Jump to content

Chat met Bryan Roth


Remunj

Recommended Posts

Zoals op Globalcaching reeds bekend gesteld is zal er op Woensdag 6 april een chat zijn op Globalcaching met Bryan Roth welke zal gaan over de commotie die er in Nederland is over de commerciële caches van een firma.

Maar het bevreemdt mij dat de mod van dit forum, die toch ook leest op het gc.nl forum waar het ook gemeld is het niet even meld op het eigen forum van Groundspeak. Dus onthoud de datum 6 april 2011, daar kunnen alle vragen omtrent dit gebeuren gesteld worden.

Edited by Remunj
Link to comment

Er zijn wel wat meer mededelingen/discussies, die ik lees op de diverse fora, waarvan ik denk dat het interessant zou zijn wanneer het ook hier zou worden neergezet.

Echter, het is niet mijn primaire taak om dit forum te vullen met allerlei zaken die ik interessant vind.

Dat zou zelfs een beetje raar zijn.

Op andere fora ben ik een gebruiker/forumlid, hier een moderator.

Dat is een iets andere positie i.m.o. en ik ben daarom wat terughoudener met het neerzetten van eigen berichten.

Groundspeak biedt ruimte op haar eigen fora aan de gebruikers, om datgene wat zij belangrijk, leuk etc. vinden met elkaar te bespreken en te delen.

Het zijn ook de gebruikers die bepalen of zij hun topics hier willen openen of liever op een ander forum (Al heb ik wel een keer iemand per PM uitgenodigd om hier een bericht neer te zetten). :rolleyes:

Link to comment

 

Groundspeak biedt ruimte op haar eigen fora aan de gebruikers, om datgene wat zij belangrijk, leuk etc. vinden met elkaar te bespreken en te delen.

Het zijn ook de gebruikers die bepalen of zij hun topics hier willen openen of liever op een ander forum (Al heb ik wel een keer iemand per PM uitgenodigd om hier een bericht neer te zetten). :rolleyes:

 

Gezien de commotie die de grondslag is voor deze extra chat, dan zou het niet verkeerd zijn als het door Groundspeak of een van hun vertegenwoordigers hier zelf gemeld zou worden, zeker gezien het antwoord van Groundspeak (Bryan Roth) in de feedback over de commotie. Maar inzichten kunnen verschillen.

Edited by Remunj
Link to comment

Er is op de verschillende Nederlandse fora ook te lezen dat er over deze commotie heel verschillend wordt gedacht.

Dat geldt voor meerdere topics, waarin vragen en discussies zijn over (activiteiten van) Groundspeak.

Op het ene forum wordt iets zeer belangrijk gevonden en lang besproken, op het andere vindt men het niet zinnig of er wordt niet of nauwelijks over gepost.

Ook binnen de diverse topics wordt er heel uiteenlopend gedacht over de importantie van een onderwerp

Dit onderwerp lijkt mij daar geen bijzondere uitzondering op.

 

Nogmaals, het lijkt mij niet aan een moderator (of andere vertegenwoordiger van Groundspeak) om een keuze te maken uit de topics die op de Nederlandse fora leven en daarover hier berichten neer te zetten.

Het wordt immers ( wellicht met reden) elders neergezet.

Verder, op basis van welke criteria zou de vertegenwoordiger van Groundspeak een selectie moeten maken uit welke fora, welke belangrijke onderwerpen te halen?

 

Het zijn juist de gebruikers/forumdeelnemers die een (persoonlijke)keuze kunnen maken of ze over een bepaald onderwerp een topic op dit forum neer willen zetten, zoals jij dat nu met deze mededeling over de chat doet omdat jij het belangrijk vindt om te delen.

In dit specifieke topic, zou je je ook af kunnen vragen waarom degene die de chat georganiseerd heeft dit niet zelf op dit forum heeft gepost?

Dit laatste is niet bedoeld als kritiek en de vraag hoeft ook niet beantwoord, maar het is wel een voorbeeld waarmee ik probeer aan te geven waarom vertegenwoordigers van Groundspeak, in casu een moderator, onmogelijk kunnen uitmaken wat de gebruikers/forumleden hier zouden willen aankondigen, bespreken, vragen etc. en wat ook niet.

