Jump to content

Provincies van Nederland toegevoegd


De broekies

Recommended Posts

Een tijdje terug in de chatsessie met Groundspeak is de vraag gesteld om ook provincies van Nederland in te kunnen stellen bij caches (door cache-eigenaren). De lijst met provincies is daarna opgestuurd naar Groundspeak en de update van gisteren bevat nu ook deze optie.

 

Natuurlijk duurt het even voordat redelijk caches de provincie bevatten/toegekend hebben, maar het kan nu in ieder geval.

Overigens kun je op globalcaching.nl de provincies (en plaatsnaam) zien/op zoeken van alle caches, maar dit ter zijde ;-)

 

Groundspeak, bedankt voor de toevoeging.

Link to comment

Een tijdje terug in de chatsessie met Groundspeak is de vraag gesteld om ook provincies van Nederland in te kunnen stellen bij caches (door cache-eigenaren). De lijst met provincies is daarna opgestuurd naar Groundspeak en de update van gisteren bevat nu ook deze optie.

 

Natuurlijk duurt het even voordat redelijk caches de provincie bevatten/toegekend hebben, maar het kan nu in ieder geval.

Overigens kun je op globalcaching.nl de provincies (en plaatsnaam) zien/op zoeken van alle caches, maar dit ter zijde ;-)

 

Groundspeak, bedankt voor de toevoeging.

 

??? ik kan in ieder geval voor mijn bestaande caches nog niets wijzigen...

Link to comment

Ik zie het nu ook.

Ik heb alleen in de change log gekeken wat ze veranderd hebben.

Misschien kan het alleen voor nieuwe caches? Lijkt me stug, maar ik ga het navragen.

of doen ze het voor bestaande caches automatisch? dat zou te mooi zijn ;-)

in ieder geval bedankt voor de snelle recatie

Link to comment

Dat is een handige optie om te weten in welke provincie je een cache heb gevonden,(proest ahum) al vraag ik me af waarom ik dat in vredesmaan zou willen weten.

 

Als ik merk hoe gemakkelijk het schijnt te gaan om de meest nutteloze veranderingen bij geocahing.COM te bewerkstelligen snap ik niet waarom de stompzinnige verandering van het niet meer terug krijgen van je logs bij een verwijdering op de cachepagina door de cacheeigenaar niet meteen weer ongedaan is gemaakt @vraagje voor geocache BoBo Brain?

 

Barny

Link to comment
dan kan je bijhouden in welke provincies je al een cache hebt gevonden cq in welke provincies nog niet.
Bijzonder boeiend!

Net alsof dat al maanden geleden dat niet kon met de tool van globalcaching.

 

En zelfs daarvoor al m.b.v. GSAK

Link to comment
dan kan je bijhouden in welke provincies je al een cache hebt gevonden cq in welke provincies nog niet.
Bijzonder boeiend!

Net alsof dat al maanden geleden dat niet kon met de tool van globalcaching.

 

En zelfs daarvoor al m.b.v. GSAK

Link to comment

Dat is een handige optie om te weten in welke provincie je een cache heb gevonden,(proest ahum) al vraag ik me af waarom ik dat in vredesmaan zou willen weten.

 

Er zijn nu eenmaal mensen die het wel leuk vinden. Jij niet (en het boeit ook mij totaal niet), maar wat maakt het uit? Het is toch geen big deal? Een paar weken terug zijn GeoGuy en ik gevraagd of we er een probleem in zagen, nee dus. En dus is het ingevoerd bij de update.

 

Vanaf de update moet nu iedereen die een cache ter review aan wil bieden het standaard invullen anders kunnen ze de cache niet aanbieden.

 

De caches van voor de update hebben het niet maar eenmaak op de edit listing knop gedrukt, is het ook bij de oudere caches verplicht in te vullen.

 

En daar zit nu net weer ons "probleem". Er zijn nog 100den caches die ter review worden aangeboden van voor de update en willen we die terugsturen omdat er iets aan mankeert, moeten wij (reviewers) de provincie invullen anders gaat de cache niet retour afzender. Weer extra werk om uit te zoeken welke provincie het is en dan ook nog eens de cachepagina te moeten editen.

