Jump to content

premium member voordelen


Keembooi team

Recommended Posts

Ik ben nu al een tijdje met Geocaching bezig en weet dat er diverse mogelijkheden zijn om meerdere caches naar mijn

Garmin eTrex Vista HCx te zetten. Nu heb ik al een paar keer gekeken wat de voordelen zijn van een Premium membership, maar ik wordt er niet echt veel wijzer van. Eigenlijk ben ik op zoek naar een manier om papierloos te gaan cachen, maar hoe krijg ik nu omschrijvingen en extra hints op mijn Garmin?

 

Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen in duidelijke taal.

 

Alvast bedankt en groeten

Keembooi

Link to comment

Op een Etrex Vista kun je geen nadere cacheinformatie inlezen. De GPS kan het gewoon niet doen.

 

Het grootste voordeel van PM worden is dat je caches kunt downloaden en verder bewerken, met een programma zoals GSAK. Hiermee kun je lijstjes bijhouden van caches die je hebt gevonden, caches die je nog moet zoeken, enz. Je kunt ook honderden caches in één klap naar je GPS sturen, maar wel met een beperkte hoeveelheid aan gegevens (GC-naam, coördinaten, en je kunt ook de Difficulty/Terrain coderen).

 

Premium Member voor 3 maanden worden kost $10 oftewel €7,50. Ik weet niet wat jouw personele uurtarief voor je eigen vrije tijd is, maar zelfs als dat maar "minimumloon" is, ben je héél snel in voordeel.

Link to comment

Ik ben nu al een tijdje met Geocaching bezig en weet dat er diverse mogelijkheden zijn om meerdere caches naar mijn

Garmin eTrex Vista HCx te zetten. Nu heb ik al een paar keer gekeken wat de voordelen zijn van een Premium membership, maar ik wordt er niet echt veel wijzer van. Eigenlijk ben ik op zoek naar een manier om papierloos te gaan cachen, maar hoe krijg ik nu omschrijvingen en extra hints op mijn Garmin?

 

Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen in duidelijke taal.

 

Alvast bedankt en groeten

Keembooi

In het antwoord van riviouveur ontbreken een aantal dingen. Je krijgt bij publicatie van nieuwe schatten een e-mail melding. Je bent dus elk moment van de dag op de hoogte van nieuwe schatten in je eigen buurt/regio. Dat verhaal met Gsak is voor een beginneling veel te moeilijk/ingewikkeld. Bovendien moet je wéér een uiterst ingewikkeld programma als Gsak onder de knie proberen te krijgen.

 

De woorden "premium member" suggereert dat je "super lid" bent en een streepje voor hebt. Maar dit is schone schijn, want mij hebben ze er doodleuk ruim één maand met zo'n betaald "lidmaatschap" eruit gegooid bij gc.com. Dan kun je dus echt niets meer en ben je overal van afgesloten/buiten gesloten.

 

Ik heb twee jaar zo'n "lidmaatschap" gehad en ik heb er dus eigen ervaring mee. Voor mij wogen de voordelen niet op tegen de nadelen. Je kunt héél goed zonder zo'n "lidmaatschap" schatzoeken.

 

-= GensNet =-

Link to comment

Ik ben nu al een tijdje met Geocaching bezig en weet dat er diverse mogelijkheden zijn om meerdere caches naar mijn Garmin eTrex Vista HCx te zetten.

Gewoon caches downloaden in loc formaat en dan met mapsource in je gpsr zetten

Nu heb ik al een paar keer gekeken wat de voordelen zijn van een Premium membership, maar ik wordt er niet echt veel wijzer van.

Met jouw cache frequentie heeft het eigenlijk niet zoveel zin of beter gezegd een slecht rendement.

PM is meer voor mensen die er dag en nacht mee bezig zijn.

PM worden is bovendien slecht toegankelijk, omdat je een creditkaart moet bezitten en dat mag vaak niet vanwege de hypotheek voorwaarden.

Er schijnt een omleidingsroute via paypal te zijn.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een manier om papierloos te gaan cachen, maar hoe krijg ik nu omschrijvingen en extra hints op mijn Garmin?

Dat is alleen mogelijk met die nieuwe touch screen gpsr's

Gewoon doorgaan met de huidige methode totdat de rubberen band van je Etrex er afvalt en de cache beschrijving met de laserprinter uitprinten.

