Jump to content

1 jaar later


Lepman

Recommended Posts

Op 14 december 2009 werd het Nederlandstalig deel hier gelanceerd.

Dit vanwege:

Groundspeak has received many requests for a forum dedicated to geocachers in the Netherlands and the Netherlands Antilles: here it is!

 

We zijn nu een jaar verder.

Tijd voor een korte terugblik zo aan het eind van het jaar 2010?

Er zijn veel verzoeken bij GS binnen gekomen voor dit forumdeel, is dat ook terug te zien?

Wordt er veel gebruik gemaakt van dit forum?

 

Het aantal topics en reacties vind ik persoonlijk tegenvallen over een heel jaar gezien.

Wat vind jij?

Edited by Lepman
Link to comment

Het gebruik van dit forum valt mij inderdaad tegen. Gelukkig worden hier minder topics "gekaapt" door mensen die een ander wel even zullen vertellen wat "echt" cachen is. Dat is in mijn ogen een groot voordeel t.o.v. het forum op geocaching.nl. De voordelen van geocaching.nl beginnen sowieso te verdwijnen. Ze zijn natuurlijk voortrekkers geweest van de "Favorites" door de invoering van de "Geo D'Ors" en hadden al een forum. Ik ben steeds minder te vinden op .nl nu .com alle functionaliteiten begint te krijgen. Hopelijk wordt dit forum wat actiever.

Link to comment

Ach ja, wat ik in dat draadje al een beetje bang voor was, is dus wel zo een beetje uitgekomen, Alle, hun die stuk voor stuk er persoonlijk voor zorgde dat die “many requests” ingediend werden, hebben er dus ook “dankbaar” (NOT) gebruik van gemaakt, dus die genereuze gebaar van Groundspeak om een Nederlandse tak op hun forum te genereren is gebouwd op los zand, aangevraagd door een splintergroepje die heel andere bedoelingen had met het aanvragen van deze tak dan wat eerst gesegregeerd werd, namelijk de Nederlandse cacher tot dienst te zijn met een eigen Nederlandstalige hoekje op dit forum.

 

Barny

Link to comment

 

Inderdaad, zo halverwege het jaar bleek dat hier geen sfeer van vrij menings uiting bleek te heersen.

Vervolgens kwam de kreet "zelfreflectie" langs.

 

 

Lees deze maar, een waarheid als een koe:

 

“Vertel ongegeneerd leugens die je zelf oprecht gelooft, vergeet feiten die te lastig zijn geworden, en dan, wanneer het je goed uitkomt, haal je ze weer naar boven, net zo lang als nodig is, ontken het bestaan van een objectieve werkelijkheid terwijl je steeds de werkelijkheid die je ontkent goed in de gaten houdt - dat alles is onmisbaar en noodzakelijk"

 

- George Orwell, 1984

Link to comment

Ik lees hier eigenlijk nooit, ben op een gegeven moment blijven hangen op Globalcaching.eu.

kom hier nu wel even om te lezen waarom toch al die berichten over de chatsessie met "puntje puntje puntje" weggehaald zijn. (ik zet zelf maar punt puntje puntje neer voordat jullie het doen of mijn reactie zelfs weghalen).

heb zojuist de regels van het 'forum' gelezen en weet nu jullie standpunt.

ben het er niet mee eens, vind het erg kortzichtig en bovenal onverstandig. je moet je concurrenten niet zo vrezen. je moet blij zijn dat je ze hebt, ze goed bestuderen, respecteren en dan je eigen toko zo goed mogelijk in de markt blijven neerzetten: marktwerking heet dat.

 

ik denk dat niet voldoende beseft wordt wat een forum eigenlijk is : een platform om met elkaar te debatteren / discussieren over een bepaald onderwerp.

je kunt niet verbieden dat forumleden ook bij de concurrent wel eens een bordje soep gaan eten.

ik ben premium lid van Groundspeak, maar dat wil niet zeggen dat ik getrouwd ben met Groundspeak.

er is meer dan Groundspeak alleen.

 

censuur moet je in mijn ogen alleen toepassen als mensen buitensporig onbeleefd worden tegen een ander of spam plaatsen. met de wijze waarop hier nu gecensureerd wordt duw je mensen gewoon weg ben ik bang.

 

waarom komt er eigenlijk niemand van jullie (lees: Groundspeak) bij die chatsessie? het is toch interessant voor een ieder die van geocachen houdt.

en dan ook niet stiekum achteraf de chat gaan lezen he... :) blijf bij je geloof !

 

Ik hoop oprecht dat de houding van Groundspeak in de toekomst gaat veranderen.

Voorlopig zal het de marktleider zijn, maar moet dan wel meebewegen in die markt.

Link to comment

Ik reageer niet vaak in dit soort discussies maar wil hier best wel een keertje een uitzondering maken.

