Jump to content

Cachepagina aantrekkelijk opmaken


esjame2010

Recommended Posts

Wij hebben na een proefcache gemaakt en gelegd te hebben een nieuwe (volgens ons) leuke cache in de pijplijn zitten.

De voorbereidingen zijn al sinds een half jaar in volle gang, verstopplaatsen zijn gevonden en uitgepeild, verstopmethoden hebben we helder, alle benodigde attributen zijn gekocht/ geknutseld .........maar nu komt het opmaken van de pagina op geocaching.nl.

Wie kan ons vertellen in welk programma wij dit kunnen doen (foto's toevoegen op de pagina, tabel voor de eindberekening enz.). We hebben het in frontpage geprobeerd, maar dat ziet er niet uit als je de html kopieert in het desbetreffende vak. De cache is te leuk om een saaie platte tekst neer te zetten.

Wat gebruiken andere cacheleggers om hun pagina op te maken?

Wij hopen bruikbare tips te krijgen.

 

Groet

EsJaMe2010 (Jaap)

Link to comment

ik heb [omdat ik totaal geen verstand van HTML heb] tot nu toe de geocache submitter van Globalcaching gebruikt

 

geocache submitter

 

Erg handig vanwege de mogelijkheid om in een tekstverwerker achtig scherm te werken, welke automatisch in HTML omgezet wordt.

 

Maar je kan nog veel meer met die submitter...erg handig [en gratis]

Edited by Post@Co
Link to comment

Mag ik even opmerken dat sommige apparaten die paperless caching ondersteunen, mogelijk niet de volledige omschrijving kunnen tonen, als er erg veel "rommel" in staat?

Sommige apparaten kunnen maar 4k of 8k aan tekst aan, en de rest wordt gewoone weggegooid. Dus ik denk dat het zaak is om de pagina mooi te maken, maar met zo weinig mogelijk. Danku :anicute:

Link to comment

Ik schrijf het grotendeels zelf, maar voor het gemak gebruik ik soms Frontpage. Is wat verouderd maar werkt nog prima, dus snap niet helemaal dat het er bij jou niet uit ziet, weet je zeker dat je het vakje 'The descriptions below are in HTML' aan hebt gevinkt? Dit staat boven het tekstvak waar de code in moet.

Edited by DiedB
Link to comment

Wij hebben na een proefcache gemaakt en gelegd te hebben een nieuwe (volgens ons) leuke cache in de pijplijn zitten.

De voorbereidingen zijn al sinds een half jaar in volle gang, verstopplaatsen zijn gevonden en uitgepeild, verstopmethoden hebben we helder, alle benodigde attributen zijn gekocht/ geknutseld .........maar nu komt het opmaken van de pagina op geocaching.nl.

Wie kan ons vertellen in welk programma wij dit kunnen doen (foto's toevoegen op de pagina, tabel voor de eindberekening enz.). We hebben het in frontpage geprobeerd, maar dat ziet er niet uit als je de html kopieert in het desbetreffende vak. De cache is te leuk om een saaie platte tekst neer te zetten.

Wat gebruiken andere cacheleggers om hun pagina op te maken?

Wij hopen bruikbare tips te krijgen.

 

Groet

EsJaMe2010 (Jaap)

 

Dag Jaap,

 

Je hebt al verschillende antwoorden gekregen. Doe er je voordeel mee. Ik wil je mijn manier niet onthouden......

 

Ik doe het als volgt. Ik type de tekst direct in het vak of ik maak met bijv. het kladblok platte (ASCII) tekst die ik dan in het vak plak. Dus niet in word e.d. maar in de simpelste "tekst" verwerker en dat is o.a. het kladblok. Waarom in het kladblok en niet in word? Nou met word en frontpage- zoals je hier kunt lezen- komt er een heleboel (meestal verborgen) rotzooi mee met beide programma's.

 

Als de tekst naar tevredenheid is, moet je je alleen een beetje verdiepen in de codes om bijv. de tekst vet, nieuwe regel, alinea, onderstreept of foto's erop te zetten. Die codes zijn echt niet moeilijk. Je kunt ze uit frontpage halen door als je bijvoorbeeld een tekst vet wilt hebben, je in frontpage bij HTML te kijken. Dáár zie je dan de goede code om de tekst vet te maken <b>vet</b>. De meeste code staan tussen "<" en ">" en je schakelt de code in door <code> en weer uit door </code> te typen. Globalcaching heeft een stuk gereedschap om dit ook te kunnen doen, maar hoe dat werkt weet ik niet, omdat ik het nooit gebruik.

 

-= GensNet =-

Edited by gensnet
Link to comment
... maar voor het gemak gebruik ik soms Frontpage. Is wat verouderd maar werkt nog prima ...

Als ik 1 ding mag afraden is het Frontpage wel. Er komt -zoals GensNet ook al zegt- veel zooi mee en de code is erg slecht. De code van FrontPage werkt maar voor 1 browser en resolutie, de rest is vaak een troep.

Link to comment

Wat GensNet zegt, maar als je je iets meer wilt verdiepen in de opmaaktaal voor webpagina's dan is hier een goede tutorial. Voor een cache-beschrijving zul je in eerste instantie genoeg hebben aan Les 2 (Tekst Schrijven En Tekstopmaak) en Les 5 (Afbeeldingen Toevoegen).

 

Laatste tip: laat je niet afschrikken, want het is stukken simpeler dan het lijkt.

Link to comment

Als ik 1 ding mag afraden is het Frontpage wel.