Link to comment
Gewoon doorgaan met de huidige methode totdat de rubberen band van je Etrex er afvalt.
Dat is een produktie foutje van het apparaat en wordt gratis gemaakt door garmin.
Het is wel iets waar je rekening mee moet houden en ook dat je je etrex een aantal weken kwijt bent.

Dat rubberen bandje verhaal was voor mij wel de reden om te kiezen voor een 60Cx ipv een Etrex Legend HCx.

Edited by JandeBehanger
Link to comment

PM worden is bovendien slecht toegankelijk, omdat je een creditkaart moet bezitten en dat mag vaak niet vanwege de hypotheek voorwaarden.

 

Helemaal zeker weet ik het niet maar ik meen dat sommige creditcards wel mogen. Het gaat dan om 'onechte' creditcards, waarvan het betaalde bedrag automatisch iedere maand van je lopende rekening wordt afgeschreven itt de 'echte' creditcards waarvan je zelf mag bepalen hoeveel je aflost iedere maand en die je bij wanbetaling een BKR registratie op kunnen leveren.

 

Edit: nog even nakeken bij BKR: je bestedingslimiet van je creditcard staat geregistreerd en volgens mij is dat bij de card met automatische aflossing 0, omdat het automatisch maandelijks wordt afgelost en je er dus minder dan 3 maanden over kan beschikken.

Edited by Sanpetev
Link to comment
Helemaal zeker weet ik het niet maar ik meen dat sommige creditcards wel mogen. Het gaat dan om 'onechte' creditcards, waarvan het betaalde bedrag automatisch iedere maand van je lopende rekening wordt afgeschreven itt de 'echte' creditcards waarvan je zelf mag bepalen hoeveel je aflost iedere maand en die je bij wanbetaling een BKR registratie op kunnen leveren.

Je hebt eigenlijk 3 soorten "credit" cards:

- Echte credit cards, waarmee je meer kunt uitgeven als je op je banksaldo hebt. De meest bekende hiervan zijn Visa en MasterCard.

- Charge cards, zoals de traditionele American Express (Amex heeft tegenwoordig ook een credit card) en Diners Club. Hiermee kun je tot X duizend Euros betalen, maar aan het eind van de maand moet je alles aflossen.

- Debit cards, zoals je EC-kaartje. Alle betalingen die je hiermee doen worden onmiddelijk van je rekening afgeschreven.

 

Wat de onlinebetalingen betreft maakt het bijna nooit veel uit wat voor type kaart je gebruikt. Maar voor mensen met een gewone Nederlandse of Duitse bankrekening is het wel onhandig want met EC-kaarten kun je niet (of nauwelijks) internationaal online betalen. In de VS/VK/Frankrijk kun je een debit (en in Frankrijk zelfs een charge) card met Visa of MasterCard erop krijgen, zo heb je bijna alle voordelen van een internationaal functionerende credit card zonder 30% rente te betalen. (Overigens, als je krediet nodig hebt, kun je beter een gewone lening afsluiten, het geld op je bankrekening storten, en met een debit card betalen.)

Link to comment

Een leuk verhaal om geld "kwijt" te geraken, maar ik ontmoedig de mensen om niet zoveel moeite te doen voor iets wat naderhand wel eens erg kan tegenvallen...... Houd dit geld maar lekker in de beurs en koop er wat moois of lekkers van. Heb je meer aan dan het geld in het water te gooien voor een "super" lidmaatschap.

 

-= GensNet =-

Link to comment
PM worden is bovendien slecht toegankelijk, omdat je een creditkaart moet bezitten en dat mag vaak niet vanwege de hypotheek voorwaarden.
Helemaal zeker weet ik het niet maar ik meen dat sommige creditcards wel mogen.
Ik vind dat allemaal bijzonder boeiend.

Ik ga mij niet in bochten wringen om premium member te worden en zeker geen kontraktbreuk plegen.

Als het niet gewoon simpel via de Rabo kan, dan houd het voor mij gewoon op.

Edited by JandeBehanger
Link to comment
PM worden is bovendien slecht toegankelijk, omdat je een creditkaart moet bezitten en dat mag vaak niet vanwege de hypotheek voorwaarden.
Helemaal zeker weet ik het niet maar ik meen dat sommige creditcards wel mogen.
Ik vind dat allemaal bijzonder boeiend.

Ik ga mij niet in bochten wringen om premium member te worden en zeker geen kontraktbreuk plegen.

Als het niet gewoon simpel via de Rabo kan, dan houd het voor mij gewoon op.