Dat oeverloos geleuter en op de man spelen door altijd hetzelfde kleine groepje mensen is exact een reden waarom ik in ieder geval doorgaans niet deelneem aan draadjes waar dat groepje of mensen die een gelijkgezinde mening meent te moeten verkondigenen op die manier hun persoonlijke gal meent leeg te moeten spuien. Wie de schoen past trekke hem aan, namen zul je van mij niet krijgen omdat dat juist hetgeen is waar ik tegen ben. Leven en laten leven, met respect voor elkaar.

Helaas druipt in sommige draadjes het disrespect zowat in iedere zin, zelfs in reacties van slechts één zin.

Door de ene moderator hier weer op lekker doordachte wijze eens expliciet te noemen geeft men impliciet in de boodschap de ander een trap in de rug. Leuke beloning voor je vrijwilligerswerk.

Bedankt daarvoor !

Greetz Bloodwoosj.

Link to comment

Het is niet nodig om iemands naam te noemen, het is zo al duidelijk genoeg wie je bedoeld, zeker gezien de een na laatste zin.

Maar je kunt ook als je wil je ogen sluiten en geen veranderingen willen zien, alleen is dat ook weer niet erg bevorderlijk voor dit forum.

Het is maar net wat je wil.

Link to comment

Sommige veranderingen zijn niet zo heftig als sommigen willen doen geloven.

Ervaringen uit het verleden zijn voor een enkeling voldoende reden om een ander langdurig in diskrediet te schrijven.

Of dat bevorderlijk is voor een forum kan ieder voor zich beantwoorden.

Edited by Lepman
Link to comment

een Jaar later:

 

lijkt het typisch het Nederlandse review beleid.

 

Voor Nederland aparte regels:

Geen discussies over concurrenten in het Nederlands. In het Engels mag het wel Engels forum

 

Global mag geen chat aankondigen met Jack maar wel zieltjes winnen voor Bryan. Ik zou persoonlijk als ik Global was hier geen chat meer aankondigen, gewoon consequent zijn. Of zijn ze net zo consequent als de modjes?

 

Verder is het wel een goede plek om in contact te komen met buitenlandse geocachers die vragen hebben aan de Nederlandse cacher.

Link to comment

gaat hier iig wel vaak over alles behalve cachen.....begin dit nu al een beetje saai te vinden........

Schrijf gerust een leuk bericht of vraag die wel over geocachen gaat ...

 

Overigens valt het hier volgens mij best mee wat dat betreft.

Er is weinig onderling gedoe en de draadjes hebben meestal wel degelijk een geocache gerelateerde inhoud.

Link to comment

Even de topictitel aanpassen naar "2 jaar later". Misschien is het hier inderdaad niet zo druk als op .nl. Dat zou ook wel eens kunnen komen odat we hier (bijna) niet in eindeloze discussies verzanden waar de cache-extremisten, desnoods met digitaal geweld, hun visie proberen op te dringen. Ik vindt het wel gezellig hier. Zometeen maar weer even een reply achterlaten in een tpoic waar ik een (naar mijn eigen mening) waardevolle tip heb achtergelaten voor medecachers. Ongeacht hun vorm van cachen.

Link to comment

ach ik was gewoon wat aan het lezen in oude topics omdat het verder wat stil was in vergelijk met wat ik op (totaal) andere fora gewent was en als je zo de hele site door bladerd zou je de indruk kunnen krijgen dat ervooral veel onderling gezeur is....nu na een tijdje mee te hebben gelezen valt het allemaal wel mee inderdaad er lijken zoals op alle fora (denk ik) gewoon een aantal mensen te zijn die zeiken om het zeiken en verder is het ok.

ik vindt het over het algemeen wel een nuttige aanvulling op de hobby, je leest soms nog wel eens iets wat je nog niet wist, kunt hier en daar een vraag stellen en er wordt ook nog goed op gereageerd :) uitzonderingen daar gelaten.

 

al met al dus een handig forumpje/subforum

Link to comment

Ik vond de nl site in het begin prachtig en wist niet beter, maar gaandeweg begon daar de functionaliteit te veranderen naar een forum zonder extra's. Als ik wat zoek dan raadpleeg ik wellicht een forum maar verder echt niet meer, alhoewel ik me op nl nog een enkele keer wil laten horen omdat ik soms even kijk of de oude functionaliteit weer terug zou zijn..... nee zal het wel niet meer worden. "eu" daar kom ik omdat er de erg leuke gemeenten race geouden wordt en ik heb er al 3 (geloof ik).

 

Kortom momenteel gebruik ik nagenoeg alleen de .com site en alle gebrabbel (en zo nu en dan modder gooien) eromheen ben ik een beetje aan het kwijtraken.

 

Gelukkig draait deze main site nog altijd op de simpele data van de caches en zodra ik die mag en kan vinden ben ik weer blij met deze hobby.

 

Greetz AAPJ

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...