Jump to content

Nieuwe Chatsessie met Groundspeak


De broekies

Recommended Posts

Het wordt ondertussen een traditie: een chatsessie met Bryan Roth van Groundspeak op Globalcaching.nl.

 

De datum en tijdstip van de chatsessie is vastgesteld op: dinsdag 7 september om 20:00. (Nederlandse tijd)

Heb je vragen, waarvan je denkt of verwacht dat het misschien eerst uitgezocht moet worden, kun je die beter al eerder stellen hier in het draadje. Dan worden die vragen alvast doorgegeven.

 

Verder wordt het vast weer een leuke chatsessie waarin weer alles gevraagd mag worden. Ondertussen zijn ook de Provincies toegevoegd. Toch een mooi resultaat van de vorige chatsessie.

Dus kom gerust langs in de chat dinsdag 7 september.

 

En misschien overbodig om te melden, maar je hoeft jouw vraag niet te stellen in het Engels indien dit een probleem is. Tijdens de chat zal dan de vraag gelijk vertaald worden.

 

- Robert

Link to comment

vanwege jullie keuze om de sessie niet openbaar te maken en vanwege jullie keuze om de sessie via een programma te laten lopen die ik met mijn oude laptob niet durf te instaleren kan ik er dus niet bij zijn.

maar nu heb ik wel een vraag voor geocache Bobo Brain'

die heb ik al eens gesteld in een ander draadje lees het hier.

en zou je willen vragen wat de bedoeling achter deze wijziging is geweest en of Groundspeak het op een of ander manier zou kunnen herstellen.

 

word het antwoord van Brain dan wel openbaar gemaakt,,,,

 

Barny

 

Ps het benoemen van de Provincies is al een heel oude wens van enkele in het geocache wereldje en ook al veel eerder doorgegeven via de geëigende kanalen

Link to comment

vanwege jullie keuze om de sessie niet openbaar te maken en vanwege jullie keuze om de sessie via een programma te laten lopen die ik met mijn oude laptob niet durf te instaleren kan ik er dus niet bij zijn.

Pff gewoon ff java van Sun installeren.

Anders die lapdoos formateren en dah xUbuntu 10.04 er op zettegh

Natuurlijk moet er dan weer opnieuw java opgezet worden, dat schiet gewoon weer heel lekker op!

het benoemen van de Provincies is al een heel oude wens van enkele in het geocache wereldje en ook al veel eerder doorgegeven via de geëigende kanalen

Ik zag dat Frankrijk nog een grote prullebak was zonder provincies, regios, departementen of landstreken.

Ik denk dat per departement niet zo handig is, een regio spreekt mij meer aan.

 

Zal ik ff een voorzet geven?

Regios van Frankrijk

 

1. Alsace (Elzas)

2. Aquitaine (Aquitanië)

3. Auvergne

4. Basse-Normandie (Laag-Normandië)

5. Bourgogne (Bourgondië)

6. Bretagne

7. Centre (Midden-Frankrijk)

8. Champagne-Ardenne (Champagne-Ardennen)

9. Corse (Corsica)

10. Franche-Comté (Jura?)

11. Haute-Normandie (Hoog-Normandië)

12. Île-de-France

13. Languedoc-Roussillon

14. Limousin

15. Lorraine (Lotharingen)

16. Midi-Pyrénées (Zuid-Frankrijk-Pyreneeën)

17. Nord-Pas-de-Calais (Noord-Nauw van Kales)

18. Pays de la Loire (Landen van de Loire)

19. Picardie (Picardië)

20. Poitou-Charentes

21. Provence-Alpes-Côte d'Azur (Provence-Alpen-Côte d'Azur)

22. Rhône-Alpes (Rhône-Alpen)

Overzeese departementen.

Edited by JandeBehanger
Link to comment

vanwege jullie keuze om de sessie niet openbaar te maken en vanwege jullie keuze om de sessie via een programma te laten lopen die ik met mijn oude laptob niet durf te instaleren kan ik er dus niet bij zijn.

Pff gewoon ff java van Sun installeren.

Anders die lapdoos formateren en dah xUbuntu 10.04 er op zettegh

Natuurlijk moet er dan weer opnieuw java opgezet worden, dat schiet gewoon weer heel lekker op!

 

als het idd gewoon ff is, wanneer kan ik FF langskomen ?

 

Barny

Link to comment
als het idd gewoon ff is, wanneer kan ik FF langskomen ?
Zelf JAVA downloaden gaat veel sneller.

