Jump to content

Cache niet meer aanwezig?


morAg727

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben op Ameland op pad geweest. Echter deze cache:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=5a4cae41-a05b-44f0-9b4b-5b214f0b1afc&log=y&decrypt=, Neser Burg, ligt er denk ik niet meer. 22 cachers hebben na 25 juli 2011 (laatste gevonden log) niet gevonden. Ik heb de eigenaar een bericht gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

 

Wat kan hier aan gedaan worden zodat dit wordt opgelost?

Edited by morAg727
Link to comment

Hallo,

 

Ik ben op Ameland op pad geweest. Echter deze cache:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=5a4cae41-a05b-44f0-9b4b-5b214f0b1afc&log=y&decrypt=, Neser Burg, ligt er denk ik niet meer. 22 cachers hebben na 25 juli 2011 (laatste gevonden log) niet gevonden. Ik heb de eigenaar een bericht gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

 

Wat kan hier aan gedaan worden zodat dit wordt opgelost?

 

Behalve not founds logs en een mailtje naar de eigenaar, kan er een needs maintenance log worden geplaatst om de eigenaar te attenderen dat er echt iets moet gebeuren. In dit geval hebben meerdere cachers dat al gedaan, maar er is (nog) niet gereageerd (wellicht vanwege vakantietijd, dan kan het allemaal wat langer duren). Als een reactie te lang uitblijft zal de CO een bericht van de reviewers krijgen dat hij/zij het binnen een bepaalde tijd moet oplossen. Als daar dan geen gehoor aan wordt gegeven, verdwijnt de cache in het archief.

Link to comment

De cache owner is een Duitser. Het lijkt erop dat hij niet in het onderhoud van de cache kan voorzien. Dat is wel een voorwaarde. een reactie blijft uit na meerdere not founds en een "Need maintenance" log. Hiervan krijgt de reviewer echter geen bericht. Als je een "Need archive" log plaatst krijgt de reviewer wel bericht. Vaak blijkt dit echter pas voldoende om sommige cache owners te triggeren. Pas na zo'n log kunnen sommige owners ineens wel reageren. Vaak bleken ze te druk om even een logje met uitleg (+/- 5 minuten tijd) te plaatsen. Zo'n "Need archive" wordt echter wel gezien als een "harde" methode. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd makkelijker zo'n log plaats omdat ik me kapot erger aan het lamlendige en gemakzuchtige gedrag van sommige cachers en cache owners. Vrijwillig is niet vrijblijvend!

Link to comment

Deze cache laat mooi zien hoe lakse cache owners ineens wakker worden van een "Needs archived" log. kijk maar eens vanaf half augustus.

yup een prachtig voorbeeld hoe het niet moet.

 

de cache raakte kwijt omdat er een geocacher was die koste wat het kost het "puntje" moest hebben ongeacht dat er een drukste van jewelste was vanwege een feest, en gelijk al bij zijn log aan aangaf dat hij waaerschijnlijk door die drukte wel was gezien,

 

Barny

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...