Jump to content

Adoptie serie caches in stad Groninen


B-Bunch 1

Recommended Posts

De BB-serie in Groningen wordt ter adoptie aangeboden.

Het zijn 21 mystery caches die leiden naar verschillende wijken in de stad Groningen.

In de serie zijn 2 Bonus-caches een extra onderdeel.

De gehele serie bestaat uit 23 caches.

 

WIE WIL DEZE CACHES ADOPTEREN?

 

Helaas hebben wij er geen tijd meer voor, door veranderde werk-en gezinsomstandigheden.

 

Mocht je belangstelling hebben, neem dan contact op met b-bunch1@home.nl

 

Link naar een van de caches: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...8e-50a73f06582d

Link to comment

De BB-serie in Groningen wordt ter adoptie aangeboden.

Het zijn 21 mystery caches die leiden naar verschillende wijken in de stad Groningen.

In de serie zijn 2 Bonus-caches een extra onderdeel.

De gehele serie bestaat uit 23 caches.

 

WIE WIL DEZE CACHES ADOPTEREN?

 

Helaas hebben wij er geen tijd meer voor, door veranderde werk-en gezinsomstandigheden.

 

Mocht je belangstelling hebben, neem dan contact op met b-bunch1@home.nl

 

Link naar een van de caches: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...8e-50a73f06582d

 

Inmiddels heeft zich iemand aangemeld. Hoop dat dit goed gaat komen zodat de caches blijven gestaan!!!

Link to comment

Zo erg bijzonder is die serie niet, of het moet zijn dat het de eerste keer voor mij was om te stoppen met het vinden van deze serie omdat de plekken mij tegen vielen, de verbergmethode of eigenlijk alles ,

 

Mijn log van 21 mei 2009 staat zelfs,

 

Ik heb een hele tijd gewacht om deze serie BB cache’s te loggen.

Zelf ben ik al helemaal niet van de pusselluge en was naderhand ook zeer blij dat de eind coord’s al in mijn database stonden en zelf geen uuren achter het internet heb gezeten om deze onzin op te lossen,ik ga meer voor de mooie plekjes en leuke verbergplaatsen.

Deze serie heeft toch een paar bijzonderheden namelijk dat ik van bijna elke verbergplaats die ik had bezocht de plaats en manier van verbergen zeer bedroevend zo niet slecht vond, zelf zo erg dat ik gewoon enkele voorbij gereden ben.

Halverwege de reeks heb ik (ook voor het eerst in mijn 8 jarige cacheleven) dan ook de reeks de reeks gelaten en ben me gaan consenteren op cache’s die ik dan wel leuk vond.

Mijn eerste log die ik wilde schrijven was een stuk harder dat was dan ook de reden waarom ik zo een lange tijd nodig had om me beter te verwoorden.

 

Eigenlijk is het nog meer van het jammerde dat er zelfs voor deze serie iemand zich heeft opgegeven die zo gek is om het te adopteren, zodat deze serie helaas in leven blijft.

 

Barny

Link to comment

Er zijn twee dingen die mij ervan weerhouden om ze te adopteren....... Of ze nu aantrekkelijk of niet aantrekkelijk genoeg zijn doet er even niet toe :D

 

Ten eerste: Ik woon niet in de buurt van stad Groningen......

Ten tweede: Ik heb al zoveel schatten.......

 

Met 42 is dat méér dan genoeg. Je hebt er veel administratief werk van en dat moet je niet onderschatten.

 

-= GensNet =-

Link to comment

Wij hebben de serie overgenomen!

 

Maar ik wil toch nog even reageren op het postje van Biarny...

 

De serie is de moeite waard omdat je wat te weten komt over de stad en zijn verschillende wijken. Als je geen puzzelaar bent en de coords van iemand krijgt/uit een db haalt mis je de lol van deze caches.

 

Dat had je van te voren kunnen weten, het zijn caches in de stad dus niet overal is een leuk verstopplekje te vinden.

 

Maar als jij ze links of rechts wil laten liggen, ga je gang...maar verwijder dan direct die coords even uit je database... :(

Link to comment

De discussie over puzzelcache’s is al vele malen gevoerd en er valt genoeg over te lezen.

Als iemand het leuk vind om uren te googelen, ben ik echt de laatste die ze tegenhoud

Maar als de cache plek/uitvoering op zich zelf zo saai is, dat een puzzel hem moet “opleuken” mag de cacheeigenaar wel eens bij hem zelf ten rade gaan waarom hij nu juist daar en zo een cache plaatst

 

Met mij zijn er vele cachers die het herhaaldelijk zoeken op de meest simpele vraagjes op google moe zijn en gewoon outdoor een doosje willen vinden, voor die cacher’s is met mijn "prive opgelagen cachecoord gegevens" de mogelijkheid geboden om in plaats van binnen achter het scherm te verstoffen, actief buiten bezig te zijn.

Laat iedereen voor zijn eigen beslissen wat hij wil, ik vond namelijk die serie vanwege vele oorzaken, die ik ook heb genoteerd in mijn logs, zo ver beneden het niveau waar ik cache’s wil gaan zoeken dat halverwege de beslissing makkelijk was genomen om niet meer verder te gaan naar meer cache’s uit deze bedroevende serie te zoeken, en daarmee was ik gelijk erg blij dat ik geen kostbare uren van mij leven heb verknoeit om achter de computer alle vraagstukken op te lossen

Barny

 

Edit: na een klacht ben ik genoodzaakt om een afkorting om te zetten in zinloze bewoording,

Edited by Barny
Link to comment
ik vond namelijk die serie vanwege vele oorzaken, die ik ook heb genoteerd in mijn logs, zo ver beneden het niveau waar ik cache’s wil gaan zoeken dat halverwege de beslissing makkelijk was genomen om niet meer verder te gaan

Een Mysterie of puzzelcache vindt zijn uitdaging in de puzzel.