 

ja ja ik weet het, maar bij mij gaan dat soort dingen simpelweg vout.

als ik ala automonteur zegt tegen jou dat je van je wagen ff de motor er uit kan bouwen cilinderkop er af schroeft en dan de bigend lager makkelijk kan vervangen do jij dat ook niet 1 2 3 , en zo is het met de laptob voor mij,ik blijf er vanaf omdat ik geen verstand er van heb, meer mensen zouden dingen moeten laten omdat ze er geen verstand van hebben

 

dus ik kan de sessie niet volgen en ben overgelevert aan de willekeeur van diegene die flarden openbaar maakt

 

Barny

Link to comment

Zelf JAVA downloaden gaat veel sneller.

 

ja ja ik weet het, maar bij mij gaan dat soort dingen simpelweg vout.

 

dus ik kan de sessie niet volgen en ben overgelevert aan de willekeeur van diegene die flarden openbaar maakt

 

Barny

 

Slecht argument Barny, een kind kan Java installeren en updaten lukt ook.

 

En anders, formatteer je windhoos pctje eens en zet er Ubuntu op, dan ben je helemaal in the picture :(

Link to comment

 

Heb je vragen, waarvan je denkt of verwacht dat het misschien eerst uitgezocht moet worden, kun je die beter al eerder stellen hier in het draadje. Dan worden die vragen alvast doorgegeven.

 

 

Ik heb een vraag over Earth caches:

 

Wat is de reden dat er toestemming gevraagd moet worden aan de grondeigenaar om daar een (virtuele) Earth cache route te laten lopen? Er wordt niets fysieks aangebracht in die gebieden en de vragen die beantwoord moeten worden zijn of van internet af te halen of zijn wel ergens op een informatiebord te vinden. Verder zijn het openbare gebieden. Gesloten gebieden zijn voor niemand toegankelijk, dus ook voor Geocachers niet.

 

Kan die toestemmingseis vervallen?

Link to comment

 

ja ja ik weet het, maar bij mij gaan dat soort dingen simpelweg vout.

 

dus ik kan de sessie niet volgen en ben overgelevert aan de willekeeur van diegene die flarden openbaar maakt

 

Barny

 

Slecht argument Barny, een kind kan Java installeren en updaten lukt ook.

 

En anders, formatteer je windhoos pctje eens en zet er Ubuntu op, dan ben je helemaal in the picture :(

 

Zelfs voor hele knappe koppen schijnt het dus heel moeilijk te bevatten dat er nog steeds mensen zoals ik doodsbang zijn om wat dan ook te instaleren, laat staan te formatteren (wat ik al helemaal niet aan durf te denken)

Het schijnt dat zelfs Albert Einstein de simpelste dingen niet meer begreep, dus jullie hoeven je niet te schamen dat je mij dan ook niet begrijpt

 

Barny

Link to comment

 

Zelfs voor hele knappe koppen schijnt het dus heel moeilijk te bevatten dat er nog steeds mensen zoals ik doodsbang zijn om wat dan ook te instaleren, laat staan te formatteren (wat ik al helemaal niet aan durf te denken)

 

 

Als je alleen Ubuntu installeert, sloopt die Windhoos er ook wel even voor je uit. Hoef je niet eens een nerd voor te zijn :(

Link to comment

Zelfs voor hele knappe koppen schijnt het dus heel moeilijk te bevatten dat er nog steeds mensen zoals ik doodsbang zijn om wat dan ook te instaleren, laat staan te formatteren (wat ik al helemaal niet aan durf te denken)

Het schijnt dat zelfs Albert Einstein de simpelste dingen niet meer begreep, dus jullie hoeven je niet te schamen dat je mij dan ook niet begrijpt

 

Barny

 

als jij het installeert, en het je laptop werkt om de een of andere reden niet meer, en je post een kreet om hulp op dit of het andere forum, weet ik zeker dat er binnen no time iemand opspringt om je te helpen.

Link to comment

 

De datum en tijdstip van de chatsessie is vastgesteld op: dinsdag 7 september om 20:00. (Nederlandse tijd)

Heb je vragen, waarvan je denkt of verwacht dat het misschien eerst uitgezocht moet worden, kun je die beter al eerder stellen hier in het draadje. Dan worden die vragen alvast doorgegeven.

 

 

Op de site van de zusterorganisatie is inmiddels eenzelfde draadje geopend:

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...mp;#entry269010

 

Zou je de vragen daaruit ook willen doorgeven?

