Jump to content

iPad


GerNic

Recommended Posts

Vandaag voor het eerst opstap met de iPad. Vooraf thuis de doellocaties met de apps van Geocaching.com geladen en opgeslagen.

Onze eerste ervaringen zijn over het geheel positief. Opmerkingen:

- Je valt wel op in het veld met een iPad in de hand,

- Tijdens de autorit blijkt de GPS het niet allemaal vloeiend te volgen,

- Altijd heb je de gegevens bij de hand zonder dat je een GSM-verbinding actief hebt,

- De nauwkeurigheid in het veld is voldoende te noemen, de Garmin Colorado is natuurlijk wel beter,

- De topokaart i.c.m. Geocaching is voldoende nauwkeurig om te daar te krijgen waar je wilt zijn.

Een vervanging voor de Garmin Colorado is het zeker niet. Zie het meer als een aanvulling voor echt realtime en paper-less cachen.

Om voor geocachen alleen een iPad aan te schaffen is m.i. onvoldoende. Heb je hem toch, dan is het een mooie aanvulling.

Voorlopig een dikke voldoende.

 

Zijn andere forumleden met ervaringen, opmerkingen en tips??

java script:emoticon(':anibad:', 'smid_18')

Edited by GerNic
Link to comment

Sinds een aantal maanden heb ik een HTC Wildfire en daar heb ik het programma c:geo opgezet. Werkt perfect! Het enige nadeel is dat de HTC bij regelmatig gebruik ongeveer 30u meegaat (batterijen). Als ik hem gebruik met het cachen, moet ik hem wel 's avonds weer in de oplader doen. Ik gebruik hem dan in combinatie met mijn GPS. Het is soms toch wel makkelijk om net even wat extra info op te kunnen zoeken (wel met internet verbinding dan, maar je kan de caches ook op je telefoon zetten).

Ik heb hem ook al een aantal keer gebruikt dat ik ergens was en ineens bedacht dat ik even wilde kijken of er een cache ligt. Dan werkt hij super en de kompas is heel secuur.

Link to comment

Sinds een aantal maanden heb ik een HTC Wildfire en daar heb ik het programma c:geo opgezet. Werkt perfect! Het enige nadeel is dat de HTC bij regelmatig gebruik ongeveer 30u meegaat (batterijen). Als ik hem gebruik met het cachen, moet ik hem wel 's avonds weer in de oplader doen. Ik gebruik hem dan in combinatie met mijn GPS. Het is soms toch wel makkelijk om net even wat extra info op te kunnen zoeken (wel met internet verbinding dan, maar je kan de caches ook op je telefoon zetten).

Ik heb hem ook al een aantal keer gebruikt dat ik ergens was en ineens bedacht dat ik even wilde kijken of er een cache ligt. Dan werkt hij super en de kompas is heel secuur.

 

Dat is nu zo fijn aan die GSM/PDA met GPS aan boord. Plots ben je ergens niet gepland voor cachen, heb je een kwartiertje over voor de trein gaat en kijk je snel om er iets vlakbij ligt. Perfect.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...