Jump to content

Önskar lite hjälp med ett litet "tre-dagars-event" i södra Skåne...


squidtail

Recommended Posts

Hallå på er alla!

 

Jag skulle behöva lite info om att placera ut en/ett par cachar.

 

Jag jobbar med ett tredagars arrangemang i Lunds kommun (på landet, ej i Lund) och undrar bl.a. om det är möjligt att då placera ut en eller ett par cachar som endast är "aktiva" under arrangemanget, eller om de måste bli/vara permanenta?

 

Anses det vara illa att registrera t.ex. 4 cachar med ett visst startdatum, skriva i beskrivningen att de tas bort efter tre dagar, och sedan ta bort dem (inaktivera dem?) på angivet datum?

 

Om den/de måste vara permanenta hade jag en idé om en "avancerad" multi med en permanent startpunkt, men med ett par "mellanstationer" och slutpunkt som endast finns under arrangemanget (och sedan tas bort eller flyttas, ev. med nytt FTF-pris), men det är inte samma sak känns det som...

 

Jag vill placera ut två permanenta cachar på området men kommer inte hinna göra i ordning dem till arrangemanget i juni (de är avancerade).

 

Jag har ju tagit några cachar (dryga 200) men inte placerat ut någon godkänd än. Om jag kan placera ut en eller ett par så hade det nog vart bra att få kontakt med någon slags kontrollant (moderator?) som kan godkänna och se till att de blir tillgängliga på rätt datum utan att jag som oerfaren strular till det med det här arrangemanget...

 

Finns det någon som kan hjälpa mig eller påpeka något grundläggande fel jag gjort/tänkt, eller som kanske känner till någon slags cache-variant jag inte känner till och som skulle passa vårt lilla arrangemang här i Skåne?

 

Tacksam för svar! :)

 

(Bläckfiskar suger!)

(Jag kör helre huvet i väggen än inte använder det alls..!)

Link to comment

Jag rekommenderar att du frågar på: http://www.geocaching.se/forum/

 

Anses det vara illa att registrera t.ex. 4 cachar med ett visst startdatum, skriva i beskrivningen att de tas bort efter tre dagar, och sedan ta bort dem (inaktivera dem?) på angivet datum?

Sådana gömmor godkänns inte som officiella gömmor.

 

Här finns tips från våra svenska reviewers: http://www.swedenreviewers.se

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...