Edited by Sivota
Link to comment

Zeker omdat er zoveel commotie is over dit onderwerp had ik gedacht dat iemand van Groundspeak de chat hier ook zou melden. Zelf had ik niet verwacht dat iemand uit Amerika het zou doen, want dan kwam er een Engelstalige tekst te staan en dit is tenslotte een Nederlandstalig forum. En waarom een moderator (welke toch ook een vertegenwoordiger van Groundspeak is) hier geen melding van zou kunnen of mogen maken is mij niet duidelijk. Het heeft evenmin iets te maken met het kiezen, de chat is immers iets waarin/waarbij er misschien wat meer duidelijkheid komt in het geheel. Misschien dat er dan wat minder gekrakeel komt.

Link to comment

Ik heb geprobeerd om, n.a.v. je vraag in het eerste bericht, goed uit te leggen waarom ik het onderwerp hier niet heb aangekaard.

Wellicht kunnen we hier via PM verder op doorgaan, mocht je daarover nog vragen hebben of van gedachten willen wisselen.

Die zie ik dan graag tegemoet.

Het is nu m.i. juister om dit topic verder te gebruiken voor datgene wat je onder de aandacht wilde brengen: De chat met Brian Roth.

Edited by Sivota
Link to comment

Waarom nu weer direct verder in een PM verhaal, de andere mogen toch best weten wat je mening is. Er staat niets vervelende of vreemds in mijn vraagstelling/cq opmerkingen, een open en eerlijke discussie is toch niet iets om uit de weg te gaan. Of voelen de vertegenwoordigers van Groundspeak (Nederlandstalig) zich nu aangesproken?

Link to comment

Wat een rare discussie. Een moderator moet berichten van een ander forum hier plaatsen?

 

Als Groundspeak/Bryan nou zelf de chat organiseerde, gewoon hier, niet op globalcaching.nl, dan zou iemand die betrokken is bij Groundspeak dat hier mogen/moeten plaatsen.

Nu is het een initiatief van global, een goed initiatief overigens en fijn dat je dat ook hier even meldt. Maar ik begrijp niet waarom een moderator dat zou moeten doen, laat staan waarom we met z'n allen een discussie die duidelijk tussen jou en Sivota gaat, nu hier moeten volgen.

 

Welke berichten van andere fora moet een moderator dan nog meer melden in de toekomst en waar allemaal? Misschien iedere cacher in nederland een mailtje sturen dat er een site is genaamd globalcaching.com en dat daar een chat is? Denk het niet.... Daar waar de discussie is, is nu ook gemeld dat er een chat is, lijkt me op zich al genoeg. Dat dit een belangrijk onderwerp is en dat het daarom ook hier gemeld wordt door iemand die zich betrokken voelt bij global is ook prima, maar de rest van de discussie hoeft van mij niet.

 

(en ja ik weet dat je op deze site niet kan chatten, dat is een keuze van Groundspeak, daar willen ze dat geld van die commerciele partijen kennelijk niet aan besteden ;). )

 

Dus Remunj nogmaals dank voor het melden van de chat hier, maar laten we hier niet verzanden in eindeloze discussies die nieuwkomers bij het geocachen (veel mensen die voor het eerst info zoeken over geocachen komen hier) alleen maar kunnen afschrikken.

Link to comment

Wat wij opvalt is sinds dat hier de regels zijn aangescherpt met wat wel en/of niet mag er helemaal niets meer gemeld word. Tuurlijk is het aan de modjes, wat de regels zijn en als de regels je niet bevallen moet je gewoon je heil ergens anders zoeken. Dat hebben de meeste gebruikers gedaan lijkt het.

Edited by zaanhoeve
Link to comment
Als Groundspeak/Bryan nou zelf de chat organiseerde, gewoon hier, niet op globalcaching.nl, dan zou iemand die betrokken is bij Groundspeak dat hier mogen/moeten plaatsen.

Nu is het een initiatief van global, een goed initiatief overigens en fijn dat je dat ook hier even meldt. Maar ik begrijp niet waarom een moderator dat zou moeten doen, laat staan waarom we met z'n allen een discussie die duidelijk tussen jou en Sivota gaat, nu hier moeten volgen.

Tot nu toe waren geen van de chats tussen Bryan en de leden van Globalcaching in dit forum door Groundspeak of een moderator aangekondigd. Ik zie geen grote reden om in dit geval anders te doen. Natuurlijk wordt er woensdag a.s. over de "Trail of Heroes" besproken, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat je daarmee een uur vult, althans niet zonder heel veel herhalingen van steeds dezelfde punten.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...