Jump to content

Cache verwijderen uit de Garmin Oregon 450t


Bloemetje75

Recommended Posts

Sinds kort heb ik een Garmin Oregon 450t. Tot nu toe ben ik er erg tevreden over, al moet ik er nog wel even aan wennen. Er is echter 1 ding waar ik zelf niet uit kom en ook niet tegenkom in de (digitale) handleiding. Wellicht kan iemand mij hier antwoord op geven. Hoe kan ik een cache (bijvoorbeeld een cache die ik gevonden heb) verwijderen uit de Oregon? Nu staat er nog niet zoveel in, maar ik ben bang dat hij anders op een gegeven moment vol raakt met allerlei overbodige opslag van caches die ik nooit meer nodig heb.

Link to comment

GPS Oregon aansluiten aan de computer, dan de gpx files verwijderen uit het geheugen van de GPS en als ze op de externe kaart staan ook daar, de computer ziet namenlijk de gps en uitbreidingskaart als een extra schijf. De caches gevonden of niet staan in het mapje Garmin, de gevonden caches staan gemerkt als visits. Daarna in het stel in scherm en geocaching de teller van gevonden caches gewoon weer op nul zetten.

Link to comment

GPS Oregon aansluiten aan de computer, dan de gpx files verwijderen uit het geheugen van de GPS en als ze op de externe kaart staan ook daar, de computer ziet namenlijk de gps en uitbreidingskaart als een extra schijf. De caches gevonden of niet staan in het mapje Garmin, de gevonden caches staan gemerkt als visits. Daarna in het stel in scherm en geocaching de teller van gevonden caches gewoon weer op nul zetten.

Link to comment

De visits is een word document als je dat verwijderd staan de gevonden cache

nog steeds in de oregon 450

iemand al een oplossing gevonden

 

Eerst de GPX files van de gps verwijderen, daarna het visits bestand verwijderen.

Daarna naar de pagina stel in gaan kies daar geocaches, kies daar dan Found Geocaches en druk dan recht boven op <

dan staat alles weer op nul en zijn alle gevonden caches van de gps verwijderd.

Link to comment

Als je dat doet ben je ook je niet gevonden cache kwijt

en die wil ik bewaren op de gps

 

Dat klopt, maar alleen de gevonden verwijderen uit de gps kan niet, want zowel de gevonden als de niet gevonden staan in de zelfde GPX file. Je zult dus de niet gevonden opnieuw moeten inladen nadat alles verwijderd is.

Edited by Remunj
Link to comment

Dus gewoon de Pocket Query (PQ) even opnieuw draaien als je geen GSAK gebruiker hebt. In de PQ aanvinken dat je alleen caches wil "that I have not found". Zo doen wij het altijd. PQ draait alleen als we het willen en dan is ie binnen een paar seconden binnen.

Link to comment

Sinds kort heb ik een Garmin Oregon 450t. Tot nu toe ben ik er erg tevreden over, al moet ik er nog wel even aan wennen. Er is echter 1 ding waar ik zelf niet uit kom en ook niet tegenkom in de (digitale) handleiding. Wellicht kan iemand mij hier antwoord op geven. Hoe kan ik een cache (bijvoorbeeld een cache die ik gevonden heb) verwijderen uit de Oregon? Nu staat er nog niet zoveel in, maar ik ben bang dat hij anders op een gegeven moment vol raakt met allerlei overbodige opslag van caches die ik nooit meer nodig heb.

Maak voor de zekerheid een backup van je bestanden die op je Oregon staan. Je weet nooit of je een keer per ongeluk een verkeerd bestand verwijderd.......

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...