 

 

Als ik merk hoe gemakkelijk het schijnt te gaan om de meest nutteloze veranderingen bij geocahing.COM te bewerkstelligen snap ik niet waarom de stompzinnige verandering van het niet meer terug krijgen van je logs bij een verwijdering op de cachepagina door de cacheeigenaar niet meteen weer ongedaan is gemaakt @vraagje voor geocache BoBo Brain?

 

Barny

 

Hiermee suggereer je dat het in het verleden wel mogelijk was om een verwijderde log van de "logger", door de "logger" is terug te halen. Dat is nog nooit mogelijk geweest en zal ook niet mogelijk gemaakt worden.

Zelfs de eigenaar van een geocache kan geen verwijderde logjes terughalen. Geen logjes van zichzelf, laat staan logjes van anderen.

Link to comment

buiten dat ik me afvraag wie er allemaal nu wel profijt van die provincie aanduiding heeft, heb ik geen last van dus boeit mij ook naverwant dan ook niet.

 

Het gedeelte van de verwijderde logs zal ik dan iets beter uitleggen

 

Als er weer voor de update van eens een log van mij verwijdert werd door een cacheeigenaar omdat die log niet naar zijn zin was kreeg ik altijd van .com een meeltje dat de log verwijdert was door de cacheeigenaar met een klikbare link naar de cache en een klikbare link naar mijn log die ik had geschreven

 

Zie dit als voorbeeld

 

Your log entry for the listing De Waalbrugcache (Traditional Cache) was deleted by Vader + zoon at 5/27/2010 2:53:08 AM

 

Visit this listing at the below address:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...7e-0cc5ec1c3178

 

Profile for Vader + zoon:

http://www.geocaching.com/profile/?guid=56...c8-f35288a77c94

 

En na de update krijg ik dit in mijn meelboxs:

 

Your log entry for the listing Het Matenpark (Multi-cache) was deleted by Team-Konings at Wednesday, 21 July 2010 13:23:36

 

Visit this listing at the below address:

http://coord.info/GC1G7D0

Profile for Team-Konings:

http://coord.info/PR1NVPE

 

Zie het verschil, nu was mijn vraag dus waarom dit is gedaan, nu moet ik van elke kritieke log een copie bewaren omdat er nog steeds cacheeigenaren terechte foundlogjes weggooien omdat er niet staat wat ze graag willen lezen

 

Barny

Link to comment

Het gedeelte van de verwijderde logs zal ik dan iets beter uitleggen

 

[KNIP]

 

Zie het verschil, nu was mijn vraag dus waarom dit is gedaan, nu moet ik van elke kritieke log een copie bewaren omdat er nog steeds cacheeigenaren terechte foundlogjes weggooien omdat er niet staat wat ze graag willen lezen

 

Barny

 

Die verandering was me nog niet opgevallen. Ik denk dat als je precies wilt weten waarom het gewijzigd is, er maar "een" is die daar antwoord op kan geven en dat is het te vragen via de support aan Groundspeak.

 

Maar misschien moet je eens kritisch naar je kritiek kijken. Ik lees in jouw kritische logjes meestal meer chagrijn dan terechte of opbouwende kritiek. Je moet je misschien eens afvragen of je wel overal kritiek op moet leveren of in ieder geval afvragen of je manier van kritiek leveren nu zoden aan de dijk zet of verspilde energie is. Er leiden immers meer wegen naar Rome....

Ik heb aardig wat logjes van je gelezen en kan me bij meerdere best indenken dat men ze verwijderd. Het loggedeelte van een cachepagina is om te loggen en is niet bedoeld om er een discusieforum van te maken.

 

Toch ben ik een voorstander van een cache alleen maar te waarderen via de log en niet via geo dors, gcvotes of wat voor gemakkelijk te beïnvloeden waarderingssysteem (ben jij lief voor mijn caches, ben ik lief voor jouw caches = vriendendienst) dan ook.

 

En natuurlijk vind ik het ook niets als een cache-eigenaar een logje bij het minste kritiek verwijderd, of als een cache-eigenaar de not found logjes verwijderd, maar in de regel gaat het dan maar om een enkeling en niet zo frequent als bij jouw logjes.

 

Meestal kun je aan de cachepagina al zien of de cache ook "iets" of "niets" is. Er zit toch echt nog wel behoorlijk wat ruimte tussen kritiek leveren of volledig de grond intrappen.