Wij begrijpen elkaar.....

 

-= GensNet =-

Link to comment

Ik vind dat allemaal bijzonder boeiend.

Ik ga mij niet in bochten wringen om premium member te worden en zeker geen kontraktbreuk plegen.

Als het niet gewoon simpel via de Rabo kan, dan houd het voor mij gewoon op.

Via http://www.geocachingshop.nl kan je ook premium member worden, en daar kun je gewoon via Ideal betalen!

Leuk geprobeerd. Bij bovengemelde "shop" kost een lidmaatschap € 29,--. Als je dan bij gc.com gaat kijken betaal je $ 30,-- en dat is momenteel met de huidige koers € 21,59...... Dàn moet je wel héél graag super lid willen worden.

 

-= GensNet =-

Link to comment

Een reden voor mij om premium lid te worden

 

op vakantie geweest naar een ander land en had daar alleen internet op mijn telefoon (wel een lokaal nummer gelukkig) ... dat werkt echter niet zo lekker als op je pc/laptop thuis om te plannen welke caches je gaat zoeken.

 

als premium member kun je met behulp van pocket queries de gegevens van caches downloaden in een bepaald gebied (b.v. 1000 caches in een straal van 150Km rond een bepaald coordinaat)

 

in m'n smartphone (met GPS) geladen en op vakantie kon ik als ik ergens was makkelijk nagaan welke caches in de buurt lagen. (moet je wel ook weer een programmaatje downloaden)

 

Dat had ik nooit makkelijk van te voren kunnen plannen en uitprinten etc.

 

Terug in Nederland..af en toe cachen... dan kun je prima zonder.

Link to comment

> Een reden voor mij om premium lid te worden.... op vakantie.....

 

Ik merk hieruit een zekere vorm van "verslaving"....

 

> Terug in Nederland..af en toe cachen... dan kun je prima zonder.

 

Ook als je "veel" in Nederland gaat schatzoeken, kun je best zonder dit super lidmaatschap.

 

-= GensNet =-

Link to comment

ik ben pas van de zomer begonnen maar irriteer me soms aan dingen als premium only caches.... waarom zou je zon cache willen leggen en daarmee een paar duizend man uitsluiten. overigens heb ik er op een of andere manier wel 1 gedaan en gelogd....

 

zonder premium zijn we hard op weg om in ons 1e (serieuze ) jaar 500 finds te behalen en er zaten erg mooie tussen.

 

een podiumplaats zat daar niet tussen want daar zijn de premiums je natuurlijk altijd in voor ( wel een paar 4e plaatsen) omdat ik geen duur nieuw gps systeem heb zijn de voordelen ook al een stuk minder.

 

zou je ook een cache kunnen maken die "basic member only"is ben nu mijn 1e aan het maken , nee ik wil niemand uitsluiten en hoop in januari klaar te zijn met mijn eigen cache die iedereen mag vinden (al zal het niet te simpel zijn)

 

 

conclusie pm wat mij betreft niet nodig, wellicht ooit als ik een betere gps heb en daardoor meer gebruik van de mogelijkheden kan maken maar nu eerder een (kleine) bron van (kleine ) irritaties

Link to comment

Als jij met een half jaar al irriteert aan PM cache’s staat jou nog heel wat te wachten om je geo irritatiegrens op te tarten.

Ik zelf maak bijvoorbeeld in het begin van de cacheleven de cache zeker een PM cache juist om schade te voorkomen door dat de cache meteen door de schaamstaal jagers die het in de haast om de cache als eerste te moeten vinden het allemaal niet zou nou nemen, helaas is zelfs dat nog niet afdoende genoeg om daarna het merendeel van de ifoon cachers te ontmoedigen om de cache met rust te laten, dus ben ik verplicht om er ook een lastige puzzel er aan te hangen, zodat zo kan de cache enigszins beschermt worden tegen de geovandalen die de cache enquête niet zou nou nemen .

Conclusie: Voor niet PMers zijn er meer cache’s te doen dan je in een normaal leven kan vinden, die enkele PM cache’s maken procentueel niets uit.

 

Barny

Link to comment

Het premium member lidmaatschap is eigenlijk onontbeerlijk, wanneer je GSAK op een serieuze manier wilt gebruiken. De Pocketquery optie is erg handig.

