Jump to content

Link naar 'Jouw publieke Profiel' pagina


Pocileh

Recommended Posts

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een link op een webpagina zette die doorlinkte naar mijn profielpagina op geocaching.com

Gisteren kwam ik er achter dat die link niet (meer?) werkt, tenzij je ingelogd bent op geocaching.com.

Bij mijn weten kon je de profielpagina altijd bekijken, ook als je niet ingelogd was.

 

Ben ik nou in de bonen, of is dit zo?

Hoe kan ik nu doorlinken naar mijn profielpagina - als dat tenminste nog mogelijk is - zodat men mijn profiel kan bekijken?

 

Hopelijk heeft iemand een goede tip, want ik krijg het niet voor elkaar.

Link to comment

Mmm, bij mijn weten is het toch altijd zo geweest hoor.

Een cachelisting kon je opvragen als je niet ingelogd was, maar je kreeg niet alle info te zien. Hidden waypoints waren bijvoorbeeld verborgen voor niet-ingelogden, de listingcoordinaten boven aan de pagina bleven ook verborgen, listingtekst en logs waren wel te zien.

Daar is niets aan veranderd.

Met profielpagina's idem dito.

Als je niet ingelogd was en je klikte op iemands profiellink kreeg je een melding te zien dat je eerst moest inloggen om iemands profiel te kunnen zien.

"Sorry. You must first log in to view this profile."

Dat is nu nog steeds zo.

Daar is voor zover ik kan zien ook niks veranderd.

Eigenlijk ook logisch dat niet-leden niet alle info te zien krijgen.

Het enige dat wel eens verandert bij dit soort zaken is de URL die naar een bepaalde pagina verwijst.

Wil ik bijvoorbeeld naar het profiel van pocileh, dan zal de volgende URL werken: http://www.geocaching.com/profile/?id=141022

In dit geval is 141022 het ID nummer van pocileh, een nummer dat voor iedere cacher uniek en altijd blijvend is. Voor wie geen account bij Groundspeak heeft, of voor wie niet ingelogd is, zal het aanklikken van die link echter die tekst "Sorry. You must first log in to view this profile." opleveren.

Greetz Bloodwoosj.

Link to comment

Mmm, bij mijn weten is het toch altijd zo geweest hoor.

[snip]

Het enige dat wel eens verandert bij dit soort zaken is de URL die naar een bepaalde pagina verwijst.

Wil ik bijvoorbeeld naar het profiel van pocileh, dan zal de volgende URL werken: http://www.geocaching.com/profile/?id=141022

In dit geval is 141022 het ID nummer van pocileh, een nummer dat voor iedere cacher uniek en altijd blijvend is. Voor wie geen account bij Groundspeak heeft, of voor wie niet ingelogd is, zal het aanklikken van die link echter die tekst "Sorry. You must first log in to view this profile." opleveren.

Greetz Bloodwoosj.

 

Bedankt voor de antwoorden Moose61 en Bloodwoosj.

Maar in allebei jullie antwoorden klink toch enige twijfel door óf het wel altijd zo was.

Ik controleer regelmatig de diverse links die ik gebruik (het zijn er niet zo veel) en dat is ook nodig want regelmatig verandert er inderdaad bijv wel eens een URL.

Wat ik me afvraag is -als het zo is dat de profielpagina's zijn afgeschermd- wat dan de reden daarvoor zou zijn. Privacy-redenen kan hier in mijn ogen nauwelijks van toepassing zijn. Er wordt ook duidelijk aangegeven dat het om 'Jouw Publieke Profiel" gaat, dus ga ik er van uit dat iedereen het kan zien als ik daar wat op zet.

En inderdaad, de link die ik gebruikte was identiek aan wat Bloodwoosj in zijn posting zet en bij mijn weten werkte dat altijd.....

Ik meen me ook te herinneren dat in het GSAK-forum dit ooit eens besproken is als mogelijkheid om makkelijk naar een profielpagina van iemand te gaan, maar ik kan daar niets van terugvinden om te zien of ik ergens een fout maak.

Eigenlijk wel jammer als die mogelijkheid niet (meer) bestaat, maar hoe zou het dan in het verleden wel gewerkt kunnen hebben?

Link to comment

Tsja, volgens mij heeft dat in het verleden nooit zo gewerkt, maar dat zei ik al.

Misschien was je ongemerkt toch ingelogd?

Veel cachers gebruiken de cookies bewust om niet steeds weer op gc.com opnieuw uit te hoeven loggen,dus om te proberen of dat werkte in het verleden zou je bewust je moeten hebben uitgelogd en/of je cookies weggemieterd moeten hebben.

Ik sta ingeschreven sind dec. 2006 en heb nooit anders gezien dan: niet ingelogd, dan ook geen profielpagina bekijken. Dat het profiel publiek is betekent alleen maar dat wat jij daar hebt ingevuld door anderen gezien kan worden, waarbij met anderen doorgaans "leden" bedoeld wordt.