 

Caches die me niets lijken omdat er ook zo goed als geen werk op de cachepagina is verricht, doe ik niet eens de moeite voor om ze te zoeken of op te rapen, al struikel ik er over.

 

Als het geocachen of de kwaliteit van de caches of de cacheplekken me werkelijk zo de keel uithangen dat ik iedere keer maar meen overal mijn mening over te moeten geven door ze geregeld volledig de grond in te trappen in een log, dan zou ik per direct stoppen met het geocachen en een andere spelletje zoeken waar ik meer plezier aan zou kunnen beleven.

 

Ik heb je al eens vaker uitgedaagd om dan het goede voorbeeld te geven en super caches te plaatsen met een super cachepagina, super route, super cacheplek en een super inhoud van de cachebox en daarna een super onderhoud en dan in je kritiek naar jouw super caches te verwijzen met de mededeling dat het ook ZO kan. Maar tot dusver komt daar helaas nog steeds niets van terecht.

 

Van mij is nog niet een log verwijderd, het zal wel een oorzaak hebben.

me to, en dan bedoel ik met mijn player account natuurlijk. En ik ben heus wel eens een keer kritisch geweest.

Link to comment

Ach ja, Remunj tja jij weer, hoe verrassend?

 

Als je nietzeggende cache’s logt met “Deze was al opgelost en op weg naar een andere konden we hem dan ook niet overslaan.

Dus loggen en weer verder naar de volgende.”

En “Dit was alweer nummer dertien voor vandaag, hierna nog twee en dan is het lijstje leeg.” Dan hoef je niet bang te zijn dat ze de logs verwijderen, helaas zijn de tegenwoordige cache eigenaren al zo afgestompt dat ze dan nog vol trots vertellen dat “hun” cache heel vaak gelogd zijn dus van de populaire klasse zijn, en leggen nog meer van die zooi.

 

En @Kruimel

 

Maar ow wee ow wee als je eens het lef heb om de cache te loggen wat je er echt van vond, dan ben je plotseling een chagrijn ten top.

 

Ach ik weet het wel hoe het komt, ik gebruik weer verkeerde woorden, dat zal het wel zijn, die cache’s zijn echt allemaal TOP en dienen ook zo beschreven te worden.

 

En de cache pagina zie ik meestal pas wanneer ik de cache log op internet, alle coords die ik nodig heb staan al in mijn GPS weet je.

 

En er zal echt wel weer eens een cache van mijn hand komen, de plannen zijn er de uitvoering kan even duuren, maar zelfs als ik mijn stinkende best er op gedaan heb zal er wel wat voute in zitten, ik heb liever dat het vermeld word in een log (laat ze dat vooral doen bij mijn al bestaande cache’s natuurlijk) zodat ik wat met die gegeven info kan doen (behalve die log verwijderen natuurlijk;)

 

Barny

 

Die al problemen heeft om zich voutlooz in zijn moederstaal op papier te uiten dus het Engels al helemaal niet op schrift machtig is, dus gaat de vraag doorspelen naar Globalforum chatt met de geocache BOBO Brain, hopende dat ze daar de vraag willen stellen omdat ik zelf met mijn gebrekkige laptobbie nooit bij de chatt aanwezig kan zijn en global uit angst om bezoekers mis te lopen die chatt ook niet openbaar willen maken

Link to comment

Ach ja, Remunj tja jij weer, hoe verrassend?

 

Als je nietzeggende cache’s logt met “Deze was al opgelost en op weg naar een andere konden we hem dan ook niet overslaan.

Dus loggen en weer verder naar de volgende.”

En “Dit was alweer nummer dertien voor vandaag, hierna nog twee en dan is het lijstje leeg.” Dan hoef je niet bang te zijn dat ze de logs verwijderen, helaas zijn de tegenwoordige cache eigenaren al zo afgestompt dat ze dan nog vol trots vertellen dat “hun” cache heel vaak gelogd zijn dus van de populaire klasse zijn, en leggen nog meer van die zooi.

 

 

Woordkeuze is de oplossing.

Link to comment

Maar ow wee ow wee als je eens het lef heb om de cache te loggen wat je er echt van vond, dan ben je plotseling een chagrijn ten top.

