Jump to content

Nieuwe moderator voor dit forum


riviouveur

Recommended Posts

U heeft het misschien al gemerkt: in de titel van dit forum (zie lijst van "Geocaching Groups by Country") vind je nu "Forum Led by: Sivota, riviouveur".

 

Dat betekent dat dit forum, zoals dat hoort, nu een echte "native speaker" als moderator heeft. Mijn nickname gaat waarschijnlijk nog een tijdje in de lijst blijven, maar de bedoeling is dat ik me over niet al te lang helemaal terugtreed.

 

Marit, hartelijk welkom!

Link to comment

Dank je wel voor je welkom, riviouveur en ook bloodwoosj.

Ik vind het leuk om bij dit forum betrokken te zijn en hier te gaan modereren.

Op deze manier hoop ik een kleine bijdrage te leveren aan de 'community'.

Ik zal mijn best doen om zo goed mogelijk te modereren volgens de hier geldende guidelines.

Ik verheug me op een vruchtbare samenwerking met iedereen.

Link to comment

en nou maar hopen dat Sivota wat geleerd heeft van de uitstekende en respect afdwingende wijze van modereren van Riviouveur, en het niet zo zal gaan als (voorheen?) op censuur site geocaching.nl

 

gelukkig hebben we www.globalcaching.nl nog.

Moderatoren hoeven niet alleen respect af te dwingen, ze verdienen het ook te krijgen.

Dit zegt regel 1 van dit forum erover:

"1. Forum courtesy: Please treat Groundspeak, its employees, volunteers, fellow community members, and guests on these boards with courtesy and respect. Whether a community member has one post or 5,000 posts, they should be treated fairly. "

Greetz Bloodwoosj.

Link to comment

Moderatoren hoeven niet alleen respect af te dwingen, ze verdienen het ook te krijgen.

Dit zegt regel 1 van dit forum erover:

"1. Forum courtesy: Please treat Groundspeak, its employees, volunteers, fellow community members, and guests on these boards with courtesy and respect. Whether a community member has one post or 5,000 posts, they should be treated fairly. "

Greetz Bloodwoosj.

Dus dat werkt alle kanten op.

Ook ik verwacht dat Marit (en alle anderen) respect tonen naar iedereen. Een moderator heeft volgens die guideline geen uitzonderingspositie.

 

En als Marit net zo modereert als Nick, dan komt het helemaal goed.

Link to comment

en nou maar hopen dat Sivota wat geleerd heeft van de uitstekende en respect afdwingende wijze van modereren van Riviouveur, en het niet zo zal gaan als (voorheen?) op censuur site geocaching.nl

 

gelukkig hebben we www.globalcaching.nl nog.

Moderatoren hoeven niet alleen respect af te dwingen, ze verdienen het ook te krijgen.

 

'afdwingen van respect' is dat iemand door zijn manier van doen respect krijgt. dat is dus juist positief.

Link to comment
en nou maar hopen dat Sivota wat geleerd heeft van de uitstekende en respect afdwingende wijze van modereren van Riviouveur, en het niet zo zal gaan als (voorheen?) op censuur site geocaching.nl

Over de (moderatie-)geschiedenis op andere sites heb ik geen mening, noch interesse. Het gaat hier voornamelik over de wijze van zich uiten en het respecteren van elkaar. Ook in welkomstdraadjes. B)

Link to comment

en nou maar hopen dat Sivota wat geleerd heeft van de uitstekende en respect afdwingende wijze van modereren van Riviouveur, en het niet zo zal gaan als (voorheen?) op censuur site geocaching.nl

 

gelukkig hebben we www.globalcaching.nl nog.

Je aan de regels houden doet vaak wonderen, dan heb je van niemand last.

Volgens mij wordt je namelijk op alle sites aangesproken op je posts.

Op de ene site wat strikter als de andere, het is je eigen keus welke sites je bezoekt.

Op nagenoeg alle sites is er een vorm van moderatie, al wordt het niet op elke site zo genoemd.

Lood om oud ijzer wat mij betreft.

 

Sivota, veel succes met je nieuwe functie, maak er wat moois van B)

Link to comment

en nou maar hopen dat Sivota wat geleerd heeft van de uitstekende en respect afdwingende wijze van modereren van Riviouveur, en het niet zo zal gaan als (voorheen?) op censuur site geocaching.nl

 

gelukkig hebben we www.globalcaching.nl nog.