Link to comment

 

De datum en tijdstip van de chatsessie is vastgesteld op: dinsdag 7 september om 20:00. (Nederlandse tijd)

Heb je vragen, waarvan je denkt of verwacht dat het misschien eerst uitgezocht moet worden, kun je die beter al eerder stellen hier in het draadje. Dan worden die vragen alvast doorgegeven.

 

 

Op de site van de zusterorganisatie is inmiddels eenzelfde draadje geopend:

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...mp;#entry269010

 

Zou je de vragen daaruit ook willen doorgeven?

Bedankt FF.

En ja, die zal ik ook meenemen. Een week vooraf zal ik de vragen verzamelen en opsturen.

Het is wel zo, dat de mensen zelf de vragen moeten stellen in de chat zelf. Indien je wel hier (of op globalcaching.nl of geocaching.nl) de vraag stelt, maar niemand stelt die vraag tijdens de chat sessie, dan zal de vraag nog niet beantwoord worden.

 

Niemand hoeft de vragen vooraf te melden. Maar het kan zijn, dat Bryan Roth niet ter plekke het antwoord kan geven. Dan is het juist handig, dat hij vooraf even heeft kunnen navragen bij zijn collega's zodat hij tijdens de chat wel gelijk een antwoord kan geven.

Edited by De broekies
Link to comment

Nu snap ik het niet meer ik lees nu dat het geen zin heeft om het hier (of waar dan ook) al van te voren een vraag te stellen, hoe kan Bobo Brain al die moeilijk niet directe te beantwoorde vragen dan alvast inlezen,,,,,,

 

Heeft het dan nu zin om jou Ronald? persoonlijk te vragen, of beter nog, de vraag van te voren in het engels door te geven (van te voren is beter, kan hij er even over nadenken, om er tijdens de sessie natuurlijk er weer naar te vragen;)

 

Wil je daar ook nog even antwoord opgeven, dan weet ik zeker of mijn prangende vraag ooit beantwoord word

 

Barny

Link to comment
Wil je daar ook nog even antwoord opgeven, dan weet ik zeker of mijn prangende vraag ooit beantwoord word.

Welke prangende vraag?

  • 1. Het installeren van de juiste versie van
Java op je lepdoos.
2. Het installeren van xUbuntu op je lepdoos, daar moet ook nog weer gewoon Java installeerd worden. (schiet allemaal weer lekker op!)
3.De vragen die je wilt stellen aan BoBo Brain

Ik heb gelezen dat het gebruikte chatprogramma addonchat nogal kritisch is wat betreft de gebruikte Java versie.

Het was voor mij ook ff prutsen voordat ik het aan de praat kreeg in een xUbuntu omgeving, maar google is your friend.

 

ps. Als ik de bigend lagers wil vervangen, dan lepel ik toch het blok eruit met de 15 tons werkplaatskraan en plaats ik toch een reviseerd blok?

Edited by JandeBehanger
Link to comment
Nu snap ik het niet meer ik lees nu dat het geen zin heeft

 

waar lees jij dat?

 

Mijn ontgaat even de bedoeling van jou om maar een kleijne gedeelte van de zin zo in te knippen dat er eigenlijk door de grote groep slechte lezers hier op het forum het gevaar bestaat dat er heel iets anders staat, maar de volledige zin was dus

Nu snap ik het niet meer ik lees nu dat het geen zin heeft om het hier (of waar dan ook) al van te voren een vraag te stellen,

 

en waar ik dat heb gelezen?

 

Bedankt FF.

En ja, die zal ik ook meenemen. Een week vooraf zal ik de vragen verzamelen en opsturen.

Het is wel zo, dat de mensen zelf de vragen moeten stellen in de chat zelf. Indien je wel hier (of op globalcaching.nl of geocaching.nl) de vraag stelt, maar niemand stelt die vraag tijdens de chat sessie, dan zal de vraag nog niet beantwoord worden.

Niemand hoeft de vragen vooraf te melden. Maar het kan zijn, dat Bryan Roth niet ter plekke het antwoord kan geven. Dan is het juist handig, dat hij vooraf even heeft kunnen navragen bij zijn collega's zodat hij tijdens de chat wel gelijk een antwoord kan geven.