Wij vinden het ook leuk, om te vernemen of er in de buurt nieuwe caches zijn geplaatst, maar nooit vanwege het goud/zilver/brons gehalte. Daar doen we niet aan mee. We wachten wel een paar dagen, totdat de gouddelvers uitgeraasd zijn en dan gaan wij er op af!!!

Ik moet ook eerlijk zeggen, dat het hier aangehaalde motief vanwege de steun aan geocaching.com ook een rol heeft meegespeeld. We praten hier over een alleszins geringe jaarlijkse bijdrage aan een organisatie / site, die het ons mogelijk heeft gemaakt om op een heel aparte manier ook in 2011 aardig wat dagen op een fijne manier in de natuur te hebben kunnen doorbrengen.

Dat sommige cacheowners hun caches plaatsen op basis van "members only" kan ik wel begrijpen, maar ik zou het zelf niet zo snel doen. Voor mij mag iedereen proberen onze caches te vinden. Maar ik denk wel, dat de gewone traditionals wel eens last kunnen hebben van de puntjesjagerij, waardoor mogelijk wat extra onderhoudswerkzaamheden kunnen ontstaan. Maar bij ons Rondje Alblasserwaard bijvoorbeeld hebben we daar echt geen last van. Daar zien we geen mensen met iPhones 45 km op hun fiets zitten om 9 caches te vinden.....

 

En als je om financiële, dan wel principiële redenen geen PM wilt worden, dan hoef je je ook niet te beklagen. Net wat Barny zegt.... je bent inderdaad heel wat jaartjes zoet om de "gewone" caches te zoeken en te vinden....

Link to comment

Ik zelf maak bijvoorbeeld in het begin van de cacheleven de cache zeker een PM cache juist om schade te voorkomen door dat de cache meteen door de schaamstaal jagers die het in de haast om de cache als eerste te moeten vinden het allemaal niet zou nou nemen

Zijn het juist niet de PM's met hun notificaties die als gekken op een cache afgaan. Misschien toch eens kijken of het mogelijk is om een cache alleen voor niet PMers zichtbaar te maken.

 

Tc

Link to comment

Ik ben nu al een tijdje met Geocaching bezig en weet dat er diverse mogelijkheden zijn om meerdere caches naar mijn

Garmin eTrex Vista HCx te zetten. Nu heb ik al een paar keer gekeken wat de voordelen zijn van een Premium membership, maar ik wordt er niet echt veel wijzer van. Eigenlijk ben ik op zoek naar een manier om papierloos te gaan cachen, maar hoe krijg ik nu omschrijvingen en extra hints op mijn Garmin?

 

Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen in duidelijke taal.

 

Alvast bedankt en groeten

Keembooi

In het antwoord van riviouveur ontbreken een aantal dingen. Je krijgt bij publicatie van nieuwe schatten een e-mail melding. Je bent dus elk moment van de dag op de hoogte van nieuwe schatten in je eigen buurt/regio. Dat verhaal met Gsak is voor een beginneling veel te moeilijk/ingewikkeld. Bovendien moet je wéér een uiterst ingewikkeld programma als Gsak onder de knie proberen te krijgen.

 

 

-= GensNet =-

 

 

Ik heb nog nooit een melding gehad van een nieuwe cache in mijn email. ?????

Link to comment

PM worden is bovendien slecht toegankelijk, omdat je een creditkaart moet bezitten en dat mag vaak niet vanwege de hypotheek voorwaarden.

Er schijnt een omleidingsroute via paypal te zijn.

 

 

?????

 

Geen creditkaart mogen hebben ivm de hypotheekvoorwaarde? Sorry, dit is echt onzin. Dan houdt drie kwart van Nederland (of mss nog wel meer) zich niet aan de hypotheekvoorwaarde.

 

Maar goed, dat heeft niets met geocachen te maken.

Link to comment

Sorry Geovlinder voor mijn schrijvout, ik had het natuurlijk over oude cache gebruiken,

Met als voorbeelden:

Dat je als cacher er voor zorgt draagt dat je nooit opvalt bij de cache, bij het zoeken naar de cache en bij het vinden van de cache.

Dat je er voor zorg draagt dat je als cacher de omgeving van de cache met zorg behandelt, niet graven prikken, afbreken, kortweg gewoon niets slopen

Dat je er als cacher voor zorg draagt dat omwonenden, zowel mens als dier geen hinder van je hobby hebben.

Dat je als cacher ten alle tijden er voor zorgt draagt dat de cache na jou precies er zo bijligt als voordat je er geweest ben.

