Jump to content

caches downloaden van website naar trip & waypoint manager


Recommended Posts

Wanneer je met Trip and Waypoint manager bedoeld mapsource, dan is er wel degelijk een manier om dat te doen.

 

Voorwaarde is wel dat je een premium membership hebt, en zogenaamde Pocket Queries maakt.

Als je de pocket query die je krijgt toegestuurd via de mail, of download van de gc.com site uitpakt staat daar een gpx bestand in.

Zo'n gpx bestand kun je laden in Mapsource, en zo heb je in een keer alle caches die in de bewuste pocket query staan zichtbaar op je kaart

Link to comment

Trip and Waypoint werd ook meegeleverd bij mijn 60Cx, ik heb het echter nooit geïnstalleerd.

Zou het zoveel anders werken dan mapsource?

Ik kan met mapsource bestanden als .loc inlezen.

Op een pagina als deze kun je rechts onderaan het knopje check all aanklikken, zodat alle 20 caches aangevinkt worden en daarna download all.

Je4 krijgt dan een .loc bestand welke je met mapsource kunt open.

Mapsource is via een omweg vanaf garmin.com te downloaden, hier staat de handleiding.

Kaarten download je niet vanaf usenet of p2p (copyright), maar van OSM (Open Street Maps).

OSM is in NL meestal en met meestal bedoel ik vaak, gedetailleerder en aktueler dan de door Garmin geleverde kaarten.

Een ander simpel programma om wp's in de gspr te steken is Easygps.

Edited by JandeBehanger
Link to comment
Andere optie als je een smartfone hebt (Apple of adriod weet ik het iig van)
Geocaches gaan zoeken met een kwaakdoos ipv een nette gpsr, dan doe je zelf wel vreselijk tekort.

Piepjes op de zaak met een gps in de kwaakdoos hadden over een nauwkeurigheid van 30m.

Ik heb ze maar niet verteld wat een Garmin GPSr doet.

Ik laat ze lekker zoeken.

Zodra ze een keer de gpx file gaan bekijken dan wordt het hun wel duidelijk.

Edited by JandeBehanger
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...