 

Even uitgelicht hoe ik het lees

 

Het is wel zo, dat de mensen zelf de vragen moeten stellen in de chat zelf. Ik kan zelf niet in de chat zijn dus ook mijn vraag niet stellen Indien je wel hier (of op globalcaching.nl of geocaching.nl) de vraag stelt, maar niemand stelt die vraag tijdens de chat sessie, dan zal de vraag nog niet beantwoord worden. ook hier concludeer ik als ik de vraag niet stelt, de vraag ook niet beantwoord word, dus voor mij zou geheel geen zin hebben om hier (of waar dan ook) een vraag te stellen. Daarom heb ik ook Robert persoonlijk gevraag om zo colant te zijn om mijn vraag aan bobo Brain te stellen en dan ook mij het antwoord door te geven, ik hoop dat er zeer binnenkort een positieve reactie komt van Robert

Barny

Link to comment

aha,

 

Nou het hier stellen van de vraag vooraf heeft zin omdat Brian dan zich (enigszins) kan voorbereiden.

 

Als je zelf niet aanwezig wil kan zijn om de vraag te stellen heeft het nog steeds zin om hier je vraag te posten, maar dan moet je wel/ook even iemand vragen of die de vraag voor je wil stellen omdat ie anders wellicht niet gesteld wordt. Nou lees ik hierboven dat je dat aan Robert hebt gevraagd, dus dat komt vast helemaal goed.

Link to comment

Jammer genoeg nog geen reactie gehad van Robbert terwijl hij anders wel heel vlot kan reageren, Maar ik heb vandaag de gelukkige mogelijkheid weer eens meegemaakt dat er na tien dagen zwaar intern overleg door de organisatoren van het Noaberevent 2010 twee van mijn note’s zijn verwijdert,

Daarmee was ik gelijk in de gelegenheid gebracht om te zien dat tegenwoordig weer het geschrevenen wat verwijdert is geheel is terug te lezen.

Daarmee kan ik, waarschijnlijk tot Robert zijn opluchting, hem nu ontlasten van mijn opgedrongen zware verantwoording om mijn vraag te verwoorden naar Bobo Brain, en daarna het antwoord weer terug te verwoorden

 

Helaas hebben de organisatoren van Noaberevent 2010 mijn woorden die in die verwijderde note’s stonden niet gecontroleerd op het waarheidsgehalte en daarmee hun eventpagina volgens de geldende regels van geocaching.com ten aanzien van event’s aangepast.

En de reuveuwers hebben het met z’n tweeën waarschijnlijk te druk werk om aan alle verzoeken van juist alle andere cacher’s behalve dan de cacheeigenaar zelf om slaafs alle note’s te verwijderen van de pagina, dan de pagina’s die online komen te controleren op grote onzinbeweringen die druisen tegen de geldende regels zoals geschreven op het Noaberevent 2010 geocachepagina

 

Barny

Link to comment

Hallo,

 

Morgen, dinsdag 21 september, om 20:00 uur is Bryan Roth van Groundspeak weer op de chat bij www.globalcaching.nl. Heb je specifieke vragen die je altijd al eens aan een van de grondleggers van geocaching.com wilde vragen, nu is je kans! Je kunt gerust je vraag in het Nederland stellen, want we zullen direct via een skypeverbinding met Bryan Roth de vraag naar het Engels vertalen. Bryan zal dan wel in het Engels een antwoord geven op de chat. Dus, ben je nieuw of ben je al eens eerder in de groeps chat met Bryan geweest, jullie zijn van harte welkom. We zullen achteraf, voor de mensen die er niet bij kunnen zijn en wel graag geïnformeerd willen worden, een korte samenvatting maken van de chatsessie.

 

- Robert en Hemma

Link to comment

De chat sessie is geweest, op de site van Globalcaching.nl staat een uitgebreid verslag van de chatsessie.

Wie interesse heeft kan daar lezen wat er allemaal gevraagd is en wat de antwoorden waren.

Volgens mij kan iedereen het daar lezen, ook personen die geen interesse hebben :anicute:

 

De chatsessie op zich vond ik wel aardig om bij te wonen.

Veel concrete zaken vond ik er niet voorbij komen maar wel een groot aantal verschillende onderwerpen.

Voor mij persoonlijk was de meerwaarde dat ik een beeld kreeg van wat er momenteel in geocaching-land speelt.

Link to comment

De chat sessie is geweest, op de site van Globalcaching.nl staat een uitgebreid verslag van de chatsessie.

Wie interesse heeft kan daar lezen wat er allemaal gevraagd is en wat de antwoorden waren.