 

Op een goed forum hoeft niet gemodereerd te worden :D

Link to comment

en nou maar hopen dat Sivota wat geleerd heeft van de uitstekende en respect afdwingende wijze van modereren van Riviouveur, en het niet zo zal gaan als (voorheen?) op censuur site geocaching.nl

 

gelukkig hebben we www.globalcaching.nl nog.

Moderatoren hoeven niet alleen respect af te dwingen, ze verdienen het ook te krijgen.

 

 

Een goede moderator krijgt dat vanzelf, een slechte moderator krijgt dat niet.

Link to comment

en nou maar hopen dat Sivota wat geleerd heeft van de uitstekende en respect afdwingende wijze van modereren van Riviouveur, en het niet zo zal gaan als (voorheen?) op censuur site geocaching.nl

 

gelukkig hebben we www.globalcaching.nl nog.

Moderatoren hoeven niet alleen respect af te dwingen, ze verdienen het ook te krijgen.

 

 

Een goede moderator krijgt dat vanzelf, een slechte moderator krijgt dat niet.

Hetzelfde geldt voor bezoekers.

Link to comment
en nou maar hopen dat Sivota wat geleerd heeft van de uitstekende en respect afdwingende wijze van modereren van Riviouveur, en het niet zo zal gaan als (voorheen?) op censuur site geocaching.nl

Over de (moderatie-)geschiedenis op andere sites heb ik geen mening, noch interesse. Het gaat hier voornamelik over de wijze van zich uiten en het respecteren van elkaar. Ook in welkomstdraadjes. :laughing:

 

Het gaat hier voornamelijk over de wijze van zich uitten en het respecteren van elkaar. Laat Sivota daar nu net een verleden hebben liggen mbt haar moderatorschap bij gc.nl door posts die niet in haar straatje passen te gaan bewerken of onzichtbaar te maken. Maw respect voor de mening van een ander is bij Sivota soms ver te zoeken. Ik ben echt flabbergasted dat juist Sivota die dus op gc.nl bewezen heeft een niet-capabele moderator te zijn, hier dat opnieuw mag laten zien. Een iets uitgebreider antecendenten onderzoek was welkom geweest. Gelukkig hebben we het forum op globalcaching nog.

 

Op basis van pb contact is Marit volgens mij een hartstikke aardige meid, alleen modereren is ze niet geschikt voor.

 

Ik hoop dat mijn mening gerespecteerd wordt en dat deze dus blijft staan.

Edited by rhr_nl
Link to comment

Beste mensen,

Bedankt voor het welkom.

Ik krijg wat PM over de opmerking dat ik ook de Nederlandse reviewer zou zijn.

Ik kan jullie geruststellen of teleurstellen :laughing: . Ik ben geen reviewer.

 

Daarnaast staan hier verschillende opvattingen over het begrip respect en meningen over mijn functioneren in het verleden.

Ik heb geen problemen met het normaal weergeven van een mening en of discussie.

 

Dit is een ander forum dan waar ik in het verleden heb gemodereerd.

Waar het om gaat is hoe we ons in de praktijk op dit forum verhouden tot elkaar en dat geldt uiteraard voor ons allen.

Ik gaf eerder aan dat ik zal proberen mijn best te doen om te modereren volgens de hier geldende guidelines en dat ik hoop op een vruchtbare samenwerking.

Dat is mijn uitgangspunt en ik heb er vertrouwen in dat dit ook zal lukken :rolleyes:

 

Marit

Link to comment

 

Op basis van pb contact is Marit volgens mij een hartstikke aardige meid, alleen modereren is ze niet geschikt voor.

 

 

Ik ben altijd voorstander van de juiste man of vrouw op de juiste plaats. Van het modereren van Sivota bij gc.nl ben ik ook nooit zo gecharmeerd geweest. Misschien dat dat te maken heeft met de cultuur bij gc.nl of de daar geldende regeltjes. Hier zijn ze zeker minder streng en wellicht dat Sivota hier wel kan gedeien. Overigens heel erg jammer dat ze weg gegaan is op de plek waar contacten werden onderhouden met natuurorganisaties. Daar lag en ligt nog steeds een braakliggend terrein.

Link to comment

Op basis van pb contact is Marit volgens mij een hartstikke aardige meid, alleen modereren is ze niet geschikt voor.

