Jump to content

Afbeeldingen komen 90º gedraaid binnen?


De Burgjes

Recommended Posts

Ik ben op mijn site van 'n nieuwe cache bezig. Nu heb ik het volgende probleem!

Ik laad afbeeldingen binnen via "Voeg afbeeldingen toe" De afbeeldingen staan op mijn laptop gewoon rechtop zoals het hoort, nu worden ze binnengeladen en dan staan ze ineens 90 graden naar links gedraaid??

Als ik die wijzig en goed draai dan krijg ik ze op mijn laptop weer rechtop maar open ik die op 'n i-pad of op 'n andere computer dan staan daar de foto's niet rechtop maar toch 90º gedraaid naar links. Zo ook als ik 'n link maak naar mijn pagina waar ze dan op komen te staan. Het is mij een compleet raadsel hoe dit kan. Heb er alles afgegooid en opnieuw opgezet maar het blijft hetzelfde. Draai ik ze niet (dus 90º gedraaid) dan zie ik ze op mijn i-pad rechtop staan en op mijn andere computer niet rechtop. Wie kan mij hier snel mee helpen, ik weet het echt niet meer. De foto's zijn bewerkt in Phototshop!!

Maar andere afbeeldingen ook en die staan wel recht, dit zijn echte foto's en die andere zijn afbeeldingen die wel gewoon rechtop binnenkomen...

 

De Burgjes

Edited by De Burgjes
Link to comment

Nadat je de foto's hebt geupload baan gc.com kun je deze op gc.com draaien totdat ze goed staan. Kies hiervoor op je cache listing pagina bij de foto "bewerk" (of "edit").

 

Je hebt mijn verhaal niet goed gelezen denk ik. Dat heb ik allemaal gedaan. Maar het rare is dat ze op zijn kant staan als ik ze binnenlaad en dat klopt al niet, want ze staan gewoon recht. Als ik ze dan verander via bewerk, dan komen ze bij mij weer goed te staan en op 'n andere computer weer 90º gedraaid. Dat snap ik niet.

De foto's moeten toch op elk scherm hetzelfde staan of ben ik nu gek....

Link to comment

Nadat je de foto's hebt geupload baan gc.com kun je deze op gc.com draaien totdat ze goed staan. Kies hiervoor op je cache listing pagina bij de foto "bewerk" (of "edit").

 

Je hebt mijn verhaal niet goed gelezen denk ik. Dat heb ik allemaal gedaan. Maar het rare is dat ze op zijn kant staan als ik ze binnenlaad en dat klopt al niet, want ze staan gewoon recht. Als ik ze dan verander via bewerk, dan komen ze bij mij weer goed te staan en op 'n andere computer weer 90º gedraaid. Dat snap ik niet.

De foto's moeten toch op elk scherm hetzelfde staan of ben ik nu gek....

 

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht, dat je de foto op de PC gedraaid had en dan kan het zijn dat er een verschil is met de website.

 

Nee, nu kan ik het draaien niet verklaren. Verdraaid...

Link to comment

De foto's moeten toch op elk scherm hetzelfde staan of ben ik nu gek....

 

Nee en dat durf ik niet te zeggen. Het klinkt alsof de foto die jij probeert te uploaden in portrait-stand gemaakt (met de camera in staande ipv liggende stand). In zijn meest natuurlijke vorm verschijnt een dergelijke foto gedraaid op het scherm (vergelijk het met de oude negatiefstroken die je ook af en toe een kwartslag moest draaien) en om dat te voorkomen geven de meeste camera's een kenmerkje aan de foto's waaruit de orientatie van de camera ten tijde van de opname blijkt. Aan de hand van dat kenmerk besluit de software of het plaatje gedraaid moet worden en zo ja hoe. Nu kan in dit - op het oog niet erg ingewikkelde - proces toch nog het nodige fout gaan en dat is blijkbaar bij jou het geval.

 

Wellicht dat de volgende werkwijze soulaas biedt: Open de afbeelding in een fotobewerkingsprogramaatje en bij voorkeur een programma dat niet bij de camera werd geleverd. Pas indien nodig de orientatie aan door de afbeelding te roteren en sla hem vervolgens op onder een andere naam. Upload dit nieuwe bestand. Wellicht is de orientatie van de foto nu op alle schermen wel goed. En zo niet ... wellicht heeft iemand anders dan een idee dat minder ver strekt dan het ingrijpen in de EXIF-gegevens?

Edited by Triskelle
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...