Volgens mij kan iedereen het daar lezen, ook personen die geen interesse hebben :anicute:

 

aleen als je Java hebt een beetje Engels kan toch?

Link to comment

De chat sessie is geweest, op de site van Globalcaching.nl staat een uitgebreid verslag van de chatsessie.

Wie interesse heeft kan daar lezen wat er allemaal gevraagd is en wat de antwoorden waren.

Volgens mij kan iedereen het daar lezen, ook personen die geen interesse hebben :anicute:

 

aleen als je Java hebt een beetje Engels kan toch?

Het gaat over het verslag, niet over de sessie.

Link to comment

De chat sessie is geweest, op de site van Globalcaching.nl staat een uitgebreid verslag van de chatsessie.

Wie interesse heeft kan daar lezen wat er allemaal gevraagd is en wat de antwoorden waren.

Volgens mij kan iedereen het daar lezen, ook personen die geen interesse hebben :anicute:

 

aleen als je Java hebt een beetje Engels kan toch?

Het gaat over het verslag, niet over de sessie.

ja dat was wel duidelijk. en het verslag is in het Engels toch?

Link to comment

Heb al een redelijk aantal van de vragen aan Bryan Roth gezien, er zitten een aantal vragen tussen die ook voor mij zeer interessant zijn. Ik ben benieuwd naar de antwoorden van gs.

Binnenkort is het zover en dan zullen we het weten wat de antwoorden zullen zijn.

Link to comment

om een of andere reden verwacht ik hier op het officiele Groundspeak forum al helemaal geen enkele weergave van de vragen van geocachers naar Groundspeak bobo Bryan, laat staan dat er een samenvatting komt van de antwoorden zo ver die natuurlijk door hem gegeven worden.

ik denk dat de bezoekers van het officiele Groundspeak forum worden met een beetje geluk afgescheept worden met een simpel linkie naar een site waar niet iedereen welkom is.

 

Barny

Link to comment

De vragen voor Bryan die tot nu toe bij de "buren" genoemd zijn:

- Gaat het mogelijk worden dat je je lijst van gevonden caches en evt andere profiel-onderdelen onzichtbaar kunt maken?

- Wat vind je van de opkomst van Munzee?

- Kan er voor multicaches gezorgd worden dat je waypoints kunt kiezen én de beschrijving/logboeken/hint behoudt - zo kun je beter paperless cachen?

- De Souvenirs lijken na de introductie 2 jaar geleden doodgebloed te zijn. In 2012 heb je enkel de Leap Day. Zijn er verdere plannen mee?

- Zo ja, komt er (eindelijk) een Souvenir voor Nederland en andere europese landen dan Duitsland & Tjechië?

- Idem: hoe gaat met de challenges en de nieuwste variant de QR Challenge die een kopie van de Munzee lijkt te zijn?

- Hoeveel coins/TB's ben je zelf al kwijtgeraakt? Hoe vind jij het dat anderen je coins meenemen voor hun eigen collectie?

- Welke impact heeft de mogelijkheid om nu ook te kunnen geocachen met de iphone/smartphone etc. gehad op geocaching.com ?

- Hebben zij verschillen in aantallen, soorten en kwaliteit van nieuwe caches en/of logs opgemerkt sinds het cachen met iphone/smartphone mogelijk is?

- Zien zij echt meer voordelen dan nadelen aan het "in het veld"-loggen van caches en trackables?

- Wat zijn je 3 beste tips voor een cacher die net 4 maanden bezig is

- Komt er een mogelijkheid om te zien wie mijn profiel op geocaching.com heeft bekeken

Link to comment

De vragen voor Bryan die tot nu toe bij de "buren" genoemd zijn:

- Gaat het mogelijk worden dat je je lijst van gevonden caches en evt andere profiel-onderdelen onzichtbaar kunt maken?

- Wat vind je van de opkomst van Munzee?

- Kan er voor multicaches gezorgd worden dat je waypoints kunt kiezen én de beschrijving/logboeken/hint behoudt - zo kun je beter paperless cachen?

- De Souvenirs lijken na de introductie 2 jaar geleden doodgebloed te zijn. In 2012 heb je enkel de Leap Day. Zijn er verdere plannen mee?

- Zo ja, komt er (eindelijk) een Souvenir voor Nederland en andere europese landen dan Duitsland & Tjechië?