 

Microsoft Word ook liever niet, want dat voegt ook een berg onnodige troep toe.

 

Tip: Let erop dat je, indiend niet nodig, de tekst niet op zwart forceert, omdat anders als het apparaat op nachstand omschakelt, de zwarte en erg donkere tekst haast onleesbaar is.

 

De Garmin Montana heeft de lengte wat opgerekt voor de geocache omschrijving, zodat wat langere omschrijvingen geen problemen meer opleveren. Of ze dit ook gaan doen bij andere papierloze cache apparaten, weet ik niet. Daarom is het in ieder geval een goed idee om de code zo compact mogelijk te houden.

Link to comment

Ik heb gisteren de submitter ook maar gedownload en ben de hele avond al aan het proberen het te starten, maar na verdacht gedrag door Norton werd het eerst verwijderd en daarna in Norton gezegd dat ik het vertrouw wil het maar geen contact maken met geocaching.com onder het mom van "geen response" :unsure:

Ligt niet aan Norton want ook indien deze is uitgeschakeld krijg ik geen contact

 

Weet iemand wat er fout lijkt te gaan hier, wat ik misschien over het hoofd zie ofzo ?

Link to comment

Het klopt inderdaad dat gisteren de site van geocaching.com eruit lag. Daarom kreeg de submitter ook geen contact. Inmiddels doet hij het weer en zou ik je willen vragen om het opnieuw te proberen.

Mocht je alsnog problemen blijven houden dan wil ik je natuurlijk met alle plezier helpen om te zien waar dat vandaan komt.

Link to comment

Dank voor de hulp; net geprobeerd en nog steeds dezelfde foutmelding... geocaching.com is not responding

 

Ik heb het ook geprobeerd toen ik uitgelogd was van de pagina zelf voordat ik via submitter wilde inloggen

 

Nouja, morgen weer een dag

 

Nou helaas lukt het mij nog steeds niet contact te maken en ga dus nu maar stoeien met een andere simpele html editor, of ik gebruik Frontpage en verwijder alle "overbodige" codes

Link to comment

Nou helaas lukt het mij nog steeds niet contact te maken en ga dus nu maar stoeien met een andere simpele html editor, of ik gebruik Frontpage en verwijder alle "overbodige" codes

 

Maak je toevallig gebruik van een filewall zoals bv. Norton (of om het even welke andere) die de toegang tot het internet per applicatie kan blokkeren? Je dient dan wel een uitzonderingsregel voor de geocache submitter aan te maken.

Link to comment

Ik gebruik

Free online html-editor

Dat werkt prima.

Ik maak eerst een worddocument. Ze foto's op de cachepagina.

Dan start ik de editor en haal het worddoc op.

Klik op 'code' en dan krijg je de hele html-code.

In de code klikken, ctrl-a, ctrl-c, naar je cachepagina gaan, daar in het te editten veld klikken en dan ctrl-v.

Ik sla de gevonden code ook op in een worddoc. Als backup.

Link to comment

Ik gebruik Free online html-editor

 

Dat ziet er qua HTML-code vrij netjes uit. Hoewel de tabel in "LEKker fietsen" beter als een tabelletje gemaakt had kunnen worden door het programma, ipv met allemaal DIV'jes :blink: Dat is heel wat beter te slikken voor papierloze cache apparaten.

Link to comment

Dat zal ik eens proberen. Ik vond een tabel wel klantvriendelijk. Zelf maak ik vaak zo'n tabel als ik een multi doe.

Overigens, ere-wie-ere-toekomt, Kalkendotters tipte me ooit over deze editor.

 

Ik mauw niet over de tabel zelf, want die vindt ik ook prima :laughing:

Het ging mij om de HTML die het programma had uitgespugd om die tabel te maken. Om het maar eenvoudig te zeggen "teken een tabel van 15x4 met alle hokjes omrand", maakt het programma er iets van zoals "teken een lijntje horizontaal", "teken een lijntje horizontaal", "teken een lijntje horizontaal" etc en dan op de volgende regel "teken een lijntje vertikaal", "teken een lijntje vertikaal", "teken een lijntje vertikaal" etc en dan weer "teken een lijntje horizontaal" om de hele tabel te beschrijven. Dat is gewoon veel omslachtiger.

Link to comment

De beste online HTML editor vind ik nog steeds deze: http://www.online-html-editor.de/index_en.php

[...]

Deze is overigens getipt door Cernunnos.

 

Die doet het wat beter met tabellen, maar gooit er nog wat veel extra opmaak codes bij. Maar goed, niet iedere CO heeft kennis van hoe de code dusdanig aan te passen, dat 'ie minimaal is, dus dit is een fijne keuze. Een heel wat betere keuze dan Word :grin:

Link to comment

Inmiddels werkt geosubmitter bij mij tot net voor het einde; uploaden gaat steevast fout vanwege een datum error o.i.d

 

Vraag me niet hoe, maar elke keer is de taal in mijn settings ook Engels, hoe vaak ik dat ook terugzet op NL, na enkele dagen is het dan opeens toch weer Engels... Heeft dat er mee te maken soms ?

Link to comment

Vraag me niet hoe, maar elke keer is de taal in mijn settings ook Engels, hoe vaak ik dat ook terugzet op NL, na enkele dagen is het dan opeens toch weer Engels... Heeft dat er mee te maken soms ?

 

Is dit een programma of een website? Als het een website is, wis je je cookies soms? Dan kan een site z'n instellingen kwijt raken en naar default omschakelen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...