Jump to content

toestemming bij openbare ruimte


Elstars

Recommended Posts

na een stuk of 40 caches gevonden te hebben zijn we toe aan het plaatsen van een eigen cache. Bij welke afdeling in een gemeente moet je zijn voor toestemming voor het plaatsen van een cache? En is er misschien een soort van standaard brief in omloop die dan in te vullen is? Bijvoorbaat dank team ELSTARS

Link to comment

Hier in de stad Groningen moet je bij de diverse wijkbeheerders zijn. Die vallen weer onder Ruimtelijke Ordening, dus zoek zo'n afdeling op en kijk hoe het bij jou in de gemeente georganiseerd is, probeer wel direct de goede te pakken te krijgen want een "nee dat mag niet" is snel gezegd. Hier doen ze tot nu toe niet moeilijk, een belletje is genoeg.

 

Misschien kan je een aantal andere cache eigenaren bij jou in de gemeente vragen hoe ze het geregeld hebben?

 

En wbt een standaard brief, ik zou eerst eens proberen te bellen. Dat legt en stuk makkelijker uit dan in een brief [althans dat vindt ik]

 

succes

 

eduard

post@co

Link to comment

Voor de toestemming van de gemeente staat hier een lijst van wat bij een aantal gemeenten de regels/voorwaarden zijn.

 

Nu staat mijn eigen gemeente (Rotterdam) er niet tussen.

Betekent dat, dat de gemeente Rotterdam geen toestemming geeft? Of dat er bij elke "toestemmingsaanvraag" andere voorwaarden worden gesteld?

 

Nu ben ikzelf net begonnen met Geocachen (sinds 2 juli), dus ikzelf zal nog even geen caches plaatsen (ik wil eerst meer ervaring krijgen in het vinden van caches).

Maar ik werk bij de gemeente Rotterdam, dus ik kan eventueel (via een interne vraag) vragen of er "standaard eisen" zijn aan het plaatsen van geocachen, zoals andere gemeenten hebben (zoals bijvoorbeeld de naastgelegen gemeente Vlaardingen heeft. Ik zou daarbij deze als voorbeeld mee kunnen sturen.

 

Mijn vraag is: Zou het wel handig zijn om dit te vragen?

Of is de huidige situatie beter voor geocachen? (er zijn zoveel caches in Rotterdam aangebracht, dat een "algemeen Reglement" misschien minder kansen geeft op toestemming)

Als dat laatste het geval zal zijn, kan ik het beter niet vragen: je moet geen slapende honden wakker maken.

 

Ik hoor graag wat ik moet doen.

Edited by Eddy_EBT
changing the link
Link to comment

Ik had gedacht om een cache te plaatsen op een P+R-terrein van de provincie Zuid-Holland.

Ik weet niet hoe het met andere provincies zit, maar vanaf 1 januari 2021 leges worden betaald voor alle aanvragen (was eerst alleen voor vergunningen).

Ik heb het nog nagevraagd, maar het vragen van toestemming voor het plaatsen van een geocache valt in de categorie "overig" (in de tabel artikel 2.15.1). En dat kost €560,--.

Bij de vraag had ik nog aangegeven dat ik een bedrag van ca. €20 wel zou willen betalen, maar €560 vind ik toch "wat" teveel.

 

Dus helaas: de cache gaat niet door.

 

Is dit nog iets om op deze pagina te vermelden ?

Want ik denk dat door de leges de "Provincie Zuid-Holland" bij de categorie "geen toestemming" komt te staan. Of is er iemand hier bereid om €560 voor een cache te betalen?

Link to comment

Ik wilde informeren bij de gemeente Zwijndrecht hoe ik daar toestemming moet vragen voor het plaatsen van een geocache.

De voorwaarden staan echter op hun website: https://zwijndrecht.nl/Inwoners/Alle_onderwerpen/Sport_recreatie_en_cultuur/Geocaching

Een van de voorwaarden is, dat je een e-mail opstuurt. Dan geeft de gemeente automatisch toestemming (tenzij blijkt dat je niet aan een van de andere voorwaarden voldoet).

 

Zou Zwijndrecht op de wiki-pagina toegevoegd kunnen worden?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...