 

Juist dit stukje heb ik laten staan omdat ik ook uit mijn contacten met Marit geen andere conclusie kan trekken dan dat ze een hartstikke aardige meid is. Het tweede gedeelte van deze quote is volgens mij alleen gebaseerd op haar moderatie werk bij gc.nl. Voorlopig ga ik er vanuit dat ze daar het moderatiebeleid van gc.nl uitvoerde (een beleid waar ik het ook niet altijd mee eens ben)

 

We kunnen aannemen dat Marit hier het moderatiebeleid van gc.com gaat uitvoeren. Als het werk van Nick daar een voorbeeld van is, heb ik daar niks op aan te merken (ja in sommige draadjes zou ik een paar postjes eerder ingegrepen, maar juist dat terughoudende van Nick weet ik ook wel te waarderen). Daar komt nog bij dat ze in het begin ook nog ondersteuning van Nick gaat krijgen. Ik heb er dus het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen.

 

Marit: Welkom (en succes)

 

p.s. Volgens mij is het nooit een bezwaar geweest / opgevallen dat Nederlands niet Nick's moedertaal is. Nick: Je moderatie werk is/was zo dat het lastig is er iets over te zeggen zonder het opvolgers mogelijk lastig te maken. Daarom besluit ik met een kort: Bedankt!

Link to comment
Als het werk van Nick daar een voorbeeld van is, heb ik daar niks op aan te merken (ja in sommige draadjes zou ik een paar postjes eerder ingegrepen, maar juist dat terughoudende van Nick weet ik ook wel te waarderen).

Nouja, terughoudend of tijdelijk afwezig, wie moet dat eigenlijk bepalen? :) Er wordt namelijk niet van de moderators verwacht dat ze elke post en draadje systematisch doorlezen. In minstens de helft van de gevallen waarbij ik tot nu toe ingegrepen ben, ging het om "Reports" die ik via PM kreeg. Zo'n report leidt niet altijd tot aktie, maar de moderator gaat in ieder geval redelijk snel naar de betreffende post kijken.

Link to comment
Als het werk van Nick daar een voorbeeld van is, heb ik daar niks op aan te merken (ja in sommige draadjes zou ik een paar postjes eerder ingegrepen, maar juist dat terughoudende van Nick weet ik ook wel te waarderen).

Nouja, terughoudend of tijdelijk afwezig, wie moet dat eigenlijk bepalen? :) Er wordt namelijk niet van de moderators verwacht dat ze elke post en draadje systematisch doorlezen. In minstens de helft van de gevallen waarbij ik tot nu toe ingegrepen ben, ging het om "Reports" die ik via PM kreeg. Zo'n report leidt niet altijd tot aktie, maar de moderator gaat in ieder geval redelijk snel naar de betreffende post kijken.

 

Dus komt het door het bekende Nederlandse vingertje. Maar Nick, je hebt het voortreffelijk gedaan.

Link to comment

Als ik dit draadje lees dan is een warm welkom iets anders :D

Vreemd eigenlijk omdat een iedere die, op welk forum dan ook, volgens de regels post, op geen enkel forum een probleem krijgt met een moderator. Dat is G*dsonmogelijk :)

 

Marit, toppie dat je op het verzoek van Groundspeak bent ingegaan om hier te modereren.

 

**Offtopic modes aan**

 

@Nick: kijk maar uit, Frankrijk gooit alle nomaden eruit. Je kunt altijd weer terug naar Nederland. :laughing::)

 

**Offtopic Modes uit**

Link to comment

> Nick: kijk maar uit, Frankrijk gooit alle nomaden eruit. Je kunt altijd weer terug naar Nederland. :laughing::)

 

Volgens mij is Nick helemaal geen "nomade" (Roma) en zal dit ook nooit worden :D Hij heeft dus niets te vrezen. Zijn thuis is al heel lang France en het ziet er niet uit dat ie ooit nog eens gaat verkassen naar elders.

 

-= GensNet =-

Link to comment
Wordt mij medegedeeld dat er in geocaching wereld weer iemand is die twee petten op heeft.

Pet 1 mod op een forum

Pet 2 Teamlid op een andere site.

 

Hoe onafhankelijk is dat, net zoals destijds toen we ook iemand hadden met twee petten?

 

Is dat heel belangrijk dan? maar volgens mij is zij op de andere site geen teamlid meer, maar een ex-teamlid.

 

Overigens kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat sinds de laatste modereer actie hier het aantal posts plots geminimaliseerd is. Werd kennelijk niet op prijs gesteld, die actie.

 

En van een tijdelijk gesloten draadje verwacht je toch dat ie na een paar dagen weer open gaat, én dat er wordt vermeld hoe lang zo'n draadje gesloten blijft. Sowieso geen sympathiek middel natuurlijk, draadjes sluiten. Maar ja iets met vossen en streken verleren misschien.

