Jump to content

Opgeloste puzzels


TEAM-RE

Recommended Posts

Kijk, puzzels oplossen doe je thuis voordat je vertrekt.

Maar als je de puzzel dan opgelost hebt wil ik de oplossing opslaan op de pagina waar die staat.

Op die manier blijft mijn oplossing bewaard voor het moment dat ik echt de deur uitga om te cachen.

 

Is die mogelijk er al en hoe doe je dat dan.

Zijn er anders slimme oplossingen voor als het nog niet op de site van geocaching.com kan?

 

Hoor graag hoe jullie dat opgelost hebben.

Link to comment

@ Zaanhoeve; Ik begrijp niet helemaal wat je punt hier is, want ik zie het verband niet helemaal tussen de discussie waar je naar verwijst en de vraag van de topicstarter.

Er is op zich niets mis met een verwijzing naar een discussie. Echter.....

 

Niet iedereen (bijvoorbeeld een startende geocacher) is helemaal ingewijd in de gebruiken van alle aspecten van geocaching.

Ik voel mij daarom geroepen om te melden dat het openbaar uitwisselen van coördinaten van opgeloste Mystery- en Multicaches op dit forum, of waar deze te vinden zijn, nadrukkelijk niet de bedoeling is (voordat er hier misschien per ongeluk directe ontboezemingen m.b.t. specifieke caches of sites worden neergezet)

Evenmin kan de uitwerking van zo'n cache hier tot in details beschreven worden (dus de vraag hoe los ik de puzzel van cache zus en zo... op?).

 

De reden daarvoor is gelegen in het spelbederf dat wordt veroorzaakt:

Je beledigt daar in eerste instantie de cache-eigenaar mee.

Die had een traditional cache gemaakt, als hij/zij gewild had dat de coördinaten openbaar zouden zijn.

Verder zijn er heel veel geocachers die graag zelf puzzelen of een Multi cache lopen.

Met het openbaar op dit forum neerzetten van coördinaten of oplossingen en/of directe links en meldingen waar die te vinden zijn, bederf je het plezier van velen.

 

Gebruik dit topic verder graag voor het beantwoorden van de vraag van de topicstarter.

Dank jullie wel.

Link to comment

Premium Members hebben een nieuwe mogelijkheid, "Personal Cache Note", waarmee je op elke cachepagina je eigen notities kunt maken.

Globalcaching.eu heeft ook een notitielijst en die is te gebruiken door iedereen, dus ook niet premium members.

Je kunt elk waypoint (cache) toevoegen aan een notitielijst en daar notities bij plaatsen.

Je krijgt dan in 'mijn dashboard' (als je ingelogd bent) een overzicht van alle caches waar je een notitie bij hebt gezet.

Link to comment

Ondanks alle totnogtoe gegeven antwoorden over de mogelijkheden bij global: de topicstarter geeft zelf al aan te vragen naar de mogelijkheid notities op de cachepagina zelf op te slaan.

Zoals sTeamTraen al aangaf is die mogelijkheid er als Premium Member inderdaad.

Stel je daar echter niet teveel van voor; twee volle regels tekst (ik schat zo'n 200 karakters) en meer ruimte krijg je niet.

Wil je een beetje tekst, coords, oploswijze of andere aantekeningen opschrijven in die personal note, dan is de momenteel geboden hoeveelheid ruimte bij lange na niet voldoende.

Greetz Bloodwoosj.

Link to comment

Er is natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid van de hardcopy. Even de pagina printen en je uitwerking erbij pennen.

Voordeel is dat die ook altijd beschikbaar is als je geeninternet(verbinding) hebt. Nadeel is dan wel weer dat je hem natuurlijk wel mee moet nemen.

Link to comment

achter de schermen dingetje dat ik vandaag ontdekte: stuur een mail met als onderwerp help naar (adres verwijderd)

Edited by Sivota
Het openbaar uitwisselen van coördinaten van opgeloste Mystery- en Multicaches op dit forum, of waar deze te vinden zijn, is nadrukkelijk niet de bedoeling.
Link to comment

Ik heb zelf al een aantal puzzels opgelost maar moet ze nog gaan vinden. Ik schrijf de juiste coördinaten dan in de notitie. Maar wat erg handig zou zijn is als ik de caches op een of andere manier zou kunnen markeren. Nu kijk ik bijvoorbeeld op de kaart op zoek naar puzzels maar dan kan ik niet in één keer zien welke ik al gedaan heb. Pas als je dan weer op het vraagteken klikt en de omschrijving bekijkt zie je pas dat je hem al opgelost hebt. Een heel gepuzzel soms. Weet iemand of je caches ook kan markeren zodat je ze in de overzichten terug kan zien?

Link to comment

Zoals reeds eerder vermeld, dat is allemaal mogelijk op www.globalcaching.eu. Je kunt zelf een lijst aanmaken van caches en aldaar in een gemakkelijk overzicht notities plaatsen. Dit doe je in Mijn Dashboard op de website. Raadpleeg de wiki van globalcaching hoe je dit kunt doen.

 

- Hemma

Link to comment

???

 

ik meen ergens op dit forum een ge-eddit bericht gelezen te hebben in de strekking, "nu weet ik alweer waarom ik hier niet meer post"

ik vroeg me af.

 

Barny

 

edit: postje gevonden

 

[verwijderd]

 

 

*reden: was vergeten waarom ik niet meer post hier

 

 

dd7daaea-fe7d-4e37-8b4f-c795571f1faf.jpg

Edited by Barny
Link to comment

Ik gebruik hiervoor een script via de add-on Greasemonkey (Browser = Firefox). Het script heet GC-notes. Onderaan de beschrijving van een cache maakt het script een venster waarin je persoonlijke notities in kwijt kan. Voordeel tegenover de functie die gc.com aanbiedt: GC-notes laat meer tekens toe, en je opmaak blijft zoals jij hem maakt.

Link to comment

Ik gebruik de persoonlijke notitie op de cachepagina om de gevonden coordinaten te noteren. Ik zal nog eens bij Global kijken hoe ik inderdaad de opgeloste puzzels kan markeren.

 

Wat wel jammer is dat je bij het downloiaden van de cache (met poquetquerie of direct naar de gps) naar je gps de persoonlijke notitie niet meekrijgt, of doe ik dan iets verkeerd?

 

Vliegtuigteam

Link to comment

Kijk, puzzels oplossen doe je thuis voordat je vertrekt.

Maar als je de puzzel dan opgelost hebt wil ik de oplossing opslaan op de pagina waar die staat.

Op die manier blijft mijn oplossing bewaard voor het moment dat ik echt de deur uitga om te cachen.

 

Is die mogelijk er al en hoe doe je dat dan.

Zijn er anders slimme oplossingen voor als het nog niet op de site van geocaching.com kan?

 

Hoor graag hoe jullie dat opgelost hebben.

En met de laatste update van GC.com kan dat dus simpel door op het coordinaat vd listing te klikken en dan het gevonden coordinaat daar in te vullen. Perfect opgelost zou ik zeggen.

Link to comment

ja da's jammer...was wel een mooie extra feature geweest! En dan nog met een ander icoontje [een vraagteken met een krul erdoorheen of zo...]

 

Helemaal mee eens!

 

Ik heb het btw al uitgeprobeerd en het nieuwe coördinaat wordt naar de gps gestuurd en de cache werd er mee gevonden!

Zelfde hier. Gisteren een opgeloste puzzel gevonden zonder een waypoint aan te hoeven maken. Heerlijk!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...