Maar omdat dit soort dingen gewoon tijd kosten en dat bij het schaamteloze strijd van het schaamstaal er zoveel mensen op af komen dat er met regelmaat word gesproken van minievents ter plekke van de cache kan ik niet geloven dat ook maar 1 van die oude gebruiken word herdacht.

Ik gun iedereen zijn plezier in welke zijtak van de geocaching hobby ook, zolang de cache (daar gaat het toch eigenlijk om) zelf geen gevaar loopt, daar schort het in de hitte van de “strijd” wel eens aan.

Als cacheontmaagder was je voorheen ook de débugger van de cache, je vertelde de cacheeigenaar van wat je van de cache vond en je bracht advies uit voor eventueel verbeterpunten bij de cacheeigeneaar.

Nu zijn bijna alle schaamstaal logjes het zelfde, een partij smily’s bij het begin van de log (ook al waren ze te laat) de factor tijd (hoe laat de cache online kwam) de snelheid van het vlotte reageren van de cacher (stoppen met eten, slapen, de dingen doen die ze deden) het haasten naar de cacheplek, daar kijken of er concurrenten zijn, het vinden van een blanco logrolletje, je zou bijna denken dat het allemaal copy paste werk was.

Maar je leest haast nooit hoe de cache zelf was, de tocht de omgeving (waar het eigenlijk om zou draaien) of eventuele verbeterpunten lees je hoegenaamd niks meer over, het schaamstaal puntje op een of andere sneue ranking list is binnen geharkt en wat er na hun komt gebeurt is helemaal niet meer van belang.

Een troosteloze ontwikkeling in het spelletje wat ik speel.

 

Barny

Link to comment

Het kan ook beiden Barny. Ik mag graag een FTF halen als de gelegenheid het toelaat. Mocht het zover zijn dat ik thuis alles laat liggen om voor eremetaal (of schaamstaal hoe je wil) te gaan dan weet ik dat te combineren met logisch denken. Ik hou me aan de gestelde regels v.w.b. "alleen bij daglicht", doe geen afbreuk aan de natuur etc. Ieder weldenkend mens weet dat als hij niet juist met de regels omgaat, hij zijn eigen hobby de nek omdraait. Met mij zullen er vele anderen zijn. Natuurlijk zijn er ook figuren die de boel verprutsen. Wat mij betreft mogen die ook aan de digitale schandpaal genageld worden. Zo houden we hopelijk onze hobby in stand.

Link to comment

De vragen van team 71 die niet over het premium membership gingen en de reacties daarop zijn verplaatst naar een apart topic.

We ondervinden nu echter wat technische problemen bij het forum, waardoor het verplaatsen etc. niet geheel werkt zoals het zou moeten werken.

De problemen zijn doorgeven aan de technische afdeling en we hopen dat deze zo snel mogelijk worden opgelost.

Onze excuses voor het ongemak!

 

repertum

moderator voor het Dutch-Speaking Forum

Link to comment

Zelf heb ik net een nieuwe garmin dakota 20 gekocht en heb dezelfde vraag als deze in het begin van het forum. Is het echt noodzakelijk om een Premium account aan te schaffen om papierloos te kunnen cachen? Op dit moment kan ik enkel de coördinaat, grootte en tereinmoeilijkheid uploaden. Iets anders zoals wel handig is bij multi's lijkt me onmogelijk, of ben ik hierin fout?

Link to comment

Ondanks dat dit een wat ouder topic is vind ik het toch belangrijk hier 3 dingen duidelijk te stellen.

 

  1. Een premium membership geeft je naast extra's die handig zijn bij gebruik met een GPG-apparaat en/of GSAK toegang tot meer caches.
  2. Je kan gewoon een creditcard hebben (of meerdere) en toch een hypotheek nemen. In mijn geval heb ik er twee en gewoon een hypotheek bij de bank.
  3. Je hebt GEEN creditcard nodig voor een premium membership omadt je met PayPal kan betalen. Om PayPal aan te vragen heb je al jaren geen credit card meer nodig.

 

Ik wil dit gewoon duidelijk stellen om mensen niet weg te jagen van deze geweldige hobby. Of een premium membership het waard is blijft persoonlijk.

Al kan ik me niet voorstellen dat als dit je hobby is (meer dan 100 caches per jaar) die 25 euro er niet af kan voor een premium membership.

Edited by Ome Joyo
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...