De eindlokatie is dan van minder belang. Slechts een plaats om in het logboek te kunnen bewijzen dat je de puzzel hebt weten op te lossen.

 

Ben je niet bekwaam, te lui of gewoonweg niet geinteresseerd genoeg om de puzzel op te lossen, dan heb je wat mij betreft 3 keuzes:

je laat de cache links liggen, je laat de cache rechts liggen, of je bemachtigt op slinkse wijze het eindcoordinaat.

 

Bij de eerste opties ben je een flinke vent.

Bij de laatste optie....ach....

Maar dan moet je in elk geval niet in de logjes zeuren dat de lokatie tegenviel, want je hebt er zelf voor gekozen om de cache tot "oppikker" te degraderen.

Persoonlijk vind ik dat dan "ver beneden het niveau"

 

Vervolgens ook hier een sneer plaatsen over die caches, richting de nieuwe eigenaar, getuigt naar mijn mening ook van weinig stijl. Moet je niet doen. Hou het leuk.

 

Het feit dat jij er misschien niet zoveel plezier meer in hebt, moet geen aanleiding zijn om het plezier van anderen te bederven.

 

Je kunt wel eeuwig strijd voeren tegen moeilijke puzzels, maar dat lost niets op. Ze zijn een geaccepteerd cacchetype. Leg je erbij neer en doe gewoon vrolijk die caches die je wel leuk vind. (dat zijn er meer dan zat)

 

Niet elk puntje moet perse gescoord worden. :)

Edited by Twin Peaks
Link to comment

Mijn mening is heel simpel,

Als de fysieke geocache ondergeschikt word gemaakt aan de puzzel zou de puzzelmaker eens bij zich zelf ten rade gaan of hij wel de juiste hobby heeft.

Er zijn zat sites waar hij met als zijn puzzels terecht kan.

 

Tegenwoordig met al die puzzels die ook nog een tjekker (moeten) hebben snap ik het al helemaal niet.

Tuurlijk, het YESS gevoel op het moment dat je die hele moeilijke hersenkronkel puzzel, of uren thuis achter het internet gezeten te hebben, en dan de puzzel plotseling volgens die tjekker helemaal juist heb opgelost kan ik echt wel begrijpen, en wil ik natuurlijk ook niemand afnemen, dat zou meer dan voldoende kunnen zijn voor de puzzelaar.

Maar om dan daarna een kokertje op een volstrekt kwalitatief uitermate teleurstellende en niets met de puzzel toedoende plek te moeten vinden zou voor mij persoonlijk na al die ingestoken uren een ware deceptie zijn, en daarom help ik de mensen die volgens jou lui en niet geïnteresseerd zijn in de puzzel, maar wel in de buitenlucht verborgen “doosjes” willen vinden.

 

Geocachen is een hobby van “doosjes” vinden, niemand is ook maar iets verplicht om ook een “doosje” neer te leggen, maar heeft men het idee opgevat om wel een “doosje” neer te leggen, vind ik dat ik hem mag gaan bezoeken en al mijn belevenissen die dat bezoek teweeg brengt, in een log op de desbetreffende cache pagina neerzetten,

 

Niet elke cache hoeft perse gelegd te worden. :)

 

Barny

Link to comment

Niet elke cache hoeft perse gelegd te worden. :)

Barny

 

Waar het Tradi's en Multi's betreft deel ik jouw mening volkomen, en dat weet je. Die moeten qua eindlokatie of route ergens over gaan.

 

Mysteries zijn nou eenmaal een ander type caches, waar, zoals ik al zei, de uitdaging of wellicht de schoonheid in de puzzel zit en niet perse in de eindlokatie.

 

De eerste cache (tradi) in Nederland werd gelegd in januari en de eerste maanden waren er alleen tradi's en multi's. Maar nog in datzelfde jaar verschenen ook de eerste Mysteries.

 

Als cachetype zijn die Mysteries er dus ook al vanaf het prille begin.

Het is gewoon een onderdeel van het spelletje.

Een spelletje wat gewoon leuk is door alle mogelijke variaties op het thema.

 

Maar "Voor elk wat wils" is iets anders dan "Iedereen op zijn eigen manier"

 

enne.....

Niet elk onderdeel hoeft perse door iedereen gespeeld te worden :D

Edited by Twin Peaks
Link to comment

Nergens heb ik geschreven dat ik tegen puzzelcache’s ben, ook ben ik niet tegen de puzzels van deze serie, ik zou het persoonlijk alleen zwaar zonde van mijn tijd vinden om ze op te googelen, mijn viel alleen die plekken waar de cache’s waren verborgen zo zwaar tegen dat ik daarom halverwege die betreffende serie gestopt en heb de rest van die serie gelaten voor wat het is, simpel omdat cachen voor mij leuk moet blijven, niets voor de puntjes of zo iets

Maar je weet pas hoe een teleurstellend een cacheserie is als je er zelf een stel van gedaan heeft

 

Mijn verweer gaat dat tegenwoordig de puzzel belangrijker word dan de cache zelf die scheefgroei vind ik jammer, omdat cachen eigenlijk om de cache zou moeten gaan.

 

 

Barny

 

Enne….

We hoeven elkaar niet te overtuigen van ons gelijk

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...