Zo is het ook op de meeste fora, veel draadjes zijn voor iedereen zichtbaar, maar profielen alleen maar als je met je account ingelogd bent.

Zo is er ook info die je bij aanmelding wel hebt moeten invullen, maar niet door iedereen gezien kan worden (bv je homecoords) en daar is dan ook niks publieks aan, dus ook niet op je publieke profiel te zien.

Greetz Bloodwoosj.

Link to comment

Bloodwoosj,

 

Het zal wel onbeantwoord blijven of de info op de profielpagina nou wel of niet openbaar was, dus ook te zien door niet "GC-leden"

Ík weet niet beter of ik heb die pagina ook aan vrienden getoond op hun systeem toen ik ze over geocachen verteld heb. En bij mijn weten was ik toen niet ingelogd.....

 

Nou ja, ik heb inmiddels een omweg gevonden. Dezelfde info staat ook op mijn eigen website, zij het op twee verschillende pages en ik kan door ook naar linken, zij het dat ik dan twee links nodig heb zoals ik het nu heb georganiseerd. Maar eens kijken of ik de komende dagen wat tijd kan vinden om dat te wijzigen. Dat zal niet zo'n opgave zijn, maar het was gewoon handig om in voorkomend geval naar de profielpage te verwijzen.

 

Bedankt voor je mening en toelichting.

 

Groet,

Link to comment

Even hardop brainstormen:

Zou zoiets niet op een internet-archive te vinden/ na te zoeken zijn?

Ik heb er niet zoveel ervaring mee, maar ik kan me herinneren ooit ergens een wel heel antieke versie van gc.com uit het beginjaar op zo'n archief te hebben gezien.

Als profielen ooit openbaar waren neem ik aan dat dat dan ook in zo'n archief teruggevonden moet worden. Toch?

Optie twee, vraag posten op het engelstalige deel van dit forum, bereik je een veel groter aantal mensen mee die uit hun herinnering kunnen putten.

Optie drie: Groundspeak mailen met deze vraag.

Greetz Bloodwoosj, die ook steeds benieuwder begint te worden hoe het nou zit, euh, ik bedoel zat ;)

Link to comment

Dit is wel een heel oude maar toch nog even....het is kennelijk wel zo geweest dat voorheen de profielpagina's gewoon zichtbaar waren.

Toevallig zag ik daarnet een DRAADJE waarin dit werd aangehaald. Zie met name posting nr 4 van de moderator.

Destijds kon ik er niets over vinden en ik had er geen slapeloze nachten van dus ik heb me er verder niet meer druk om gemaakt, maar ik vond het wel leuk het hier nog even te vermelden. :):):)

Link to comment

Mmmm, het blijft interessant :-)

De moderator zegt in postje 4 IIRC (If I Remember Correctly).

Dus ook die weet het niet (meer) zeker.

Zouden we ooit een antwoord vinden?

Wat ik zelf 100% zeker weet is dat ik medio 2005 (toen ik nog onbedorven was en maar half begreep wat geocaching inhield...) op zoek ben geweest naar een doosje, niet ingelogd was (omdat ik niet wist dat ik een account kon/moest aanmaken), wel een listing te zien kreeg, ook een GC-code, maar geen coördinaten en ook geen profiel van de eigenaar.

Uit de beschrijving en een foto in de listing kon ik opmaken waar ik moest zijn, maar gevonden heb ik hem nooit. Leuk was het wel trouwens.

Helaas is het dorp waarin de cache lag later met de grond gelijk gemaakt en is vervolgens de grond eronder weggegraven.

Link to comment
Wat ik zelf 100% zeker weet is dat ik medio 2005 (toen ik nog onbedorven was en maar half begreep wat geocaching inhield...) op zoek ben geweest naar een doosje, niet ingelogd was (omdat ik niet wist dat ik een account kon/moest aanmaken), wel een listing te zien kreeg, ook een GC-code, maar geen coördinaten en ook geen profiel van de eigenaar.

Dit kan ik ook herinneren toen ik in 2009 begon. Toen was er wel een bug dat je bij de print pagina wel de coördinaten kon zien en daardoor in 1 keer gevonden :)

Link to comment

Er wordt nu over 2 dingen gesproken: een profielpagina en een cachelisting. Snappen jullie het nog?

 

Ik denk het wel. :laughing: Het vindt zijn oorsprong in de vraag of je al dan niet ingelogd moet zijn om bepaalde zaken te kunnen zien.

Zo moet je dus ingelogd zijn om een profiel te kunnen bekijken, maar ook moet je ingelogd zijn om gegevens van een cache (coördinaten) te kunnen zien.

Bloodwoosj gaf dit aan, waarna Waldio weer schreef dat je via een truuc (het uitprinten van de betreffende pagina) die blokkering kon omzeilen. Die bug is inmiddels gecorrigeerd.

Edited by Pocileh
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...