- Idem: hoe gaat met de challenges en de nieuwste variant de QR Challenge die een kopie van de Munzee lijkt te zijn?

- Hoeveel coins/TB's ben je zelf al kwijtgeraakt? Hoe vind jij het dat anderen je coins meenemen voor hun eigen collectie?

- Welke impact heeft de mogelijkheid om nu ook te kunnen geocachen met de iphone/smartphone etc. gehad op geocaching.com ?

- Hebben zij verschillen in aantallen, soorten en kwaliteit van nieuwe caches en/of logs opgemerkt sinds het cachen met iphone/smartphone mogelijk is?

- Zien zij echt meer voordelen dan nadelen aan het "in het veld"-loggen van caches en trackables?

- Wat zijn je 3 beste tips voor een cacher die net 4 maanden bezig is

- Komt er een mogelijkheid om te zien wie mijn profiel op geocaching.com heeft bekeken

 

Mis ik toch de vraag die ik bij "de buren" geplaatst heb :unsure:

Link to comment

Vertaalde samenvatting van de chat met Bryan Roth, mede-oprichter van Groundspeak, gehouden op 23 april 2012 via de chat op www.globalcaching.eu.

 

Souvenirs: We hebben al een tijd geen nieuwe souvenirs voor landen gemaakt en waarschijnlijk zullen er ook geen bijkomen voor specifieke locaties. Op dit moment worden er alleen souvenirs gemaakt voor Mega events en andere bijzondere gelegenheden. We hebben wat problemen gehad met souvenirs voor specifieke gebieden. Veel mensen waren het oneens met hoe hun omgeving weergegeven zou moeten worden op een souvenir…..

 

Lackeys ontmoeten bij Mega Events: Bryan zal op het UK Mega event zijn in juli (http://coord.info/GC365FT) en Jeremy bij het North West England mega event in augustus (http://coord.info/GC2X1TM) .

 

Komt er een Europees kantoor voor Groundspeak: ja, we overwegen een kantoor in Europa. Waarschijnlijk in Duitsland, maar dat is nog niet helemaal zeker.

 

Challenges beheren: er zullen binnenkort wat nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd aan de Challenges. Hiermee zal kan de maker van een challenge meer mogelijkheden krijgen om zijn/haar challenge te beheren.

 

Nieuwtjes m.b.t. nieuwe ontwikkelingen: Ja, morgen willen we een nieuw cache submission (maak/aanlever) proces introduceren. Het zal nog geen verplichting zijn hiermee te werken, maar het is een stap in de goede richting. Het doel is om meer uitleg te geven aan cache plaatsers, zodat niet zoveel caches in de reviewers wachtrij terecht komen, omdat er iets niet goed aan is. Dit zal de reviewers wat tijd schelen en hopelijk het makkelijker maken voor cachers. Voorlopig zal de huidige werkwijze van caches aanleveren ook nog even blijven bestaan, zolang we mogelijke problemen met het nieuwe proces nog moeten oplossen. Deze ontwikkeling is niet omdat er een tekort zou zijn aan reviewers, maar de reviewers werken hard en we willen het ze wat makkelijker maken. Nu moeten ze veel dingen doen die ook door een computer gedaan kunnen worden. Er zullen 3 fasen zijn, en dit zal dus de eerste fase zijn. Voor fase 2 wordt o.a. gewerkt aan de functionaliteit dat je kunt zien of er geen coördinatenconflict gaat optreden als je ergens een cache wilt plaatsen. Je zult dan overigens niet kunnen zien met welke cache een conflict is, want dan wordt er informatie weggeven die bijv. moet worden gevonden voor een mystery. Dus alleen dat er een conflict is wordt dan gemeld. Over fase 3, die over 2 tot 3 maanden komt, kan ik nu nog niets vertellen.

 

Een nieuw cachetype dat begint met een O: Het O cache type is bijna klaar, het is alleen nog een kwestie van prioriteit geven. We hopen het de komende 2 a 3 maanden gereed te hebben. Het heeft veel langer geduurd dan oorspronkelijk was gepland, maar we werken aan nog veel meer dingen die we even belangrijker vonden. Er zijn geen nieuwe tools bij nodig. Verder kan ik er nog niets over zeggen, het moet een verrassing blijven…

 

Aparte size voor nanos: dit zal niet op korte termijn gebeuren omdat het een verandering zou betekenen voor de GPX files en dat heeft weer gevolgen voor sommige apps. Maar we zijn er nog wel mee bezig.