Ik weet dat je lef genoeg hebt om het ook irl te zeggen maar in de regel is er totaal geen lef voor nodig om verscholen achter een nickname commentaar te leveren. Jouw probleem is denk ik niet dat je "eens" een cache gaat loggen met een "kritische" noot, maar dat je zo goed als altijd kritiek levert. Overdaad schaadt.

 

Ach ik weet het wel hoe het komt, ik gebruik weer verkeerde woorden, dat zal het wel zijn, die cache’s zijn echt allemaal TOP en dienen ook zo beschreven te worden.

 

Als je nu was opgehouden na de woorden "dat zal het wel zijn", zou ik denken, hehe Willen, je slaat de spijker op zijn knarf, maar de regel die er achteraan komt maakt weer dat je zogenaamd weer helemaal niet wilt snappen.

 

En de cache pagina zie ik meestal pas wanneer ik de cache log op internet, alle coords die ik nodig heb staan al in mijn GPS weet je.

 

Misschien eens wat meer moeite doen een cache vanaf het begin te "lopen" en niet alleen het gele bussie bovenop de aan jouw toegespeelde eindcoördinaten parkeren? Met jouw methode is iedere cache een flutopraper.

 

En er zal echt wel weer eens een cache van mijn hand komen, de plannen zijn er de uitvoering kan even duuren, maar zelfs als ik mijn stinkende best er op gedaan heb zal er wel wat voute in zitten, ik heb liever dat het vermeld word in een log (laat ze dat vooral doen bij mijn al bestaande cache’s natuurlijk) zodat ik wat met die gegeven info kan doen (behalve die log verwijderen natuurlijk;)

 

Ben benieuwd

 

Die al problemen heeft om zich voutlooz in zijn moederstaal op papier te uiten
Misschien kun je je het beste nog houden aan redelijk Nederlands als je je moedertaal verleerd bent :ph34r:
Link to comment

Maar ow wee ow wee als je eens het lef heb om de cache te loggen wat je er echt van vond, dan ben je plotseling een chagrijn ten top.

Ik weet dat je lef genoeg hebt om het ook irl te zeggen maar in de regel is er totaal geen lef voor nodig om verscholen achter een nickname commentaar te leveren. Jouw probleem is denk ik niet dat je "eens" een cache gaat loggen met een "kritische" noot, maar dat je zo goed als altijd kritiek levert. Overdaad schaadt.

 

Dan mag ik je er dan wel even op wijzen dat het gros van mijn logjes of neutraal of positief zijn, die enkele cache die ik echt uit de grond van mijn hard verbaal afbreek zijn van verschillende eigenaren, dus allen mensen die mij volgen is het mischien overdaad maar juist die verhalen trekken natuurlijk de aandacht van mensen die niet verder willen kijken;)

 

Ach ik weet het wel hoe het komt, ik gebruik weer verkeerde woorden, dat zal het wel zijn, die cache’s zijn echt allemaal TOP en dienen ook zo beschreven te worden.

 

Als je nu was opgehouden na de woorden "dat zal het wel zijn", zou ik denken, hehe Willen, je slaat de spijker op zijn knarf, maar de regel die er achteraan komt maakt weer dat je zogenaamd weer helemaal niet wilt snappen.

 

Laat dat nu mijn lol zijn, als de cache mij niet kan vermaken, vermaak ik me met de cache wel op een andere manier.

 

En de cache pagina zie ik meestal pas wanneer ik de cache log op internet, alle coords die ik nodig heb staan al in mijn GPS weet je.

 

Misschien eens wat meer moeite doen een cache vanaf het begin te "lopen" en niet alleen het gele bussie bovenop de aan jouw toegespeelde eindcoördinaten parkeren? Met jouw methode is iedere cache een flutopraper.

 

Voor mij is cachen een doosje vinden, de rest is (na goed Amerikaans gebruik) onzin, de enkele multycache die echt wel de moeite zijn loop ik liever gezamenlijk in een gezellige groep,

Omdat ik nooit weet waar ik die dag in Nederland ben heb ik alle tradie’s en coords van de Barny Database in mijn GPS.

