruikers daar inspraak in of ligt dat misschien volledig bij Groundspeak zelf? .....

 

Wanneer je het gehele Groundspeak forum bekijkt,(minus de landenforums, de USA staten en de forums die nu grotendeels verhuisd zijn naar de feedback afdeling) dan zie je dat het Groundspeak forum verder niet zo heel erg veel is ingedeeld in subforums, in vergelijking met bijvoorbeeld het forum van geocaching.nl.

Wat dat betreft is hier een ander inzicht c.q. beleid en dat verklaart de keuze voor (ongeveer) zes forums.

Welke subforums er komen, dat wil Groundspeak graag zelf bepalen Ellino.

Dus helaas, hierin geen verdere inspraak :)

Link to comment

Is toch makkelijk verdiend voor iets waar je geen belang meer bij hebt! Er bestaan Sites die na het ingeven van de url een inschatting maken. Dat is maar een richtlijn want het is verder een beetje wat de gek er voor over heeft.

Bij de site die ik eerder linkte komt het domein uit op $5000,-.

Veel succes bij het bieden en hoop dat het domein in het bezit komt van iemand die er het beste mee voor heeft! Maar of de eigenaar er ooit afstand van doet?

Link to comment

Maar of de eigenaar er ooit afstand van doet?

 

Wie zwijgt stemt toe, dus de deal lijkt beklonken.

 

Op zich is het een uitdaging, ik zou er gelijk een vereniging van maken, een vast team formeren, wat commercie binnen halen en de website een flinke facelift geven. Kijken of die 5000 USD na een paar jaar nog klopt ;)

Link to comment
Er is een prijs genoemd van 12.000 euro voor de website, domeinnaam, stichting en goodieshop. Totaal geen idee of dit een normale prijs is.
Het is vaak net wat de gek ervoor over heeft.

Voor iemand met een eigen zaak is het opzich niet zoveel geld, maar dan moet je via die site wel genoeg wel kunnen zetten.

12.000 euro voor een URL lijkt me wat veel. of zijn het Griekse euro's?

Donder op!

Met een goede aanpak moet een zzp'er toch een 60á 70k kunnen wegzetten.

Is toch makkelijk verdiend voor iets waar je geen belang meer bij hebt!

Ik denk dat je het niet helemaal goed ziet.

Renée is een technikus, heeft dus het nieuwe technische spelletje met een gpsr in de smiezen gekregen.

Poehé, de url in NL is nog beschikbaar.

Zo gaat dat rollen.

Helemaal werkelijk geen idee van hoe je het werkelijk moet uitbouwen.

Dan melden zich er van die idioten aan als vrijwilligers.

Ha, geweldig.

Zo af en toe ruimt ie de keet leeg.

Echter zeker een keer heeft hij zich daarlijk vergist met het ban mannetje.

Er bestaan Sites die na het ingeven van de url een inschatting maken. Dat is maar een richtlijn want het is verder een beetje wat de gek er voor over heeft.

Bij de site die ik eerder linkte komt het domein uit op $5000,-.

Ik heb meerder sites ingegeven, oa bekende kranten enzo en die kwamen allemaal op bedragen uit onder de $ 6k.

Veel succes bij het bieden en hoop dat het domein in het bezit komt van iemand die er het beste mee voor heeft! Maar of de eigenaar er ooit afstand van doet?

Nee, hij begint het spelletje steeds leuker te vinden.

Er is een prijs genoemd van 12.000 euro voor de website, domeinnaam, stichting en goodieshop. Totaal geen idee of dit een normale prijs is. Iemand anders misschien?
Natuurlijk gaat ie voor de hoofd prijs.

 

[offtopic]Onnozel, zelfreflektie heeft natuurlijk voor iemand van 50+ geen enkele zin[/offtopic]

Edited by JandeBehanger
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...