Jump to content

Cachewaardering?


Ellino

Recommended Posts

Sinds de laatste update zijn we het "Favoritesysteem" rijker. In mijn opinie dan, rijker. Ik vind het een uitkomst. We hadden natuurlijk de voorloper "Geo D'Or", de grondlegger van het nieuwe systeem en "GC-Vote". Op ander fora wordt "GC-Vote" vergeleken met de andere waarderingssystemen maar naar mijn mening is "GC-Vote" ook om barslechte caches te beoordelen terwijl de andere systemen zijn om mooie, bijzondere caches onder de aandacht te brengen. Een aantal cachers heeft al aangegeven dat de frequentie waarmee je de beschikking krijgt over die "Favorites" te hoog ligt (1 "Favorite" per 10 caches). Naar mijn idee ben je niet verplicht om ze uit te delen. Je kunt dit dus net zo exclusief houden als het "Geo D'Or" systeem. Persoonlijk vindt ik de "Favorites" gebruiksvriendelijker dan de nederlandse oervariant. Ik deel vanaf nu ook alleen maar "Favorites" uit. Dat begrijpt een cachelegger in het buitenland ook. Hoe denken jullie erover?

Link to comment

ik heb nog nooit en geodeur uitgedeelt en zal derhalve ook nooit een favoriet uitdelen.

persoonlijk vind ik het een luie manier om een cache te waarderen, en een luie, zeg maar saaie, manier om leuke cache's op te zoeken.

zo vererger men maar dat er geheel niets zeggende log worden gekrabbeld en moet de waardeing blijken uit de gegeven favoriet.

en het zal maar even duuren of er worden zoveel favotrieten uitgedeelt dat een cache pas intresant is als er honderden favorieten zijn uitgedeelt.

waren de favorieten u per 50 gevonden cache's of mischien wel bij de 250 of zelfs 500 en niet meer terug te trekken (hoe kan een cache eerst favoriet zijn en daarna niet meer?) waren de mensen wel zuiniger met de blijk van waardering en was de gegeven punt pas van waarde.

 

ik schrijf liever in mijn log wat ik van de cache vind, en hoor liever de verhalen van mede cachers over hun favoriete cache's en a;s ik het echt niet weet hoef ik allen maar te kijken naar de verhouding van de aantal bezoekers en de aantal foto's die bij die cache geplaasts zijn

 

maar ja, Groundspeak doet wel meer gekke dingen uit commerciele oogpunt, en dit is gewoon weer een aanfluiting die de simple moderne cacher wil, en ik heb me daar maar bij neer te leggen dat ik bij elke log die ik plaats herinnert word aan deze klucht

Barny

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...