Jump to content

Buitenlandse caches op GPSmap 60CSx


Meriadoc-NL

Recommended Posts

Ik heb sinds kort een Garmin GPSmap 60CSx en ga over een weekje op vakantie naar Tsjechië. Ik wilde vast enkele caches uploaden op mijn Garmin, maar ondanks dat op de computer wordt aangegeven dat dat succesvol is gebeurd, staan ze niet bij mijn waypoints en geocaches. Nu kan ik mij een topic herinneren op dit forum waarin wordt aangegeven hoe je wel buitenlandse caches op je GPS kunt krijgen, maar ik kan dat uiteraard nergens meer terugvinden. Wie kan mij helpen!!!!!

Link to comment

Ze staan wel in je GPS, maar ze zijn niet zichtbaar voor jou.

Dat komt omdat je bij de zoek pagina het heb ingesteld op Dichtstbijzijnd als je dit verandert via het menu zie je ze wel.

 

Ik begrijp dat ik dat kan veranderen in Geocaching.com ergens bij mijn account details waar ik bijvoorbeeld mijn homecoordinates heb staan, of moet ik iets aanpassen in de Garmin?

Link to comment

Ze staan wel in je GPS, maar ze zijn niet zichtbaar voor jou.

Dat komt omdat je bij de zoek pagina het heb ingesteld op Dichtstbijzijnd als je dit verandert via het menu zie je ze wel.

 

Ik begrijp dat ik dat kan veranderen in Geocaching.com ergens bij mijn account details waar ik bijvoorbeeld mijn homecoordinates heb staan, of moet ik iets aanpassen in de Garmin?

Bij je GPS, bij de zoekpagina. Ik weet niet hoe dat bij een gpsmap zit, maar ik doe het zo op mijn eTrex venture:

- Ik ga naar de zoek pagina

- Ik ga naar het submenu

- Ik kies voor geef wp op .....

- Ik zie de wp's.

Link to comment

Bij je GPS, bij de zoekpagina. Ik weet niet hoe dat bij een gpsmap zit, maar ik doe het zo op mijn eTrex venture:

- Ik ga naar de zoek pagina

- Ik ga naar het submenu

- Ik kies voor geef wp op .....

- Ik zie de wp's.

 

Het is vooralsnog wel gelukt, hoewel enigszins omslachtig. Het lijkt ietsje anders te werken op de 60CSx en wellicht weet iemand een uitermate handige manier. Ik heb het nu als volgt gedaan:

  • > Druk op het knopje FIND en selecteer GEOCACHE en druk op ENTER
  • > druk dan op MENU en selecteer WIJZIG REFERENTIEPUNT en druk op ENTER
  • > Je krijgt dan een klein kaartje waar je het laatst kennelijk contact hebt gehad met satellieten met een pijltje en de caches daar in de buurt.
  • > Met de scroll-toetsen ga je naar het gebied waar je de caches wilt zien en nu zag ik dat daar reeds de door mij geüploade cache stond.

Is dus enigszins omslachtig, zeker als je daarna weer terug wilt naar de caches in de buurt. Maar goed, zoals gezegd werkt dit vooralsnog. Alvast hartelijke dank voor het op weg helpen en ik sta open voor makkelijkere manieren om dit voor elkaar te krijgen

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...