 

GPS Adventures Maze in Europa: Hier zijn we over aan het nadenken. Het is veel werk, maar we kijken er serieus naar. De Maze moet worden aangepast aan waar hij plaatsvindt (vertaald etc.) en daarna moet er inderdaad een bijdrage worden betaald door de locatie waar hij wordt gehouden. Wij doen het regelen, reserveren, betalen etc. niet zelf, dat wordt gedaan door een bedrijf genaamd http://www.minotaurmazes.com/. Met hen kan dus contact worden opgenomen als er serieus interesse is.

 

Het doel van geocaching.com: Het doel, toen geocaching.com werd opgericht, was simpelweg om ondersteuning te bieden aan de geocaching gemeenschap en een plek te creëren waar mensen makkelijk caches konden vinden en loggen. Er was geen geld, het was puur om de hobby te ondersteunen. Op den duur realiseerden we ons dat we voor veel zaken geld nodig hadden om de site draaiende te houden en continu te kunnen verbeteren. Toen zijn we begonnen met Premium Memberships, trackables en T-shirts…. Het doel is nog steeds hetzelfde. Als bedrijf is het onze missie om technologie te gebruiken ter inspiratie van outdoor activiteiten.

 

Impact van geocaching apps op smartphones op geocaching.com: Het gebruik van apps heeft heel veel impact gehad op geocaching. Nu met de nieuwe/toekomstige apps die de API gebruiken, zelfs nog meer. Het maakt het een stuk goedkoper voor mensen om kennis te maken met geocaching en het eens te proberen. Het heeft ook geleid tot een toename aan activiteit op de site. We hebben net een nieuwe database architect, IT manager en VP technology aangenomen. Ik geloof dat we een aantal belangrijke en positieve veranderingen gaan aanbrengen m.b.t. de database, zodat we geen problemen krijgen met de toename van gebruik(ers). Ieder jaar wordt het groter.

 

Is er een verschil te constateren in kwaliteit van caches? Ik denk dat er, zoals altijd, goede caches zijn en minder goede caches zijn. Meer mensen betekent meer goede en meer minder goede caches. Ik denk dat de 'Favorite Points' helpen om het verschil aan te geven, maar we moeten nog meer doen om het aantal goede caches te vergroten en de slechte caches te laten verdwijnen.

 

Signal en Hamsters: Signal the Frog was gekozen door Jeremy. Wat betreft de hamsters weet ik niet precies hoe die zijn gekozen. Het was een reviewer grapje dat we de hamsters niet genoeg eten gaven toen de servers niet goed werkten. En toen we grote problemen hadden met de server, 6 maanden geleden, kregen we VEEL hamstervoer van Duitse cachers via Amazon. Jeremy heeft nog steeds wat van dat voer op zijn bureau staan om iedereen eraan te herinneren dat we goed ons werk moeten doen. ;)

 

Google Maps: Google maps komt terug voor Premium Members over ongeveer 2 weken. Eigenlijk was het de bedoeling dat het morgen al terug zou komen, maar we willen nog wat meer testen. Het zal niet overal op de site beschikbaar zijn, omdat dit gewoonweg onbetaalbaar is. Maar google maps (inclusief streetview, sattelite etc.) zal dus wel op geocaching.com/map terugkomen. PMs hebben dan de keuze welke maps ze gebruiken.

 

Onzichtbaar maken van (delen van) het profiel: ik denk niet dat we gaan toestaan dat tabs van profielen verborgen kunnen worden.

 

QR challenges: deze zullen redelijk snel eraan komen, net als Discovery Challenges. Er zal een verschil zijn met munzees, deze challenges en munzees kunnen prima naast elkaar bestaan.

 

Komt er de optie om PQ te maken direct na een search op cache naam, voor bijv. een powertrail: Er staat een andere optie op de planning waarmee dat probleem wordt opgelost. Ik denk dat het zelfs beter is….

 

De API is een goede stap voorwaarts van geocaching.com: Ja, dat vinden wij ook. We zijn nu meer dan 125 ontwikkelaars ermee aan het testen. Ik ben benieuwd naar sommige nieuwe apps en features. Om als ontwikkelaar toegang te krijgen tot de API kun je Bryan een mailtje sturen en hij gaat het dan voor je regelen.

