Jump to content

Virtual caches


Recommended Posts

Al geruime tijd wil ik een virtual cache plaatsen, maar het is hier niet mogelijk deze optie te kiezen.

Bij het opmaken van de pagina is deze mogelijkheid niet te kiezen.

In de USA is deze soort van cache redelijk populair.

Wat stelt het voor. Je geeft de coördinaten van een bepaalde plek, maar daar ligt niks verstopt.

Je stelt enkele vragen over de plek, het object o.d. en de zoekers kunnen per e-mail de antwoorden doorgeven en dan loggen.

Heeft iemand enig idee?

Link to comment

Voor zover ik weet is dat al enige tijd bij Groudspeak (GC.com) niet meer toegestaan. Daarom denk ik dat al die caches in de USA nog van voor de wijziging van Groundspeak zijn. Maar ze komen in Nederland ook terug, alleen niet bij GC.com maar ergens anders.

Link to comment

Inderdaad behoren de virtual caches die er nu nog zijn tot de type caches die niet meer zijn toegestaan.

Het zijn z.g. grandfathered caches.

Ze sterven, over de hele wereld,in deze vorm uit, naarmate ze gearchiveerd worden.

 

De enige caches die wel virtual te loggen zijn, dat zijn de z.g. earthcaches.

Deze moeten wel aan een aantal aspecten voldoen. Bijvoorbeeld een educatief en een geologisch aspect hebben.

 

Op het feedback forum van Groundspeak is al een tijdje geleden een voorstel ingediend on de virtual caches terug te brengen.

Dat voorstel staat ingepland, dus misschien is het goed om de ontwikkelingen in de gaten te houden.

Wellicht past jouw idee daar prima bij.

Link to comment

Als ze daar al ooit terug komen is dat weer iets, persoonlijk denk ik, als een organisatie ze eerst heeft weg geserveerd zullen ze daar niet snel meer terug komen. Dan komen wel direct andere organisaties/sites om de hoek die ze dan weer wel zullen omarmen, denk dat het hier ook zo wel zal gaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...