Zie als voorbeeld vandaag, vanochtend het event bezocht van de scouting in Roermond onderwijl nog wat oprapers gevonden en de nog uit te brengen multy van het event, en vanavond een cache gevonden bij Alkmaar, dat kan allen maar als je GPS vol heb met cache’s. En flutoprapers neerleggen als eindcache klopt mijn inziens ook niet

 

 

En er zal echt wel weer eens een cache van mijn hand komen, de plannen zijn er de uitvoering kan even duuren, maar zelfs als ik mijn stinkende best er op gedaan heb zal er wel wat voute in zitten, ik heb liever dat het vermeld word in een log (laat ze dat vooral doen bij mijn al bestaande cache’s natuurlijk) zodat ik wat met die gegeven info kan doen (behalve die log verwijderen natuurlijk;)

 

Ben benieuwd

 

ga jij hem proeflopen?

 

Die al problemen heeft om zich voutlooz in zijn moederstaal op papier te uiten
Misschien kun je je het beste nog houden aan redelijk Nederlands als je je moedertaal verleerd bent :)

 

Gronings kan ik alleen maar verstaan, praten en schrijven al helemaal niet :D

 

Barny

Link to comment

Voor mij is cachen een doosje vinden, de rest is (na goed Amerikaans gebruik) onzin, de enkele multycache die echt wel de moeite zijn loop ik liever gezamenlijk in een gezellige groep,

Omdat ik nooit weet waar ik die dag in Nederland ben heb ik alle tradie’s en coords van de Barny Database in mijn GPS.

 

Voor mij is dat naar goed Brabants gebruik ongelofelijk kansloos gepruts, ben er maar trots op. Maar goed, ik mag hopen dat voor de caches die je op die manier reduceert tot oprapertjes, je in je logs niet gaat lopen roepen hoe waardeloos het is. Een multi is niet alleen maar de eindcache, dus daar je mening op baseren is wel erg onterecht richting de cachemakers.

Link to comment

Voor mij is cachen een doosje vinden, de rest is (na goed Amerikaans gebruik) onzin, de enkele multycache die echt wel de moeite zijn loop ik liever gezamenlijk in een gezellige groep,

Omdat ik nooit weet waar ik die dag in Nederland ben heb ik alle tradie’s en coords van de Barny Database in mijn GPS.

 

Voor mij is dat naar goed Brabants gebruik ongelofelijk kansloos gepruts, ben er maar trots op. Maar goed, ik mag hopen dat voor de caches die je op die manier reduceert tot oprapertjes, je in je logs niet gaat lopen roepen hoe waardeloos het is. Een multi is niet alleen maar de eindcache, dus daar je mening op baseren is wel erg onterecht richting de cachemakers.

 

Dan zou het eens tijd worden dat je mijn logjes eens leest en dan nog eens reageert.

ook al loop ik haast nooit complete muty's, ik kan ze nog wel op waarde schatten,

maar het gros van de cache’s die ik dan wel als troep kan beschouwen zijn over het algemeen tradie’s en van die geesttergende saaie 13 in een dozijn internetopzoekpusseltjes met als eindcache een koker in een tuin. Waar de cacheeigenaar dan ziekelijk naar buiten gluurt op zoek naar cacher’s

 

Ik als cacheeigenaar heb ik meer de pest over in als ze op mijn cache's logjes zouden gaan schrijven in de trant die Remunj (hij niet alleen, zo zijn er al (te) veel) zo af en toe wil schrijven, dan iemand die geheel onderbouwd mijn cache in de grond zou schrijven, aan het laaste cacher heb ik tenminste iets.

 

Ik zie zelf de 1 regel logjes dus als onbillijk richting de cachemakers.

 

Barny

Link to comment

 

Ik als cacheeigenaar heb ik meer de pest over in als ze op mijn cache's logjes zouden gaan schrijven in de trant die Remunj (hij niet alleen, zo zijn er al (te) veel) zo af en toe wil schrijven, dan iemand die geheel onderbouwd mijn cache in de grond zou schrijven, aan het laaste cacher heb ik tenminste iets.

 

 

Gelukkig is mijn woord keuze nog altijd beter en worden mijn logs niet verwijderd.