 

Hoe zit het nu met de 161 meter rule? : 161 meter is een guideline, niet een rule. Als 2 caches dichter bij elkaar zijn, maar er is een goede reden waarom daar toch een cache geplaatst zou kunnen worden, dan kan er van worden afgeweken. Daarnaast zijn er grandfathered caches die al geplaatst waren voordat een rule of guideline er was. Kortom, de 161 meter is een richtlijn en geen strakke regel, reviewers kunnen er soepel mee omgaan als er een goede reden voor is.

 

Het zichtbaar maken van wie je caches heeft bekeken, niet alleen voor PM caches: nee, deze functionaliteit zal er waarschijnlijk voorlopig niet bijkomen.

 

Bryan bedankt verder iedereen voor de getoonde interesse en zal ook graag een volgende keer weer deelnemen aan de chat.

 

Met vriendelijke groet,

Repertum en Topzoekertje

Edited by topzoekertje
Link to comment

Vertaalde samenvatting van de chat met Bryan Roth, mede-oprichter van Groundspeak, gehouden op 23 april 2012 via de chat op www.globalcaching.eu.

dank voor de mooie vertaling,

 

kleine aanvulling: Bryan heeft ook toegezegd dat op de pagina waar je de cache logt, behalve de naam van de cache, ook de GC-code getoond zal gaan worden (aangezien cache namen niet uniek hoeven te zijn maar de GC-codes dat wel zijn)

Edited by Mars Express
Link to comment

Je blijft dus mopperen? Na jouw vragen om een samenvatting hier?

 

Je boft met die samenvatting hier. Niet elke secretaris zal een verslag van een overleg met een minister op de landelijke site van die minister plaatsen. Niet elke notulist plaatst een verslag van overleg met de gemeente op de gemeentesite.

 

Het is toch mooi dat er contact met gs is?

Het is toch mooi dat er een samenvatting is?

Wees eens wat positiever.

Link to comment

begrijp me goed, het gaat me niet om de samenvatting, dat zou echt wel goed zijn.

het gaat om de vragen die gesteld zijn en zeker de antwoorden die gegeven zijn, dat is bijna een kopie van enkele maanden geleden.

niks toezeggen, niks beloven, vage beloftes, iedereen met het kluitje in het riet stuuren wat dat alles betreft is Bryan de pervecte man op de juiste plaats die dat geloofwaardig kan neerzetten bij die hollanders dat bewonder ik wel in hem en de organisatie Groundspeak

 

Barny

Link to comment

het gaat om de vragen die gesteld zijn en zeker de antwoorden die gegeven zijn, dat is bijna een kopie van enkele maanden geleden.

niks toezeggen, niks beloven, vage beloftes, iedereen met het kluitje in het riet stuuren ...

 

Nou, ik zie toch echt wel nieuwe ontwikkelingen die aangekondigd zijn en waarbij een tijdsbestek wordt gegeven.

 

- Nieuw cache aanmeld proces, in drie fases. Dit nieuwe proces moet het aanmaken van nieuwe cache pagina's meer sturen en mogelijke fouten waar de reviewers nu nog op moeten acteren er al uit kunnen halen.

Een beetje het idee van de Geocache Submitter.

De eerste fase daarvan is al in beta. Wat er nú al in zit: de door jou zo gewenste functionaliteit die toont dat je nog een disabled cache hebt. Je wordt daarbij vriendelijk verzocht om eerst eens daar onderhoud op te plegen. Zie schermvoorbeeld hieronder.

In de tweede fase wordt het ook mogelijk om mogelijke conflicten met andere caches - waypoints die dichter dan de gebruikelijke 161 meter van een ander fysiek waypoint af liggen te detecteren.

 

- Google maps komt binnen twee weken terug voor PM's (je kan dan instellen of je GMaps of de huidige kaart wilt zien).

 

Natuurlijk zijn er ook nieuwe mensen in de chat geweest die vragen stellen die in een eerdere sessie al gesteld zijn, ik neem het ze niet kwalijk. Het is voor hen waarschijnlijk de eerste keer dat ze met iemand van Groundspeak chatten.

 

nieuw_cache_aanmeld_proces.jpg

Link to comment

Mis ik toch de vraag die ik bij "de buren" geplaatst heb :unsure:

 

Sorry, ik zal eroverheen gelezen hebben. Ik hoop dat je je vraag nog hebt kunnen stellen, ik zag dat je problemen had met in de chat komen en blijven.

 

En topzoekertje - bedankt voor de prima samenvatting! Ik had op twitter ook een "live" verslag gedaan van de meest interessante uitspraken van Bryan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...