Jump to content

Verwijderen van kaarten


hyver

Recommended Posts

De kaarten kunnen op twee plaatsen staan, 1= in het intern geheugen van de 450 zelf, 2 op de uitbreidingskaart.

Maar op beide plekken hebben ze de zelfde naam, welke weet ik niet.

Maar waarom wil je de kaart verwijderen, zodra je er een andere kaart op de 450 zet, overschrijft hij de reeds geplaatste en is dus vanzelf weg.

Link to comment

Hoe kan ik een kaart verwijdenern uit de oregon 450?

Ik ben ook geholpen als iemand me kan zeggen waar de kaart is opgeslagen?

Zo uit mijn hoofd in de /gramin directory. De bestanden hebben .img als extensie. Als je je oregon als usb drive op je computer aansluit*, kun je die bestanden verwijderen.

 

Als je de 450 op de computer aansluit krijg je twee drives, de bestanden kunnen op beide staan.

 

Tc

Link to comment

Hoi,

 

je kunt de kaarten op de GPS gewoon uitschakelen. Dat doe je via Stel in-kaarten en dan moet je de kaarten uitschakelen die je niet wilt zien. Mocht je later besluiten dat je die kaart weer wilt activeren, schakel je ze weer aan. Zo hoef je geen informatie te verwijderen waar je later wellicht spijt van zou kunnen krijgen.

Tip: maak een back-up van de bestanden op je Oregon. Wie weet waar je het een keer voor nodig hebt. Een bestand is soms sneller verwijderd dan je zou willen.

 

Succes ermee.

Link to comment

Maar waarom wil je de kaart verwijderen, zodra je er een andere kaart op de 450 zet, overschrijft hij de reeds geplaatste en is dus vanzelf weg.

 

Dit geldt in sommige gevallen alleen als je de kaart overstuurt met Mapsource/Mapinstall, die dan de gpmapsupp.img overschrijft. Kaartnamen zijn als volgt:

 


  •  
  • gmapprom.img - Primary/Pre Installed Maps
  • gmaprom1.img - Secondary Mapset
  • gmapbmap.img - The base map
  • gmapoem - OEM Maps (cannot be deselected from device if used)
  • gmapsupp.img - Mapsets installed via Mapsource/Mapinstall

 

(van http://www.netlife.co.za/tech-guides/43-garmin-gps/67-garmin-map-naming-scheme.html)

 

Een aantal van de nieuwere Garmin apparaten, laten het toe dat je de kaart ook een eigen naam aan de kaart kunt geven in plaats van de standaard namen, zodat je weet wat je eventueel verwijderen kunt.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...