Link to comment

Zoals ik al zei: "ik mag hopen...." Dat was meer een reactie op het feit dat je beweerde dat je een multi best wel kon inschatten op basis van alleen het eindcoordinaat.

 

Jammer dat je dan wel meteen ben uitgegaan van het negatieve, terwijl een snelle blik op mijn gevonden multys je had kunnen weerhouden van die overtrokken reactie en onzinnige bevooroordeelde opmerking.

 

 

Ik als cacheeigenaar heb ik meer de pest over in als ze op mijn cache's logjes zouden gaan schrijven in de trant die Remunj (hij niet alleen, zo zijn er al (te) veel) zo af en toe wil schrijven, dan iemand die geheel onderbouwd mijn cache in de grond zou schrijven, aan het laaste cacher heb ik tenminste iets.

 

 

Gelukkig is mijn woord keuze nog altijd beter en worden mijn logs niet verwijderd.

 

Je eigen monddood laten maken, bang voor je mening uit te komen, desintresse, vind ik beter geformuleerd

 

Barny

Link to comment

E-hem. Mag het on-topic blijven?

 

Ter herinnering: de topic is "Provincies van Nederland toegevoegd".

 

U wordt van tevoren bedankt om hieraan vast te houden. Welles-nietes draadjes zijn helemaal ongewenst en kunner beter per e-mail (niet over "E-mail another player", wel te verstaan, maar ik neem aan dat bijna iedereen hier aanwezig over een uitvoerige adreslijst beschikt) worden uitgevoerd.

Link to comment

Van mij is nog niet een log verwijderd, het zal wel een oorzaak hebben.

Misschien is het vergelijkbaar met een ban, het is maar net wat je schrijft :anibad:

 

Provincies vind ik persoonlijk erg makkelijk, vooral de verdeling in Nederland is goed over nagedacht.

Volgens mij worden de bestaande provinciegrenzen aangehouden op .com, dat scheelt een hoop onduidelijkheid.

Edited by Lepman
Link to comment

Van mij is nog niet een log verwijderd, het zal wel een oorzaak hebben.

Misschien is het vergelijkbaar met een ban, het is maar net wat je schrijft :anibad:

Misschien is het daarmee vergelijkbaar, maar ik heb daar geen spijt van. :rolleyes:

Provincies vind ik persoonlijk erg makkelijk, vooral de verdeling in Nederland is goed over nagedacht.

Volgens mij worden de bestaande provinciegrenzen aangehouden op .com, dat scheelt een hoop onduidelijkheid.

 

Provinciegrenzen gebruikte ik al, nu is het alleen wat gemakkelijker, je kunt het gelijk zien op de cachepagina (tenminste als het ingevuld is).

Link to comment

Een tijdje terug in de chatsessie met Groundspeak is de vraag gesteld om ook provincies van Nederland in te kunnen stellen bij caches (door cache-eigenaren). De lijst met provincies is daarna opgestuurd naar Groundspeak en de update van gisteren bevat nu ook deze optie.

 

Natuurlijk duurt het even voordat redelijk caches de provincie bevatten/toegekend hebben, maar het kan nu in ieder geval.

Overigens kun je op globalcaching.nl de provincies (en plaatsnaam) zien/op zoeken van alle caches, maar dit ter zijde ;-)

 

Groundspeak, bedankt voor de toevoeging.

 

??? ik kan in ieder geval voor mijn bestaande caches nog niets wijzigen...

 

Kan wel degelijk via edit listing en de provincie aanvinken.

Edited by Team Firefox
Link to comment
nu nog even weten wat het nut is van deze verandering.

 

maw wat heb ik er aan om te weeten in welke provincie een cache ligt?

 

Barny

Ik was volgens mij degene die er in de laatste chat sessie om had gevraagd.

 

De reden dat ik die informatie graag toegevoegd zie/zag worden heeft te maken met Pocket Queries.

 

Op het ogenblik haal ik heel Nederland 1 keer per week binnen. Door de toevoeging van de provincies heb ik nu ook dagelijkse PQ's lopen voor alleen Noord-Holland, omdat dat het gebied is waar ik het meeste actief ben met cachen.

 

Nu heb ik dus van mijn thuisregio meer up-to-date informatie bij me als ik op pad ga.

 

Niet heel kritisch noodzakelijk, maar voor mij wel een wenselijke toevoeging dus.

