Jump to content

Koordinaatittomat loppupisteet


jule100

Recommended Posts

Jokaisella kätköllä pitää olla loppupisteen koordinaatit.

Kuitenkaan kaikissa esim. multeissa ja mysteereissä ei ratkaisustakaan huolimatta saa kätkön koordinaatteja.

Olen talletellut "GC.fi" sivustolle loppupisteitä, mutta kaikkiin ei ole konkreettisia naatteja saatavilla.

Toki olisi helppoa käydä mittaamassa pisteelle koordinaatit, mutta homma tuntuu jotenkin hölmöltä varsinkin jälkikäteen.

Kätkön julkaisseelta kätkötarkastajalta tuskin kuitenkaan saa loppupisteen naatteja?

Kysymys kuuluukin, miksi kätkö on voitu hyväksyä julkaistavaksi, jos "pelaaja" ei saa naatteja loppupisteelle?

Käsitykseni mukaan loppupiste pitää olla gepsillä löydettävissä, eikä muutoin. Tälläinen ehto on ainakin joskus ollut.

Koordinaatittomia kätköjä voivat olla sellaiset, joissa loppupiste on vain kuvailtu, tai traili on viitoitettu heijastimin.

Link to comment

Pieni vastaus vain.

 

Jos minuä ratkaisen joku mystery ilman checkeri, niin kyllä minä laitan viesti omistajille ja kysy jos ne on oikein. Jos kiinnostaa. Mutta sitä, jos mysterykätkö joskus siirretään, niin sitten on vaikea (melkein mahdotonta) tietää mihin se on mennyt.

 

Ja jos tarkistaa kätkö ohjeet, niin ymmärrään niitä näin.

 

-----

 

- Beacon Cache : Siis "tutka kätkö". Naatit menee alkupisteelle, Esim "Chirp"in avulla löydettävä kätkö.

 

- Night Cache : Siinä lukee että vaatii että sisältää tarkat naatit, mutta nehän menee alkupisteelle.

Oma kommentti : Mutta jos kätkötekijä on fiksu niin hän voi kirjoittaa loppupisteen naatit loppupurkille. :)

 

- Puzzle Cache : Kätkösivu antaa ohjeet kuinka jotain ratkaistetaan että saa loppu naatit.

 

-----

 

Kätköomistaja täytyy antaa jotain tarkkoja naateja, mutta ei loppupisteelle jos on yökätkö tai "tutka" kätkö.

 

Mutta minun mielestä omistaja kyllä vois laittaa naatit loppupurkkiin, jos on joku sen tyyppisen kätkö ettei saa naatit sivulta.

Edited by McBack
Link to comment

Hmm, minä en nyt äkkiseltään muista yhtäkään mysteerikätköä Suomessa johon ei saisi loppipisteelle tarkkoja koordinaatteja. Toki olen hakenut joitakin mysteerejä ilman tarkkoja naatteja päättelemällä muiden logeista tms., mutta kyllä niihinkin koordinaatit olisi saanut. :)

Link to comment

Jokaisella kätköllä pitää olla loppupisteen koordinaatit.

 

Tämä pitää paikkansa mutta koordinaattien ei tarvitse olla julkisia.

 

Käsitykseni mukaan loppupiste pitää olla gepsillä löydettävissä, eikä muutoin. Tälläinen ehto on ainakin joskus ollut.

 

Tämä pitää myöskin paikkansa mutta ei koske kuitenkaan esimerkiksi mysteerikätköjä.

Link to comment

Tämä pitää myöskin paikkansa mutta ei koske kuitenkaan esimerkiksi mysteerikätköjä.

Taanoin tuli tehtyä mysteeri jossa loppupiste oli tunnistettavissa kuvasta. Tämä ei mennyt tarkastuksesta läpi sen takia, koska siittä ei saanut koordinaatteja ja paikalle saattoi osata ilman gepsiä.

Tuon takia mysteeriin piti liittää naatteeja. Toinen vaihtoehto olisi ollut laittaa kuvan paikalle purkki tai tarra jossa olisi ollut naatit muualle, jossa loppupiste sitten olisi ollut.

Tuossa tapauksessa naattien saaminen tai niihin liittyminen oli julkaisun ehto. Lisäksi monissa muissa mysteereissäni olen joutunut selventämään julkaisijalle, miten naatit saadaan mysteeristä ja että ne todella saadaan.

Naattien saaminen on ollut omalla kohdalla aina ehto julkaisulle, vai onko eri julkaisijoilla eri käytäntöjä eri asioiden suhteen? Näin ainakin vaikuttaisi olevan... :unsure:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...