Jump to content

Logs without words - Loggen zonder woorden ...


The Exiled

Recommended Posts

Today I noticed a (new) geocacher logging his founds (16 out of 18) without text, not even a single letter !

I think this is very disrespectful to those who made it possible for him to exercise his hobby.

Not everyone is capable or willing to write extendend logs, but a simple TFTC is really the least one can expect, isn't it ? :sad:

Update: contact with person involved resulted in updated logs :)

 

Vandaag een (neo) cacher ontdekt die zijn founds (16/18) logt zonder woorden, zelfs geen enkele letter.

Ik vind dit zeer respectloos naar de leggers die het hem mogelijk maken deze hobby te kunnen uitoefenen.

Dat niet iedereen de behoefte/kunde heeft om een "verslag" te schrijven kan ik begrijpen, maar een simpele BVDC is wel echt het minste wat je mag verwachten als log.

Of zie ik dat verkeerd ? :sad:

Updeet: na contact met betrokkene zijn/worden de logs "ingevuld" :)

Edited by The Exiled
Link to comment

Inderdaad,een beetje respect voor de mensen die hier dikwijls veel vrije tijd insteken is zeker op zijn plaats.

Ben zelf net gestart met GC maar heb wel ervaring met droppings en weet hoe tijdrovend het is om leuke en goede puzzels of beschrijvingen samen te stellen.

Bedankt mensen allemaal.Ik ga deze vakantie zeker veel genieten van deze nieuwe hobby.

Link to comment

:anitongue: Op verschillende FB-pagina's komt dit ook ter sprake. :anitongue:

 

Daar gaan sommigen zelfs zo ver in hun beweringen, dat ze er een logo gaan voor lanceren die dan bij de listing kan geplaatst worden. Het zou gaan om een STOP-bord met daaronder de vermelding "korte logs" dus ... "STOP KORTE LOGS". :P Wanneer men daarop zou klikken, kom je uit op een of ander forum met meer uitleg. Iets soortgelijks zou al gelanceerd zijn in Duitsland.

 

Kijk, op zich is daar niks op aan te merken. Persoonlijk til ik daar niet zo zwaar aan. Uiteraard verwacht je op zijn minst wel een TFTC of BVDC, maar of dit nu het enige is dat er staat, of er staat een hele epistel, tja ... let it be, zou ik zo zeggen.

 

Het is wel eens aangenaam om een langere log te lezen, maar het stoort me bv. ook niet wanneer er enkel staat: "Vlot gevonden, mooi, TFTC"

 

Geogroeten,

 

RHCV

 

P.S.: ieder zijn mening hé ... KEEP GEOCACHING FUN!!!

Link to comment

Het is wel eens aangenaam om een langere log te lezen, maar het stoort me bv. ook niet wanneer er enkel staat: "Vlot gevonden, mooi, TFTC"

 

Het valt te zien, als je maanden werk in een cache gestoken hebt... ben ik eigenlijk teleurgesteld met een TFTC hoor.

Edited by VuurVos
Link to comment

Het is wel eens aangenaam om een langere log te lezen, maar het stoort me bv. ook niet wanneer er enkel staat: "Vlot gevonden, mooi, TFTC"

 

Het valt te zien, als je maanden werk in een cache gestoken hebt... ben ik eigenlijk teleurgesteld met een TFTC hoor.

 

Dat kan ik me inderdaad ook voorstellen. Persoonlijk heb ik nog geen caches waar ik maanden heb ingestoken, een paar weken hooguit. :cool:

Maar kan me goed voorstellen dat, wanneer je er maanden werk in steekt, je meer verlangt dan een TFTC. :D

Link to comment

Normaal schrijf ik minstens een regel of 2, zoniet een lange tekst. Maar een listing waar een banner op staat met "NO TO TFTC" werkt bij mij averechts en resulteert in een TFTC.

Deze redenering begrijp ik helemaal niet.

Als je toch al de gewoonte hebt van een regel of twee te schrijven, dan hoef je je zeker niet aangesproken voelen door zo een banner op de listing. Dat dit ineens averechts zou gaan werken is dan toch larie en apekool???

De banner is bedoeld voor diegenen die steeds maar loggen met een TFTC of nog slechter ... een punt, komma, spatie, smiley, enz.

Vreemde redenering. :anibad:

Link to comment

Normaal schrijf ik minstens een regel of 2, zoniet een lange tekst. Maar een listing waar een banner op staat met "NO TO TFTC" werkt bij mij averechts en resulteert in een TFTC.

Deze redenering begrijp ik helemaal niet.

Als je toch al de gewoonte hebt van een regel of twee te schrijven, dan hoef je je zeker niet aangesproken voelen door zo een banner op de listing. Dat dit ineens averechts zou gaan werken is dan toch larie en apekool???

De banner is bedoeld voor diegenen die steeds maar loggen met een TFTC of nog slechter ... een punt, komma, spatie, smiley, enz.

Vreemde redenering. :anibad:

 

Iedereen zijn gedacht, maar wat ik larie en apekool vind is die banner zelf. Dus op zo'n listings blijf ik steevast TFTC schrijven tenzij die aan mijn oog onsnapt omdat ik via GSAK logde. "Mijn cache mooie cache", aan die pretentie doe ik niet mee.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...