Link to comment

Was daar dan niet de mogelijkheid om PQ binnen te halen rond een eigen bepaalde coord ?

Die functie die jij omschrijft is alleen goed werkbaar voor cachers zoals jij die redelijk in het midden van een provincie woont, maar als je zoals ik 3 provincie grenzen op 10 tallen kilometers heb is dat echt geen handige optie

 

Barny

Link to comment

Voor het genereren van mijn statistieken gebruik ik GCStatistic. Anders dan GSAK wordt de provicie gehaald uit het <Groundspeak:state> veld. Is dit het veld wat sinds kort gebruikt wordt om in NL de provincie aan te duiden?

 

Het valt me namelijk op dat veel cachers in NL deze niet invullen, terwijl al mijn finds in bijv. DE wel die provincie aanduiding hebben.

 

Moet een cache legger, bij een oude cache, handmatig dit veld nog invullen? Als dit (nog) niet is gebeurd kan ik 'm dan vragen dit te doen, zodat het mij een hoop werk scheelt omdat ik dan mijn GPX-file elke keer niet meer hoef aan te passen?

Link to comment

Dus als ik het goed begrijp wil The-Lost-Dutchman aan een hoop mensen vragen en hun aan het werk te dirigeren zodat het hem werk scheelt! :rolleyes: oké ? :laughing:

 

Barny

Nee, dan begrijp je het verkeerd. Ik wil voor mezelf wat duidelijkheid scheppen… maar eerst hier even duidelijkheid scheppen dan ;)

 

Voor het genereren van mijn statistieken gebruik ik GCStatstic. Deze haalt de provincie van de cache (anders dan bijv. GSAK, deze werkt met polygoon data) uit het veld <Groundspeak:state>. Bij grofweg 1/3 van mijn gevonden caches staat geen provincie gespecificeerd. Deze data moet ik dus telkens met de hand in mijn MyFinds.gsx file toevoegen. Kijk ik naar gebruikers van dit programma uit andere landen dan zie ik geen, tot weinig missende provincies. M.a.w. daar wordt het veld wel ingevuld met de provincienaam.

 

Nu is mijn vraag:

1.) Is dit <Groundspeak:state> veld nieuw en wordt dit sinds kort gebruikt?

2.) Is het raar om aan een plaatser te vragen om dat ene veld in de vullen van zijn cache?

3.) Aangezien je, volgens de topic-starter nu op provincie kan zoeken is het geen verplicht veld?

 

Het is niet mijn bedoeling om mensen met een hoop werk op te zadelen, maar waarom wordt het veld niet ingevuld als het daar voor bedoeld is… that's all

Link to comment

1.) niet nieuw, in Amerika en sommige andere landen was dat al het al langer mogenlijk, maar voor het kleijne Nederland vonden het een paar mensen het hoog nodig om deze applicatie ook toe eens te voegen.

2.) Vragen is nooit raar, maar mijn ervaring met de tegenwoordige cacher zal je zeer weinig respons krijgen, maar je word wel geholpen door Grounsspeak, op het moment dat je als CO ook maar iets veranderd aan je cachepagina, word je helaas ook verplicht gesteld om dan de provincie aan te geven.

3.) Zie de toevoeging bij 2.) maar alle CO eigenaren die gestopt zijn en hun interesses verloren zijn in het spelletje en daarom niets meer aan de (cache)pagina doen, zullen de provinciën ook nooit meer invullen

 

Barny

 

persoonlijk vind ik al te toevoegingen niets, gewoon een stel coord op een pagina en zoeken die hap,

al die onzin is een en al uiterlijk vertoon, die mij nog het meest doet denken aan al die oude generaals uit het Stalin tijdperk. Hun borst volgehangen met de meest potsierlijke versierselen die hun “heldendaden” moesten symboliseren,

al die onzin is in het leven geroepen om te kunnen pronken met de gevonden cache’s, en dat doet mij dan vermoede dat al die stakkers aan het cachen zijn voor hun uiterlijk vertoon, hun profiel volgehangen met de meest afstotelijke banners, lijsten, landen en de grootst mogelijke numerieke opsommingen waar ze aldanniet zelf gevonden caches hebben gelogt.

 

Barny

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...