Link to comment
Wordt mij medegedeeld dat er in geocaching wereld weer iemand is die twee petten op heeft.

Pet 1 mod op een forum

Pet 2 Teamlid op een andere site.

 

Hoe onafhankelijk is dat, net zoals destijds toen we ook iemand hadden met twee petten?

 

Is dat heel belangrijk dan? maar volgens mij is zij op de andere site geen teamlid meer, maar een ex-teamlid.

 

Overigens kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat sinds de laatste modereer actie hier het aantal posts plots geminimaliseerd is. Werd kennelijk niet op prijs gesteld, die actie.

 

En van een tijdelijk gesloten draadje verwacht je toch dat ie na een paar dagen weer open gaat, én dat er wordt vermeld hoe lang zo'n draadje gesloten blijft. Sowieso geen sympathiek middel natuurlijk, draadjes sluiten. Maar ja iets met vossen en streken verleren misschien.

 

Of dat belangrijk is weet ik niet. de betreffende naam is nu niet meer te zien op de site volgens mijn inlichtingen, net nog even gevraagd.

Het bewuste document zal wel aangepast zijn met de laatste gegevens.

 

Er wordt inderdaad minder gepost, de oorzaak zal wel zijn het tijdelijk op slot doen van het draadje.

 

Wat tijdelijk is, weet ik ook niet, het is nu al betrekkelijk lang lang op slot.

Link to comment
Dat is een mogelijkheid.

Een andere is dat men even genoeg heeft van de betreffende postjes.

De toon van sommigen vindt je overal terug.

 

je klinkt een beetje triest de laatste tijd Ton, gaat het wel goed met je?

 

Zat ik net ook aan te denken, zou hij ziek zijn?

Of zit hem wat anders dwars?

Link to comment

Laat ik het zo zeggen, het sfeertje op een aantal fora nodigt de laatste tijd niet echt uit om actief te posten.

Maar dat is volgens mij geen probleem, het kleine vaste groepje weet elkaar prima te vermaken.

 

Ik denk niet dat het kleine vaste groepje zoals je het noemt zich vermaakt.

Denk eerder dat het niet erg blij is met het gene wat geschreven is en zich daar zorgen over maakt.

Maar dat hoort niet hier thuis maar op de andere fora's, dus laten we het ook daar houden, zeker op dat van .nl.

Link to comment

Ik zie wat hardop gestelde vragen staan die ik wellicht kan verhelderen.

 

Over de vraag of ik nog bij geocaching.nl werk:

Ik heb mijn werkzaamheden daar beëindigd op 1 december 2009.

 

Over de (hier off topic :ph34r: ) vraag wanneer het topic van de verkiezing Dutch geocoin weer open gaat:

In samenspraak met Team Professor X, wanneer hij iets nieuws melden wil,

bijvoorbeeld de uitslag van de stemming of het proces van aankopen van de Dutch geocoin.

Stemmen kunnen per PM naar Team Professor X, zoals hij eerder in dat topic aangegeven heeft.

 

Over de vraag of het de bedoeling is dat het aantal berichten op dit forum minder wordt:

Of hier vaak of minder vaak gepost wordt, is geheel aan de forumgebruikers (binnen de gegeven guidelines van Groundspeak).

Wat Groundspeak betreft is iedereen van harte welkom. :D

Edited by Sivota
Link to comment

Ik ving afgelopen zaterdag op dat je nu heer modereert. Gaat vast goed komen. Suc6 :anitongue:

Ik vind twee van zulke mensen wat overdreven voor dit forum. Er is hier geen enkel forum met twee moderatoren. Ik ben/was gewoon tevreden met Nick. Het argument ten spijt van Nick, dat het beter is met iemand uit Nederland zelf. :anitongue:

 

-= GensNet =-

Link to comment

> Nouja behalve Brazil, Finland, French speaking, German speaking, ...

Maar dat heeft een hele andere en begrijpelijke oorzaak: die landen zitten met meerdere talen in één land en dat is in Nederland echt niet zo. Even afgezien dat er óók nog in Nederland een tweede rijkstaal gesproken en geschreven wordt, maar die mensen die dit spreken en schrijven zijn altijd nog in de minderheid. :anitongue:

 

> Maar de bedoeling is inderdaad om maar één actieve moderator te hebben. Het komt vaker voor dat er

> één actief is en de andere "standby".

 

Gelukkig maar zijn we het daar ook over eens. :anitongue:

 

-= GensNet =-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...